2879 keer gelezen

Topic: NBA2K14

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

NBA2K14

Gepost op: do. 02 januari, 2014, 00:12
in het het kader van sportgames op de ps4 hier een eerste impressie van NBA2K14.

Laten we beginnen met het feit dat de game er belachelijk goed uitziet op de ps4, hier een live gameplay sessie op de ps4 (even op 1080p zetten via het tandwieltje onder de video om de high quality stream te bekijken)


Nou ziet dit er niet zo heel moeilijk uit, dat valt in de praktijk enorm tegen :D
Gelukkig zit er een enorme tutorial in waarbij je 67 lessen krijgt om de verschillende moves onder de knie te krijgen. 67 hoor ik je denken? Ja dus, er zijn 67 lessen om alleen de basis controls onder de knie te krijgen.Ik was zelf begonnen zonder ook maar 1 les te volgen en de game was compleet onspeelbaar, ik werd helemaal weggespeeld en lag meer op de grond dan dat ik van toegevoegde waarde was. Na de lessen ging het een stuk beter, al moet ik zeker nog een week oefenen om alle 67 basis moves uit mijn hoofd te kennen, maar de belangrijkste ken ik nu.

Dus vervolgens de career mode opgestart, hierin speel je een rol in een soort van film die een speler volgt die ontdekt wordt op het basketbal veldje en vervolgens de hele route naar een basisplaats in de NBA en wat deze speler tegenkomt. Dit is in een soort van Sim vorm gegeven. Je moet dus zelf gaan solliciteren bij teams, je moet pers interviews geven, je wordt genadeloos aan de kant gehouden en als je bij een invalbeurt geen goede prestatie levert en niet de dynamische event opdrachten van de coach vervult dan breekt de hel los, je team spelers kwaad, de coach woedend en jij zit de volgende wedstrijd weer aan de kant. Door goede prestaties krijg je beloningen in de vorm van VC. De VC kun je gebruiken om je speler te verbeteren of betere kleding te kopen. Er gebeurd van alles in die career mode, het is niet alleen maar basketballen, maar ook dingen als de pesterijen van de high value players tegen rookies als jou, of de enorme klote vragen die je van de pers krijgt als je weer fouten gemaakt hebt.

Naast de career mode kun je ook nog gewone seizoen wedstrijden afwerken, je kunt online roosters doen, je kunt naar het park gaan waar 6 basketbal pleintjes zijn met spelers van over de hele wereld om bijvoorbeeld 1 tegen 1, 2 tegen 2, 3 tegen 3, etc... te doen.

Al met al zit de game barstensvol features, speelmodes en online mogelijkheden en is het enorme value for money als je van sport games houdt.

Min puntje is dat de online servers soms offline zijn, dan kun je dus niet op de online basketbal velden spelen.
Laatst bewerkt op: do. 02 januari, 2014, 00:15 door qrobinez 

Secuencia

Offline Secuencia

  • Event Manager
  • Level 6
  • *
  • Never Back Down
  • psnSecuencia
  • Berichten: 1.921
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #1 Gepost op: do. 02 januari, 2014, 07:57
Ga ik sowieso kopen op de PS4 ;)
Ziet er echt nice uit.
 

Offline qrobinez

Re: NBA2K14

Reactie #2 Gepost op: vr. 03 januari, 2014, 12:00
woohoo, gisteren voor het eerst bijna gewonnen, ik verloor slechts met 64 - 96 :D, het is een lange weg, maar we komen er wel :D

* het lijkt nog steeds een groot verschil maar dat valt reuze mee aangezien 1 wedstrijd 4 quarters van 8 minuten beslaat, dus ik ben op dit moment al behoorlijk tevreden aangezien de AI vaak wel driepunters scoort en je eigen 'matige' team die nog flink moet levelen met VC points die je moet verdienen en toekennen op shots en defense behoorlijk slecht is en eerlijk gezegd nog helemaal niet in de NBA zou moeten spelen  :D
 

Offline privatejd

  • Level 4
  • ****
  • psnJoren1990
  • Berichten: 538
  • XP: 13
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #3 Gepost op: vr. 03 januari, 2014, 12:02
Citaat van: Secuencia op do. 02 januari, 2014, 07:57

Ga ik sowieso kopen op de PS4 ;)
Ziet er echt nice uit.


collega speelt dit veel,

is top voor liefhebbers,

ik vind het persoonlijk niets, maar graphics zijn super
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #4 Gepost op: zo. 05 januari, 2014, 11:01
Dit is echt een top game. Volgens mij is dit ook een van de weinige, misschien wel enige, game voor de PS4 die nog door niemand geplat is.

Tip: ga op je pc naar hun Facebookpagina. Daar heb je het kopje "lockercode" staan. Om de paar dagen geven ze een tijdelijk code, meestal 7dagen geldig, waarmee je extra VC, animatie voor Myplayer en packs voor Myteam enzovoort kan krijgen.

Kortom, een toffe game met uitgebreide mogelijkheden voor, relatief gezien, weinig geld!!
 

Offline Intento

  • Level 2
  • **
  • psnIntento
  • Berichten: 111
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #5 Gepost op: zo. 05 januari, 2014, 19:38
deze staat zoizo op mijn verlanglijstje !!!
ziet er geweldig uit...
Al zou ik ook een moord begaan om nba street (de allereerste)
eens online te kunnen spelen op een nieuwe console...  :p
 

Offline qrobinez

Re: NBA2K14

Reactie #6 Gepost op: zo. 05 januari, 2014, 20:08
Citaat van: Vinsanity op zo. 05 januari, 2014, 11:01

Dit is echt een top game. Volgens mij is dit ook een van de weinige, misschien wel enige, game voor de PS4 die nog door niemand geplat is.

Tip: ga op je pc naar hun Facebookpagina. Daar heb je het kopje "lockercode" staan. Om de paar dagen geven ze een tijdelijk code, meestal 7dagen geldig, waarmee je extra VC, animatie voor Myplayer en packs voor Myteam enzovoort kan krijgen.

Kortom, een toffe game met uitgebreide mogelijkheden voor, relatief gezien, weinig geld!!

dat maar weinigen die op platinum hebben geloof ik wel, die game is echt enorm moeilijk, alhoewel die op casual mode in plaats van simulation (wat de default is) een stuk makkelijker te spelen is :)

game is echt geweldig met een hoeveelheid opties die bijna angstig groot is :D. Ik win inmiddels in scrimmage en sprite battletop games, dat zijn games die kwa niveau wat simpeler zijn dat de nba wedstrijden dus er is hoop aan de horizon :D. De controls via de sticks zijn zo strak als een snaar, het is ingewikkeld om ze te leren (ik voel me soms net harry potter met al die verschillende bewegingen met 2 sticks) maar het is te doen, en als je dan in een game bijvoorbeeld een eurostopper move uitvoert en vervolgens de bal met een noodklap die basket in dunkt dan voelt dat toch wel erg goed als je dat ook nog in gedachten had om uit te voeren :D

enige minpuntje vind ik de laadtijden, maar goed, na het laden ben je toch een half uur aan het basketballen dus dat zien we door de vingers.
 

Offline qrobinez

Re: NBA2K14

Reactie #7 Gepost op: zo. 05 januari, 2014, 23:16
Citaat van: Vinsanity op zo. 05 januari, 2014, 11:01

Dit is echt een top game. Volgens mij is dit ook een van de weinige, misschien wel enige, game voor de PS4 die nog door niemand geplat is.

ik heb even gekeken, maar je hebt inderdaad gelijk, het is nog niemand op aarde gelukt om deze game op platinum te krijgen op de ps4, als je dat wel lukt dan ben je de eerste!
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #8 Gepost op: ma. 06 januari, 2014, 18:34
Citaat van: qrobinez op zo. 05 januari, 2014, 23:16

ik heb even gekeken, maar je hebt inderdaad gelijk, het is nog niemand op aarde gelukt om deze game op platinum te krijgen op de ps4, als je dat wel lukt dan ben je de eerste!


Zal wel willen maar met een fulltime baan en een vriendin gaat dat helaas niet lukken :'(
 

Offline Intento

  • Level 2
  • **
  • psnIntento
  • Berichten: 111
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #9 Gepost op: ma. 06 januari, 2014, 18:54
Citaat van: Vinsanity op ma. 06 januari, 2014, 18:34

Zal wel willen maar met een fulltime baan en een vriendin gaat dat helaas niet lukken :'(


de vriendin laten vallen --> meer tijd om te gamen --> een vriendin kost geld, dus minder geld uitgeven -->
van fulltime naar parttime gaan werken... (omdat je geld uitspaart) --> MEER SPEELPLEZIER...  :p
 

Offline qrobinez

Re: NBA2K14

Reactie #10 Gepost op: do. 09 januari, 2014, 16:07
Citaat van: Vinsanity op ma. 06 januari, 2014, 18:34

Zal wel willen maar met een fulltime baan en een vriendin gaat dat helaas niet lukken :'(

hehe, nee, dat wordt lastig dan.

zin om binnenkort eens online een potje tegen elkaar te spelen? (niet dat ik goed ben, maar wil het best eens proberen :D)
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #11 Gepost op: do. 09 januari, 2014, 18:15
Citaat van: qrobinez op do. 09 januari, 2014, 16:07

hehe, nee, dat wordt lastig dan.

zin om binnenkort eens online een potje tegen elkaar te spelen? (niet dat ik goed ben, maar wil het best eens proberen :D)


Heb je een vriendschapsverzoek verzonden via PSN :D
 

Offline qrobinez

Re: NBA2K14

Reactie #12 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 13:32
Citaat van: Vinsanity op do. 09 januari, 2014, 18:15

Heb je een vriendschapsverzoek verzonden via PSN :D

top, heb hem toegevoegd :)

geef maar een gil als je online bent via de ps4 berichten systeem, dan doen we even een online potje :)
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #13 Gepost op: vr. 10 januari, 2014, 17:58
Zal ik doen.

Mochten er meer mensen zijn die online willen spelen, voeg me maar toe :)
 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: NBA2K14

Reactie #14 Gepost op: zo. 20 april, 2014, 03:16
Heb hem ook maar pfff voorlopig meer frustratie...

Als er tips zijn altijd welkom ;)