1211 keer gelezen

Topic: Zijn jullie erbij?

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Flipkaan

  • Level 2
  • **
  • psnFlipkaan
  • Berichten: 59
  • XP: 0
  • Geslacht: Man

Zijn jullie erbij?

Gepost op: wo. 03 september, 2014, 19:25
Zijn jullie erbij?  Het stroomtekort in België is echt overdreven. Nu ziet de wereld wa voor sukkelaars da wij zijn.

Dus ze kunnen u in de winter zomaar zonder stroom zetten van 17u tot 19u of andere uren.


Ik snap alleen niet hoe die lijst werkt.....

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2077563
 

Offline Vinsanity

  • Redactie
  • Level 5
  • *
  • Lakers Nation stand up
  • psnvincent-Jannie
  • Berichten: 1.079
  • XP: 5
  • Geslacht: Man

Re: Zijn jullie erbij?

Reactie #1 Gepost op: wo. 03 september, 2014, 21:02
Stroom tekort? Straks zitten onze Belgische mede gamers tijdens het gamen allemaal op een home trainer om je eigen stroom te voorzien 😂😂

Maar even serieus, daar wordt je niet blij van :o
 

Offline Kdashii

  • Level 3
  • ***
  • psnKdashii-
  • Berichten: 368
  • XP: 10
  • Geslacht: Man

Re: Zijn jullie erbij?

Reactie #2 Gepost op: do. 04 september, 2014, 00:51
Volgens mij als je buiten afschakelplan zit ben je safe...Althans dat hoop ik :P Haaltert staat buiten afschakeling
 

Offline Bellovux

Re: Zijn jullie erbij?

Reactie #3 Gepost op: do. 04 september, 2014, 05:13
Ach ja ... ik spui geen complot theorie hoor, integendeel.


Maar zet de feiten even op een rij.
België moest zijn doelstelling 'groene stroom' halen tegen 2015 om de eerste nucleaire centrale te sluiten.
Dit halen ze niet, want ze hebben de budgetten ergens anders besteed.


Ze komen twee jaar geleden naar buiten dat ze (bijna rot) verouderde reactoren moeten openhouden.
De bevolking komt er (terecht en fel) tegen hun verwachting op tegen.


Nu plots moeten ze binnen korte periode drie reactoren stilleggen (iets dat ze al lang weten), en uh-oh ...
Dat gaat toch wel problemen geven zeker.


Tweede kanaal dat dat daar naartoe stroomt is dat GDF-SUEZ sinds het begin al protesteert tegen die doelstelling (uiteraard want ze verliezen zwaar inkomsten tov van de concurentie), en weigeren de taksen te betalen (begonnen met 500 miljoen € het eerste jaar).
Inkomsten die de regering nodig had om de alternatieve energie verder te financieren (want de rest hadden ze al in de 'banken crisis' (nog zo een lol) gestopt).


Dus wat moeten ze nu doen om de bevolking even te doen schrikken en hun mond te doen houden, zodat ze weer kunnen investeren in een pseudo Zilverfonds voor nucleaire energie ... inderdaad, gooi een aantal reactoren gelijktijdig dicht, en zaai paniek.


Wedden dat er binnenkort een akkoord is om de reactoren op te knappen met geld van de belastingbetaler, terwijl GDF dik in de handen wrijft ...
Bijkomend de doelstelling 2020 (welke al is verschoven) nog dieper begraven.


Enfin, even in het kort.
Je leest wel tussen de lijnen waar dit naartoe gaat, gewoon de puntjes verbinden.
(En nee, ik ben geen 'groene rakker'. Maar wel beu dat we steeds gemanipuleerd worden en er financieel voor opdraaien. De kloof wordt groter en groter, wat die 'nieuwe' regering zeker niet zal oplossen.  :) )
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊

Offline Bellovux

Re: Zijn jullie erbij?

Reactie #4 Gepost op: do. 04 september, 2014, 05:13
En plots is er dan wel voldoende stroom ...
 
Oud aan het worden in een verzuurde wereld… gelukkig kunnen we nog gamen 😊
  • 1