1153 keer gelezen

Topic: Bound By Flame

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Bound By Flame

Gepost op: za. 10 mei, 2014, 11:46
Nu de eerste RPG beschikbaar is op de ps4 kon ik niet anders dan deze op de release dag aan te schaffen. Inmiddels heb ik er al behoorlijk wat uren inzitten en mijn mening gevormd over deze rpg. De game valt me niet tegen, het is leuk om te spelen, toch vind ik het geen game die 60 euro waard is voor de ps4, er zijn namelijk nogal wat dingen waarvan ik vind dat die de prijs niet rechtvaardigen.

Maar eerst de pluspunten:
Het verhaal vind ik leuk, er is een aanval op de wereld door de ice lords die niet aarzelen om miljoenen dode soldiers op te roepen om zo de wereldbevolking uit te roeien. Jij als speler vecht lekker mee om de aanvallen te weerstaan. Todat er een paar niet echt begaafde 'tovenaars' het plan opvatten om een demon op te roepen die in 1 keer alle problemen zou oplossen. Natuurlijk ben jij als speler weer net getuige van deze ceremonie en heeft de pech dat de demon na het oproepen helemaal niet van plan is om de problemen van iedereen op te lossen, die heeft namelijk een eigen agenda en ziet jouw als die ideale lichamelijke host om dit voor elkaar te krijgen. Dus die vlucht met een noodgang jouw lichaam in. Het voordeel dat jij daarvan hebt is dat je in 1 keer allemaal fire power hebts die je naar wens kunt inzetten. Je bent dus in 1 keer best behoorlijk sterk en hier begint je avontuur om de wereld bevolking te gaan redden. Helaas gaat dit niet zonder problemen, want stap voor stap neemt de demon jouw steeds meer over en krijg je steeds meer onprettigere kantjes.

Dit verhaal is goed vormgegeven en het maakt dat je steeds verder speelt, echter de afwerking laat te wensen over. Zo zijn de graphics op de ps4 een stuk minder dan die van titels als Kingdom of Alamur, demon souls, dragon age of skyrim op een ps3. Ook is de voice acting wat saai en is er geen enkele aandacht aan lipsyncing besteedt. Ook voelt de combat wat gedateerd aan, het mist de soepelheid die je tegenwoordigheid gewend bent. Ook is er geen enkele sprake van freeroaming, het is een lineaire game waarbij je steeds in een klein gebied je acties moet uitvoeren om daarna weer verder te kunnen.

Supergoed gedaan zijn de muziek en sfeer geluiden erom heen. De opzet van het verhaal maakt het dat je toch wel blijft spelen. Maar ik vind het dus meer een psn game dan een titel die een full price vertegenwoordigd. Zelf had ik een 39 euro prijs een juiste gevonden in plaats van de 60 die die nu kost. Online reviews wisselen op dit moment ook enorm van extreem lage cijfers tot behoorlijk goede cijfers. Dit snap ik overigens wel. Het hangt ervan af waar je naar kijkt in de game en wat voor jou het belangrijkst is. Er zitten namelijk supergoede delen in de game maar ook mindere dus. Dus de review cijfers online zijn net zoals mijn mening enorm subjectief en afhankelijk van je verwachtingspatroon. Aanrader is dan ook om vooraf gameplay videos te kijken zodat je weet wat je te wachten staat.

Wat vinden jullie van de game?


stukje ps4 gamplay uit het begin

Laatst bewerkt op: za. 10 mei, 2014, 11:54 door qrobinez 

Offline Wiebeamalur

Re: Bound By Flame

Reactie #1 Gepost op: za. 10 mei, 2014, 12:26
Lijkt me een leuke budgetbak titel.
 

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.367
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Bound By Flame

Reactie #2 Gepost op: za. 10 mei, 2014, 14:12
Had al wat revieuws gelezen van deze game, en besloten om er maar geen geld aan uit te geven.
 

Offline Djerro

  • Level 1
  • *
  • psnDjerro
  • Berichten: 22
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Bound By Flame

Reactie #3 Gepost op: za. 10 mei, 2014, 17:04
Een budgetbak game voor tijden waarin er weinig games uitkomen denk ik
 
  • 1