4620 keer gelezen

Topic: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #15 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 12:12
Ik ben aan het twijfelen tussen:

BenQ GL2450HE: http://www.monitorstore.be/product/326687/category-181096-monitoren/benq-gl2450he.html

iiyama E2483HS: http://www.monitorstore.be/product/390209/category-181096-monitoren/iiyama-e2483hs.html

Beiden zijn 24", hebben een reactietijd van 2ms en kosten beiden € 159. De iiyama heeft wel een ingebouwde speaker, maar van de BenQ weet ik dat ze goede gaming monitoren maken dus ik twijfel ... iemand een idee?
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #16 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 13:22
ma jonge koopt u eige nen 32 inch tv €200
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #17 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 13:30
Citaat van: Kelthor op do. 27 februari, 2014, 13:22

ma jonge koopt u eige nen 32 inch tv €200


kwil een beamer tips?
 

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #18 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 13:48
Citaat van: Kelthor op do. 27 februari, 2014, 13:22

ma jonge koopt u eige nen 32 inch tv €200

Ik heb een 31" TV op mijn kamer waar ik nu op game, ma die ga ik ophangen waardoor die vrij ver van mij af staat, denk dat het daardoor te ver gaat zijn :p
 

Offline qrobinez

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #19 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 14:55
Citaat van: privatejd op do. 27 februari, 2014, 13:30

kwil een beamer tips?

ik gebruik zelf ook een beamer, belangrijkste is de afstand tot je muur, die bepaald het type beamer namelijk. Als je beamer in een kleine kamer zo'n 2 a 3 meter van de wand waarop je projecteert staat dan heb je een 'Short Throw beamer nodig'. In de andere gevallen voldoet een normale beamer. Zelf gebruik ik een short throw HD beamer van Epson. Dat houdt in dat in een kamer van 2,5 meter lang ik een beeld kan projecteren van iets meer dan 2 meter. Met normale long throw beamers zou dat absoluut niet mogelijk zijn, dan krijg je een veel kleiner beeld. Verder is het handig als je projector lensshift ondersteunt. Hiermee kun je trapezoid vrij je beeld naar links / rechts en onder / boven verplaatsen. Trapezoid free wil zeggen dat je geen rare vertekeningen krijgt in je beeld (bijvooreeld dikke mannetjes in de hoeken omdat je beamer scheef staat). Mijn beamer staat bijvoorbeeld in een hoek van de kamer maar projecteert het beeld op een spandoek in het midden van de kamer. De meeste beamers kunnen dit niet en moeten in het midden van de kamer hangen.

Dus waar op te letten:
- projectie afstand bepaalt type throw beamer
- projectie locatie bepaalt of lensshift nodig is of niet
- sowieso een HD beamer nemen met een resolutie van 1920 x 1080, anders kun je net zo goed geen beamer kopen in deze tijd.
- bepalen welke techniek je voorkeur heeft LCD of DLP beamer. (ga maar even op google zoeken wat de voor en nadelen van elk type zijn)
- afhankelijk van de hoeveelheid licht in je kamer moet je een beamer nemen die daarop aangepast is. Dus minimaal  2000 lumen is prima voor een paar meter afstand, maar dan moet je kamer wel redelijk duister zijn. Anders is het echt nodig om een veel hoger aantal lumen te nemen (is ook duurder)
- ook even letten op het aantal hdmi aansluitingen, 2 is toch wel minimaal nodig (1 voor de playstation en 1 voor je computer /  blu ray speler voor je films).

Als laatste spaar door voor een hd beamer, ze zijn iets duurder dan degene die je normaal ziet, maar het verschil is echt bizar groot in de praktijk en je film / gaming ervaring daardoor ook. Als je nog budget over hebt is een mooi doek om op te projecteren ook iets om over na te denken, zeker met een kleine grijswaarde in het doek doet dit veel voor het contrast.. Als het geld echt op is, dan kun je eventueel ook speciale verf kopen om op te projecteren. Rechtstreeks op een laken of muur voldoet niet, dat is leuk voor een keer, maar zonde van je investering in een beamer.

 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #20 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 14:59
Citaat van: qrobinez op do. 27 februari, 2014, 14:55

ik gebruik zelf ook een beamer, belangrijkste is de afstand tot je muur, die bepaald het type beamer namelijk. Als je beamer in een kleine kamer zo'n 2 a 3 meter van de wand waarop je projecteert staat dan heb je een 'Short Throw beamer nodig'. In de andere gevallen voldoet een normale beamer. Zelf gebruik ik een short throw HD beamer van Epson. Dat houdt in dat in een kamer van 2,5 meter lang ik een beeld kan projecteren van iets meer dan 2 meter. Met normale long throw beamers zou dat absoluut niet mogelijk zijn, dan krijg je een veel kleiner beeld. Verder is het handig als je projector lensshift ondersteunt. Hiermee kun je trapezoid vrij je beeld naar links / rechts en onder / boven verplaatsen. Trapezoid free wil zeggen dat je geen rare vertekeningen krijgt in je beeld (bijvooreeld dikke mannetjes in de hoeken omdat je beamer scheef staat). Mijn beamer staat bijvoorbeeld in een hoek van de kamer maar projecteert het beeld op een spandoek in het midden van de kamer. De meeste beamers kunnen dit niet en moeten in het midden van de kamer hangen.

Dus waar op te letten:
- projectie afstand bepaalt type throw beamer
- projectie locatie bepaalt of lensshift nodig is of niet
- sowieso een HD beamer nemen met een resolutie van 1920 x 1080, anders kun je net zo goed geen beamer kopen in deze tijd.
- bepalen welke techniek je voorkeur heeft LCD of DLP beamer. (ga maar even op google zoeken wat de voor en nadelen van elk type zijn)
- afhankelijk van de hoeveelheid licht in je kamer moet je een beamer nemen die daarop aangepast is. Dus minimaal  2000 lumen is prima voor een paar meter afstand, maar dan moet je kamer wel redelijk duister zijn. Anders is het echt nodig om een veel hoger aantal lumen te nemen (is ook duurder)
- ook even letten op het aantal hdmi aansluitingen, 2 is toch wel minimaal nodig (1 voor de playstation en 1 voor je computer /  blu ray speler voor je films).

Als laatste spaar door voor een hd beamer, ze zijn iets duurder dan degene die je normaal ziet, maar het verschil is echt bizar groot in de praktijk en je film / gaming ervaring daardoor ook. Als je nog budget over hebt is een mooi doek om op te projecteren ook iets om over na te denken, zeker met een kleine grijswaarde in het doek doet dit veel voor het contrast.. Als het geld echt op is, dan kun je eventueel ook speciale verf kopen om op te projecteren. Rechtstreeks op een laken of muur voldoet niet, dat is leuk voor een keer, maar zonde van je investering in een beamer.


short beam idd hebje model voorstel? kmaer is duister. (1hdmi is genoeg en geluid uitgang als het kan :)
 

Offline kzenderni

  • Level 2
  • **
  • psnkzenderni
  • Berichten: 155
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #21 Gepost op: do. 27 februari, 2014, 21:56
Citaat van: Gilles op do. 27 februari, 2014, 12:12

Ik ben aan het twijfelen tussen:

BenQ GL2450HE: http://www.monitorstore.be/product/326687/category-181096-monitoren/benq-gl2450he.html

iiyama E2483HS: http://www.monitorstore.be/product/390209/category-181096-monitoren/iiyama-e2483hs.html

Beiden zijn 24", hebben een reactietijd van 2ms en kosten beiden € 159. De iiyama heeft wel een ingebouwde speaker, maar van de BenQ weet ik dat ze goede gaming monitoren maken dus ik twijfel ... iemand een idee?


Is onmogelijk om te zeggen. Op het internet gezocht naar reviews maar van beide modellen is weinig/niets te vinden. Het beste is nog altijd met je eigen ogen zien zodat je kan vergelijken maar ik vrees dat dit heel moeilijk wordt.

Maak de goede keuze zou ik zeggen.
 

Offline qrobinez

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #22 Gepost op: vr. 28 februari, 2014, 10:04
Citaat van: privatejd op do. 27 februari, 2014, 14:59

short beam idd hebje model voorstel? kmaer is duister. (1hdmi is genoeg en geluid uitgang als het kan :)


ik gebruik deze:
http://www.beamercenter.nl/product/115437/epson-eh-tw3200.html

en als projectie scherm:
http://www.projectieschermen.com/frame-hd-series-projectiescherm.html

en voor gaming en films kan ik dan via een hdmi switch wisselen tussen een game monitor en de beamer, afhankelijk van waar ik zin in heb.

 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #23 Gepost op: vr. 28 februari, 2014, 10:07
Citaat van: qrobinez op vr. 28 februari, 2014, 10:04

ik gebruik deze:
http://www.beamercenter.nl/product/115437/epson-eh-tw3200.html

en als projectie scherm:
http://www.projectieschermen.com/frame-hd-series-projectiescherm.html

en voor gaming en films kan ik dan via een hdmi switch wisselen tussen een game monitor en de beamer, afhankelijk van waar ik zin in heb.


1.000 euro??? dafaq made of gold?
 

Offline qrobinez

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #24 Gepost op: vr. 28 februari, 2014, 11:05
Citaat van: privatejd op vr. 28 februari, 2014, 10:07

1.000 euro??? dafaq made of gold?

ja, hd beamers zitten tussen de 950 en 4000 euro

de 800 * 600 beamers zitten rond de 350 - 500 beamers, maar dat is bepaald geen hd gaming of hd kijken. Je zou kunnen kijken of je zo'n hd beamer 2e hands kan scoren, dan moet je wel even letten op de lamp gebruiks duur. die gaan zo'n 3000 uur mee in de praktijk en zijn ook niet echt goedkoop om te vervangen.

 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #25 Gepost op: vr. 28 februari, 2014, 11:13
Citaat van: qrobinez op vr. 28 februari, 2014, 11:05

ja, hd beamers zitten tussen de 950 en 4000 euro

de 800 * 600 beamers zitten rond de 350 - 500 beamers, maar dat is bepaald geen hd gaming of hd kijken. Je zou kunnen kijken of je zo'n hd beamer 2e hands kan scoren, dan moet je wel even letten op de lamp gebruiks duur. die gaan zo'n 3000 uur mee in de praktijk en zijn ook niet echt goedkoop om te vervangen.


zin om te helpen kjiken eens ervoor?N
 

Offline qrobinez

Re: [Advies gevraagd] Headset + Monitor

Reactie #26 Gepost op: ma. 03 maart, 2014, 13:42
Ik heb me er even in verdiept, er is een nieuwe HD beamer uit die wat lager in prijs is, de BenQ TH681. Deze is full HD, hoge lichtopbrengst, ondersteunt 3D en is 699 euro.
Er is ook 1 die geen 3d heeft en die schijnt 50 euro goedkoper te zijn. Dan zou je rond de 650 zitten.

http://www.beamercenter.nl/product/420090/category-193081-benq-beamers/benq-th681.html

Lijkt me een top deal voor als je 'goedkoop' HD wil gamen.
Voor een twee meter beeld moet de beamer op een afstand staan dan van zo'n 2,5 tot 3 meter bij dit model.