4619 keer gelezen

Topic: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

[Advies gevraagd] Headset + Monitor

Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 13:31
Goeiemiddag clanleden

Ik ben van plan om een headset en een monitor aan te schaffen voor mijn PS4. Alleen heb ik geen idee hoe of wat. Ook wil ik er niet te veel geld aan uit geven (max. 200 tezamen).

Voor de headset had ik deze al gevonden: http://www.gamingheadsetshop.be/product/334287/category-207306-turtle-beach-gaming-headsets/turtle-beach-ear-force-px22-zwart.html
Nu geven ze wel aan deze headset niet volledig compatibel is met de PS4, maar in hoeverre is dit?
Citaat

Compatibiliteit headsets met PS4
Deze headset is compatibel met de PlayStation 4, maar niet geoptimaliseerd. Dat wil zeggen, dat hij de meeste PS4-features ondersteunt, maar niet alle. Raadpleeg de website van de fabrikant voor de precieze details.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat het scherm betreft, hier ben ik nog niet volledig zeker over. Ik heb nu een 31" scherm op mijn kamer hangen maar dit staat vrij ver af (2.5 - 3 m). Is het de moeite om hier een PC Monitor voor aan te schaffen? En welk formaat zou mij dan worden aangeraden?

Groeten
Gilles
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #1 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:26
Dat is afhankelijk van hoe je speelt natuurlijk. Als je aan een bureau zit tijdens het gamen, dan is een PC monitor zeker een optie. Zit je verder af, dan kan je beter een grotere TV aanschaffen. Enkele suggestie, rekening houdende met je budget:

Qua monitor is iiyama budgetvriendelijk en degelijke kwaliteit, €159 voor 2ms scherm:
http://www.monitorstore.be/product/390209/category-187854-iiyama/iiyama-e2483hs.html

Of als het wat groter moet zijn (€259):
http://www.monitorstore.be/product/226665/category-187854-iiyama/iiyama-e2773hs.html

Qua TV gaat het moeilijk zijn om onder de €200 te blijven, voor een 27inch, Full HD, LED TV heb je dit (€249):
http://www.tvstore.be/product/308376/category-192945-tv-kopen/samsung-ue28f4000.html

Mocht je bij coolblue bestellen, klik ervoor dan even op één van onze links, dan maak nog kans op een leuke prijs ;)
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #2 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:30
Citaat van: xXiNiXx op ma. 03 februari, 2014, 14:26

Dat is afhankelijk van hoe je speelt natuurlijk. Als je aan een bureau zit tijdens het gamen, dan is een PC monitor zeker een optie. Zit je verder af, dan kan je beter een grotere TV aanschaffen. Enkele suggestie, rekening houdende met je budget:

Qua monitor is iiyama budgetvriendelijk en degelijke kwaliteit, €159 voor 2ms scherm:
http://www.monitorstore.be/product/390209/category-187854-iiyama/iiyama-e2483hs.html

Of als het wat groter moet zijn (€259):
http://www.monitorstore.be/product/226665/category-187854-iiyama/iiyama-e2773hs.html

Qua TV gaat het moeilijk zijn om onder de €200 te blijven, voor een 27inch, Full HD, LED TV heb je dit (€249):
http://www.tvstore.be/product/308376/category-192945-tv-kopen/samsung-ue28f4000.html

Mocht je bij coolblue bestellen, klik ervoor dan even op één van onze links, dan maak nog kans op een leuke prijs ;)

Een nieuwe tv hoeft sowieso niet, mijn TV is nog niet zo oud en nog in goede staat zodus ;)

Ik was aan het denken om met zo'n monitor aan een bureau te gamen en dan mocht ik in bed nog verder willen doen kan ik die alsnog op mijn tv aansluiten.
Ik denk dat 24" zeker groot genoeg is om aan een bureau te gamen, niet? Juist had ik ook gehoord op een livestream dat 2ms of 5ms niet zoveel verschil maakt, ge merkt het amper ...
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #3 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:39
Die respons tijd zal je inderdaad niet merken. Als je echt naar (PC)gaming monitors gaat, is de refresh rate belangrijker. Dan moet je kijken naar 120Hz of 144Hz schermen, maar dan betaal je vaak €100-€150 meer :)
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #4 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:45
Citaat van: xXiNiXx op ma. 03 februari, 2014, 14:39

Die respons tijd zal je inderdaad niet merken. Als je echt naar (PC)gaming monitors gaat, is de refresh rate belangrijker. Dan moet je kijken naar 120Hz of 144Hz schermen, maar dan betaal je vaak €100-€150 meer :)

Voor mij hoeft het niet top van top te zijn.

Ik had gewoon graag een degelijk scherm gehad wat enkele jaren meegaat (desnoods ook gewoon voor desktop kan werken) en waar ge toch fatsoenlijk op kunt spelen. Daarom had ik graag een scherm van rond de €130 gehad en dan daar een headset van €50-70.
 

Offline BlackHole

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #5 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:52
Ik zelf kan de TurtleBeach PX22 aanraden. Heb hem pas aangeschaft en hij is fantastisch. Goed geluid voor SP games en iedereen verstaat me luid en duidelijk. Top qua prijs-kwaliteit verhouding.
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #6 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:54
Citaat van: BlackHole op ma. 03 februari, 2014, 14:52

Ik zelf kan de TurtleBeach PX22 aanraden. Heb hem pas aangeschaft en hij is fantastisch. Goed geluid voor SP games en iedereen verstaat me luid en duidelijk. Top qua prijs-kwaliteit verhouding.

Nergens beperkingen van ondervonden aangezien sommige dingen niet werken voor de PS4?
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #7 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 14:59
In patch 1.60 voor PS4 (eind februari) komt een aanpassing voor betere ondersteuning van headsets. Dus ik vermoed dat tegen dan de meeste PS3 headsets ook gaan werken op PS4. Dat hoop ik toch, want ik heb hier een Sony Pulse Headset liggen, die ik ook graag op de PS4 zou gebruiken.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline BlackHole

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #8 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 15:10
Citaat van: Gilles op ma. 03 februari, 2014, 14:54

Nergens beperkingen van ondervonden aangezien sommige dingen niet werken voor de PS4?


Het enige jammeren is dat ik mijn headset speaker niet uit kan zetten. Dus als ik Multiplayer speel hoort nog steeds iedereen mij, ook wanneer ik daar soms geen behoefte aan heb. Dit kan normaal wel geregeld worden met een schakelaar. Maar voor de rest is het perfect.
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #9 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 15:15
Citaat van: BlackHole op ma. 03 februari, 2014, 15:10

Het enige jammeren is dat ik mijn headset speaker niet uit kan zetten. Dus als ik Multiplayer speel hoort nog steeds iedereen mij, ook wanneer ik daar soms geen behoefte aan heb. Dit kan normaal wel geregeld worden met een schakelaar. Maar voor de rest is het perfect.

Goed, ik denk dat ik mij die dan ook ga aanschaffen ...
 

Offline BlackHole

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #10 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 15:19
Citaat van: Gilles op ma. 03 februari, 2014, 15:15

Goed, ik denk dat ik mij die dan ook ga aanschaffen ...


Zal absoluut niet tegenvallen. Ik hoop nog dat Sony ook de schakelaar gaat ondersteunen, zodat hij helemaal werkt. Hij werkt ook gewoon op PS3 en PSVita. Als Sony ook nog de schakelaar gaat ondersteunen, is er naar mijn mening geen betere.
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Offline qrobinez

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #11 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 15:24
Citaat van: Gilles op ma. 03 februari, 2014, 14:30

Een nieuwe tv hoeft sowieso niet, mijn TV is nog niet zo oud en nog in goede staat zodus ;)

Ik was aan het denken om met zo'n monitor aan een bureau te gamen en dan mocht ik in bed nog verder willen doen kan ik die alsnog op mijn tv aansluiten.
Ik denk dat 24" zeker groot genoeg is om aan een bureau te gamen, niet? Juist had ik ook gehoord op een livestream dat 2ms of 5ms niet zoveel verschil maakt, ge merkt het amper ...


24 inch is inderdaad groot zat, ik game zelf ook op een 24 inch pc monitor. Als ik groot wil kan ik overigens wel overschakelen naar mijn beamer, maar in de praktijk speel ik toch meestal op het 24 inch scherm. Doordat je er vlakbij zit aan je bureau (minder dan 1 meter vanaf) voelt het best groot aan. Belangrijkste is de pixel pitch (de horizontale afstand tussen pixels). Met name bij gaming op een monitor moet je hier eigenlijk op letten, een te hoge pixel pitch maakt je beeld een stuk minder scherp. Ook is het aan te raden om een monitor te nemen die native 1080p ondersteund. Dan heb je geen overscan of resizing van je signaal door de monitor. Dit betekent dan dat je een 1 op 1 pixel mapping hebt van je Playstation 4 signaal. Dus je monitor moet dan 1 op 1 draaien op 1920*1080. Tegenwoordig zie je ook wel de 1440 variant, maar dat betekent dan dat je een iets meer blurry scherm krijgt doordat de pixel size veranderd wordt van je ps4 signaal tijdens het tonen op je monitor.

Overigens is dit wel detail geneuzel voor de mensen die volledig voor monitor gaming gaan, er is hier veel informatie over te vinden op internet. Zelf heb ik een 24 inch 1920*1080p Samsung monitor waar ik erg tevreden over ben. Maar ook op een HD beamer blijft het beeld compleet overeind kwa scherpte dus ach, echt fout zul je niet kunnen beslissen. Maar zoek maar eens op de termen die ik hierboven genoemd heb als je een scherm hebt uitgezocht, dan kun je een heel eind komen kwa beslissing denk ik.

Citaat van: xXiNiXx op ma. 03 februari, 2014, 14:59

In patch 1.60 voor PS4 (eind februari) komt een aanpassing voor betere ondersteuning van headsets.

Klopt, die komt morgen (4 februari)

http://blog.eu.playstation.com/2014/02/03/new-wireless-stereo-playstation-4-headset-revealed-ps4-system-update-1-60-detailed/
Laatst bewerkt op: ma. 03 februari, 2014, 15:38 door qrobinez 

Offline Kdashii

  • Level 3
  • ***
  • psnKdashii-
  • Berichten: 368
  • XP: 10
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #12 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 16:26
Qua monitor kan ik deze aanraden :) echt goed :)

http://www.redcoon.be/B435662-Asus-VE247H-LED_Monitoren
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #13 Gepost op: ma. 03 februari, 2014, 21:59
beats worden wel ondersteund maar micro lat afweten dit komt door verschillend kopje ik zoek oplossing :)

grts

Citaat van: Gilles op ma. 03 februari, 2014, 13:31

Goeiemiddag clanleden

Ik ben van plan om een headset en een monitor aan te schaffen voor mijn PS4. Alleen heb ik geen idee hoe of wat. Ook wil ik er niet te veel geld aan uit geven (max. 200 tezamen).

Voor de headset had ik deze al gevonden: http://www.gamingheadsetshop.be/product/334287/category-207306-turtle-beach-gaming-headsets/turtle-beach-ear-force-px22-zwart.html
Nu geven ze wel aan deze headset niet volledig compatibel is met de PS4, maar in hoeverre is dit?Iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat het scherm betreft, hier ben ik nog niet volledig zeker over. Ik heb nu een 31" scherm op mijn kamer hangen maar dit staat vrij ver af (2.5 - 3 m). Is het de moeite om hier een PC Monitor voor aan te schaffen? En welk formaat zou mij dan worden aangeraden?

Groeten
Gilles

 

Offline kzenderni

  • Level 2
  • **
  • psnkzenderni
  • Berichten: 155
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #14 Gepost op: di. 04 februari, 2014, 08:42