75825 keer gelezen

Topic: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #60 Gepost op: wo. 30 december, 2015, 08:51
Ik ben momenteel in de ban van R6: Siege. Tactische game die af en toe wat frustrerend is, maar zo aangenaam als je dan toch de overwinning haalt.

De games van 2016 waar ik naar uitkijk, zijn momenteel The Division, Horizon: Zero Dawn en misschien Doom als die volgend jaar al uitkomt.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #61 Gepost op: do. 31 december, 2015, 13:09
seb loeb rally demo met de controller vond ik niet echt goed, dan maar mn stuur eens geprobeerd, het werkt niet met een T500 RS  :@ menu's wel maar het rijden is een flightsimulator
the flying frenchman hebben ze iets te letterlijk genomen

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #62 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 13:43
Citaat van: diknmuis op ma. 07 december, 2015, 09:55

eens terug WRC 5 boven gehaald na de patch, het aantal graden van je stuurwiel kan nu ingesteld worden
na een half uur alle instellingen te proberen terug de controller genomen, het is niet rijdbaar

ik vroeg me af nu ik vandaag die game ook weer speelde of je wel hardware matig die 360 (of 1 van de andere 5 instellingen) had gekozen op het stuur, dat moet volgens mij namelijk wel anders is de setting niet gesynchroniseerd in de race game. Waarschijnlijk heb je dat wel gedaan, maar als je dat niet gedaan hebt kun je dat als volgt doen:

hou op het stuur de volgende knop ingedrukt: MODE
- kies op de D pad nu 1 keer naar rechts voor 270 graden, de mode led knippert dan 1 keer
- kies op de d pad nog een keer naar rechts voor 360 graden, de mode led knippert 2 keer
- dan weer naar rechts voor 540, mode led knippert 3 keer
- dan weer naar rechts voor 900, mode led knippert 4 keer
- dan weer naar rechts voor 1080, mode led knippert 5 keer

als je dus voor bijvoorbeeld 360 graden kiest (daar race ik zelf mee) , dan heb je dus in je stuur NA HET OPSTARTEN van de game !! (dit is belangrijk, want dit moet je elke keer opnieuw doen bij de ts 300) 2 keer op de knop naar rechts gedrukt, als je nu in het settings menu van de game kijkt zie je dat deze automatisch door het stuur op 360 graden is gezet.

op elke andere manier werkt het niet in de game, dan klopt de stuuruitslag niet. Dus wie weet had je dit niet gedaan, dan is dit misschien een goede tip.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #63 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 14:29
Is een T500 RS van mij, het rijden is onrealistisch en voelt heel verkeerd aan
Een winkelkarretje met een kapot wiel is nog beter bestuurbaar
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #64 Gepost op: zo. 03 januari, 2016, 16:26
Citaat van: diknmuis op zo. 03 januari, 2016, 14:29

Is een T500 RS van mij, het rijden is onrealistisch en voelt heel verkeerd aan
Een winkelkarretje met een kapot wiel is nog beter bestuurbaar

ja, die bochten zijn wel wat raar, maar als je eenmaal doorhebt dat als je met de handrem de bocht ingaat, dan rij je zo door. Met de gewone rem vlieg je continu geheid van de weg af, voelt inderdaad vreemd aan. Maar ik ben inmiddels gewend om bijna alle bochten met de handrem te nemen en dan drift je met zo'n 70 to 90 km per uur door de bochten en trek je hem direct weer recht als je gas geeft. Rijdt inderdaad wel totaal anders als drift bijvoorbeeld.
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #65 Gepost op: do. 07 januari, 2016, 11:43
Dat het hele openbare leven hier plat ligt door de extreme ijzel heeft natuurlijk ook voordelen, zo heb ik de afgelopen twee dagen vrij moeten nemen omdat ik niet weg kon uit het huis en dan is het natuurlijk heerlijk gamen zo :)

Of te wel: Talos principle heb ik nu uitgespeeld :)

Eindoordeel is dat dit voor mij op dit moment het best beschikbare puzzelspel op de ps4 is. Als ik Portal een 10 zou geven dan heeft deze een 9. Alle puzzels zijn prima te doen en vergen soms het uiterste van het out of the box denken, maar uiteindelijk kom je altijd wel op de oplossing als een beetje snapt hoe je moet denken in de game.

Ik heb me uitermate vermaakt dus en die 19.95 euro was echt een koopje gezien de fun en hoeveelheid uren die ik erin gestoken heb.

Dus nu tijd om de andere games uit de backlog van mijn collectie uit te spelen, dus ik ben weer begonnen met het uitspelen van Just Cause 3, die nu een stuk soepeler loopt aangezien er veel spelers afgehaakt zijn en de performance in game op een gigantische manier beinvloed wordt door de altijd verplichte online connectie. Dus het is nu goed speelbaar op dit moment.

Heerlijke over de top game dat just cause 3 met een waardeloos verhaal maar het speelt oh zo lekker en is echt enorm leuk om te doen.

Daarnaast speel ik natuurlijk iedere dag battlefront , wat mij betreft de beste shooter van dit moment op de ps4.
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #66 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 14:09
afgelopen vrijdag dishonored gekocht voor 14,95 in de january sale van de playstation store (tot 22 januari)

Dit weekend heb ik bijna onafgebroken alleen deze game gespeeld, ik zit nu halverwege de allerlaatste missie en ben razend enthousiast. Wat een fantastische game is dit. De sfeer en gameplay is fenomenaal en doet continu denken aan de eerste stappen in half life (nog steeds een klassieker van formaat). Het verhaal is erg goed vol met onverwachte plotwijzigingen en het level systeem is zeer doordacht.

Voor die 15 euro is dit eigenlijk een game de je niet mag missen als stealth puzzle achtig gecombineerd met vette acties kwa gameplay je ding is. Dat stealth gedeelte kun je overigens helemaal overslaan en als een rambo helemaal tekeer gaan met je zwaard, kruisboog, pistool en magic powers.

Voor de 15 euro zitten ook nog alle DLC packages erbij. Ik ben blij dat ik deze op de valreep nog even meegepikt heb uit de store!

 

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #67 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 14:27
Citaat van: qrobinez op ma. 18 januari, 2016, 14:09

afgelopen vrijdag dishonored gekocht voor 14,95 in de january sale van de playstation store (tot 22 januari)

Dit weekend heb ik bijna onafgebroken alleen deze game gespeeld, ik zit nu halverwege de allerlaatste missie en ben razend enthousiast. Wat een fantastische game is dit. De sfeer en gameplay is fenomenaal en doet continu denken aan de eerste stappen in half life (nog steeds een klassieker van formaat). Het verhaal is erg goed vol met onverwachte plotwijzigingen en het level systeem is zeer doordacht.

Voor die 15 euro is dit eigenlijk een game de je niet mag missen als stealth puzzle achtig gecombineerd met vette acties kwa gameplay je ding is. Dat stealth gedeelte kun je overigens helemaal overslaan en als een rambo helemaal tekeer gaan met je zwaard, kruisboog, pistool en magic powers.

Voor de 15 euro zitten ook nog alle DLC packages erbij. Ik ben blij dat ik deze op de valreep nog even meegepikt heb uit de store!


Heb deze game onlangs voor m'n kerst gekregen, nog niet echt gespeeld de game buiten de ontsnapping van de bajes. Is het verhaal enig goed?
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #68 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 14:56
Citaat van: FarrolWhite op ma. 18 januari, 2016, 14:27

Heb deze game onlangs voor m'n kerst gekregen, nog niet echt gespeeld de game buiten de ontsnapping van de bajes. Is het verhaal enig goed?

Ja top verhaal, vooral door de plot twists.

Zoals je weet is de empress vermoord door iemand en daar krijg jij de schuld van, jij als protector gaat na je ontsnapping wraak nemen op de mensen die daarachter zitten. Om erachter te komen wie dat gedaan hebben moet je nogal wat missies volbrengen, maar langzamerhand wordt er meer en meer duidelijk. Op je reis kom je de nodige vreemde gasten tegen waarbij je continu voor morele keuzes komt te staan. Bijvoorbeeld, ga je dat lieve oude omaatje helpen, of is die misschien toch niet zo lief als ze lijkt en zijn de dingen die ze van je vraagt misschien toch dingen die je liever niet doet. Als je wel helpt ligt er een mooie bonus voor je in het verschiet die je goed kunt gebruiken, maar als je niet helpt, wat gebeurd er dan? Dat soort dingen kom je continu tegen. Bij elke missie zijn er meerdere wegen naar de oplossing, vermoord je iemand of juist niet, vermoord je iemand met je zwaard of doe je het juist op een subtiele manier door bijvoorbeeld gif in zijn wijn te doen, of laat je hem juist leven met alle gevolgen vandien? Neem je de hulp aan van iemand door een klusje voor hem op te knappen en het jezelf makkelijk te maken, of laat je die missie voor wat het is en doe je alles zelf van de hoofdmissie?

Het mooie is dat het verhaal zich op die manier op een bepaalde manier ontvouwt waarbij je afhankelijk van je keuzes ook andere missies krijgt. Je kunt dus nooit alle missies zien in 1 keer doorspelen.

En dat is eigenlijk de game, ga je voor de non lethal approach, of juist voor de lethal approach, of misschien een mix. In ieder geval hebben je keuzes de noodzakelijke impact op de wereld om je heen, en nog belangrijker op de voor jouw belangrijke mensen om je heen.

Bovenstaande zijn dus geen spoilers, maar meer een beschrijving van hoe het er in de game aan toe gaat.

 

Offline Teun de Dreun

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #69 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 15:24
Citaat van: qrobinez op ma. 18 januari, 2016, 14:56

Ja top verhaal, vooral door de plot twists.

Zoals je weet is de empress vermoord door iemand en daar krijg jij de schuld van, jij als protector gaat na je ontsnapping wraak nemen op de mensen die daarachter zitten. Om erachter te komen wie dat gedaan hebben moet je nogal wat missies volbrengen, maar langzamerhand wordt er meer en meer duidelijk. Op je reis kom je de nodige vreemde gasten tegen waarbij je continu voor morele keuzes komt te staan. Bijvoorbeeld, ga je dat lieve oude omaatje helpen, of is die misschien toch niet zo lief als ze lijkt en zijn de dingen die ze van je vraagt misschien toch dingen die je liever niet doet. Als je wel helpt ligt er een mooie bonus voor je in het verschiet die je goed kunt gebruiken, maar als je niet helpt, wat gebeurd er dan? Dat soort dingen kom je continu tegen. Bij elke missie zijn er meerdere wegen naar de oplossing, vermoord je iemand of juist niet, vermoord je iemand met je zwaard of doe je het juist op een subtiele manier door bijvoorbeeld gif in zijn wijn te doen, of laat je hem juist leven met alle gevolgen vandien? Neem je de hulp aan van iemand door een klusje voor hem op te knappen en het jezelf makkelijk te maken, of laat je die missie voor wat het is en doe je alles zelf van de hoofdmissie?

Het mooie is dat het verhaal zich op die manier op een bepaalde manier ontvouwt waarbij je afhankelijk van je keuzes ook andere missies krijgt. Je kunt dus nooit alle missies zien in 1 keer doorspelen.

En dat is eigenlijk de game, ga je voor de non lethal approach, of juist voor de lethal approach, of misschien een mix. In ieder geval hebben je keuzes de noodzakelijke impact op de wereld om je heen, en nog belangrijker op de voor jouw belangrijke mensen om je heen.

Bovenstaande zijn dus geen spoilers, maar meer een beschrijving van hoe het er in de game aan toe gaat.


Stond gisteren op punt om zombie en shadow of mordor te halen maar ga nu voor dishonored. 
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #70 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 15:36
Citaat van: Teun de Dreun op ma. 18 januari, 2016, 15:24

Stond gisteren op punt om zombie en shadow of mordor te halen maar ga nu voor dishonored.

cool, ben benieuwd wat jij ervan vindt.

je kunt eventueel nog wel wat YouTube videos bekijken of de grafische stijl je aanspreekt. Die is wat meer tekenachtig dan bijvoorbeeld in shadow of mordor.
 

Offline Teun de Dreun

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #71 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 15:48
Ja heb reeds wat filmpjes bekeken en het spreekt mij wel aan. Shadow of Morder zal dan een herkoop zijn geworden en eigenlijk wil ik eerst batman uitspelen voor ik aan een soort gelijke game begin.   
 

Offline qrobinez

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #72 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 16:02
Citaat van: Teun de Dreun op ma. 18 januari, 2016, 15:48

Ja heb reeds wat filmpjes bekeken en het spreekt mij wel aan. Shadow of Morder zal dan een herkoop zijn geworden en eigenlijk wil ik eerst batman uitspelen voor ik aan een soort gelijke game begin.

ja het is misschien alleen wel slim om hem nog aan te schaffen voor 22 januari, aangezien die nu 14,95 euro is in de online store. alhoewel die bij bol.com ook maar 19,95 is zie ik.
 

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #73 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 16:09
Goed om te weten dat dishonored zo'n werking heeft. Had het uitgesteld om te spelen omdat ik meer ging denken dat het me niet goed zou uitkomen  :p
 

Offline Teun de Dreun

Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

Reactie #74 Gepost op: ma. 18 januari, 2016, 16:26
Citaat van: qrobinez op ma. 18 januari, 2016, 16:02

ja het is misschien alleen wel slim om hem nog aan te schaffen voor 22 januari, aangezien die nu 14,95 euro is in de online store. alhoewel die bij bol.com ook maar 19,95 is zie ik.


Ik koop hem straks digitaal gezien ik te lui ben om siege uit de ps4 te halen.   Kwa prijsverschil maakt het weinig uit.