6939 keer gelezen

Topic: Dragon Age: Inquisition

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Dragon Age: Inquisition

Gepost op: di. 11 november, 2014, 14:24
Dragon Age: Inquisition

In dragon age: inquisition speel jij iemand die de schuld krijgt van de scheuren in de wereld waardoor demonen sijpelen. Het duurt echter niet lang voordat ze erachter komen dat jij ook de enige bent die die scheuren weer kan dichten. Hiervoor wordt de inquisitie opgericht om jou bij te staan met deze lastige taak die zo enorm belangrijk is voor het voortbestaan van de wereld.

Hier in een notedop de rode draad die door deze game heen gaat lopen. De eerste reviews zijn bekend en hebben praktisch allemaal extreem hoge cijfers varierend van 8,5 tot zelfs 10. De reviewers zijn over het algemeen enorm enthousiast over deze game en sommigen gaan zelfs zover dat ze het de beste RPG van het afgelopen decenium noemen. Ook vinden een aantal het een MMO achtige game ondanks dat het een single player game is. De speelduur van tussen de 70 en 150 uur staat garant voor een hoop value voor money.

Ook aan de coop spelers is gedacht in deze game, zo is er voor het eerst een 4 speler coop mode waarin je in random gegenereerde dungeons met je inmiddels behaalde skills uit de single player te keer kan gaan. De behaalde loot mag je houden in de single player, dus ook hier zit een behoorlijke meerwaarde aan!

als je zelf de reviews alvast wilt lezen kun je er hier al een aantal vinden.
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dragon-age-inquisition

Trailers:




Ik kijk zelf enorm uit naar deze game, de vorige dragon age titels vond ik ook fijn om te spelen en dit lijkt alleen maar beter en beter te gaan worden.

Wat vinden jullie van deze game?
Laatst bewerkt op: di. 11 november, 2014, 16:11 door qrobinez 

Offline ara

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #1 Gepost op: di. 11 november, 2014, 18:26
Hier kijk ik nog meer naar uit dan die nieuwe Assassins Creed.  Ik ga dit de hele winter lang spelen.
Dragon Age Origin heb ik ook een tijdje gespeeld, had ik ook veel plezier aan. Dus jah, pre order voor Inquisition staat vast.  8)
 

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #2 Gepost op: wo. 12 november, 2014, 10:19
Citaat van: ara op di. 11 november, 2014, 18:26

Hier kijk ik nog meer naar uit dan die nieuwe Assassins Creed.  Ik ga dit de hele winter lang spelen.
Dragon Age Origin heb ik ook een tijdje gespeeld, had ik ook veel plezier aan. Dus jah, pre order voor Inquisition staat vast.  8)


ja, helemaal mee eens, dit is een langdurige heerlijke winterperiode game, ik kijk er echt naar uit om in ferelden rond te lopen bijvoorbeeld :D

Maar het wordt sowieso hard werken de komende maanden, het zijn allemaal grote lange open wereld games die er aan staan te komen en die allemaal ontdekt moeten gaan worden, heerlijk :)
- AC unity
- Far Cry 4
- Dragon Age Inquisition

die drie zijn samen toch wel goed voor zo'n 250 uur aan gameplay schat ik zo in. Dat gaat nooit lukken in ene paar maanden, zoveel tijd heb ik echt niet. Ach ja, luxe probleem :)
 

Offline Kenneth

  • Reviewer
  • Level 7
  • *
  • psnagathor87
  • Berichten: 2.265
  • XP: 14
  • Geslacht: Man

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #3 Gepost op: zo. 16 november, 2014, 20:46
De reviews wijzen erop dat dit een topgame wordt!
 

Offline DI3SL_be

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #4 Gepost op: vr. 21 november, 2014, 18:29
Hoe zit het met deze game? Ben al enkele dagen aan het twijfelen om hem aan te schaffen :-)
 
Why is it when one man builds a wall, another desperately needs to know what lies behind

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #5 Gepost op: vr. 21 november, 2014, 20:08
We hebben het nog niet binnen, dus veel kunnen we er nog niet over zeggen :-)
 

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #6 Gepost op: vr. 21 november, 2014, 21:04
Citaat van: Bellerion15 op vr. 21 november, 2014, 18:29

Hoe zit het met deze game? Ben al enkele dagen aan het twijfelen om hem aan te schaffen :-)

ik heb er nu enkele uren opzitten, je moet van rpg's houden, maar als je rpg's leuk vind zoals ik, dan heb je waarschijnlijk de eerste uren ongeveer het volgende gevoel:

WOW WOW WOW WOW WOW !!!

Ik heb echt veel games maar dit is toch wel weer even een totaal andere league kwa game en dit legt de lat wel torenhoog voor de huidige games.
Grafisch is het echt enorm indrukwekkend, het rekent direct even af met het feit dat grote open wereld games er niet goed uit kunnen zien. De hinterlands waarin je begint ziet er al bijzonder goed uit, maar wordt in latere gebieden nog flink overtroffen. Het eerste uur tot aan het verslaan van je eerste boss demon is zoals gewoonlijk 1 grote tutorial. Het verhaal wordt voorzichtig aan je gebracht en stukjes bij beetjes worden de verschillende onderdelen aan je getoond zoals de tactical view, het wisselen tussen de verschillende party members en de inventory, armor en weapon management. Na het eerste uur begint het traditionele RPG gedeelte en ben je min of meer vrij om te doen wat je wilt. Het vechten loopt soepel, taktische view zag ik tegenop maar blijkt verrassend simpel te werken en naadloos in de realtime gevechten verwerkt te zijn.

Wel denk ik dat als je de historie van de wereld kent en de karakters van eerdere delen dat je de game nog meer waardeert dan volledige nieuwkomers. Er wordt niets uitgelegd over de wereld in het begin, maar de termen en verwijzingen naar dingen die eigenlijk bekend zouden moeten zijn vliegen je om de oren. Je hebt het niet echt nodig overigens, maar als je het wel weet of herkend voelt het toch direct vertrouwd aan. Het eerste initiatie moment is prachtig, met een handdruk bezegel je de oprichting van de inquisitie terwijl je opzwepende hollywood achtige rpg muziek hoort.

Het zijn dat soort momenten waarop je je echt even verbonden voelt met de karakters en de gebeurtenissen. (wat dus versterkt wordt als je de historie kent).

mijn mening is dat dit zeker voor rpg liefhebbers een ps4 system seller van formaat is. De game is ook megapopulair volgens mij, want hier in de stad was die praktisch overal uitverkocht, moest er best even voor rijden om hem alsnog te kunnen krijgen. Vind je rpg's niet veel aan of maar matig, dan moet je deze overslaan, want dan ben je minimaal 70 uur bezig met quests die je waarschijnlijk geen moer kunnen schelen :D

Voor de mensen die niets weten van de dragon age wereld of die hun kennis weer even willen verfrissen omdat ze de oude titels zolang geleden hebben gespeeld kan ik deze site aanraden:
http://kotaku.com/a-beginners-guide-to-all-things-dragon-age-1658487212

Hierin staat praktisch alles wat je moet weten en als je dit vooraf leest, dan is het vanaf minuut 1 in het spel een herkenbare wereld waar je instapt en zeggen termen als; thedas, the grey ward, andraste, chantry, dalish, devine,  je veel meer, omdat die termen te pas en te onpas gebruikt worden. Op deze site is het in simpele taal allemaal prima uitgelegd en voegt het veel toe aan je game ervaring :)

Eerste indruk is dus: GEWELDIG!

 

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #7 Gepost op: za. 22 november, 2014, 10:56
inmiddels vele uren verder en dan wordt het toch wel wat pittiger, op easy en normal kun je de meeste gevechten wel gewoon winnen zonder tactical view, bij normal zijn er wel enkele gevechten waarbij het handig is als je ook de hidden features kent van tactical view (zoals reviven of disrupten).

Deze video laat je alle ins en outs zien van hoe je het meeste uit de tactical view kan halen.


zijn er andere leden die ook deze game spelen, zo ja wat vinden jullie er van?

 

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #8 Gepost op: za. 22 november, 2014, 12:39
inmiddels ook de multiplayer geprobeerd, dat is ook echt tof, je hebt 3 omgevingen waarin je 5 zones met random quests moet zien te doorkruizen. tijdens elke run wordt er random 1 van X aantal map layouts gekozen. De beesten zijn steeds anders en staan op andere plekken.

Het staat compleet los van de single player, je levelt je poppetje helemaal apart en je kunt kiezen uit meer dan 10 classes, 3 daarvan zijn direct geunlocked, de andere moet je vrij spelen.

Het is echt pittig, zelfs op het makkelijkste level hebbern we het geen 1 keer gehaald, je kunt een party van maximaal 4 man maken en dan private of public spelen. Die 4 man heb je ook echt nodig anders haal je zone 2 niet eens in het begin. Wij waren met 2 man en zijn een public game gejoined uiteindelijk om zo die 4 man te hebben. Dat ging gelijk super goed en het levelen ging lekker snel.

Hele mooie toevoeging op de single player dus.
 

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #9 Gepost op: zo. 23 november, 2014, 17:33
inmiddels zo'n 15 uur erop zitten en net aangekomen bij de eerste echt belangrijke keuze die de verdere complete storyline bepaald. Wat is deze game groot en vooral divers, alles zit erin van exploration tot puzzels, tot strategie en gevechten in realtime. De story is behoorlijk goed tot nu toe en door de afwisseling is het behoorlijk verslavend (15 uur spelen sinds vrijdagavond is niet echt weinig hahaha).

Voor mij is dit met afstand de beste titel die er te koop is op dit moment, geen enkele andere game komt in de buurt die ik heb. Je moet natuurlijk wel houden van RPGs en de dragon age stijl, maar als je dat doet dan krijg je echt een enorm vette game. Skyrim vind ik stukken slechter dan deze titel ijvoorbeeld.

hier een stukje gameplay van mij  op weg naar een dorp in de bossen. (aangezien beelden altijd meer zeggen dan woorden :D)
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #10 Gepost op: ma. 24 november, 2014, 16:42
deze haal ik ook zeker nog maar te weinig tijd atm om er eens goed mn tanden in te zetten
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #11 Gepost op: wo. 26 november, 2014, 00:05
Inmiddels meer dan 20 uur erop zitten en ben nu level 9 :D
eindelijk mag ik tier 2 armor en wapens gaan gebruiken, aangezien ik nu de grondstoffen vindt die daar voor nodig zijn. Er zijn 4 tiers en dat gaat nog wel even duren voor dat ik runes ga vinden :D

20 uur in de single player en nog geen seconde verveeld of gedacht van dit is een beetje saai aan het worden. Het blijft enerverend en afwisselend. Nog zo'n 60 uur te gaan in de single player schat ik zo in. (moet nog talloze quests doen en er komen er steeds meer bij hehehe).

Die quests zijn ook best lang, hier kwam ik uiteindelijk uit in valamar, daar moest ik van de dwergen een item stelen, gelukkig lag er enorm veel high quality loot om de trip de moeite waard te maken.


 

Offline DI3SL_be

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #12 Gepost op: do. 27 november, 2014, 09:22
Na vele reviews te lezen en gameplay footage te bekijken ga ik hem in de toekomst toch ook in huis halen.

€70 Kan ik momenteel niet missen en de vrouw des huizes zal er ook niet mee gaan lachen. Dat betekent een paar schoenen minder voor haar :D
 
Why is it when one man builds a wall, another desperately needs to know what lies behind

Offline qrobinez

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #13 Gepost op: vr. 28 november, 2014, 18:05
Citaat van: Bellerion15 op do. 27 november, 2014, 09:22

Na vele reviews te lezen en gameplay footage te bekijken ga ik hem in de toekomst toch ook in huis halen.

€70 Kan ik momenteel niet missen en de vrouw des huizes zal er ook niet mee gaan lachen. Dat betekent een paar schoenen minder voor haar :D

zeker halen, hier is die overigens 52 euro in de winkels, 70 euro is wel wat prijzig.

Het is jammer dat hier zo weinig mensen de game hebben, ben nu 22 uur ver in de game en heb me nog geen seconde verveeld, geweldig hoe je geraakt kan worden door bepaalde scenes en dingen die je overkomen, dat is story telling op zijn best :)

Ik lees ook best veel opmerkingen dat de game er niet zo goed uitziet, dat is denk ik met name bij de screenshots zo want in de praktijk spettert deze game echt van je scherm af. Zelf vind ik hem er beter uitzien dan far cry 4 en AC unity bijvoorbeeld.

De draken zijn ook mooi gemaakt, net zoals de caves, die zijn prachtig uitgewerkt. Dus heb ik even een kort filmpje gemaakt van een klein tripje door een cave met daarna een ontmoeting met een draak, en wat doe je dan als warrior? ....... Rennen voor je leven hehehe.

(best te bekijken op 720p, je klikt op het tandwieltje rechtsonder de video en daar kies je 720)

 

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Dragon Age: Inquisition

Reactie #14 Gepost op: vr. 28 november, 2014, 19:37
ik ga me deze ook aanschaffen na alles reviews gelezen te hebben,
en het enthousiasme van qrobinez ;-)
maar is er veel variatie in de quests en de side quests?