1766 keer gelezen

Topic: comminucatie

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline royb91

comminucatie

Gepost op: do. 09 januari, 2014, 20:22
omdat we vaak bij battlefield meer dan 8 man zijn heb ik het volgende bedacht en kan natuurlijk ook voor call of duty
zo dat we toch kunnen praten met de tegen partij als je hem net neerschoot bevoorbeeld en zo kan je toch met tactiek spelen zonder dat de anderen partij het ook hoort

skype
skype heeft de een limit van 25 mensen en kan via de telefoon en computer
en je kan van de telefoon naar de computer bellen
android link https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skype.raider&hl=nl
iphone link https://itunes.apple.com/nl/app/skype-for-iphone/id304878510?l=en&mt=8&ign-mpt=uo%3D2
computer link http://www.skype.com/nl/


ping
ping is een chat only app dat via de smartphone gaat maar omdat het geen mobiel  nummer gebruikt leek me deze handiger dan whatsapp omdat we toch via internet spelen en denk niet dat iedereen zn prive nummer wilt weggeven
ping heeft groeps chats zo als ik het zag en gaat alleen via smartphone android en iphone
android linkhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.bbm&hl=nl
iphone linkhttps://itunes.apple.com/nl/app/bbm/id690046600?l=en&mt=8&ign-mpt=uo%3D2

teamspeak
ik heb er naar gekeken maar voor de telefoon moet je betalen
en denk niet dat iedereen dat wilt doen (ik niet temenste)z

nog anderen opties zet ze er graag onder

let wel op dit zijn maar ideeen en ik weet niet of iedereen zo iets wilt
 

Rebel to the grave

there's no way to barricade me!

Offline royb91

Re: comminucatie

Reactie #1 Gepost op: do. 09 januari, 2014, 22:00
maar je tegen partij kan je ook horen en de limit ligt maar tot 8 man
 

Rebel to the grave

there's no way to barricade me!

Offline Ralf

Re: comminucatie

Reactie #2 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 08:57
Citaat van: Gservers op do. 09 januari, 2014, 22:34

2 simple polis dingen hiervoor:

1 mute de tegen party ( heus niet moeilijk)
2 de party chat voorrang geven dat kan je in de party zo instellen.


Dan heb je nog steeds een max van 8 op de PS4.
 

Offline qrobinez

Re: communicatie

Reactie #3 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 11:24
Skype lijkt me wel een goed alternatief voor de officiele BF4 clan wars en trainingen, alleen denk ik dat het lastig wordt om iedereen daarop te krijgen. Aan de andere kant, zijn er überhaupt wel meer dan 8 man die clan wars willen spelen? Voor zover ik dat heb kunnen zien is dat nu nog niet het geval.

Dus dan blijven de fun events over, hoe erg is het dan om gewoon met 2 chat groepen van 8 man te werken? Het gaat nu ook al heel vanzelf eigenlijk in de praktijk, elke dag wordt er al met elkaar gegamed als we elkaar online zien. Dat levert eigenlijk nooit problemen op aangezien we aan 8 genoeg hebben. Als je het nou gewoon zo doet dat bij een fun event je gewoon ongelimiteerd aantal inschrijvingen toelaat, dan deel je die door 2, en dan heb je twee teams van X aantal man. Dan wijs je 2 teamleiders aan die de groupchat openen en die inviten de mensen die in hun team vooraf zijn ingedeeld. Dan hoeven daarna alleen die 2 teamleiders nog even te overleggen in welke game ze stappen en dan werkt het.

Nog simpeler is dat je in de event omschrijving bijvoorbeeld al zegt dat je <gametype> gaat spelen op de map: <mapnaam>. Teamleider 1 opent dan een bf4 sessie in die map met 0 mensen erin, en iedereen joined dat gametype en die map, dan kun je simpel in de game zelf de teams switchen totdat die kloppen met de teamindelingen zoals genoemd hier in de event thread.
Dat kan dan eigenlijk niet mis gaan en is een stuk simpeler dan proberen iedereen op 1 chat client te krijgen buiten de ps4 om.

Maar voor de officiele bf4 clan groep / war groep die trainen is het wel een goed idee om te kijken naar dingen als Skype of teamspeak. Maar daar zou ik pas serieus naar gaan kijken zodra er echt meer dan 8 man daar aan meedoen.

Wat denken jullie?
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: communicatie

Reactie #4 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 11:42
Citaat van: qrobinez op vr. 10 januari, 2014, 11:24

Skype lijkt me wel een goed alternatief voor de officiele BF4 clan wars en trainingen, alleen denk ik dat het lastig wordt om iedereen daarop te krijgen. Aan de andere kant, zijn er überhaupt wel meer dan 8 man die clan wars willen spelen? Voor zover ik dat heb kunnen zien is dat nu nog niet het geval.

Dus dan blijven de fun events over, hoe erg is het dan om gewoon met 2 chat groepen van 8 man te werken? Het gaat nu ook al heel vanzelf eigenlijk in de praktijk, elke dag wordt er al met elkaar gegamed als we elkaar online zien. Dat levert eigenlijk nooit problemen op aangezien we aan 8 genoeg hebben. Als je het nou gewoon zo doet dat bij een fun event je gewoon ongelimiteerd aantal inschrijvingen toelaat, dan deel je die door 2, en dan heb je twee teams van X aantal man. Dan wijs je 2 teamleiders aan die de groupchat openen en die inviten de mensen die in hun team vooraf zijn ingedeeld. Dan hoeven daarna alleen die 2 teamleiders nog even te overleggen in welke game ze stappen en dan werkt het.

Nog simpeler is dat je in de event omschrijving bijvoorbeeld al zegt dat je <gametype> gaat spelen op de map: <mapnaam>. Teamleider 1 opent dan een bf4 sessie in die map met 0 mensen erin, en iedereen joined dat gametype en die map, dan kun je simpel in de game zelf de teams switchen totdat die kloppen met de teamindelingen zoals genoemd hier in de event thread.
Dat kan dan eigenlijk niet mis gaan en is een stuk simpeler dan proberen iedereen op 1 chat client te krijgen buiten de ps4 om.

Maar voor de officiele bf4 clan groep / war groep die trainen is het wel een goed idee om te kijken naar dingen als Skype of teamspeak. Maar daar zou ik pas serieus naar gaan kijken zodra er echt meer dan 8 man daar aan meedoen.

Wat denken jullie?


ik denk soms maar niet veel :)

skype ligt altijd aan bij mij hoor pakkertjes
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: comminucatie

Reactie #5 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 12:57
@qui: ik denk daar niet veel over, ik denk dat vooral roy en corne daar de knoop moeten doorhakken
 

Offline qrobinez

Re: comminucatie

Reactie #6 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 13:28
Citaat van: Heer_Vonck op vr. 10 januari, 2014, 12:57

@qui: ik denk daar niet veel over, ik denk dat vooral roy en corne daar de knoop moeten doorhakken

ja, helemaal mee eens voor de officiele bf4 trainingen en events van de officiele BF4 clan :)


Laatst bewerkt op: vr. 10 januari, 2014, 15:02 door qrobinez 
  • 1