22525 keer gelezen

Topic: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #15 Gepost op: di. 04 augustus, 2015, 14:49
Citaat van: IvanVC op vr. 31 juli, 2015, 13:08

Andere oplossing is een 2TB HDD van Seagate (quasi enigste schijf van 2TB die voldoet aan de hoogte van 9,5 mm, dus intern te plaasten). Wel geen topmerk als het op harde schijven aankomt (mijn mening) maar meer dan voldoende voor de PS4. Goedkoopste via Codima (Gent)
https://www.codima.be/onderdelen/interne-harde-schijven/seagate-2-5-2tb-5400rpm-momentus-spinpoint


het kan stukken goedkoper, als je een SEAGATE 2TB USB 3.0 Expansion Portable Drive besteld ben je voor 85 euro klaar.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SEAGATE-2TB-USB-3-0-Expansion-Portable-Drive,10259,482770,1225187.html

Wat je dan moet doen is deze drive bay openmaken en de harde schijf eruit halen. Overigens zit hier geen seagate harde schijf in, maar een samsung 2 terrabyte schijf. Dit is ook een schijf die past in een ps4 (er zijn meer merken die passen, het zijn niet alleen seagate harddiscs die passen).

Wat je dan doet is de ps4 harde schijf uit de ps4 halen en je schuift de nieuwe samsung schijf erin. Even via usb de firmware updaten en binnen 10 minuten heb je je ps4 geupgrade naar een 2 TB schijf. En dat voor 85 euro, goedkoper wordt het niet :)

als je wilt weten hoe het hele proces werkt (inclusief het demonteren van de samsung schijf uit de seagate drivebay, dan kun je hier de walkthrough bekijken


Het mooie van deze oplossing is overigens dat je de 500 gigabyte weer terugkunt plaatsen in de Seagate drive bay en je zo een mooie 500 gigabyte usb backup drive hebt.

Laatst bewerkt op: di. 04 augustus, 2015, 14:50 door qrobinez 

Offline Teun de Dreun

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #16 Gepost op: di. 04 augustus, 2015, 16:47
Is er ook een optie om een extra schijf te gebruiken? Iets van een splitter? Of moet je als je 2 schijven wilt gebruiken de sata kabel buiten de ps4 leggen zodat je deze voor het starten kunt aansluiten/wisselen?

 

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #17 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:22
Citaat van: qrobinez op di. 04 augustus, 2015, 14:49

het kan stukken goedkoper, als je een SEAGATE 2TB USB 3.0 Expansion Portable Drive besteld ben je voor 85 euro klaar.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SEAGATE-2TB-USB-3-0-Expansion-Portable-Drive,10259,482770,1225187.html


85€ is inderdaad een mooie deal al ben ik niet zeker of deze schijf past is de PS4. Volgens de specificaties is de behuizing 15,5 mm hoog (wat mij vrij hoog lijkt voor een schijf die max 9,5mm hoog mag zijn om te passen in de PS4). 85 € lijkt mij eerder de prijs van een desktopschijf (= dikker dan 9,5 mm). Niettegenstaande de youtube video zeker iets om na te kijken indien iemand voor deze oplossing opteert  :) . Zou zonde zijn van de centjes lijkt mij...
Laatst bewerkt op: wo. 05 augustus, 2015, 11:29 door IvanVC 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #18 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:26
Citaat van: Teun de Dreun op di. 04 augustus, 2015, 16:47

Is er ook een optie om een extra schijf te gebruiken? Iets van een splitter? Of moet je als je 2 schijven wilt gebruiken de sata kabel buiten de ps4 leggen zodat je deze voor het starten kunt aansluiten/wisselen?


Via USB kan maar gezien de zeer beperkte snelheid geen optie. PS4 ondersteund HD tot 2TB; dus ben je, naar mijn mening, beter af met de aankoop van een 2TB schijf dan het proberen toevoegen van een 2de schijf.
Laatst bewerkt op: wo. 05 augustus, 2015, 11:28 door IvanVC 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #19 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:37
Citaat van: IvanVC op wo. 05 augustus, 2015, 11:22

85€ is inderdaad een mooie deal al ben ik niet zeker of deze schijf past is de PS4. Volgens de specificaties is de behuizing 15,5 mm hoog (wat mij vrij hoog lijkt voor een schijf die max 9,5mm hoog mag zijn om te passen in de PS4). 85 € lijkt mij eerder de prijs van een desktopschijf (= dikker dan 9,5 mm).

dat past, want ik heb dit zelf namelijk gedaan.
 

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #20 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:42
Citaat van: qrobinez op wo. 05 augustus, 2015, 11:37

dat past, want ik heb dit zelf namelijk gedaan.


Goodies, bij deze de goedkoopste oplossing :)

 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline Bellovux

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #21 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:51
Is er dan voldoende opening voor de koeling met een hogere behuizing?
(Is de koeling van de PS4 überhaupt voldoende om een desktopschijf te koelen? Hiermee bedoel ik afdoende om optimale prestaties van de schijf te garanderen.)
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊

Offline Teun de Dreun

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #22 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:55
Citaat van: IvanVC op wo. 05 augustus, 2015, 11:26

Via USB kan maar gezien de zeer beperkte snelheid geen optie. PS4 ondersteund HD tot 2TB; dus ben je, naar mijn mening, beter af met de aankoop van een 2TB schijf dan het proberen toevoegen van een 2de schijf.


Dat is dus geen optie als je de games op je huidige schijf wilt blijven spelen. Nadeel van 15/25€ per game betalen is dat je ze 1x kunt installeren.   Batman,bloodborne, witcher, dbz wil ik graag behouden.

Om die reden dacht ik om de interne aansluiting te verleggen zodat je schijven kunt swappen voor het starten van de ps4 en zo toch nog de game van oude hd kunt spelen. Eventueel enkel offline.
 

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #23 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 11:59
Citaat van: Bellovux op wo. 05 augustus, 2015, 11:51

Is er dan voldoende opening voor de koeling met een hogere behuizing?
(Is de koeling van de PS4 überhaupt voldoende om een desktopschijf te koelen? Hiermee bedoel ik afdoende om optimale prestaties van de schijf te garanderen.)


Je schijf mag max 9,5mm hoog zijn indien je deze intern wil plaatsen. Oplossing zoals door qrobinez beschreven is de goedkoopste en dan is er geen issue mbt koeling...
 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #24 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 12:06
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 05 augustus, 2015, 11:55

Dat is dus geen optie als je de games op je huidige schijf wilt blijven spelen. Nadeel van 15/25€ per game betalen is dat je ze 1x kunt installeren.   Batman,bloodborne, witcher, dbz wil ik graag behouden.

Om die reden dacht ik om de interne aansluiting te verleggen zodat je schijven kunt swappen voor het starten van de ps4 en zo toch nog de game van oude hd kunt spelen. Eventueel enkel offline.


Is zeker mogelijk via een SATA kabel (male - female). Waar je wel rekening moet mee houden is de voeding (stroom) die je HDD nodig heeft. Ik weet dat het aansluiten van een desktopschijf (extern, als je die nog zou liggen hebben of opteert om deze te kopen aangezien deze goedkoper is dan een laptop schijf) niet werkt zonder een bijkomende voeding te voorzien.

Ik heb ook gemerkt dat de kabel die je in de PS4 aansluit niet echt stevig ingeplugt zit wat ook niet echt handig is...
 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline Teun de Dreun

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #25 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 12:12
Ok thanks.  Dan moet ik flink gamen om de games uit te spelen en gewoon een 2tb aanschaffen en erin stoppen.  Moest laatst al games verwijderen om er 1 te kunnen installeren.
 

Offline IvanVC

  • Level 2
  • **
  • psnIvanVC
  • Berichten: 55
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #26 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 12:15
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 05 augustus, 2015, 12:12

Ok thanks.  Dan moet ik flink gamen om de games uit te spelen en gewoon een 2tb aanschaffen en erin stoppen.  Moest laatst al games verwijderen om er 1 te kunnen installeren.


Ja, is inderdaad jammer dat Sony dit niet heeft voorzien (of marketinggewijs slim  :'()... Is een probleem waar iedereen zowat mee geconfronteerd wordt.
 
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman...

*** Quoted by Homer Simpson ***

Offline Bellovux

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #27 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 15:06
Registreren ze het Mac adres van de HD?


En heeft al iemand een SSD geplaatst?
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊

Offline Teun de Dreun

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #28 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 16:56
Citaat van: IvanVC op wo. 05 augustus, 2015, 12:15

Ja, is inderdaad jammer dat Sony dit niet heeft voorzien (of marketinggewijs slim  :'()... Is een probleem waar iedereen zowat mee geconfronteerd wordt.


Ik verwacht dat de meeste hun digital games netjes in de psn store kopen en deze kunnen herinstalleren, voor hen zijn er dan ook geen problemen. 
 

Offline qrobinez

Re: Pimp je PS4 met een grotere harde schijf

Reactie #29 Gepost op: wo. 05 augustus, 2015, 19:46
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 05 augustus, 2015, 16:56

Ik verwacht dat de meeste hun digital games netjes in de psn store kopen en deze kunnen herinstalleren, voor hen zijn er dan ook geen problemen.

klopt,

bovendien kun je tegenwoordig een backup maken van je harde schijf op de ps4, die zet je op een externe harddisk van 500 gig of groter, en dan als je de nieuwe 2 TB hebt geinstalleerd dan zet je die backup weer terug, dan staat alles weer exact zoals je hem had op je 500 gigabyte en hoef je niet alles opnieuw te downloaden.

Maar goed, met die 'goedkope' subaccounts one download versies kan ik me voorstellen dat dat inderdaad op die manier niet werkt. Dus dan is het risico wel wat groot. Maar voor de normale ps4 gebruiker die die games gewoon in de store koopt of in de winkel kan er eigenlijk niets misgaan.