2822 keer gelezen

Topic: Playstation TV

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Playstation TV

Gepost op: vr. 14 november, 2014, 11:55


Verkrijgbaar vanaf
vrijdag 14 november 2014 - €99.99 bij bol.com

Omschrijving
PlayStation TV (PS TV) is een betaalbaar entertainment systeem waarmee gebruikers eenvoudig kunnen genieten van een scala aan game content en PlayStation 4 remote play op hun televisie thuis.

Net als de PS Vita ondersteunt PS TV PS4 Remote Play en de Wireless Controller (DUALSHOCK 3 of DUALSHOCK 4). Hiermee kunnen PS4-gebruikers in de woonkamer doorgaan met gamen op een PS TV-systeem in hun slaapkamer. PS4-gebruikers kunnen ook genieten van de meeste PS4-games op PS TV met een uitstekende besturingskwaliteit, net alsof ze de game op hun PS4-systeem spelen.

Specificaties (bron)
CPUQuad-core ARM Cortex-A9 MPCore
Geheugen512 MB RAM, 128 MB VRAM
Opslag1GB internal, expandable via PS Vita memory card (4, 8, 16, 32 or 64 GB)
DisplayHDMI out (720p, 1080i, 480p)
GrafischQuad-core PowerVR SGX543MP4+
ControllerDualShock 3, DualShock 4
NetwerkIEEE 802.11 b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 2.1+EDR (A2DP, AVRCP, HSP, HID)
ethernet LAN (10 BASE-T, 100 BASE-TX)
Dimensies65.0 × 105.0 × 13.6 mm
Gewicht110 gram

Laatst bewerkt op: vr. 14 november, 2014, 12:04 door xXiNiXx 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline VaSaMiAn

Re: Playstation TV

Reactie #1 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 13:12
Hoe zit het met extra applicatie zoals netflix, ooit gemist enzo?
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #2 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 13:20
Playstation TV is jammer genoeg geen media device, maar eerder een Vita kloon om aan je TV te hangen.

Netflix is momenteel niet mogelijk, maar komt eraan.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline qrobinez

Re: Playstation TV

Reactie #3 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 13:51
klinkt erg goed,
ook jullie review, dus zit deze nu wel te overwegen.

Werken alle games hierop via ps4 remote play? of is het net zoals share play en werken sommige games niet?

 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #4 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 14:10
Citaat van: qrobinez op vr. 14 november, 2014, 13:51

klinkt erg goed,
ook jullie review, dus zit deze nu wel te overwegen.

Werken alle games hierop via ps4 remote play? of is het net zoals share play en werken sommige games niet?


Alle games werken via remote play, sommige wat vlotter dan andere. Het werkt iig beter dan share play.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline qrobinez

Re: Playstation TV

Reactie #5 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 14:22
Citaat van: xXiNiXx op vr. 14 november, 2014, 14:10

Alle games werken via remote play, sommige wat vlotter dan andere. Het werkt iig beter dan share play.

thanks,
ik heb hem besteld (via jullie link).
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #6 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 15:03
Awesome :) veel plezier ermee
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline Xereno

  • Level 1
  • *
  • psnXereno_Be
  • Berichten: 17
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #7 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 19:07
Als je al psvita hebt lijkt me dit nutteloos
 

Offline VaSaMiAn

Re: Playstation TV

Reactie #8 Gepost op: vr. 14 november, 2014, 20:12
Citaat van: Xereno op vr. 14 november, 2014, 19:07

Als je al psvita hebt lijkt me dit nutteloos

Met de Playstation TV kan je PSVita games afspelen op TV. Dus als je ooit Killzone Mercenary op groot scherm wilt spelen, is het met deze apparaat perfect mogelijk.

Dus zo nutteloos is het niet hé, als je Playstation Vita games op groot scherm wilt spelen. Uiteindelijk is PSVita een handheld om overal mee te nemen/
Laatst bewerkt op: vr. 14 november, 2014, 20:14 door VaSaMiAn 

Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #9 Gepost op: za. 15 november, 2014, 16:49
zou je met dit toestel dan deftig bv fifa online kunnen spelen via remote play? alles aangesloten via de kabel?

ging deze aanschaffen maar door de meldingen dat de verbinding lag vertoond... ik verhuis nu regelmatig de ps4 van plaats maar zou met deze al heel stuk minder moeten doen
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #10 Gepost op: za. 15 november, 2014, 17:00
Denk wel dat dit geen probleem mag zijn als je PS4 en je PSTV met een UTP kabel zijn verbonden.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline Kdcookie

  • Level 2
  • **
  • psnKdcookie
  • Berichten: 70
  • XP: 1
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #11 Gepost op: za. 15 november, 2014, 17:05
hmm klinkt wel interessant dan... ff overwegen dan :)
 

Offline Okian2

  • Level 1
  • *
  • psnOkian2
  • Berichten: 39
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #12 Gepost op: za. 15 november, 2014, 18:55
Ik heb een Vita maar ik wacht af tot ik een PS4 in huis heb EN de reacties van gebruikers lovend zijn.
 

Offline qrobinez

Re: Playstation TV

Reactie #13 Gepost op: za. 15 november, 2014, 20:18
Citaat van: Kdcookie op za. 15 november, 2014, 16:49

zou je met dit toestel dan deftig bv fifa online kunnen spelen via remote play? alles aangesloten via de kabel?

ging deze aanschaffen maar door de meldingen dat de verbinding lag vertoond... ik verhuis nu regelmatig de ps4 van plaats maar zou met deze al heel stuk minder moeten doen

ik heb de mijne vandaag binnen gekregen en het uitgebreid getest, zowel met een directe verbinding via wifi rechtstreeks naar de ps4 als via de utp kabel (die altijd over internet gaat zag ik).

De kwaliteit is beter dan met share play. Het is 720p met rond de 30 fps (die niet altijd stabiel blijft viel me op).
bij snelle beeldwisselingen zoals in AC unity bij het rennen of bij driveclub zie je wel dat het wat korreliger wordt om de bandbreedte (bitrate) iets te verminderen.  Bij slechte internet verbinding wordt het beeld overigens wel heel slecht, wat logisch is.

Lag is er zeker, die is laag genoeg overigens voor single player games, maar cod online zou ik er absoluut niet mee willen spelen. Kwa gevoel is de lag ongeveer 30 ms. Bijvoorbeeld bij zen pinball merk je dit heel goed en die kun je dus niet spelen door de lag.  Bij games als assassins creed, fifa of shadow of mordor merk je er in de praktijk niet zoveel van.

Belangrijk om te weten is dat het in feite gewoon een ps vita is in een enorm klein kastje. De interface is exact gelijk aan de vita evenals de remote play werking op de vita. Ook voicechat wordt niet over je controller heengestuurd (dus een PX4 werkt niet met de pstv).
 
De internet verbindingssnelheid is enorm van belang, een wifi connectie van 2 Mb download is te weinig, dan doet die het niet en zegt die dat de verbindingssnelheid te laag is. Bedraad is dat uiteraard geen issue. Zelf heb ik beneden internet via het stopcontact aangesloten en die wil nog wel eens een hickup geven. Dat houdt in dat geval in dat direct de verbinding met je ps4 kwijt is. Zeker bij online zal dat niet fijn zijn. Rechtstreeks bedraad naar de router (dus niet via het stroomnet) was de verbinding wel stabiel, dus dat ligt echt aan het feit dat ik over verschillende groepen ga.

Zodra je je netwerk goed op orde hebt werkt het goed, mij is ook opgevallen dat de prestaties verschillend zijn op verschillende tijdstippen maar dat zal komen doordat het via het internet gaat via psn. Maar over het algemeen is het goed te spelen.

Mijn conclusie:
als je in een andere kamer gewoon wat single player games wilt spelen af en toe, dan is dit een prima oplossing. Ga je volledig voor multiplayer of verwacht je dezelfde kwaliteit als op je ps4, dan kun je deze gerust overslaan want daarvoor zijn er toch nog wel wat kwaliteits issues. Het beeld is wat kleurlozer en bevat wat meer ruis door de lagere bitrate die het beeld heeft. De rgb intenstiteit naar volledig zetten hielp hier overigens wel wat bij, maar het verschil is te zien.  Als je wifi only wil rechtstreeks naar de ps4 (adhoc mode) dan kan dit, maar dan moet de kamer er niet te ver vanaf zitten waar de ps4 staat. 1 kamer verder werkte dit prima bij mij, maar een verdieping verder was de kwaliteit zo slecht dat het geen optie is. Dus bedraad is eigenlijk de enige serieuze optie zoals ik het zie.

Zelf wilde ik in een andere kamer af en toe games als AC of straks dragon age kunnen spelen en daar is dit dan een 'goedkope' oplossing voor (ten opzichte van een 2e ps4), zeker als je dit maar sporadisch doet.

Een leuk weetje is overigens dat je er drie volledige games bij krijgt (download codes voor worms, velocity hd en nog 1 met een onuitspreekbare naam), een memory kaart moet je dan wel apart aanschaffen.
Laatst bewerkt op: za. 15 november, 2014, 20:48 door qrobinez 

Offline Okian2

  • Level 1
  • *
  • psnOkian2
  • Berichten: 39
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Playstation TV

Reactie #14 Gepost op: zo. 16 november, 2014, 08:27
XP voor je uitgebreid verslag qrobinez!