Op de ps4 pro de hele middag achter elkaar de drie missies en stronghold gedaan met 3 vrienden in coop mode. De stronghold hebben we gedaan met een mix van alle 4 javelins. Op zo'n moment komt toch wel mooi de kracht van dat samenspelen naar boven hoor, die combinaties van de 4 javelins maakt het echt tot een geweldige game, je moet wel goed kunnen overleggen en je moet ook wel de rol van je eigen javelin goed naleven, zoals een tank voorop en bijvoorbeeld een interceptor moet echt wel richting de achterhoede bijvoorbeeld, maar in zo'n geval is het wel een vertoon van power. zelf heb ik met de ranger en de storm javaling gespeeld. De storm javelin heeft een bizar goede fire skill en ijs pijlen, naast de 2 primary weapons die je meeneemt.
Alles liep in onze game soepel kwa framerate, ik heb geen drops gezien ook niet in de drukke gebieden (normaal valt zoiets me altijd wel op). De loot die we verdienden voelde echt wel als een verbetering, vooral de granaten met vuur waren erg handig tegen de spinnen.Ook de consumables voelden als een meerwaarde aan.
Er zitten leuke kleine details in, zoals bijvoorbeeld het vliegen, als je vlak over het water vliegt kun je doorvliegen door de water cooldown. Of als je hoog vliegt en je duikt naar beneden dan wordt je pak weer wat koeler door de wind en kun je weer verder vliegen dan normaal, ook het draaien om de assen tijdens het vliegen en het hooveren om bijvoorbeeld die vijanden met die vuurcirkels te weerstaan werkt heerlijk.
Wel vind ik het een behoorlijke destiny rippoff. Sterker nog , missie 3 is gewoon een 1 op 1 kopie van 1 van 1 van de missies in destiny, zowel kwa omgeving (de blokken) als de vijandelijke aanvallen (die schokgolven over de grond). Aan de andere kant , er zitten extra elementen in die het net even wat uitbreiden en echt storen deed het me niet. Maar dat ze heel erg veel naar destiny hebben gekeken is mij wel duidelijk. De uitleg in de missies mag wel beter, zo hadden we niet direct door wat nu de bedoeling was in die stronghold missie, die orbs verzamen en dan naar een plateau brengen is toch iets waar we bij toeval achter kwamen, dat werd voor zover wij weten niet uitgelegd.
De customisation van de javelins gaat lekker ver, je kunt best leuke builds maken die verschillend spelen. Ook het feit dat je 2 primary weapons mee kunt nemen vind ik een goede beslissing, ik had een assault met fire damage en een sniper gun mee.
Al met al, wij kijken met name voor de coop sessies uit naar deze game. Wel is het erg zorgwekkend wat op dit moment de status van de servers is, het starten van een missie is onmogelijk, je moet de missie starten en dan allemaal anthem opnieuw starten en dan kom je wel als party in dezelfde missie uiteindelijk, maar dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Zodra je in een missie zit merk je niets meer van de netwerk problemen, dingen als rubber banding, framerate problemen, of screen tearing heb ik niet voorbij zien komen in onze sessies. Ik geloof overigens direct dat de server sessie voor dat soort issues kan zorgen, maar wij hebben ze niet gehad.