2520 keer gelezen

Topic: Wat is voor jullie de beste, verrassende en teleurstellende game op de PS4

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man
De PS4 is inmiddels alweer een tijdje uit en ben benieuwd welke games bij jullie scoren en welke juist niet. Zelf heb ik op dit moment gespeeld: NFS Rivals, Madden 25, NBA 2k14 & Killzone.

Beste game: NBA 2K14. Zie eerder forum bericht. Uitgebreide game die er ook nog eens goed uitziet en lekker speelt. Je krijgt echt waar voor je geld!!

De verrassing is voor mij Madden 25. Voor een groot gedeelte een onbekende sport in Europa maar jongens wat zien de bewegingen van de spelers goed uit.

De teleurstelling vond ik helaas in Killzone. Op de een of andere manier kan deze game mij niet echt pakken  :'(
Heb zo af en toe geen flauw idee wat ik moet doen of waar ik naar toe moet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe.
 

Offline qrobinez

NBA2K14 is inderdaad een megatopper :)

Toevallig heb ik een tijdje geleden een heel uitgebreid artikel geschreven over de playstation 4 en de games. Het stukje over de games laat mijn mening duidelijk zien over de huidige games op de ps4, dat stukje heb ik hieronder even gepost.


DE GAMES
De lijst van release titels is niet zo heel groot, dus het is lekker overzichtelijk om de games met elkaar te vergelijken. Laat ik beginnen met mijn mening over de grafische kwaliteit van de games. Veel games draaien nu op een hogere resolutie dan op de ps3 en dat is overduidelijk te zien. Zeker als je via een beamer op 2 meter breed je games aan het spelen bent valt al snel op welke games al echt gebruik maken van 1080p en 60 Frames per seconde en welke niet. Ik zal straks inhoudelijk op de games ingaan maar mijn mening van games op basis van grafische kwaliteit van Best naar minder goed is:
 
Top 11 op basis van grafische kwaliteit:
1: Killzone Shadowfall (met afstand de best uitziende game op de ps4)
2: NBA2K12 (megascherp met heel veel detail van spelers, waarbij met name opvalt dat ze zweet heel scherp en goed in beeld brengen)
3: Zen Pinball 2 (het verschil met de ps3 versie is bizar groot, zo scherp als deze game is is gewoon echt heel erg goed)
4: Fifa 14 (met name de scherpte van de spelers en de bewegingen zijn goed in beeld gebracht)
5: Resogun (er gebeurd megaveel op het scherm
5: Battlefield 4 (het blijft machtig om te zien hoe mooi de belichtingen uitgevoerd zijn op sommige lokaties in deze game, ook de 64 spelers tegelijk aan het werk zien in een map als lockdown is echt impressive)
6: Call of Duty Ghost (ps4 versie ziet er echt veel beter uit dan de ps3 versie wat met name opvalt in de multiplayer)
7: Lego Marvel Super Heroes (de poppetjes zien er fantastisch uit, maar de omgevingen zijn nogal kaal vormgegeven)
8: Assasins Creed Black Flag: (ziet er op zich goed uit, maar had wat mij betreft net zo goed een ps3 game kunnen zijn)
9: Contrast (jaren 30 parijs sfeer is leuk, maar verder geen ps4 achtige uitstraling)
10: Need for Speed Rivals (ziet er redelijk uit, maar had net zo goed een ps3 versie kunnen zijn waarbij er zelfs flinke framedrops voorkomen in deze game)
11: Warhammer (erg matig, met name als je dicht bij de grond vliegt zie je de blokkerige textures)

Er zijn overigens wel meer games maar die zijn naar mijn mening meer fillers dan echt leuke games of ik heb ze niet gespeeld.


Killzone Shadowfall
Killzone Shadowfall is een playstation 4 exclusive en daar mag je dus ook wel wat van verwachten. Zeker de single player maakt deze verwachtingen volledig waar, de graphics zijn fantastisch, het loopt supervloeiend en de gameplay is enorm uitdagend. Op normal is het vele malen moeilijker dan bijvoorbeeld cod of BF4 op hard. Hierdoor ben je toch al snel zo'n 15 uur met de single player bezig om deze uit te spelen. Hierbij kom je op grote buitengebieden (die via vrij liniaire paden je toch langs een bepaalde route dwingen) en nauwe gangen. Met name het industriele woongebied van de Helghast vond ik echt heel indrukwekkend om doorheen te spelen.

De multiplayer vind ik tegenvallen, dit komt met name door het ontbreken van de sfeer elementen op het gebied van geluid in de game zelf. De maps zien er fantastisch uit, maar ze zijn ook vrij groot voor de maximaal 32 man die er kunnen spelen. Doordat er in de maps zelf nauwelijks geluiden vanuit de omgeving komen loop je dus voor het grootste gedeelte in totale stilte door de maps heen om af en toe even een paar kogels af te schieten. De gameplay zelf biedt voldoende mogelijkheden om het tot een boeiende multiplayer te maken, maar dit is dermate saai dat iemand als ik al snel afhaakte (in tegenstelling tot de oudere killzone titels).


NBA2K14
Deze waanzinnig mooi uitziende game is niet bepaald eenvoudig te spelen. Gelukkig zit er een enorme tutorial in waarbij je 67 lessen krijgt om de verschillende moves onder de knie te krijgen. 67 hoor ik je denken? Ja dus, er zijn 67 lessen om alleen de basis controls onder de knie te krijgen.Ik was zelf begonnen zonder ook maar 1 les te volgen en de game was compleet onspeelbaar, ik werd helemaal weggespeeld en lag meer op de grond dan dat ik van toegevoegde waarde was. Na de lessen ging het een stuk beter, al moet ik zeker nog een week oefenen om alle 67 basis moves uit mijn hoofd te kennen, maar de belangrijkste ken ik nu.

Dus vervolgens de career mode opgestart, hierin speel je een rol in een soort van film die een speler volgt die ontdekt wordt op het basketbal veldje en vervolgens de hele route naar een basisplaats in de NBA en wat deze speler tegenkomt. Dit is in een soort van Sim vorm gegeven. Je moet dus zelf gaan solliciteren bij teams, je moet pers interviews geven, je wordt genadeloos aan de kant gehouden en als je bij een invalbeurt geen goede prestatie levert en niet de dynamische event opdrachten van de coach vervult dan breekt de hel los, je team spelers kwaad, de coach woedend en jij zit de volgende wedstrijd weer aan de kant. Door goede prestaties krijg je beloningen in de vorm van VC. De VC kun je gebruiken om je speler te verbeteren of betere kleding te kopen. Er gebeurd van alles in die career mode, het is niet alleen maar basketballen, maar ook dingen als de pesterijen van de high value players tegen rookies als jou, of de enorme klote vragen die je van de pers krijgt als je weer fouten gemaakt hebt.

Naast de career mode kun je ook nog gewone seizoen wedstrijden afwerken, je kunt online roosters doen, je kunt naar het park gaan waar 6 basketbal pleintjes zijn met spelers van over de hele wereld om bijvoorbeeld 1 tegen 1, 2 tegen 2, 3 tegen 3, etc... te doen.

Al met al zit de game barstensvol features en is het enorme value for money als je van sport games houdt, minpunt is dat de online servers regelmatig offline zijn, dan kun je dus niet op de online basketbal velden spelen.


Zen Pinball 2
Deze game is gratis te downloaden en je krijgt er 1 tafel gratis bij, de rest van de tafels kun je optioneel kopen of de demo van downloaden. Als je al tafels gekocht hebt op de ps3 of vita dan kun je deze ook downloaden op de ps4. Ik vind het verschil enorm groot ten opzichte van de ps3, het speelt zoveel lekkerder als de graphics scherper zijn en ook de bal movement voelt gewoon beter aan. Ik kon het veel beter timen en haalde in mijn eerste potjes als meer dan 6 miljoen punten bij de eerste poging. Al met al een must have voor de ps4


Fifa 14
Fifa 14 op de ps4 is een waanzinnig gave titel. Er zijn zoveel subtiele verbeteringen doorgevoerd die het spel veel lekkerder laten spelen. De verbeterde camera positie die het nu 3D publiek tijdens de game laat zien, de vele malen meer moves die spelers hebben, de graphics die van je scherm afspatten zijn de meest opvallende verbeteringen.

Over fifa zelf hoeven we niet veel meer te zeggen, de ultimate Team mode blijft een topper waarin je het perfecte team bij elkaar probeert te verzamelen door het spelen van leagues en met de daarmee verdiende punten kun je op de transfer markt weer spelers kopen. Ook de skill games die nieuw zijn zijn een leuke toevoeging om de controls te leren beheersen.

Een absolute topper dus op de PS4 deze game.


Resogun
Resogun zat gratis via PSN plus bij de release van de PS4, het is een 2d scrolling shooter waarbij je waves van aanvallen moet afslaan en tegelijkertijd mannetjes moet proberen te redden van de grond. Het is 1 groot visueel spektakel met 100-en lichteffecten die tegelijkertijd op je scherm getoverd worden. Het is verbazingwekkend verslavend om te spelen en bevat zelfs een coop mode.


Battlefield 4
Het begin van Battlefield 4 op de PS4 was niet bepaald florisant te noemen. De game crashte continu naar een blue screen en het afmaken van een multiplayer potje was praktisch onmogelijk. Nu vele patches later behoren die problemen gelukkig tot het verleden en hierdoor zie je pas hoe goed deze shooter eigenlijk is. De 64 man tegelijk die aan het oorlogvoeren zijn op grote gebieden levert een indrukwekkend schouwspel op. De gameplay van deze game is onovertroffen aangezien iedereen wel iets kan doen dat die leuk vindt. Of het nu het vliegen in helicopters is, of sniperen of met tanks of quads over de velden aan het races is, alles kan in deze game en het knappe is dat het nog gebalanceerd is ook. Of te wel, met een goede squad kun je elk type aanval wel weerstaan. Helicopters kun je neerhalen met stingers bijvoorbeeld, dode soldaten kun je weer reviven als assault, snipers kunnen tot op verre afstand soldaten spotten en ga zo maar door. Dat maakt deze game uniek in het shooter genre.

De single player is leuk om een keer te spelen, doe dit dan wel direct op het moeilijkste niveau, de single player is namelijk niet zo heel moeilijk en zo haal je de nodige trophies. Er is overigens wel een replay waarde omdat je voor al je acties in de single player punten verdiend, hieraan zijn ook weer assignments en trophies gekoppeld waardoor je delen zeker meerdere keren moet rondspelen.


Call of Duty Ghost
Laat ik beginnen met dat de game naar mijn mening een stuk simpeler speelt dan Black Ops 2. Groot voordeel in deze game is de recoil die praktisch afwezig is waardoor je loepzuiver kan schieten. Ik vond het een stuk prettiger spelen dan bo2 (waar ik 100-en uren in heb zitten). Er zijn veel maps, 15 stuks totaal en allemaal compleet verschillend. De grote maps komen op de Playstation 4 veel beter tot hun recht dan op de Playstation 3, dit komt omdat je nu met 18 man op deze maps aan het spelen bent waardoor je toch meer actie hebt.

De graphics zijn matig voor playstation 4 begrippen, ik vind ze overigens wel veel beter dan op de PS3 maar het komt absoluut niet in de buurt van bijvoorbeeld Killzone of Battlefield 4. Ik moet wel zeggen dat ik me niet stoorde aan de graphics, met name de multiplayer ziet er best aardig uit en de gameplay maakt dat je er nauwelijks last van hebt dat het nog steeds een megaoude engine is. Maar volgend jaar zullen ze moeten gaan uitpakken met een nieuwe engine anders is het denk ik over en uit als ik kijk naar hoe battlefield 4 er nu al uitziet en speelt. Zeker nu Battlefield 4 COD gameplay elementen heeft als team deathmatch en domination met snelle actie en gameplay op zeer kleine maps is de concurrentie meer dan ooit merkbaar.

Dan de game experience, nu kun je squads spelen, of te wel je speelt tegen bots maar je levelt wel online door, dat werkt dus perfect! De AI op regular is al best een uitdaging om eerlijk te zijn, als je dan ook nog nagaat dat de AI met je meelevelt dan is de uitdaging wel aanwezig, dit keer spelen de bots wel iets menselijker , dus verwacht liggende / campende bots, run en gun bots, knifende bots, etc... De squad modes zijn gaaf, er is eigenlijk niet veel verschil te merken of je nu online speelt of in squad mode. Heerlijk dus :)

Wat ik zelf een hele gave toevoeging vind is dat je je eigen squad kan trainen en samenstellen, je traint dan je eigen soldaten (dus je levelt ze) en je bepaald de loadout en naam per soldaat. Hiermee kun je voor je eigen squad een headquarter maken waarmee jij denkt dat jouw squad onverslaanbaar is. Het leuke is dat mensen jouw squad kunnen uitdagen als je offline bent, of jij gaat met je eigen squad (die uit jezelf en AI en friends kan bestaan) vechten tegen andere squad headquarters om deze over te nemen. Als je eigen squad wint als je offline bent verdien je dus ook XP en uiteraard als je zelf speelt en een team verslaat win je ook deze xp. Ik vond het in de praktijk wel spannend om te winnen, je wilt die lui gewoon verslaan :D. Hier komt denk ik een hoop taktiek bij kijken over hoe je je squad, loadout en gamemode en map kiest om onverslaanbaar te worden als je offline bent.

Online multiplayer speelt weer als vanouds, opvallend vind ik de compleet andere map layout stijl van Modern Warfare ten opzichte van die van Black Ops2. Er is gewoon een verschil die ik in het voordeel van Modern warfare vind uitvallen. Ook opvallend is dat in private match je veel meer modes hebt zoals search en destroy of search en rescue, dat is leuk voor clans maar als je die gewoon tegen vreemden wilt spelen kan dat nu niet (alleen tegen je friends).

De nieuwe modes van Ghosts zijn fantastisch, met name Blitz en Cranked zijn top modes:
- in Blitz mode heb je 2 punten op de map, 1 moet je verdedigen en de andere moet je doorheen rennen om een punt te scoren. Ik heb het online gespeeld in multiplayer en het is ongelooflijk spannend omdat die punten enorm goed verdedigd worden en er ondertussen ook mensen jouw basis aanvallen. Volgens mij is dit een killer mode voor clan wars, het vergt taktiek, samenspel en skills om te winnen.
 In Cranked mode krijg je een teller in beeld zodra je iemand neerschiet, je hebt dan 30 seconden om iemand weer neer te schieten voordat je ontploft, natuurlijk krijg je tijdens die tijd perks, zoals extra snel rennen en double kill punten, etc. Met name op de kleinere maps is dit echt gaaf en gegarandeerd geen campers daar, want dan ben je wel ongelooflijk dom als je jezelf steeds laat ontploffen na een kill hahaha.


Lego Marvel Super Heroes
Voor de Marvel Heroes liefhebbers is dit een zeer goede titel, de detail uitwerking van de karakters is enorm goed en er is goed nagedacht over de verschillende powers van de karakters en hoe dit van pas kan komen in de puzzels en het compleet vrij spelen van de levels. Gaandeweg speel je steeds meer karakters vrij en de game is zo opgezet dat sommige gebieden pas helemaal vrij gespeeld kunnen worden als je een Marvel Hero hebt die net die powers bezit die je nodig hebt.

Voor de allerkleinsten is deze game door het engels met ondertiteling niet geschikt, voor de iets oudere gamer en volwassenen juist wel. De Marvel Heroes zijn voor volwassenen een sfeer van herkenning met zelfs 'onverwachte' personages zoals Howard the Duck (voor de echt oudere gamers onder ons). De puzzels zijn leuk te noemen waarbij wel opgemerkt moet worden dat het niet altijd even eenvoudig is om ze op te lossen, zeker als je met veel heroes op pad bent waarbij je continu moet wisselen tussen de heroes om de puzzel op te kunnen lossen.

Grafisch is het niet de meest sterke titel voor de Playstation 4 in de huidige Playstation 4 line-up, echter het is wel de best uitziende Lego Game die op dit moment beschikbaar is. Door het verzamelen van legoblokjes kun je dingen vrij spelen en dingen kopen in de game. De opzet van de 100 procent vrijgespeeld optie maakt het dat je deze game meerdere malen kunt herspelen. De replay waarde van de game is dus enorm wat het een hele goede 'verslavende' titel maakt.


Assassins Creed Black Flag
De Assassins Creed serie heeft dit keer een piraten thema. Opvallend is dat de game een stuk speelbaarder is kwa moeilijkheidsgraad dan Assassins Creed 3 waar je meer tijd kwijt bent aan het freerunnen omdat je weer gezocht wordt en minutenlang bezig bent met het ontsnappen. Dat is in Black Flag niet meer aan de orde, het is allemaal een stuk beter speelbaar. Het piraten thema past Assassins Creed als een jas, het is enorme fun om met je eigen schip andere schepen te overvallen en de geheimen van de vele eilanden te ontdekken. Het hoofdverhaal is een leuke kapstok om verder te komen en dingen te ontdekken, maar de kracht van de game ligt veel meer in de enorme hoeveelheid dingen en opdrachten die je free roaming kunt doen. Dit verlengt de speelduur overigens enorm. 60 uur ben je wel bezig om alles vrij te spelen wat een enorme hoop content is in de huidige tijd voor een single player game. Multiplayer sprak mij persoonlijk niet aan dus heb ik te weinig gespeeld om iets zinnigs over te zeggen.


Contrast
Contrast is een indie game die gratis bij psn plus werd gegeven tijdens de release. De jaren 30 parijs sfeer is uitstekend en dit wordt nog eens versterkt door de uitstekende jazz muziek. In deze game speel je een meisje die zichzelf kan shiften naar de schaduw wereld. Dit levert een uitstekende platformer puzzle game op waarin je gebruikmaken van schaduwen en lichteffecten de platformen moet zien te bedwingen. Hieromheen dient een verhaal over de ouders van het meisje en zul je de nodige collectibles moeten zien te vinden. Verassend leuke game.


Need for Speed Rivals
Dit is voor mij de tegenvaller van dit moment. Aangezien het de enige racer is op dit moment op de Playstation 4 waren mijn verwachtingen hooggespannen. Maar helaas is dit op geen enkel moment waargemaakt. De graphics vind ik niet goed genoeg en het feit dat zonder reden de framerate op sommige plekken in de wereld flink naar beneden zakt maakt het niet een geweldige game. Ook de altijd online feature waarbij je toch regelmatig van de weg geramd wordt door andere spelers maakt het niet tot een goede game. Ik zie geen enkele reden waarom deze game niet gewoon op de playstation 3 zou kunnen draaien, dus wat mij betreft kun je deze gerust overslaan.


Warhammer
Dit is een zeer populaire free to play flight game. Je krijgt in deze game 2 vliegtuigen per ronde (dus je mag 1 keer doodgaan) en met die 2 vliegtuigen dien je doelen van het andere team te vernietigen. Persoonlijk vond ik het een matige game, dit komt met name omdat je als 'newbie' direct meedoet met de 'gelevelde' grote jongens, aangezien je maar 2 vliegtuigjes hebt ben je zelf dus binnen 3 minuten klaar en geen echte oefening hebt gehad op een tutorial na, kun je vervolgens de hele game wachten tot je weer een potje mee mag doen. Maar het is Free to Play dus gewoon proberen of het je ding is :)


WINNAAR
Na het spelen van al die games moet er natuurlijk een winnaar bij mij uit de bus komen, welke game speel ik nu het meest en blijft me het meest boeien?

de winnaar is: BATTLEFIELD 4 !!!

Het is erg opvallend maar de meeste mensen in mijn lijst spelen toch echt allemaal battlefield 4 en het is online dus ook enorm gezellig met elkaar en door de diversiteit in gameplay mogelijkheden is er altijd wel weer iets nieuws te ontdekken. Ook het feit dat elke game mode weer een behoorlijk andere taktiek vereist maakt het tot een Must Have voor de shooter liefhebbers. Zeker nu de grootste problemen opgelost lijken te zijn en de game niet meer crashed online mag je deze game eigenlijk niet missen.



Laatst bewerkt op: wo. 15 januari, 2014, 13:32 door qrobinez 

Offline BlackHole

Ik heb deze titels gespeeld:

-Killzone: Shadowfall
-Battlefield 4
-Call of Duty: Ghosts
-Need for Speed: Rivals
-FIFA 14
-RESOGUN
-Don't Starve
-DC Universe Online
-Assassin's Creed: Black Flag

Beste:

Dit is na mijn mening Assassin's Creed: Black Flag. Het verhaal grijpt me helemaal en de setting is super tof. Ik ben een van de weinige mensen die óók de combat in Assassin's Creed ronduit goed vindt.

Verrassend:

Resogun. Een titel wat ik zelf totaal niet zag aankomen. Ik had nog nooit een game van dit genre gespeeld, maar jezus wat doet Resogun dit goed zeg.

Teleurstellend:

Killzone: Shadowfall. SP naar mijn mening veelte kort. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte game. De multiplayer is tof en de singleplayer was een vette rollercoaster, maar de duur viel me vies tegen.

 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Heer_Vonck

Online Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man
Hoelang dan?
 

Offline qrobinez

Citaat van: Heer_Vonck op wo. 15 januari, 2014, 15:33

Hoelang dan?

ik heb over de killzone sp op Normal zo'n 12 tot 15 uur gedaan. Ik vond hem bepaald niet kort zelf. Battlefield 4 en cod ghost wel, die speel je in 6 a 7 uur uit.
 

Offline BlackHole

Citaat van: qrobinez op wo. 15 januari, 2014, 16:14

ik heb over de killzone sp op Normal zo'n 12 tot 15 uur gedaan. Ik vond hem bepaald niet kort zelf. Battlefield 4 en cod ghost wel, die speel je in 6 a 7 uur uit.


Normal heb ik zo'n 10 uur over gedaan. CoD Ghosts ben ik echter na 15+ uur nog niet klaar mee op veteran. (Dus de game lijkt langer voor mij dan dat die is)
 


''The year I turned 26, I made 49 million dollars, which really pissed me off because it was three shy of a million a week.''

Offline bulldog001

Ik vind ook Resogun de grootste verassing, de rest zijn gevestigde waarden e
 

Offline ara

De teleurstellende game op ps4 is voor mij Knack. Het had potentieel, maar ze hebben er te weinig mee gedaan.
De verrassende game moet ik nog tegen komen. Ik ben wel persoonlijk verrast dat ik Battlefield 4 plots graag speel, zeker nadat ik de voorganger geen kans gegeven heb.  :$
Was wel verrast over de prachtige graphics van Killzone Shadow Falls. Ontzettend mooi.  :)
 

Offline NDD

  • Level 1
  • *
  • psnNDD
  • Berichten: 8
  • XP: 2
  • Geslacht: Man
hmm moeilijk, van de games die ik heb vallen Battlefield 4 en COD Ghosts al af, let op het zijn geen slechte games, maar het next gen gevoel is er vooralsnog niet bij bij deze titels.. beetje tegenstrijdig want net Assassins Creed IV en mijn onlangs aangeschafte Tomb Raider kunnen mij momenteel het meeste bekoren.. wat zijn die games mooi.
Mss komt het omdat ik eerder een singleplayer persoon ben voor het moment.
De enige titel die mij echt Next gen lijkt is voor mij Killzone, ik ben er mee bezig, maar weet mij niet echt te boeien momenteel.
Dus voor mij als ik dan toch een favoriet moet kiezen wordt het Tomb Raider.. was al waanzinnig mooi op de ps3 (heb de game er wel niet op gespeeld) en de ps4 doet er nog een schepje boven op.. dit in combinatie met een schitterend verhaal maakt het de beste game die ik tot nu toe op de ps4 heb gespeeld.
Wellicht komt hier verandering in wanneer Infamous second son op de markt komt.. DE GAME waarvoor ik de ps4 heb gekocht.
 

Offline Ruyami

  • Level 4
  • ****
  • Benieuwd om nieuwe gamers te leren kennen
  • psnRuyami
  • Berichten: 601
  • XP: 6
  • Geslacht: Man
In mijn ogen final fantasy XIV, of het is mijn eerste mmorpg of het is gewoon mijn ding niet
 

Offline Ruyami

  • Level 4
  • ****
  • Benieuwd om nieuwe gamers te leren kennen
  • psnRuyami
  • Berichten: 601
  • XP: 6
  • Geslacht: Man
 
  • 1