De wapens hebben een upgrade mogelijkheid gekregen. En het hele verhaal speelt zich af tegen een moderne setting. Het wordt geen echte rpg maar een paar elementen zitten er wel in. In Darksiders 1 kon je ook je wapens kiezen en upgraden met steentjes en souls dus dat mechanisme verwacht ik ook in deze castlevania. Ik snap wel wat je bedoelt als je liever goede combo-skill game hebt en dat geldt voor mij als echte hack-n-slasher ook. Maar een keuze in het soort wapen per vijand of level is ook wel lekker.
Vond darksiders 1 ook beter dan deel 2 daar waar het op verhaal en combat aan kwam.
De open wereld van Lord of shadow 2 is voor mij de beste toevoeging: het levert langere game play op en je hoeft niet via chapter select terug als je ergens iets gemist hebt.
Nu nog hopen dat die challenges niet zo enorm moeilijk zijn zodat voor mij platinum eens bereikbaar is. De vorige was een game die ik zo goed vond dat ik platinum wilde halen omdat ie dat verdiende maar ik kreeg veel van die challenges niet voor elkaar. Vooral die binnen 45 seconden een enorm monster verslaan was een drama. Kwam elke keer 5 seconden tekort....kan ook mijn gebrek aan skills geweest zijn.
Anyway, castlevania was eigenlijk de eerste echt grafisch goede titel voor de ps3 dus ik heb goede hoop dat ze dat nog een keer herhalen. Of er een poort komt naar ps4/xbox one lees ik nergens en meestal staat dat er wel bij.
Een andere belangrijke toevoeging vind ik de camera op de rechter-stick. Dat was in deeltje 1 soms best een probleem, dat je geen zicht had door de vaste camera.
Anyway, ik sta op 28 februari in de winkel