21306 keer gelezen

Topic: Overwatch

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rebirth1984

Re: Overwatch

Reactie #105 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:19
Citaat van: trebber op wo. 22 juni, 2016, 18:53

We zien toch een regelmaat in de speler toch (Bjorn, Yannick, Frans, Joris, ik en jij en de Kevin) dus is dit wel mogelijk. Alleen is dit zo een tof en easy-going spel dat je bij tijden niet serieus kan noemen met sommige tegenstanders. Ik stel daarom toch dat we iemand als Mastermind achter ons team moeten hebben om ons uit sommige clinches te verhelpen. Competitive play betekent voor mij dan echt 'Serious Sam' modus!

Vind je nu zelf nie dat je Overwatch veel te serieus aant nemen zijt? Tis een spelleke man.
 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #106 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:20
Als we echt voor competitief gaan pak ik het ook wel serieus. Wil zelfs wat strategiën oefenen in custom games. Beste teamcomposities zoeken etc. Ik denk dat met mastermind een teamleader bedoelt wordt die aanwijzingen geeft. Iemand met een overzicht op de map. Een reinhardt of een mercy of een lucio.
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #107 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:22
Citaat van: rebirth1984 op do. 23 juni, 2016, 10:19

Vind je nu zelf nie dat je Overwatch veel te serieus aant nemen zijt? Tis een spelleke man.


Voor quick games blijft het casual in mijn opinie. Maar bij competitief spelen pak ik het toch ook wel serieuzer. Tblijft een spel, maar competitie blijft competitie. Voetbal is ook een "spel" maar ik zie toch ook veel aders ontploffen in koppen tijdens een match hoor ;)
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #108 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:38
Citaat van: Crapweazel op do. 23 juni, 2016, 10:22

Voor quick games blijft het casual in mijn opinie. Maar bij competitief spelen pak ik het toch ook wel serieuzer. Tblijft een spel, maar competitie blijft competitie. Voetbal is ook een "spel" maar ik zie toch ook veel aders ontploffen in koppen tijdens een match hoor ;)


Ik zou wel nooit toxic worden of beginnen ragen door een verloren match ofzo. In dat opzicht is het idd maar een spel he :)
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Offline trebber

  • Level 2
  • **
  • psntrebber
  • Berichten: 170
  • XP: 2
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #109 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:39
Citaat van: Crapweazel op do. 23 juni, 2016, 10:22

Voor quick games blijft het casual in mijn opinie. Maar bij competitief spelen pak ik het toch ook wel serieuzer. Tblijft een spel, maar competitie blijft competitie. Voetbal is ook een "spel" maar ik zie toch ook veel aders ontploffen in koppen tijdens een match hoor ;)


Mooie vergelijking! Bij mezelf weet ik ook dat ik me volledig kan verliezen als ik wat serieuzer moet gaan spelen, dat bedoel ik er dan mee. sedert Destiny is teamplay en seriousness toch wat meer aanwezig bij elk spel.

Citaat van: Crapweazel op do. 23 juni, 2016, 10:20

Als we echt voor competitief gaan pak ik het ook wel serieus. Wil zelfs wat strategiën oefenen in custom games. Beste teamcomposities zoeken etc. Ik denk dat met mastermind een teamleader bedoelt wordt die aanwijzingen geeft. Iemand met een overzicht op de map. Een reinhardt of een mercy of een lucio.


Daar wou ik naartoe, ik ben zelf geen leiderstype en heb dan ook weinig inzicht in een spelverloop dus wou het gewoon eruit hebben hoe ik het zie.
 

Offline DutchElite

Re: Overwatch

Reactie #110 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:45
Ik zeg altijd in een ruit en met de punt naar voren en eventueel een Lucio hangend op links ... 😎
Laatst bewerkt op: do. 23 juni, 2016, 10:49 door DutchElite 

Offline Countarno

Re: Overwatch

Reactie #111 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:49
Citaat van: rebirth1984 op do. 23 juni, 2016, 10:19

Vind je nu zelf nie dat je Overwatch veel te serieus aant nemen zijt? Tis een spelleke man.


Er is een groot verschil tussen serieus spelen en niet meer beseffen dat iets maar een spel is. Voor sommige spelers maakt competitie en het beste uit uzelf en het team halen net een groot deel van het spelplezier uit. Ik denk dat er niets mis mee is om het serieus te nemen zolang het maar respectvol blijft :). Dat is toch alleszins mijn bedoeling. Wil ook niet zeggen dat ik niet nog eens 6 winstons wil proberen in quick play ofzo :p.
 

Offline Countarno

Re: Overwatch

Reactie #112 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 10:53
Citaat van: trebber op do. 23 juni, 2016, 10:39

Mooie vergelijking! Bij mezelf weet ik ook dat ik me volledig kan verliezen als ik wat serieuzer moet gaan spelen, dat bedoel ik er dan mee. sedert Destiny is teamplay en seriousness toch wat meer aanwezig bij elk spel.

Daar wou ik naartoe, ik ben zelf geen leiderstype en heb dan ook weinig inzicht in een spelverloop dus wou het gewoon eruit hebben hoe ik het zie.


Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat we veel  samen moeten spelen en dan zal er wel iemand naar een teamleider positie groeien denk ik.

Voor zover ik het hier al zie zijn we al met 3 die al van plan zijn om het semi-serieus te nemen. Zijn er nog 3 kandidaten?
 

Heer_Vonck

Online Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #113 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 11:06
Ik denk dat er een goed onderscheid moet gemaakt worden tussen de casual en de hardcoregamer (pun intended). Er is niets zo frustrerends als de game 'serieus' op te vatten terwijl er eentje in je team zit die het allemaal wat lichter oppakt. Omgekeerd is het ook zo trouwens.

Daarom: maak goede afspraken en wees op events duidelijk of het als casual bedoelt is, of eerder als serieuze trainig. De mensen die dan in het 'serieuze' team zitten zullen dan ook goede afspraken moeten maken waar ze zich aan moeten houden, bv trainigen die dagen en tijdstippen, hoeveel trainingen er minstens moeten zijn en eventueel andere clans zoeken om tegen te spelen, enzovoort, ...

Hij die het schoentje past trekke het aan dus, en het is een niet te onderschatten 'functie' als je hem bekleed. Zoals gezegd wil ik het wat meer in de kijker zetten op de site, maar dan moet er maar een seintje gegeven worden.
 

Offline Crapweazel

Re: Overwatch

Reactie #114 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 13:07
Citaat van: Heer_Vonck op do. 23 juni, 2016, 11:06

Ik denk dat er een goed onderscheid moet gemaakt worden tussen de casual en de hardcoregamer (pun intended). Er is niets zo frustrerends als de game 'serieus' op te vatten terwijl er eentje in je team zit die het allemaal wat lichter oppakt. Omgekeerd is het ook zo trouwens.

Daarom: maak goede afspraken en wees op events duidelijk of het als casual bedoelt is, of eerder als serieuze trainig. De mensen die dan in het 'serieuze' team zitten zullen dan ook goede afspraken moeten maken waar ze zich aan moeten houden, bv trainigen die dagen en tijdstippen, hoeveel trainingen er minstens moeten zijn en eventueel andere clans zoeken om tegen te spelen, enzovoort, ...

Hij die het schoentje past trekke het aan dus, en het is een niet te onderschatten 'functie' als je hem bekleed. Zoals gezegd wil ik het wat meer in de kijker zetten op de site, maar dan moet er maar een seintje gegeven worden.


Mooi verwoord!
 
"Touched by Jesus, not pressing charges..."

Heer_Vonck

Online Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #115 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 13:08
thanks ;)
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #116 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 15:56
het moet imo vooral fun blijven, net zoals we nu spelen

als het een sleur en frustratie wordt zal iedereen snel afhaken
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline DutchElite

Re: Overwatch

Reactie #117 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 16:08
Citaat van: diknmuis op do. 23 juni, 2016, 15:56

het moet imo vooral fun blijven, net zoals we nu spelen

als het een sleur en frustratie wordt zal iedereen snel afhaken


Sluit me bij deze woorden aan
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #118 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 16:13


Laatst bewerkt op: do. 23 juni, 2016, 16:23 door diknmuis 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Online Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.201
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Overwatch

Reactie #119 Gepost op: do. 23 juni, 2016, 16:55
Ik wil nu ook niemand ontmoedigen, maar als ik naar mijn vriendenlijst kijk (600+) zijn er niet zoveel mensen die Overwatch spelen, jullie zijn natuurlijk altijd vrij om mensen te zoeken, al vrees ik voor een volledig Nederlands team van pakweg 10 man, die dan nog eens competitief willen gamen.