14222 keer gelezen

Topic: Driveclub

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #30 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 15:22
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 01 oktober, 2014, 14:37

Bevestigd, driveclub => 6 man


Dat is wel een tegenvaller. Zal zo snel mogelijk wat in het raceteam forum zetten  :)
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #31 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 15:51
Citaat van: Vinsanity op wo. 01 oktober, 2014, 15:22

Dat is wel een tegenvaller. Zal zo snel mogelijk wat in het raceteam forum zetten  :)

6 man vind ik best meevallen, enige wat je hoeft te doen is te bepalen wat een leuke en goede manier is om die 6 man per groep mee te vullen. Ik zou zelf rekening houden met de volgende dingen, wie weet vindt je zoiets een goed idee voor jouw eigen opzet:

Er zijn altijd een aantal randzaken die spelen, bijvoorbeeld:
- friends die altijd met elkaar spelen willen zeker bij elkaar zitten in 1 team met anderen. (is ook handig lijkt me)
- de regelmaat waarmee mensen spelen (ik kan me voorstellen dat hele serieuze racers liever in een team zitten met mensen die zich ook richten op het racen, in plaats van in een club te zitten met mensen die het even 1 maand spelen en dan weer naar de volgende game zijn overgestapt)
- teams die de full version hebben ten opzichten van de mensen die alleen de races in 1 district spelen via de gratis plus versie.
- en zo kun je nog wel 10 andere dingen verzinnen.

Het is niet moeilijk te voorspellen dat er zeker meer dan 30 personen in zo'n club willen, zeker omdat de games gratis is en de opzet team gericht is binnen de game. Dus vooraf zou ik je wel aan willen raden hier goed over na te denken zodat iedereen zich op zijn plek voelt :) Het klinkt allemaal moeilijk dan het is natuurlijk, maar structuur vooraf helpt wel voor een soepele ervaring.

Wat natuurlijk top zou zijn (en volgens mij kan dat ook in de game) is als je de clubs hier rivalen van elkaar laat worden. Dan past een opzet van maximaal 6 persoon per team natuurlijk perfect en kun je daar hele leuke events voor bedenken (wat ook al vanuit de game zelf gestuurd gaat worden).

Voor the crew geldt een beetje hetzelfde natuurlijk aangezien die maximaal crews van 4 man kan krijgen.

Of te wel, beperkingen vanuit een game zijn eigenlijk enorme kansen voor een hele mooie opzet voor game groepen die wat groter zijn. De perfecte manier om hiermee te starten lijkt me nu er een generatie games aan zit te komen waarin dit soort concepten juist heel mooi ontwikkeld zijn. Ik ben benieuwd naar je opzet en ik meld me bij deze zeker aan om mee te doen :)
Laatst bewerkt op: wo. 01 oktober, 2014, 15:53 door qrobinez 

Offline Anbulone

Re: Driveclub

Reactie #32 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 16:19
Wie met wie is dan de gouden vraag.
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #33 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 16:59
Citaat van: Anbulone op wo. 01 oktober, 2014, 16:19

Wie met wie is dan de gouden vraag.

dat lijkt me zeer eenvoudig te regelen, ik zou gewoon eerst iedereen aan laten melden en de personen direct laten aangeven of zo teamleider willen worden of niet, plus of ze de gratis versie spelen of de full version. Dan het aantal mensen delen door 6, en random de teamleiders toekennen aan de teams , de overige 5 plekken kunnen mensen zich dan op aanmelden, mensen die samen spelen kunnen zich dan tegelijk aanmelden bij zo'n team. Dus dan heb je een paar gratis game teams (dus 1 district) en een aantal teams die de full version spelen.

Simpel en effectief :)

 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #34 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 18:05
Ik zou drie teams maken, casual, niet gekocht, casual wel gekocht en fanatieke racer (dus wss wel gekocht ;))
Dan heb je direct plaats voor 18 mensen, ik denk niet dat er vele meer zullen racen...
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #35 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 19:13
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 01 oktober, 2014, 18:05

Ik zou drie teams maken, casual, niet gekocht, casual wel gekocht en fanatieke racer (dus wss wel gekocht ;))
Dan heb je direct plaats voor 18 mensen, ik denk niet dat er vele meer zullen racen...

top, klinkt als een goede opdeling, noteer mij maar voor: casual wel gekocht
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #36 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 19:35
Net een topic geopend met betrekking tot aanmelden :D
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #37 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 20:12
Ik ga het verplaatsen naar het board van de teams zodat iedereen zich kan inschrijven
 

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #38 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 20:28
Weet er iemand al iets hoe het zit met de stuurtjes voor de ps4. Het stuurtje met het driveclub logo zelf spreekt me niet echt aan jammer genoeg.
Zou goed zijn het spel te starten met het stuur en niet te moeten overschakelen halverwege van controller naar stuur. Dan is het weer opnieuw leren en aanpassen.
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #39 Gepost op: wo. 01 oktober, 2014, 20:42
Citaat van: AristaBE op wo. 01 oktober, 2014, 20:28

Weet er iemand al iets hoe het zit met de stuurtjes voor de ps4. Het stuurtje met het driveclub logo zelf spreekt me niet echt aan jammer genoeg.
Zou goed zijn het spel te starten met het stuur en niet te moeten overschakelen halverwege van controller naar stuur. Dan is het weer opnieuw leren en aanpassen.

ja ik heb me daar enorm in verdiept de afgelopen tijd.  De berichten zijn vrij eenduidig, sony accepteert alleen nog maar sturen die een bepaalde chip ingebouwd hebben, de logitech driving force GT en de Fanatec sturen hebben deze niet. De infinium chip van thrustmaster wel, zij zijn op dit moment de enige sturen die werken.

Je hebt dan de keus uit de t80 (geen force feedback alleen rumble), t100 (wel force feedback maar nog weinig over bekend), t300 en t500.
de prijzen varieren van 90 euro tot ongeveer 400 euro.

Ik wacht zelf nog even af de komende maand wat er gaat gebeuren als mensen zich echt realiseren dat hun sturen niet meer werken. Ik ben benieuwd hoe sony daarop gaat reageren. Mocht er geen alternatief zijn dan ga ik zelf denk ik voor de t100 of de t300.

en het is officieel, alleen de thrustmaster sturen, mensen zijn niet blij (logisch)
http://blog.eu.playstation.com/2014/09/30/wheels-work-driveclub/
Laatst bewerkt op: wo. 01 oktober, 2014, 22:20 door qrobinez 

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #40 Gepost op: vr. 03 oktober, 2014, 12:06
De T300RS die jij hierboven vernoemde lijkt me misschien wel wat.
Prijs is wel 350euro ongeveer als ik er verzending bij tel. Terwijl de befaamde Logitech G27 nu voor rond de 300euro te vinden zijn. Deze heeft 3 pedaaltjes en zijn kwaliteit al bewezen. Hopelijk maken ze deze snel compatibel met de PS4 en dan is de keuze snel gemaakt

Momenteel een tekening aan het maken en proberen zelf een opstelling te maken voor de montage van een stuur. Als de tijd er ooit eens is lassen en slijpen maar. Al is zo een "wheelstandpro" natuurlijk ook wel simpel en makkelijk. http://www.wheelstandpro.com/

T300RS


Ik zal me er eens wat op verdiepen dit weekend.
Bedankt voor de info alvast.
Laatst bewerkt op: vr. 03 oktober, 2014, 12:39 door AristaBE 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #41 Gepost op: vr. 03 oktober, 2014, 15:13
Citaat van: AristaBE op vr. 03 oktober, 2014, 12:06

De T300RS die jij hierboven vernoemde lijkt me misschien wel wat.
Prijs is wel 350euro ongeveer als ik er verzending bij tel. Terwijl de befaamde Logitech G27 nu voor rond de 300euro te vinden zijn. Deze heeft 3 pedaaltjes en zijn kwaliteit al bewezen. Hopelijk maken ze deze snel compatibel met de PS4 en dan is de keuze snel gemaakt

Momenteel een tekening aan het maken en proberen zelf een opstelling te maken voor de montage van een stuur. Als de tijd er ooit eens is lassen en slijpen maar. Al is zo een "wheelstandpro" natuurlijk ook wel simpel en makkelijk. http://www.wheelstandpro.com/

als je nog geen stuur hebt dan is een t300 wel een enorm goede keuze. Ik heb al een stuur, dus ik wacht nog even af hoe die chaos rondom de logitech sturen zich ontwikkeld voordat ik er nog een stuur bijneem (zou mijn derde worden). Maar de boel is behoorlijk ontploft rondom driveclub en de logitech support en het feit dat de ps4 alleen 4 thrustmaster stuurtjes ondersteund en daardoor de keuze mogelijkheid verdwenen is. Daar komt nog bij dat bijvoorbeeld de logitech driving force gt het officiele stuur was voor gran turismo en er in het begin is gezegd dat alle ps3 sturen op de ps4 zouden werken wat nu dus niet zo blijkt te zijn. Ik zou ook niet blij zijn als ik een 400 euro setup had voor een logitech g27 en nu hoor dat ik voor een ps4 racegame nog eens 350 euro moet gaan uitgeven om drive club te kunnen spelen.

Ik vermoed dat we van sony wel een reactie gaan krijgen in de komende weken over die puinzooi rondom de drivers waarbij iedereen elkaar inmiddels de schuld geeft. Sony zegt dat het door logitech komt, logitech zegt dat het door sony komt en evolution studios (de makers van driveclub) zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat de ps4 het stuur niet support. Of te wel, puinzooi!

de t100 wordt officieel niet genoemd maar schijnt wel ondersteund te worden, dat is een force feedback stuur van rond de 110 euro. De T80 wordt wel genoemd en is rond de 80 euro maar hou er rekening mee dat die geen force feedback ondersteund, alleen rumble. Zelf vind ik force feedback een eis voor stuurwielen.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #42 Gepost op: vr. 03 oktober, 2014, 15:18
Ik wil wel een mailtje met een vraag ofzo naar Sony sturen en vissen naar antwoord. Ik zou de vragen dan wel zeer concreet willen hebben, aangezien ik er geen verstand van heb...
 

Offline qrobinez

Re: Driveclub

Reactie #43 Gepost op: vr. 03 oktober, 2014, 16:24
Citaat van: Heer_Vonck op vr. 03 oktober, 2014, 15:18

Ik wil wel een mailtje met een vraag ofzo naar Sony sturen en vissen naar antwoord. Ik zou de vragen dan wel zeer concreet willen hebben, aangezien ik er geen verstand van heb...



Driveclub vraag:
Veel van onze leden hebben al een complete racestuur setup die zij aangeschaft hebben voor de ps3. Dit varieert van de logitech g27 tot de logitech driving force gt. Nu de supported wheel list bekend gemaakt is blijkt dat alleen een aantal thrustmaster stuurwielen ondersteund worden voor de ps4. Onze leden vragen zich af of de logitech sturen toch gesupport gaan worden of dat ze gedwongen worden om nu voor de ps4 een nieuwe investering te doen in de thrustmaster sturen. Op het internet is er veel onduidelijkheid over, logitech verwijst naar sony, evolution studios geeft aan alleen sturen te supporten die op de ps4 gesupport worden. Van Sony is nog geen officiele reactie hieromtrent bekend. Wat kunnen wij met betrekking tot logitech stuurwielen support gaan melden naar onze leden?
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Driveclub

Reactie #44 Gepost op: vr. 03 oktober, 2014, 18:05
Verzonden, maar het is weekend, dus verwacht niet direct een antwoord.