10803 keer gelezen

Topic: The Witcher 3

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #45 Gepost op: za. 23 mei, 2015, 15:35
De stutter die jij hebt rond 1:14 in je video (wanneer de molen in de achtergrond verschijnt) heb ik dus constant. :'(
 

Offline Stijndg

  • Level 1
  • *
  • psnStijndg
  • Berichten: 31
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #46 Gepost op: zo. 24 mei, 2015, 21:03
Citaat van: ilufyou op za. 23 mei, 2015, 15:35

De stutter die jij hebt rond 1:14 in je video (wanneer de molen in de achtergrond verschijnt) heb ik dus constant. :'(



Heb je een tweede controller en doet het probleem zich bij beide controllers voor? Mss stom gedacht maar mss licht het aan de sensoren in je sticks ofzo? Vermits ik het nagenoeg niet heb kan het toch niet aan de ps4 liggen zou ik denken?
 

Offline Crapweazel

Re: The Witcher 3

Reactie #47 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 14:43
zelf ben ik ondertussen helemaal in de ban van dit spel. Heb het nu sinds launch en heb het nog niet kunnen neerleggen. Ik tel de uren op't werk tot ik naar huis kan om op monsters te jagen. Voor de mainquest zou ik naar novigrad moeten trekken maar er is nog zoveel niet onderzocht in Velen. Echt een vrachtlading aan vraagtekens die ik nog moet onderzoeken en om de zoveel  tijd popt er wel ergens een sidequest op. Persoonlijk vind ik de graphics beter dan die van dragonage. Dan heb ik het niet bepaald over de framerate en afwerking maar eerder over hoe de natuur etc. is opgebouwd. Ook in het crafsysteem vind ik mijn weg goed en begin me stillaan al sterker te voelen. De NPC's zijn ook allemaal stuk voor stuk perfect uitgewerkt en bij de sidequest voel je ook de impact op het grotere geheel. De keuzes in het spel maken echt wel indruk; Zo heb ik een keer een keuze opnieuw gemaakt omdat i kdacht dat ik de "slechte" keuze had gemaakt. Achteraf gezien bleek mijn rechtzetting nog desastreuzere gevolgen te hebben. (minispoiler: Mensen die de crones en de spirit of the woods tegen zijn gekomen weten waarschijnlijk waarover ik het heb :p) Ik ben echt benieuwd naar de impact van mijn keuzes op de spelwereld. Zelf heb ik Velen er al een stukje gevaarlijker op gemaakt ipv dit gebied te redden :p

Wie heeft er nog al keuzes gemaakt waar hij achteraf toch een wrang gevoel bij had?
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline Teun de Dreun

Re: The Witcher 3

Reactie #48 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 14:59
Citaat van: Crapweazel op di. 26 mei, 2015, 14:43

zelf ben ik ondertussen helemaal in de ban van dit spel. Heb het nu sinds launch en heb het nog niet kunnen neerleggen. Ik tel de uren op't werk tot ik naar huis kan om op monsters te jagen. Voor de mainquest zou ik naar novigrad moeten trekken maar er is nog zoveel niet onderzocht in Velen. Echt een vrachtlading aan vraagtekens die ik nog moet onderzoeken en om de zoveel  tijd popt er wel ergens een sidequest op. Persoonlijk vind ik de graphics beter dan die van dragonage. Dan heb ik het niet bepaald over de framerate en afwerking maar eerder over hoe de natuur etc. is opgebouwd. Ook in het crafsysteem vind ik mijn weg goed en begin me stillaan al sterker te voelen. De NPC's zijn ook allemaal stuk voor stuk perfect uitgewerkt en bij de sidequest voel je ook de impact op het grotere geheel. De keuzes in het spel maken echt wel indruk; Zo heb ik een keer een keuze opnieuw gemaakt omdat i kdacht dat ik de "slechte" keuze had gemaakt. Achteraf gezien bleek mijn rechtzetting nog desastreuzere gevolgen te hebben. (minispoiler: Mensen die de crones en de spirit of the woods tegen zijn gekomen weten waarschijnlijk waarover ik het heb :p) Ik ben echt benieuwd naar de impact van mijn keuzes op de spelwereld. Zelf heb ik Velen er al een stukje gevaarlijker op gemaakt ipv dit gebied te redden :p

Wie heeft er nog al keuzes gemaakt waar hij achteraf toch een wrang gevoel bij had?


Ik ging de 1e keer buigen voor de koning en dacht dat het beter was om niet te buigen dus heb het opnieuw gedaan.  Voelde ook beter :D
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #49 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 17:02
Kan de game ook moeilijk afzetten... Skyrim all over again

Ik kan ook naar het volgende gebied gaan, maar ik heb nog wat te doen in Velen
 

Offline ilufyou

  • Level 3
  • ***
  • psnilufyou
  • Berichten: 308
  • XP: 6
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #50 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 17:49
Citaat van: Stijndg op zo. 24 mei, 2015, 21:03


Heb je een tweede controller en doet het probleem zich bij beide controllers voor? Mss stom gedacht maar mss licht het aan de sensoren in je sticks ofzo? Vermits ik het nagenoeg niet heb kan het toch niet aan de ps4 liggen zou ik denken?


Nee heb het geprobeerd met tweede controller, zelfde probleem. Vele forums staan er al vol over en op het officiele forum van cdproject is er eindelijk respons.
Heb zo'n beetje het gevoel dat we bij de meeste games in de eerste paar maanden gewoon beta testers zijn. :(
http://forums.cdprojektred.com/threads/38112-Camera-Stutter-Master-Thread-Share-your-info/page24

Hey all,

Thank you very much for all the reports, it means a world to us. Just to let you know, we are aware of the issue with stuttering camera and it is now being looked into by our devs.

Please keep in mind that after release the internet exploded with feedback and we're doing our best to keep up with it, so forgive us if a response to a specific issue is sometimes delayed.

Happy hunting, witchers!

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #51 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 17:59
Citaat van: ilufyou op di. 26 mei, 2015, 17:49


Heb zo'n beetje het gevoel dat we bij de meeste games in de eerste paar maanden gewoon beta testers zijn. :(

ja dat is meestal zo met grote open-world rpg's op de release, ik probeer altijd op mn tanden te bijten en het niet bij de release te kopen  :@. CD project RED heeft alvast de reputatie hun games enorm te ondersteunen en er zullen nog heel wat patches volgen. Op pc zijn er al enkele patches, voor PS4 duurt dat meestal iets langer omdat die moeten goedgekeurd worden door Sony.
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #52 Gepost op: di. 26 mei, 2015, 20:02
Citaat van: Crapweazel op di. 26 mei, 2015, 14:43

zelf ben ik ondertussen helemaal in de ban van dit spel. Heb het nu sinds launch en heb het nog niet kunnen neerleggen. Ik tel de uren op't werk tot ik naar huis kan om op monsters te jagen. Voor de mainquest zou ik naar novigrad moeten trekken maar er is nog zoveel niet onderzocht in Velen. Echt een vrachtlading aan vraagtekens die ik nog moet onderzoeken en om de zoveel  tijd popt er wel ergens een sidequest op.

ik zit inmiddels in novigrad, ik volg een beetje de quest voortgang overeenkomstig met mijn level. Als ik in de buurt ben van een quest waar veel vraagtekens zijn rond ik die ook af. De hoeveelheid content (point of interest en quests) is bizar zo veel. Dat wist ik overigens wel aangezien een complete playthrough rond de 200 uur schijnt te zijn.

Het gaat maar door, als je in Novigrad bent (echt een onvoorstelbaar grote stad) dan is er weer extreem veel te doen, ook daar zul je weer ik weet niet hoeveel Poi's en quests vinden om je heel veel uren bezig te houden. Er zitten een paar 'geprogrammeerde' barrieres in de game om te voorkomen dat je direct al in te moeilijke gebieden komt, maar je kunt er inderdaad voor kiezen om veel dingen te negeren. Maar dat is zonde natuurlijk :D

Wat ik vooral knap vind is de manier van het verhaal vertellen. Het is alsof je in een extreem lange aflevering van game of thrones mee aan het spelen bent. Ook de enorme diversiteit van tegenstanders houd het continu fris. Ik zal niet verklappen wat je allemaal voor dingen gaat tegenkomen, maar dat hebben ze perfect gedaan.

Grafisch vind ik hem wel een stukje minder dan dragon age. Echter de sfeer in de game vind ik wel beter the witcher (zeker de belichting), daarnaast leeft de wereld van the witcher veel meer dan die van dragon age die wat statischer aanvoelt. In the witcher kun je daarnaast praktisch in elk huis en overal is er wel iets te ontdekken, of je nou met je ghost reveal lamp de ellende in een huis te voorschijn roept of verborgen passages opent via raadsels die je moet oplossen. Overal is wel aan gedacht.

Ook de diablo invloeden zijn merkbaar, zeker wat later in de game vind je in de hidden caves bepaalde armor of wapens waarin je meerdere rune sloten hebt. Als je daar dan runes met freeze of fire invloeden instopt komt het diablo gevoel toch wel echt naar voren als je op zo'n spin staat in te hakken :D

De minifreezes / stuttering in de graphics is lang niet overal, het hangt af van de omgeving, de belichting en vooral hoeveel enemies er in de omgeving rondlopen (die je kunt revealen via je witch sense), die tellen namelijk allemaal mee. Ik vind het sporadisch voorkomen en niet storend voor de game.

Game is echt heel erg goed op vele punten en doet goed mee in de top van het RPG segment vind ik. Allerbeste tot nu toe in de game vind ik het kaartspel Gwent. Als je een handelaar tegenkomt daag hem altijd uit voor een potje, als je wint dan win je bij elke handelaar waarvan je wint een unieke 'sterke' gwent kaart (eenmalig) om je deck steeds sterker mee te maken. Sommige handelaren zijn extreem goed en hebben een deck waar je nooit van kan winnen. Zorg er in dat geval voor dat je de gwent quests ook doet, daarmee verdien je hele speciale gwent kaarten!

Top game!


p.s. De 1.03 update is inmiddels beschikbaar op de ps4
Laatst bewerkt op: di. 26 mei, 2015, 20:09 door qrobinez 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #53 Gepost op: do. 28 mei, 2015, 19:04
#fokdeblok :p ook verkocht aan dit spel dayum :p
 

Battlenet: Kelthor#2670

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #54 Gepost op: do. 28 mei, 2015, 20:43
Citaat van: Kelthor op do. 28 mei, 2015, 19:04

#fokdeblok :p ook verkocht aan dit spel dayum :p


Idem

Ook aan Gwent...
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #55 Gepost op: do. 28 mei, 2015, 21:27
Citaat van: Heer_Vonck op do. 28 mei, 2015, 20:43

Idem

Ook aan Gwent...


Ng n,,i bezig me de kazillion sidequests in velen :p
 

Battlenet: Kelthor#2670

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #56 Gepost op: vr. 29 mei, 2015, 09:29
Citaat van: Kelthor op do. 28 mei, 2015, 21:27

Ng n,,i bezig me de kazillion sidequests in velen :p


Ben toch ondertussen naar Novigrad gegaan
 

Offline Crapweazel

Re: The Witcher 3

Reactie #57 Gepost op: vr. 29 mei, 2015, 12:59
Citaat van: Heer_Vonck op do. 28 mei, 2015, 20:43

Idem

Ook aan Gwent...



Hebben jullie Tips om Gwent decks uit te breiden? Ik vind precies geen goede manier om mijn kaarten uit te breiden. Ik koop meestal direct alle kaarten bij innkeepers. Maar daar zit nog niet veel soeps tussen en vaak oo kvan verschillende facties waardoor ik mijn deck niet kan optimaliseren.    SPOILER ALERT:  Ik ben al 1 unique card misgelopen omdat mijn tegenstander zich voor een of andere reden heeft opgehangen :p
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline qrobinez

Re: The Witcher 3

Reactie #58 Gepost op: vr. 29 mei, 2015, 15:15
Citaat van: Crapweazel op vr. 29 mei, 2015, 12:59


Hebben jullie Tips om Gwent decks uit te breiden? Ik vind precies geen goede manier om mijn kaarten uit te breiden. Ik koop meestal direct alle kaarten bij innkeepers. Maar daar zit nog niet veel soeps tussen en vaak oo kvan verschillende facties waardoor ik mijn deck niet kan optimaliseren.    SPOILER ALERT:  Ik ben al 1 unique card misgelopen omdat mijn tegenstander zich voor een of andere reden heeft opgehangen :p

de kaarten die je kunt kopen zijn een beetje filler kaarten om je decks compleet te krijgen, maar uiteindelijk als je wat verder in het spel bent heb je er niet veel meer aan. Dan zijn ze veel te laag, dan heb je een 1 of 4 kaart en dan krijg je gewoon een 10 kaart om je oren van je tegenstander.

Speciale kaarten verdien je door tegen praktisch elke handelaar 1 potje gwent te wennen, als je 1 potje gewonnen hebt bij een handelaar dan krijg je eenmalig een unique kaart die je deck flink beter maakt. Ook krijg je extreem krachtige kaarten door Gwent questen te voltooien (daar zitten de echte mooie kaarten bij). Ook zit er wat taktiek bij, hou je deck zo klein mogelijk, je kunt wel een deck van 40 kaarten maken, maar dan heb je alleen maar kans dat je lage kaarten trekt in die 10 speelkaarten. Dus zorg ervoor dat je 22 units in het deck zo krachtig mogelijk zijn.

Gwent is briljant door zijn eenvoud maar zeker als je in novograd bent aangekomen zul je met wat kaarten neerleggen niet meer winnen, dan moet je strategisch en diepgaand gaan spelen (dus versterkingskaarten, spy kaarten, clear weather en goed gebruik van leader kaarten).

|Ik zou met gemak dit als een volwaardige game gekocht hebben zo goed vind ik het kaartspel :D
 

Offline Stijndg

  • Level 1
  • *
  • psnStijndg
  • Berichten: 31
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: The Witcher 3

Reactie #59 Gepost op: za. 30 mei, 2015, 19:25
Merci om dat even uit te leggen wist ik dus niet, maar om eerlijk te zijn werkt gwent niet bij mij, elke keer als ik pas met de driehoek knop crasht the witcher super hard  :'(