4810 keer gelezen

Topic: Doom (2016)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Doom (2016)

Gepost op: wo. 16 maart, 2016, 14:25
Doom is een gepland videospel uit de Doom-serie van id Software. Het spel zal geen direct vervolg vormen op Doom 3, maar is een reboot van de serie. Het spel wordt ontwikkeld met de nieuwe id Tech 6-engine en is verkrijgbaar vanaf 13 mei 2016.

Multiplayer
De multiplayer zal unieke wapens en gameplay-elementen kennen ten opzichte van de singleplayer.

SnapMap
Doom zal een editor krijgen met de naam SnapMap waarmee op relatief eenvoudige wijze eigen levels gefabriceerd kunnen worden.



Het begint te jeuken 2016 met al die games die uitkomen x.x
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #1 Gepost op: vr. 13 mei, 2016, 08:42
Friday May 13th - Doomsday  :o

Hell was full so I came back :p

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #2 Gepost op: zo. 15 mei, 2016, 20:16
gisteren één tegen gekomen in de mp die al echolon 2 lvl 29  :|

die secrets met oude stukken doom levels zijn zalig, nostalgie
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Doom (2016)

Reactie #3 Gepost op: zo. 15 mei, 2016, 20:47
ik ben nu de single player aan het spelen, maar het is weer 1 en al nostalgie, de ultrasnelle gameplay, de oneindige hordes, en de overmachtige shotgun spelen weer overheerlijk. Vooral de binnenlevels vind ik erg gaaf, zeer mooie graphics ook. Buiten op mars ziet er wat minder uit, maar de gameplay is super.

de collectibles en de opzet om dingen te vinden om je wapens en suit te upgraden zijn weer top.

Wel vraag ik me af of dit soort games de jongeren aanspreken. De hele opzet is oldskool, het speelt ook oldskool als je het vergelijkt met de huidige shooters die er zijn. Maar voor de mensen die doom ooit gespeeld hebben in hun jeugd jaren is dit een fantastische reboot!
 

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #4 Gepost op: zo. 15 mei, 2016, 20:53
Citaat van: diknmuis op zo. 15 mei, 2016, 20:16

gisteren één tegen gekomen in de mp die al echolon 2 lvl 29  :|

die secrets met oude stukken doom levels zijn zalig, nostalgie


Heb al een Echelon 3 gezien, inderdaad die secrets zijn goed :p
Zover heb ik nog maar 2 van die secrets gevonden. Zover bijna alle Rune Trials gevonden ook, 1 gemist zover ik weet. Zit momenteel op de laatste Campaign missie, er zijn toch wel ''OMG'' en ''WTF'' momenten van gevechten. 1 van de rune trials had me bijna een Rage Quit gegeven, 40+x geprobeerd voor ik hem had.  Je komt ook van die suits tegen om je eigen suit te upgraden, ik raad sterk aan om health en ammo op te graden, op een bepaalde missie heb je het nodig, en je chainsaw alleen gebruiken als je geen munitie meer hebt.

Ze hebben er sterk hun werk van gemaakt met de gebieden en de moeilijkheidsgraad op bepaalde momenten.
 

Offline qrobinez

Re: Doom (2016)

Reactie #5 Gepost op: zo. 15 mei, 2016, 21:10
wat me vooral opvalt is dat die gebieden megagroot zijn, ik heb nu twee gebieden gedaan, ben 1 suit tegen gekomen, en heb in het laatste gebied 0 van de drie secrets kunnen vinden. Of te wel, ik ben een ramp in deze game hehehe

maar wat spatten die tegenstanders lekker uit elkaar :)

Heb weer helemaal dat doom en half life gevoel van vroeger tijdens het spelen. Erg knap gemaakt.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #6 Gepost op: zo. 15 mei, 2016, 21:29
kheb nu de eerste drie levels volledig 'compleet', zowel challenges als alle secrets en verzamel dingen

op mission select kunt ge grotere stukken van oude doom levels spelen, echt zalig en die muziek, kga die oude eens terug herspelen

daar zouden ze beter eens een weer uitbrengen  :p
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #7 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 10:36
Die zijn uitgebracht op ps3
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #8 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 10:41
Citaat van: Heer_Vonck op ma. 16 mei, 2016, 10:36

Die zijn uitgebracht op ps3

ah k wist ik niet, kwist wel dat ze op de xbox360 verschenen waren

maar zoals je ze nu kunt spelen, dus oude levels met gameplay van nu, dat zou zalig zijn
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Doom (2016)

Reactie #9 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 11:43
hoe verdien je in single player de double jump die je ook in de multiplayer hebt?

 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #10 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 12:17
Citaat van: qrobinez op ma. 16 mei, 2016, 11:43

hoe verdien je in single player de double jump die je ook in de multiplayer hebt?

je komt in level 2 of 3 boots tegen, waar ze juist liggen kan ik niet meer zeggen
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #11 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 16:33
mp begint al redelijk te lukken, laatste pot mvp zelfs :p

 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline FarrolWhite

  • Level 2
  • **
  • Consciousness is the same as breathing.
  • psnFarrolWhite
  • Berichten: 158
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #12 Gepost op: ma. 16 mei, 2016, 19:44
Haha, ik wat meer bezig met die snapmap nu. In MP eindig ik meestal in de top 3  :|
 

Offline qrobinez

Re: Doom (2016)

Reactie #13 Gepost op: di. 17 mei, 2016, 11:55
Citaat van: diknmuis op zo. 15 mei, 2016, 21:29

op mission select kunt ge grotere stukken van oude doom levels spelen, echt zalig en die muziek, kga die oude eens terug herspelen

dat kan alleen als je hem daadwerkelijk gevonden hebt in het level. Ik moest er een guide voor opzoeken, maar inderdaad, in alle 13 chapters zit een gedeelte van de originele doom via hidden schakelaars die weer ergens anders een deur openen. Maar zeker als je de verborgen gesloten deur met het oude doom logo ziet, dan gaat je hart weer wat sneller kloppen en weet je , die verborgen hendel moet ik vinden!

Thanks voor de tip!

Hele weekend doom gespeeld nu, zit in chapter 6 en probeer zoveel mogelijk te vinden, dat is wel wat eenvoudiger geworden nu ik mijn Sense Skill compleet uitgebouwd heb waardoor ik merk aan het trillen van de controler of het pulseren van de scanner, wanneer er hidden goodies of areas te vinden zijn.

Die levels zijn zo enorm groot allemaal, met zoveel dingen die er te vinden zijn, dat het een enorme replay waarde heeft. Ook de Runes trials die je enorme bonussen kwa gameplay opleveren zijn zeer de moeite waard en uitdagend.

Eigenlijk kun je dit wel een klein meesterwerkje noemen. Alles klopt aan deze game. Enige wat ik wel blijf vinden is dat ik me niet echt kan voorstellen dat de huidige generatie gamers er net zo over denken. De gameplay is zo old skool en vooral snel, met het taktisch wisselen tussen wapens afhankelijk van je tegenstanders, dat ik me afvraag of dit de huidige generatie gamers aanspreekt.

Maar goed, er is ook een enorm grote groep gamers die opgegroeid zijn met Doom en die zullen smullen als nooit te voren, zo heerlijk als het speelt.

Multiplayer viel me wat tegen, vooral de lange wachttijden voordat je in een game zit, vind ik niet van deze tijd. Snap Map is briljant, Het is doodsimpel om je eigen levels te maken of 1 van de vele user levels te downloaden en die te spelen in coop, sp of multiplayer. Goed gedaan om zo'n map editor erbij te doen.
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Doom (2016)

Reactie #14 Gepost op: di. 17 mei, 2016, 12:44
de laadtijden voor de mp (gans de game eigenlijk) zijn idd wat lang dit ligt dan ook meer aan de ps4, op pc is dit veel beter, voor battleborn bvb duurt dit nog veel langer

maar dit is idd nog eens een echte sp en imo veel beter dan de hedendaagse cinématische ervaringen maar je geen vrijheid hebt, ik wil meer van dit  :p

de nieuwe wolfenstein en doom vind ik echt zalig, hopelijk komt id software nog eens met een nieuwe ip op de proppen, zij weten hoe je een shooter moet maken
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308