16867 keer gelezen

Topic: Project CARS

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #150 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 08:10
ja er zij enkele probleempjes, met de 500 ook maar er komt een patch
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Project CARS

Reactie #151 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 10:02
Citaat van: Kdcookie op di. 12 mei, 2015, 23:12

Sorry voor vanavond maar had er ff genoeg van de melding dat de tijd niet telde :)

Ga eerst nog beke alleen oefenen, want ik zie jullie enkel aan de start :p

En dit heb ik dus ook vaak (zie video in link)  blijkbaar een gekend probleem :(
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22808-T300RS-PS4-Problem-when-starting-a-Kart-Race-every-time

irritant, ik heb dit gelukkig zelf nog niet meegemaakt, overigens schijnt het zo te zijn dat het afhankelijk is van welke usb port je het stuur in hebt. Ik denk dat je hem in de 2e usb port hebt van je ps4, stop hem maar eens in de eerste, waarschijnlijk heb je het probleem dan niet meer. (usb 3 port is de 1e, usb 2 port is de 2e)
 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #152 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 10:11
Yep want in de eerste zit headset ;)

Ga vanavond eens proberen
Had de firmware update ook al gedaan maar dus geen oplossing
 

Offline qrobinez

Re: Project CARS

Reactie #153 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 10:13
Citaat van: Kdcookie op wo. 13 mei, 2015, 10:11

Yep want in de eerste zit headset ;)

Ga vanavond eens proberen
Had de firmware update ook al gedaan maar dus geen oplossing

firmware update is alleen maar voor de fan, dus dat is de oplossing niet, de aansluiting is als volgt:
1e usb port (usb3): voor het stuur
2e usb port (usb2): voor de headset.

Maar ik verwacht dat dan je problemen voorbij zijn.
 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #154 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 13:56
thx, ga ik eens proberen, want heb sinds kort ook problemen met de headset, die niet goed doorstuurt
maar heb het ook op pc :(  alles in huis al afgelegd maar geen oplossing...

hopelijk is het stuur al opgelost, kan ik geruster racen :P

ps gisteren alleen nog eens geraced, en ging na tijdje weer beter.
voor mij eigenlijk de eerste sim in jaren , voel het wel dat ik meer arcade gewoon ben :P
 

Offline qrobinez

Re: Project CARS

Reactie #155 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 14:57
Citaat van: Kdcookie op wo. 13 mei, 2015, 13:56

hopelijk is het stuur al opgelost, kan ik geruster racen :P

ps gisteren alleen nog eens geraced, en ging na tijdje weer beter.
voor mij eigenlijk de eerste sim in jaren , voel het wel dat ik meer arcade gewoon ben :P

ja, dat stuur is wel opgelost als je die in de eerste port stopt, daar heb ik alle vertrouwen in.

sim racing is eigenlijk niet zo heel moeilijk in de basis als je rekening houdt met een paar punten.
- rij met assists aan, in het echt hebben praktisch alle auto's ook assists (zoals ABS en stuurbekrachtiging), dus waarom zou je dit niet ook in de game gebruiken? Om het echt helemaal authentiek te maken kun je er ook voor kiezen om in de opties REAL te kiezen bij de assists. Dan kijkt het spel of de auto in het echt bepaalde assists heeft en zet die automatisch aan. Ik heb ze altijd aanstaan (default instelling op de middelste moeilijkheidsgraad).

Wil je echt old skool dan zet je alle assists uit, dan is het veel moeilijker, zelfs moeilijker dan dat je de auto in het echt zou besturen. Er staat op de projectcars website een enorm dik document (100-en pagina's) die gebruikt is voor het modelleren van het gedrag van de auto's op basis van de feedback van echte coureurs. Dit is voor de echte liefhebbers :D (ik niet dus).

- Bij practice en qualificatie moet je rekening houden dat de eerste 2 laps puur zijn om even de baan te verkennen en je banden op te warmen. Rechtsonderin zie je de kleur van de banden.
Blauw houdt in dat je banden nog koud zijn en weinig grip hebben. Dus de eerste ronden moet je nog langzamer een bocht inrijden dan later, laptijden rijden op blauwe banden heeft dus geen zin, want dan eindig je geheid op de laatste plaats.
Groen houdt in dat je banden de perfecte temperatuur hebben en dus een perfecte grip. Nu begint het leuk te worden en geef de auto maar op zijn donder in de bochten, je zult merken dat je de bochten nu veel harder kunt nemen en is het tijd om een goeie qualificatie lap tijd neer te zetten.
Rood is dat je banden te warm worden, je grip verdwijnt weer meer en als je tire wear (dus slijtage) van je banden hebt aanstaan (staat default op slow) zul je sneller je banden moeten gaan vervangen in de pit omdat je er minder rondjes op kunt rijden.

- Rij altijd met de juiste type banden voor de weersomstandigheden!, als het keihard regent is het simpelweg onverstandig om niet met regenbanden te rijden (logisch, maar toch altijd even controleren)

- Als je in de career mode rijdt rij dan ALTIJD even 1 of 2 snelle laps op groene banden in de qualificatie om een betere startpositie te krijgen, dit is met name vanaf seizoen 3 cruciaal omdat je anders het podium niet of nauwelijks kunt halen als je helemaal achteraan start. Zeker in de multiclass races wil je niet op plek 30 starten, je haalt het simpelweg niet. Dus rij 1 of 2 snelle laps en druk dan op exit to race. Dan sta je altijd wel in de top 5  van de start posities.

- En dan het belangrijkste van sim racing, de rij techniek, dit is anders dan in de meeste arcade racers. Afhankelijk van het type auto, de bandendruk, de remkracht, het gewicht heb je een bepaald rijgedrag van de auto. In assisted mode wordt je hierbij geholpen door de racelijn. Het rempunt wordt berekend op basis van de eerder genoemde parameters.
In deze game kijk je naar het rempunt (dus als de lijn in de verte rood begint te worden. Je rijdt dan te hard om de bocht te kunnen gaan halen. Ga dan niet vol op de rem, maar verminder simpelweg het gas om iets langzamer te gaan rijden. Zodra de lijn geel wordt dan kun je in de praktijk de bocht prima halen. Echter, dit kan alleen als je de juiste apex volgt. Een apex is de ideale lijn om een bocht aan te snijden en weer uit te rijden. Kun je door omstandigheden die apex niet goed volgen (bijvoorbeeld omdat er mensen naast je rijden) verminder dan het gas nog meer (of rem iets) om de lijn groen te krijgen, dan kun je de bocht altijd halen.

Het winnen van races doe je eigenlijk door harder de bocht uit te komen (dus meer grip en snelheid te hebben dan de tegenstanders), daarom is slippend door de bocht in een sim racer helemaal niet slim, je verliest daar snelheid en rubber van je band door en je vermindert de grip van je band zodat je niet snel de bocht kunt uitrijden. Als je dit truukje eenmaal beheerst rij je met het grootste gemak naar de nummer 1 positie bij een ai moeilijkheids percentage van rond de 50 - 70 procent. Ga je op een hogere ai moeilijkheidsgraad rijden dan wordt het lastig, dan zul je de setup moeten gaan tunen van je auto, dus bijvoorbeeld de bandenspanning verhogen of de motor aanpassen om mee te kunnen komen met de AI.

Dus eigenlijk is het allemaal niet zo moeilijk als je een paar simpele dingen weet of toepast. Sim racing is in de meeste gevallen wel veel leuker omdat je echt met het gas en de rem moet spelen om goed mee te kunnen komen. Zeker als je de basis onder de knie hebt dan wordt het elke race leuker en leuker, dan ga je met zwaardere motoren spelen om bijvoorbeeld na een bocht net even meer gas te geven om via het uitbreken van de auto net even die andere auto in te halen en zo. Al met al een top game dus :)
Laatst bewerkt op: wo. 13 mei, 2015, 15:06 door qrobinez 

Offline Kenny_g

Re: Project CARS

Reactie #156 Gepost op: wo. 13 mei, 2015, 19:15
Kan iemand mij helpen. Ik krijg geen commentaar meer uit de pits hoe komt dit ?
 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #157 Gepost op: do. 14 mei, 2015, 01:44
Thx Q voor de uitleg ;) weer wat duidelijker met jou in de buurt ;)
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #158 Gepost op: do. 14 mei, 2015, 08:50
Die 24h trophy kunde blijkbaar doen met resume functie of door AI

Azure coast aan 50 km/h bij de start te vroeg vertrekken (penaltys on )
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #159 Gepost op: do. 14 mei, 2015, 13:10
Citaat van: diknmuis op do. 14 mei, 2015, 08:50

... of door AI Azure coast aan 50 km/h bij de start te vroeg vertrekken (penaltys on )


Die snap ik niet sorry.  ;)

Verder is het spel wel meer dan oke te noemen zalig gewoon en het gevoel in het stuur heb ik nog bij geen enkel ander racespel gezien! Enkel de career mode,.. deze is niet slecht maar geeft me zo een doelloos gevoel...
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #160 Gepost op: do. 14 mei, 2015, 16:49
Citaat van: diknmuis op do. 14 mei, 2015, 08:50

Die 24h trophy kunde blijkbaar doen met resume functie of door AI

Azure coast aan 50 km/h bij de start te vroeg vertrekken (penaltys on )


Heb je de trophy mbt Azure Coast daardoor wel of niet gehaald?
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #161 Gepost op: vr. 15 mei, 2015, 09:48
Citaat van: Vinsanity op do. 14 mei, 2015, 16:49

Heb je de trophy mbt Azure Coast daardoor wel of niet gehaald?

zo kan je hem halen, zelf nog niet gedaan
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #162 Gepost op: vr. 15 mei, 2015, 10:36
Citaat van: diknmuis op vr. 15 mei, 2015, 09:48

zo kan je hem halen, zelf nog niet gedaan


Net gedaan  :$ Werkt :p Trophy binnen.
 

Offline qrobinez

Re: Project CARS

Reactie #163 Gepost op: vr. 15 mei, 2015, 12:28
Citaat van: diknmuis op do. 14 mei, 2015, 08:50

Azure coast aan 50 km/h bij de start te vroeg vertrekken (penaltys on )

net ook even geprobeerd, dit werkt inderdaad, mits je handmatig schakelen aanzet en direct schakelt naar de 7e versnelling, dan gaat de ai in de replay namelijk niet harder dan 50 km / uur.

trophies halen gaat lekker, zit inmiddels op 28 procent. Ik denk dat alle trophies wel te doen zijn, op die 24 uur trophy na voor mij, dat ga ik echt niet doen :D
 

Offline AristaBE

  • Level 2
  • **
  • psnAristaBE
  • Berichten: 118
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Project CARS

Reactie #164 Gepost op: vr. 15 mei, 2015, 12:39
Ik ben gewoon bij start te vroeg vertrokken en daardoor penalty gekregen en werd daardoor uitgeschakeld.  trophy binnen.