7892 keer gelezen

Topic: Firmware Update 2.0

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Goofke

  • Level 2
  • **
  • psnGoofke
  • Berichten: 188
  • XP: 4
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #30 Gepost op: di. 28 oktober, 2014, 22:26
Sony stelt me dik teleur...
ik als casual player kom ik al niet zo vaak online,
en wanneer ik is online kom vaak problemen met servers, PSN da vaak plat ligt...
heb het zowat stil aan gehad!
 

Offline Teun de Dreun

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #31 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 09:16
Als oud xbox gebruiker valt me PSN echt zwaar tegen. Langzaam en vaak down. Dat je hiervoor moet betalen snap ik dan ook echt niet. 
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #32 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 09:27
^idd
ik durf nu bijna mn ps4 opzetten als ik dat hier allemaal lees  :'(
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #33 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 09:45
Citaat van: diknmuis op wo. 29 oktober, 2014, 09:27

^idd
ik durf nu bijna mn ps4 opzetten als ik dat hier allemaal lees  :'(


idem
 

Offline diknmuis

  • Level 8
  • ********
  • Extremis Malis Extrema Remedia
  • psndiknmuis
  • Berichten: 2.560
  • XP: 15
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #34 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 09:55
firmware net geīnstalleerd, nu YT en sharefunctie aant downen fingers crossed  :|
 
XBL/steam: diknmuis / battlenet: diknmuis#1308

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #35 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:21
Kvind dat iedereen het wa dramatiseerd :p nu ik heb nog geen al te grote bugs ondervonde *knock knock* maja shit happens elk begin is moeilijk é zulle da wel da snel patche me 2.1
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline kzenderni

  • Level 2
  • **
  • psnkzenderni
  • Berichten: 155
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #36 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:25
Gisteren ook heel wat problemen gehad. Ben denk ik 20 ā 25 keer uit Destiny gesmeten.
Nadien problemen met mijn PS4 om online te geraken. Steeds DNS fout. 3 keer mijn router herstart en steeds hetzelfde probleem (al mijn andere toestellen werkten wel perfect).

Heb het gewoon opgegeven. Ik begin het stilaan ook beu te worden. PS4 is voor mij een teleurstelling. Er is altijd wel iets dat niet deftig werkt.
 

Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #37 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:26
gisteren samen met ara firmware 2.0 flink getest, ik moet zeggen ik ben dolenthousiast :)

Alles werkt zoals ik het verwacht en de nieuwe features zijn echt een aanvulling voor de ps4. Wel was er rond 21 uur een wereldwijde psn downtime zodat je niet meer kon aanloggen, maar ja, dat kun je gewoon verwachten als 7  miljoen mensen hun ps4 gaan zitten updaten, dat zal a.s. maandag ook weer zo zijn als cod uitkomt, dit soort piekbelastingen kunnen ze op het huidige psn blijkbaar niet opvangen. Maar goed, tot 21 uur werkte het foutloos en hier de bevindingen van de belangrijkste features:

Share play:
share play werkt heel simpel, je opent een party en vervolgens kun je met 1 van deze mensen uit je party een share play sessie opzetten door de share play menu optie te activeren. Zodra je dit doet maakt je ps4 verbinding met degene waarmee je de game gaat sharen, dit is een zogenaamde peer to peer verbinding dus de ps4, communiceren rechtstreeks met elkaar om een lage latency te kunnen garanderen.

zodra je een game opstart (deze moet wel geschikt zijn voor share play, want dat kan de uitgever zelf bepalen) ziet de andere de game op zijn scherm verschijnen in maximaal 720p kwaliteit. Je ziet dus beide hetzelfde scherm. Vanaf dat moment wordt het interessant, je kunt iemand gewoon mee laten kijken (wat handig is voor bijvoorbeeld taktiek besprekingen), of je geeft de controler over aan de andere persoon, of je registreert de controller van de andere in coop mode (bijvoorbeeld bij fifa hebben we dit getest waarbij we tegen elkaar konden spelen). Het werkt allemaal foutloos en vooral simpel.

De streaming kwaliteit is uiteraard afhankelijk van de upload snelheid van de host, ik heb zelf 10 MB upload wat er voor zorgt dat ara alles gewoon in 720p HD kon zien, ara heeft een iets mindere upload stream en wat er dan gebeurd is dat het beeld gewoon wat gereduceerder kwa kwaliteit (de bitstream wordt afgeknepen) wordt tijdens drukke momenten. Dit doen ze om de 30 frames per seconde te kunnen behouden en dit werkt behoorlijk goed in de praktijk. Maar hou er dus wel rekening mee dat de visuele kwaliteit bepaald wordt door de uploadsnelheid van de host.

Toen de testen zelf natuurlijk, eerst hebben we fifa 14 geprobeerd, deze konden we perfect tegen elkaar spelen, verbazingwekkend is dat mijn grootste zorg; De LAG, niet merkbaar aanwezig is waardoor je gewoon echt een voetbalpotje tegen elkaar kunt spelen, dit terwijl er toch meer dan 400 km tussen beide ps4's zat :). Dit is een echte topprestatie.

Als tweede test hebben we shadow of mordor geprobeerd, dit was gelijk een tegenvaller, want de uitgever hiervan heeft besloten dat deze game geen share play ondersteunde (de enige game van onze test die niet werkte). Je krijgt dan een scherm die aangeeft dat de content niet geschikt is voor jouw regio.

Als derde test hebben we driveclub geprobeerd. Ara had driveclub opgestart en snelle racegames zijn uiteraard de perfecte LAG test aangezien je bij grote LAG tegen de vangrail aanvliegt. Vervolgens hebben we een behoorlijke tijd timetrials tegen elkaar zitten racen. Dus Om en Om dezelfde track met dezelfde auto en dan vergeleken we de tijd. Let wel, dit deden we dus op haar PS4 met haar game via share play. Dit werkte foutloos! Lag merkte ik niet, dus ik heb zelfs clean races kunnen rijden zonder te botsen en dat was een mooie ervaring dat dat zo goed werkte. Daarna hebben we nog wat andere games getest en waren er de nodige uren inmiddels voorbij.

Al met al dus een zeer vette toevoeging voor je firmware. Er zijn een paar weetjes wat betreft shareplay:
- scherm kwaliteit is afhankelijk van de upload snelheid van de host maar het blijft goed speelbaar.
- LAG is niet echt merkbaar in de praktijk
- Save game kan, maar wordt opgeslagen op het systeem van de Host (uiteraard)
- Trophies komen ook alleen op naam van de host (uiteraard, want je speelt op het systeem van de host)
- Het is een perfect systeem voor het uittesten van games, maar minder geschikt om hele games uit te spelen puur omdat de upload snelheid de grafische kwaliteit wel beinvloed. Dus tenzij je een snelle host upload partner hebt zul je inboeten op de kwaliteit van de game. Maar omdat je het spel nu kan uitproberen voordat je het aanschaft weet je wel of het een game is die je leuk vindt of niet.


Music Player:
Als je vaak je eigen muziek wilt horen onder games (zoals racegames of shooters) is daar nu een mogelijkheid voor. Het enige wat je hoeft te doen is een usb stick te maken met daarop een MUSIC folder. Hierin kopieer je je muziek en zodra je de usb stick erin doet heb je de beschikking over een music player. Deze kun je op elk moment oproepen via de ps knop om te bedienen, zolang de usb stick er maar inzit.

Ik vind het een super handige feature, zeker als je een headset op hebt zoals de turtlebeach px4, vond ik het een gemis om mijn eigen muziek niet meer te kunnen horen, dat is nu opgelost :) !


Youtube APP:
De nieuwe youtube app vind ik geweldig, de interface is snel, duidelijk en de streams zijn in HD. Ook de share integratie dat je nu je videos direct kunt sharen op je youtube kanaal is een hele verbetering.


Playstation TV:
Ik vind het fijn om mee te kijken met mensen die gamen, dit is 1 van mijn meest gebruikte apps op de ps4 en ik was blij te zien dat deze app nu flink uitgebreid is. Je kunt nu mensen followen en direct streams van friends terugvinden. Ook kun je een kanaal bekijken terwijl je browsed door de andere kanalen. Heel handig en flink verbeterd :)


Known Issues:
Er schijnt volgens 100-en berichten nog een bug te zitten in de firmware dat als je hem in slaapstand zet (die oranje modes) dat hij dan niet meer aan wil en dat je de p4 dan een hard reset moet geven. Ik moet zeggen dat op mijn ps4 dit gedrag niet voorkomt maar er zijn zoveel meldingen over te vinden dat dit waarschijnlijk een bug is met sommige modellen. Tot die tijd die mode maar niet gebruiken dus :)


Laatst bewerkt op: wo. 29 oktober, 2014, 10:27 door qrobinez 

Offline kzenderni

  • Level 2
  • **
  • psnkzenderni
  • Berichten: 155
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #38 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:29
Citaat van: Kelthor op wo. 29 oktober, 2014, 10:21

Kvind dat iedereen het wa dramatiseerd :p nu ik heb nog geen al te grote bugs ondervonde *knock knock* maja shit happens elk begin is moeilijk é zulle da wel da snel patche me 2.1


Snel patchen is er niet bij hoor. Hoe lang zijn er al geen problemen met het laden van de vriendenlijst. We zijn ondertussen al bijna een jaar verder en nog steeds problemen.
 

Offline qrobinez

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #39 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:33
Citaat van: kzenderni op wo. 29 oktober, 2014, 10:29

Snel patchen is er niet bij hoor. Hoe lang zijn er al geen problemen met het laden van de vriendenlijst. We zijn ondertussen al bijna een jaar verder en nog steeds problemen.

tip:

die friendslist vertraging komt voornamelijk doordat je waarschijnlijk meer dan 100 friends hebt, het psn kan namelijk maar 100 actieve friends tonen in je lijst en doet een scan op de last online datum van al je friends, dit duurt gewoon megalang. Ik had er ook veel last van en heb op een gegeven moment mijn friendslist teruggebracht naar 87 man. Vanaf dat moment werkte het weer supersnel en had geen enkele last van wachttijden meer. Het zou me niet verbazen dat dit probleem opgelost is in firmware 2.0, ik vond soweiso heel de ps4 veel sneller aanvoelen, de store startte direct (geen laadtijd meer), en de menu's voelden ook veel sneller aan.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #40 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 10:34
Destiny had gisteren ook wel een update, dus dat kan daarmee ook te maken hebben...

Ik denk dat je wat geluk moet hebben met de 2.00 upgrade
 

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #41 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 11:00
ik heb nu tog ook nog geen probleme ondervonden met de firmware

heb hem al een paar keer in rust modus gezet en hij srtartte gwn trug op

dus idd een beetje gelukl hebbe me de update
 

Offline Okian2

  • Level 1
  • *
  • psnOkian2
  • Berichten: 39
  • XP: 3
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #42 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 11:24
@qrobinez: Wat een fantastisch geschreven verslag!
+1 XP voor jou!
 

Kelthor

Offline Kelthor

  • Reviewer
  • Level 4
  • *
  • psnKelthor
  • Berichten: 863
  • XP: 11
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #43 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 12:32
@qrobinez idd goed verslag eindelijk wa optimisme!

En er is idd nog werk aan "but rome wasnt build in a day", als gij mij 1 nieuwe software/game kunt opnoeme dat zonder enkel probleem gelaunched is...chapeau,, elk platform heeft z'n probleme ps4,xbone,pc ,,koopt u eige ne zwart-wit gameboy aan daar hebde geene last mee :p
 

Battlenet: Kelthor#2670

Offline ahappyn00b

  • Level 5
  • *****
  • Game met plezier anders game je niet
  • psnahappyn00b
  • Berichten: 1.367
  • XP: 8
  • Geslacht: Man

Re: Firmware Update 2.0

Reactie #44 Gepost op: wo. 29 oktober, 2014, 13:03
Citaat van: qrobinez op wo. 29 oktober, 2014, 10:33

tip:

die friendslist vertraging komt voornamelijk doordat je waarschijnlijk meer dan 100 friends hebt, het psn kan namelijk maar 100 actieve friends tonen in je lijst en doet een scan op de last online datum van al je friends, dit duurt gewoon megalang. Ik had er ook veel last van en heb op een gegeven moment mijn friendslist teruggebracht naar 87 man. Vanaf dat moment werkte het weer supersnel en had geen enkele last van wachttijden meer. Het zou me niet verbazen dat dit probleem opgelost is in firmware 2.0, ik vond soweiso heel de ps4 veel sneller aanvoelen, de store startte direct (geen laadtijd meer), en de menu's voelden ook veel sneller aan.


Heb nog nooit dan meer dan 72 vrienden gehad en heb die problemen ook, had er zelf laast van bij 10 vrienden. Maar bijna elke update zorgt problemen, heeft de xbox niet zoveel last van.