1243 keer gelezen

Topic: Battlefield nooby

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Battlefield nooby

Gepost op: wo. 29 januari, 2014, 13:38
ja gasten te gebeurt nu al weekje battelfield 4 ant spelen op ps4.

maar da ga dus nie vooruit (ofwel benk zoveel slechter ierin, oftewel doek x verkeerd)
is er iemand online deze avond die mij ke teen en tander kan uitleggen (of taktieken)
zou graag meedoen in clanwars enzo ook (speel meestal sniper)
 

Offline qrobinez

Re: Battlefield nooby

Reactie #1 Gepost op: za. 01 februari, 2014, 14:55
je kunt altijd even bij ons joinen, dan leggen we het graag uit. TIP: Elke weekend is het nu double XP in februari voor iedereen, dus als je snel wilt levelen dan is dit wel de maand om dat te doen. Ik haal zelf meestal tussen de 20.000 en 50.000 xp per potje door het spelen op het halen van multidoelen waarmee je silver stars verdiend in combinatie met een xp boost. Dus dan gaat levelen echt megahard.

in het andere bf4 topic had ik wat beginners tips gepost, ik zal ze hieronder even herhalen dan hoef je niet te zoeken :)
Als je nieuw bent in battlefield en komt vanaf COD dan is het eerst wel overweldigend, hier een paar tips die battlefield een stuk makkelijker en leuker maken om te spelen:

Tips
- Wat betreft wapens, speel zo snel mogelijk een scope en grip vrij op een wapen, dan wordt het een stuk makkelijker om mensen te raken. Deze scope en grip kun je toepassen via het drukken op vierkantje bij het wapen selectie scherm.

- zorg ervoor dat je altijd in een squad zit die vol zit (4 tot 5 man), dit geeft je voldoende spawn mogelijkheden op de map zonder dat je elke keer weer hele grote gebieden moet overbruggen, aangezien je bij elkaar kunt spawnen

- speel alleen voor de doelen en maak je niet druk om kill death ratios. KD ratios is voor cod wannabees die BF spelen, het zegt in battlefield eigenlijk alleen maar dat je niet weet hoe je de game moet spelen. Doelen aanvallen betekent risico gebieden opzoeken. Het is overigens wel mooi als je KD ratio in de plus blijft terwijl je toch een hoge score weet te halen, maar objective based play is de bedoeling en dat levert je de meeste punten op omdat je daar ook de meeste bonus punten ribbons voor krijgt. Dus probeer de waardering MVP te krijgen en een hoge Win Loss. (voor cod spelers hebben ze overigens wel een team deathmatch mode, maar dan vind ik cod voor die mode een stuk leuker). 

Mocht je KD ratio wel heel belangrijk vinden dan zijn er 2 manieren om de KD ratio in battlefield 4 te boosten die veel spelers die naar KD ratio kijken gebruiken:
1. Neem een assault mee die je in leven houdt als je zelf als sniper op een flatgebouw zit. Zodra je doodgaat revived hij je en is je death weer weg. Dit levert extreem hoge Kill Death ratios op.
2. Leer vliegen in een Jet, (dit kan in test range), als je dit goed beheerst gaat het ook hard met je KD Ratio. Ik zie regelmatig jet fighters met 64 kills en 2 deaths bijvoorbeeld. Je blijft vrij lang leven in een jet, omdat je vrij snel de perk updates vrij speelt en de meeste grond squads niet met een stinger rondlopen waardoor je eigenlijk het hele potje wel kan blijven vliegen.
Maar let erop, spelen op KD ratio is voor BF4 dus eigenlijk een teken dat je het hele teambased objective gedeelte links laat liggen.

Overigens is het wel eens grappig om te proberen om hoog te eindigen met maar heel weinig kills. Ik heb het geprobeerd en het is me gelukt om 3e te worden van de 64 man met slechts 2 kills. Dus je verdient echt het meeste punten met het halen of supporten van de objectives.

- wees een supportive speler, daarmee bedoel ik, let op wat je team mates nodig hebben, ben je assault hou mensen dan in leven met je medic pakjes of je defibrilator. Ben je engineer repareer dan de voertuigen van je teammates als je in de buurt van ze bent,  ben je recon (sniper) spot dan zoveel mogelijk mensen zodat iedereen weet waar de tegenstanders zich bevinden en blaas tanks op met je c4 :D Battlefield beloont je enorm als supportive speler. Je kunt in 1 ronde heel veel punten verdienen door mensen te geven wat ze nodig hebben (dus health of ammo, of spot support)

- Als je ziet LAST MAN STANDING, ga dan direct in dekking, zodat je teammates weer bij jou kunnen spawnen. Ook krijg je extra voordelen tijdens het gamen zolang je squad blijft bestaan, deze fieldupgrades verlies je weer als iedereen dood is van je squad.

- Als je zelf dood gaat gebruik dan ALTIJD, het kleine vensterje links onderin voor je spawned om te bepalen bij wie je spawned. Dit scheelt je heel erg veel spawn kills namelijk. In dat scherm zie je wat er op dat moment bij dat spawnpunt gebeurd. Als je ziet dat je squad member in een vuurgevecht is met een tank en onder vuur ligt , dan is het niet slim om hem als spawnpunt te gebruiken want dan ben je echt zelf ook direct weer dood. (heeft mij aardig wat tijd gekost om dat te leren :D)

- Probeer daar waar het kan de orders van de squad leader op te volgen. Als je zelf squad leader bent geef dan die orders. Je ziet een order door de vierkantjes op de letter van het objective en een groene stippellijn op je minimap naar de target. Als je de objective opvolgt en succesvol afrond levert dat ook weer een hoop bonus punten op.

- Waar je veel kills mee haalt is flanken. Als je naar de objectives gaat neem dan een alternatieve route. Vaak richt de tegenstander zich op 1 choke point en kun je vrij makkelijk naast ze komen of achter ze komen. Dan kun je echt flink scoren en help je de anderen die van voren aanvallen behoorlijk door het verrassings effect.

- Switch tijdens een potje tussen verschillende classes. Als je ziet dat mensen op hoge flatgebouwen aan het snipen zijn, ga dan als je dood bent ook terug als sniper en spot ze en schiet ze 1 voor 1 van die toren af :D (vinden ze echt niet leuk hehehe), daarna kun je als je dood bent altijd wel weer naar je favoriete class.

- Als cod speler moet je ook afleren om rechtstreeks in je eentje naar een objective te rennen, wacht altijd af bij een objective (ook al zie je niemand) tot er meerdere teammates van je in de buurt zijn. Alleen dan heb je kans op succes.

- Vergeet niet dat er 64 man op zo'n veld rondrennen waarvan 32 tegenstanders je van jetje willen geven, dat is echt een enorm aantal dus je moet het taktisch aanpakken want er is altijd wel iemand achter je of naast je die je niet ziet maar die jou wel ziet.


En last but not least:
- Gebruik de SPOT knop (R1) zoveel mogelijk, de tegenstanders krijgen dan een tijdje een rood driehoekje boven hun hoofd en dan zie je zelf ook waar ze heen rennen en zich verschuilen.

- Speel samen met mensen die je kent met een headset. De game is 1000 keer leuker als je met squad members speelt die je kunnen helpen, als groep die samenwerkt ben je eigenlijk onverslaanbaar in een teambased game als battlefield 4.

De tips hierboven zijn simpel, maar het heeft mij aardig wat tijd gekost om ze te leren ontdekken en toe te passen :D, ik moest echt mijn cod run en gun stijl afleren en ik ben er nog niet helemaal, maar het gaat de goeie kant op nu :)

(neemt niet weg dat af en toe weer ff lekker te keer gaan in cod ook heerlijk is natuurlijk :D)
 

Re: Battlefield nooby

Reactie #2 Gepost op: za. 01 februari, 2014, 17:03
en als ge tips en tricks moet hebben moet je anders is op youtube naar levelcapgaming gaan zien
die heeft heel veel videos met tips en trucs over hoe ge t best moet spele , hoe je hoeken moet benaderen, geeft uitleg over wapens en hoe je ze t best kan gebruiken
 
  • 1