7978 keer gelezen

Topic: Firmware Update 2.0

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #45 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 13:20
Citaat van: ahappyn00b op wo. 29 oktober, 2014, 13:03

Heb nog nooit dan meer dan 72 vrienden gehad en heb die problemen ook, had er zelf laast van bij 10 vrienden. Maar bijna elke update zorgt problemen, heeft de xbox niet zoveel last van.

het was inderdaad een tijd problematisch, maar heb je de laatste paar weken echt nog zoveel last van vertraging bij die friendslijsten dan? Hier werkt het al weken zonder problemen namelijk, misschien heeft het dan iets te maken met in welk land je zit?

xbox one heeft ook problemen overigens, maar goed, om er nou een xbox versus playstation topic van te maken zit ik ook niet op te wachten :D

Maar wat zijn de grote problemen nou echt van firmware 2?
- bij sommigen werkt de rust stand niet goed
- ??? verder weet ik helemaal niets

Het psn lag plat gisteren, dus problemen met YouTube aanmeldingen, destiny of battlefield die niet werkten, dan is dat toch logisch lijkt me. Als ik nu lees dat mensen niet durven te upgraden naar firmware 2.0 (is overigens totaal geen optie om niet te upgraden want dan kun je niet meer online), dan denk ik echt, waarom niet, er zijn nauwelijks issues bekend op dit moment afgezien van wat user ervaringen die met het platte psn te maken hebben.

Dat dat psn geen piek belasting kan opvangen is inderdaad enorm slecht, maar ja, dat is een bekend probleem waar je vooraf al rekening mee kunt houden. Ik ga er maandag ook echt niet van uit dat COD ineens foutloos werkt bijvoorbeeld (alhoewel het misschien meevalt omdat in  nederland de post op maandag niet bezorgd wordt, alleen pakket dienst, en het preorders only is die maandag online kunnen).

Dus welke concrete issues behalve het rust stand probleem en gerelateerde issues die met het platte psn gisteren te maken hebben, heeft iedereen hier dan met firmware 2?


 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #46 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 13:34
Vooralhet afsluiten en niet meer kunnen opstarten baart mij zorgen...
 

Offline Gilles

  • Level 3
  • ***
  • Get your game on!
  • psnMentalistus
  • Berichten: 250
  • XP: 7
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #47 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 14:14
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 29 oktober, 2014, 13:34

Vooralhet afsluiten en niet meer kunnen opstarten baart mij zorgen...

Ik heb mijn PS gisteren na de update afgesloten (omdat PSN plat lag, dit was rond 20.30) en om 23.00 gewoon weer opgestart. Vanaf toen verliep alles heel soepel en heb ik geen problemen meer ondervonden ...
 

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.369
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #48 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 14:23
De mijne crashte een paar keer na de update.  En werdt elke 2 a 3 minuten uit destiny gegooid, maar dat lag volgens mij aan destiny.

problemen die nog steeds last van heb zins dat ik ps4 heb:
Moeite met vriendelijst
moeite om berichten te open
moeite om uitnodiging te open
moeite met inloggen psn
Moeite met het laden van partychat overzicht
Moeite met maken van een party
moeite met het joinen van een party
 

Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #49 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 14:31
Citaat van: ahappyn00b op wo. 29 oktober, 2014, 14:23

problemen die nog steeds last van heb zins dat ik ps4 heb:
Moeite met vriendelijst
moeite om berichten te open
moeite om uitnodiging te open
moeite met inloggen psn
Moeite met het laden van partychat overzicht
Moeite met maken van een party
moeite met het joinen van een party

Dit is eigenlijk 1 probleem, dat van de trage psn response. Ik ben benieuwd of je dat vanavond ook nog hebt met firmware 2.0 als het psn goed werkt.

deze problemen heb ik een aantal weken gehad in het verleden op het psn maar de laatste weken was dit probleem weer over. Zou het kunnen dat jij misschien restricted NAT draait op je ps4? Eigenlijk zou die op open moeten staan of als het echt niet anders kan Moderate. Dit kunt je testen via het Netwerk testen in het instellingen menu. Daar moet je nat type op 2 staan. als die op 3 staat draai je op restricted, dan is het denk ik aan te raden om een paar poortjes in de router even door te zetten naar je ps4, dan draai je gewoon op open nat. Zo heb ik het ook gedaan. Ik kan als daar behoefte aan is wel even in een andere thread een beschrijving van geven van welke 4 poorten je moet forwarden naar je ps4 om open nat te krijgen.

Ik ben wel benieuwd of firmware 2 dit voor je oplost en welk Nat type je volgens de test hebt, misschien kunnen we dan een oplossing vinden.
 

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.369
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #50 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:07
Staat al op type 2.

hoopt dat de update wat verbetering brengt, heb er gelukkig niet altijd last van. Maar blijft irritant.
 

Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #51 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:18
Citaat van: ahappyn00b op wo. 29 oktober, 2014, 15:07

Staat al op type 2.

hoopt dat de update wat verbetering brengt, heb er gelukkig niet altijd last van. Maar blijft irritant.

ah, gelukkig maar, ik kreeg de indruk naar aanleiding van je berichten dat het bij jou altijd niet werkte, dus was al aan het nadenken waarom onze gebruikservaringen zo ongelooflijk ver uit elkaar liggen, vandaar mijn nat vraag. Maar die moeilijkheden met valt gelukkig dus mee als ik het nu zo lees.  :)

Nat type 2 is prima :), dan heb je alles wel goed staan, dan is het inderdaad hopen dat in jouw geval de periodes dat het niet goed werkt niet te vaak voorkomen.
 

Offline Teun de Dreun

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #52 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:29
Citaat van: ahappyn00b op wo. 29 oktober, 2014, 14:23

problemen die nog steeds last van heb zins dat ik ps4 heb:
Moeite met vriendelijst
moeite om berichten te open
moeite om uitnodiging te open
moeite met inloggen psn
Moeite met het laden van partychat overzicht
Moeite met maken van een party
moeite met het joinen van een party


Same here....  Alles om sociaal te doen is bugged.     Zal NAT checken of dat 2 is...
 

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.369
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #53 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:39
Citaat van: qrobinez op wo. 29 oktober, 2014, 15:18

ah, gelukkig maar, ik kreeg de indruk naar aanleiding van je berichten dat het bij jou altijd niet werkte, dus was al aan het nadenken waarom onze gebruikservaringen zo ongelooflijk ver uit elkaar liggen, vandaar mijn nat vraag. Maar die moeilijkheden met valt gelukkig dus mee als ik het nu zo lees.  :)

Nat type 2 is prima :), dan heb je alles wel goed staan, dan is het inderdaad hopen dat in jouw geval de periodes dat het niet goed werkt niet te vaak voorkomen.


dat er opstart problemen zijn kan ik mee leven, maar na een jaar is dit nog steeds niet verbeterd is blijft ###(probeer het netje te houden :))
Laatst bewerkt op: wo. 29 oktober, 2014, 15:41 door ahappyn00b 

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.369
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #54 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:43
Citaat van: Teun de Dreun op wo. 29 oktober, 2014, 15:29

Same here....  Alles om sociaal te doen is bugged.     Zal NAT checken of dat 2 is...


Mischien vindt sony dat we niet te sociaal mogen zijn.
 

xXiNiXx

Offline xXiNiXx

  • Administrator
  • Level 6
  • *
  • psnxXiNiXx
  • Berichten: 1.515
  • XP: 27
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #55 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:45
Citaat van: ahappyn00b op wo. 29 oktober, 2014, 15:43

Mischien vindt sony dat we niet te sociaal mogen zijn.


Sub accounts mogen totaal niet sociaal zijn. Ik kan nog steeds geen facebook-twitch-ustream account koppelen.
 
Welkom bij de leukste Playstation familie.


Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #56 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 15:54
misschien wel leuk om ook de ongedocumenteerde nieuwe features van firmware 2.0 die je ontdekt hebt te noemen, ik zal beginnen met de eerste die ik gisteren tegenkwam en waar ik heel blij mee was  :D

Undocumented features playstation clan list:
1. Standaard staan al je save games nu uit voor upload naar de cloud. Je kunt nu dus zelf aangeven welke save games wel gebackupped moeten worden naar de cloud. Megahandig omdat je maar 1 gigabyte cloud storage hebt en sommige savegames zoals Fusion trials of driveclub 100-en MB's groot zijn. Bijvoorbeeld in je driveclub save game zie je een enorme 100+MB grote backup van je ghost data. Nu kun je dus zelf bepalen welke games je upload naar de cloud.

Ach, gelijk de tweede ook maar :D
2. De Party chat kanalen hebben meer bandbreedte gekregen, dit merk je direct doordat de stemmen nu helderder klinken als je met elkaar praat en het is dus beter te verstaan. De kwaliteit is nu vergelijkbaar met Skype group chat.

Laatst bewerkt op: wo. 29 oktober, 2014, 16:10 door qrobinez 

Offline ara

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #57 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 16:19
Ik ben vreselijk content met deze firmware.
Gisteren liet ik qrobinez even een ritje maken op mijne Driveclub, en hoppaa, trophy!   :p
Daarvoor gingen we Fifa 14 spelen op zijn ps4. Hij moest even een uurtje weg, en ik kon dat uurtje op zijn ps4 gewoon verder spelen. Nu ben ik wel erachter gekomen dat Fifa 14 geen spel voor mij is. VEEL te moeilijk , zelfs met 2 knopjes.  :$ Die mannekes doen nog gewoon hun zin.

En wat heb ik zitten lachen toen qrobinez met mijne Knack aan het 'spelen' was. Knack zovaak achter elkaar dood zien gaan heb ik nog nooit meegemaakt. haha!
Ik zeg... mooie maanden die aankomen. Enkel jammer dat  Shadows of Mordor restricted was.

Btw: qrobinez.. knappe review  ;)
Laatst bewerkt op: wo. 29 oktober, 2014, 16:24 door ara 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #58 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 16:20
vraagje: Qui speelt Knack op jouw PS4, krijgt hij dan ook trophies voor Knack?
 

Offline ara

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #59 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 16:22
Citaat van: Heer_Vonck op wo. 29 oktober, 2014, 16:20

vraagje: Qui speelt Knack op jouw PS4, krijgt hij dan ook trophies voor Knack?


Nee, enkel ik.
Nou jah...  :p  :D (heb ik geen gekregen)