22818 keer gelezen

Topic: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #45 Gepost op: za. 24 oktober, 2015, 17:41
Citaat van: kristofh op za. 24 oktober, 2015, 16:39

Ok, ik heb geprobeerd mijn harde schijf te formatteren naar FAT32.  Ik kreeg enkel de mogelijkheid NTFS of ExFAT.  Ik heb dan maar voor dat laatste gekozen..

Vervolgens mijn usb harde schijf in de ps4.  Deze gaf geen foutmelding.  Via systeem naar backup maken en jawel, hij is bezig... Zou wel 3 uurtjes duren om 345 GB over te zetten.

Ondertussen is hij dus bezig met het maken van een backup.  Betekent dit dat ik op de goede weg ben?

ja, EXFAT is de goede keuze, 3 tot 4 uur voor het maken van de backup is ongeveer wel hoelang het duurt op de ps4, terugzetten duurt zelfs nog iets langer.
 

Offline kristofh

  • Level 1
  • *
  • psnkristof h
  • Berichten: 11
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #46 Gepost op: za. 24 oktober, 2015, 23:49
"I love it when a plan comes together" Sgt Smith, The A-team

Luitjes,

Het is laat, maar het is me gelukt!!

Mijn ps4 is nu uitgerust met een opslag van 2TB en klaar voor de kleppers: The Division, Horizon zero dawn, Far Cry primal.. Laat maar komen! ;-)

Alles lukte wonderwel goed, van de seagate demonteren tot de nieuwe HDD installeren.  Ik ben echt niet handig in die dingen, maar sta van mezelf te kijken!

De eerlijkheid gebiedt me wel te vermelden dat dit zonder de hulp van Qrobinez, xXINIXx en mathieu_a niet was gelukt.  Jongens, jullie hebben deze kerel en zijn zoon enorm geholpen.  Dank jullie wel daarvoor!

Het enige dat ik morgen nog moet doen is mijn backup van mijn games terug overzetten, maar als we al zover zijn gekomen zal dat ook wel lukken ;-)

En u ga ik naar de voetbal kijken, enjoy your weekend & many thanks!

Grtz Stoff

 

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #47 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 08:25
Citaat van: kristofh op za. 24 oktober, 2015, 23:49

Het is laat, maar het is me gelukt!!

Mijn ps4 is nu uitgerust met een opslag van 2TB en klaar voor de kleppers: The Division, Horizon zero dawn, Far Cry primal.. Laat maar komen! ;-)

dat is goed om te horen!

2 TB is enorm lekker en geeft je de komende jaren weer voldoende ruimte om al die games te kunnen installeren.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #48 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 09:04
Hey jongens, is het toevallig deze harde schijf die je hebt gebruikt? De casing ziet er anders uit, dus ik twijfel er wel aan...
 

Offline kristofh

  • Level 1
  • *
  • psnkristof h
  • Berichten: 11
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #49 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 10:05
Ok.. Dat spreekwoord van die beer en dat vel is weer van toepassing :-(

Mijn ps4 start normaal op.  Wanneer ik echter mijn backups terug wil installeren vanuit mijn harde schijf vraagt hij me om in te loggen op psnetwork.  Als ik dit doe zegt hij dat mijn paswoord niet correct is.  Paswoord veranderd en via email een nieuw paswoord bij sony aangevraagd.  Als ik dit ingeef krijg ik foutcode NP 37680-4...

Iemand een oplossing?

Mvg Kristof
 

Offline Rastaflex

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #50 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 11:08
Citaat van: kristofh op zo. 25 oktober, 2015, 10:05

Ok.. Dat spreekwoord van die beer en dat vel is weer van toepassing :-(

Mijn ps4 start normaal op.  Wanneer ik echter mijn backups terug wil installeren vanuit mijn harde schijf vraagt hij me om in te loggen op psnetwork.  Als ik dit doe zegt hij dat mijn paswoord niet correct is.  Paswoord veranderd en via email een nieuw paswoord bij sony aangevraagd.  Als ik dit ingeef krijg ik foutcode NP 37680-4...

Iemand een oplossing?

Mvg Kristof




Heeft dit misschien te zien dat je de nieuwe schijf terug als primaire moet instellen?
 

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #51 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 11:16
Citaat van: kristofh op zo. 25 oktober, 2015, 10:05

Ok.. Dat spreekwoord van die beer en dat vel is weer van toepassing :-(

Mijn ps4 start normaal op.  Wanneer ik echter mijn backups terug wil installeren vanuit mijn harde schijf vraagt hij me om in te loggen op psnetwork.  Als ik dit doe zegt hij dat mijn paswoord niet correct is.  Paswoord veranderd en via email een nieuw paswoord bij sony aangevraagd.  Als ik dit ingeef krijg ik foutcode NP 37680-4...

Iemand een oplossing?

Mvg Kristof


er schijnt onderhoud op het account management gedeelte te zijn door playstation. Ze hebben deze melding online staan op de support page
NOTICE: Due to maintenance on our account management tool, we may have limited access to your PSN account information. Maintenance will be completed by Sunday 10/25 at 09:00 am Pacific time.


de forums staan vol met meldingen hierover, schijnen  op dit moment heel veel mensen last van te hebben, het heeft te maken op met welke login server je naar toe verwezen wordt. http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Support/Error-code-NP-37680-4/td-p/45442210/page/58
ik denk niet dat je er iets aan kunt doen.

voor het terugzetten van de backups maakt het niets uit, dus kun je mooi die tijd gebruiken:
login als gast (je hoeft niet in te loggen), ga dan naar het systeem menu en zet de backup terug
daarna staat alles weer zoals je het op de 500 gig had (inclusief je login accounts)
Laatst bewerkt op: zo. 25 oktober, 2015, 11:24 door qrobinez 

Offline kristofh

  • Level 1
  • *
  • psnkristof h
  • Berichten: 11
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #52 Gepost op: zo. 25 oktober, 2015, 11:47
Ik had al gelezen dat er onderhoud is, dus hopelijk wordt dat vlug verholpen...

Wanneer ik mijn backups wil terugzetten, vraagt hij me echter eerst om me aan te melden, ook als ik als gast inlog.  Dan krijg ik dus die foutmelding krijg omdat ik niet kan inloggen en dus ook niets kan overzetten...

De laatste loodjes blijken idd het zwaarst te wegen :-(

Thx Stoff
 

Offline kristofh

  • Level 1
  • *
  • psnkristof h
  • Berichten: 11
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #53 Gepost op: ma. 26 oktober, 2015, 19:33
Ok luitjes,

Ik kan eindelijk terug inloggen, dus dacht ik ook eventjes mijn backups van mijn externe harde schijf terug te zetten naar mijn ps4.  Niet dus...  Wanneer ik mijn externe harde schijf met de backups aansluit, zegt mijn ps4 dat er geen backup-gegevens op staan...  HELP!!??

Mvg Stoff
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #54 Gepost op: ma. 26 oktober, 2015, 20:01
Damn, als ik je zo bezig hoor, is het toch niet zo simpel...

Ik heb me een andere HD besteld, dus ik ga het zelf binnenkort proberen

In het slechtste geval stop je er je oude terug in, zet je alles op de Cloud, stop je er je nieuwe in, en download je alles wat je hebt gekocht, en je save data, alsook installeer je alles vanop je discs... Een beetje meer werk, but it gets the job done
 

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #55 Gepost op: ma. 26 oktober, 2015, 21:37
Citaat van: kristofh op ma. 26 oktober, 2015, 19:33

Ik kan eindelijk terug inloggen, dus dacht ik ook eventjes mijn backups van mijn externe harde schijf terug te zetten naar mijn ps4.  Niet dus...  Wanneer ik mijn externe harde schijf met de backups aansluit, zegt mijn ps4 dat er geen backup-gegevens op staan...  HELP!!??

heb ik ook gehad.

de oplossing voor mij was om de backup volledig te kopieren van de ene usb schijf naar een andere, die herkende hij wel
die andere usb schijf was overigens de 500 gig ps4 schijf die ik in die bay heb gezet. Maar dat is niet heel simpel, want de ps4 500 gig schijf bestaat uit allerlei vreemde partities die je eerst moet verwijderen voordat je een 500 gig exfat schijf ervan kunt maken. Dan moet je wel iets van schijfbeheer weten om dat voor elkaar te krijgen.

Maar als je een standaard 500 gig usb externe hardisk pakt dan werkt dat hopelijk ook wel. De backup is niet weg, die kun je dus handmatig kopieren naar een andere schijf.
 

Offline kristofh

  • Level 1
  • *
  • psnkristof h
  • Berichten: 11
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #56 Gepost op: di. 03 november, 2015, 13:38
Oke luitjes,

Hier is mijn conclusie:

Ik ben geen computerexpert maar de harde schijf vervangen in de PS4 was peanuts.

De back-up die ik van mijn PS4-systeem heb gemaakt kon ik ondanks verschillende pogingen niet terugzetten op mijn PS4-console.

Gelukkig heb ik PSPlus zodat ik veel van mijn save-games via online opslag toch terug kon overzetten en dus niet kwijt ben.  PSNetwork lag wel weer een heel weekend plat waardoor ook dit niet gladjes verliep... :-(

Mijn games heb ik eerst één voor één terug moeten installeren.  Nadeel is echter wel dat alle updates van deze spellen terug gedownload moeten worden...

Ook dit lukte uiteindelijk ook weer wel.  Mijn PS4-console is nu ongeveer terug zoals vroeger, alleen heb ik sommige spellen niet terug geïnstalleerd omdat ik deze toch niet meer speelde. 

Na installatie blijkt dat er nog 1,5 TB aan vrije ruimte op mijn PS4-console staat te wachten voor de kleppers die binnenkort uitkomen.  Laat dat lekkers maar komen ;-)

Bedankt voor alle hulp, zonder de mensen op dit forum was me dit niet gelukt!

Thx Kristof
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #57 Gepost op: di. 03 november, 2015, 13:48
Bedankt voor de update! Jammer dat de backup terugzetten niet gelukt is, maar nu heb je wel meer ruimte ;)
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #58 Gepost op: di. 03 november, 2015, 15:29
Ik heb het gedaan met een externe schijf van ongeveer tien jaar oud, ging feilloos
 

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #59 Gepost op: di. 03 november, 2015, 16:51
Citaat van: Heer_Vonck op di. 03 november, 2015, 15:29

Ik heb het gedaan met een externe schijf van ongeveer tien jaar oud, ging feilloos

kan ik me voorstellen, voor zover ik het kon nagaan bij het testen, herkent de ps4 bij het terugzetten van backups External Drives met een USB 3 interface niet (te herkennen aan de blauwe female connector op de externe schijf). Het vreemde is dat je de backup er wel op kan zetten.

Dus als je een oudere usb 2 externe harddisk gebruikt dan zal dat ongetwijfeld wel werken. Zo heb ik mijn backup er uiteindelijk ook op terug gezet, ik heb toen de backup op de usb 3 harddisk gekopieerd naar een usb 2 harddisk, en die herkende de ps4 direct en de backup werd netjes teruggezet.