1583 keer gelezen

Topic: The Golf Club

  • 1

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline qrobinez

The Golf Club

Gepost op: vr. 08 augustus, 2014, 14:25
Eind augustus komt er een nieuwe golf game die de competitie moet aangaan met tiger woods pga tour. Deze heet The Golf Club. De specificaties van deze game zijn erg vooruitstrevend en hij draait al een lange tijd in Beta dus er is heel veel gameplay materiaal van te vinden.

Gaaf is is dat je zelf je courses kan ontwerpen of met een paar drukken op de knop kunt genereren (als je niet de diepte in wilt gaan). Daarnaast kun je je eigen en toernooi banen online spelen met .......
PS4 spelers, Xbox One spelers en PC spelers. Ja je leest het goed, dit is een cross platform multiplayer game :). Verder zit de game barstensvol social features zoals vergelijkingen met je friends, Challenges, Notificaties en integratie met de social media kanalen.

Er zijn nu al enorm veel banen beschikbaar en dat gaat na de release enorm groeien uiteraard.

Wat vinden jullie ervan?

De trailer:


Een gameplay filmpje:


Een uitleg van de course editor:

 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Golf Club

Reactie #1 Gepost op: vr. 08 augustus, 2014, 14:39
Online tournaments... Interesting ;)
 

Offline VaSaMiAn

Re: The Golf Club

Reactie #2 Gepost op: vr. 08 augustus, 2014, 15:17
Van mij mogen ze nog meer cross platform multiplayer games uitkomen.
 

Offline qrobinez

Re: The Golf Club

Reactie #3 Gepost op: do. 28 augustus, 2014, 15:33
deze game is uitgesteld voor de europese markt, hij komt nu volgende week uit op 2 september. Dat is knap dom geweest vind ik, aangezien dat vlak rondom de releasedatum van vele andere games is. Een paar dagen later komt destiny uit bijvoorbeeld.

Best jammer want als ze hem gelijktijdig met de xbox one hadden uitgebracht had de golf club toch nog 4 weken tijd gehad tussen de release van destiny en zijn eigen release, dat was een mooie speel periode geweest.

Maar goed, in amerika is die wel deze week al beschikbaar op de ps4, dus we kunnen de ps4 gameplay beelden al bekijken. Ziet er verder goed uit. (je schijnt wel vsync aan te moeten zetten om de popup te voorkomen, maar dat is een setting in de game, dus dat lijkt me prima te doen)


en nog een leuke tip, aangezien er zoveel user courses zijn is een review site met tips van courses wel handig, en die is er gelukkig ook, welliswaar voor de pc, maar na 4 dagen na een publish staan de banen op alle platformen (zolang duurt de full sync van de banen over alle platformen heen), check de review site hier:
http://www.pocketscout.us/The-Golf-Club/


hier een voorbeeld van 1 van die user courses

wat een vette feature binnen de game is is dat je van je friends die de game ook hebben kan zien welke course ze gespeeld hebben, nog vetter is dat jij die course dan ook kan spelen en ...... dat je friend gewoon meespeelt (net zoals multiplayer) alleen is die dan niet eens online. Je speelt gewoon tegen zijn ghost als het ware. Handig bedacht en maakt het gelijk een stuk leuker om te spelen denk ik.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Golf Club

Reactie #4 Gepost op: do. 28 augustus, 2014, 15:43
Lijkt me leuk om met velen te doen en ondertussen een babbeltje te slaan
 

Offline qrobinez

Re: The Golf Club

Reactie #5 Gepost op: di. 02 september, 2014, 10:22
Het is bijna zover, morgen (3 september) is deze game beschikbaar, dus dat wordt flink oefenen aangezien deze game best moeilijk te masteren is. Gelukkig is er een 'opleiding' beschikbaar van de game developer die in een aantal video's haarfijn uitlegt hoe je de game dient te spelen.

De video tutorials kun je hier vinden:
HBStudios video tutorials
 

Offline qrobinez

Re: The Golf Club

Reactie #6 Gepost op: do. 04 september, 2014, 10:34
De game is inmiddels uit en ik heb hem gisteravond de hele avond met een aantal friends gespeeld.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een geweldige game vind. Het is zeker geen makkelijke game, het driven van de bal gaat prima (waarbij een afwijking van je slag genadeloos je bal laat afzwenken zoals je zou verwachten). Met name het  putten is enorm moeilijk, ik heb de video tutorial bekeken maar die snap ik nog niet :(.  Dus dat wordt nog flink oefenen. Het komt wel super realistisch over allemaal en het is duidelijk dat dit meer een golf sim is. De game heeft een hele andere gameplay dan het arcade achtige tiger Woods, wat The golf club gelijk een stuk uitdagender maakt..

De social features vind ik fantastisch, echt ideaal dat er een drop in / out systeem in die parcouren zit als je samen wilt spelen en dat als iemand anders een baan heeft gespeeld dat je met 1 druk op de knop vanuit je social hub tegen die 'friend' kan spelen ook al is die niet online. Dat is super gedaan en dan heb je altijd een drive om het beter te doen dan de ander.

De Easy banen vind ik tot nu toe het leukst, die zijn goed te doen, de moeilijkere banen zijn ook echt moeilijk op dit moment, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. Wat ik top vind is die course  generator, het is super simpel om banen te maken en er staan nu al prachtige banen online. Ook zijn er al lekker veel banen beschikbaar, meer dan 16.000 op dit moment.

Wat wel mist is een career mode, dat is op zich niet erg als je friends hebt die het spel spelen omdat je daardoor altijd een rival doel heb, maar als je geen friends hebt die de game ook spelen dan speel je tegen 3 willekeurige vreemden (als je dat wilt). Dat voelt toch anders aan denk ik. Gelukkig heb ik een aantal friends die de game ook spelen waardoor het rival gedeelte echt social ingesteld is wat veel toevoegt aan de game (in game message / challenge / stats systeem).

Ook leuk is dat er elke nacht een prestatie punt index berekend wordt op basis van je performance op de baan, hierop wordt in een later stadium je handicap op bepaald (komt via een update), dus dat maakt het helemaal realistisch.

Conclusie, als je van golf games houdt en friends hebt die de game ook spelen dan ga je hier heel lang plezier van hebben, de simulatie is enorm goed uitgevoerd en biedt enorme uitdaging om de game te leren beheersen.
 

Heer_Vonck

Offline Heer_Vonck

  • Administrator
  • Level 12
  • *
  • Game on!
  • psnHeer_Vonck
  • Berichten: 7.200
  • XP: 60
  • Geslacht: Man

Re: The Golf Club

Reactie #7 Gepost op: do. 04 september, 2014, 18:31
Ben wel geïnteresseerd om hem te spelen, maar binnenkort Destiny en nog zoveel meer...
 

Offline qrobinez

Re: The Golf Club

Reactie #8 Gepost op: zo. 07 september, 2014, 15:42
Citaat van: Heer_Vonck op do. 04 september, 2014, 18:31

Ben wel geïnteresseerd om hem te spelen, maar binnenkort Destiny en nog zoveel meer...

het is een leuke game voor tussendoor, maar je moet wel een golf game liefhebber zijn anders is de game een beetje te saai denk ik :)
 

Offline RedDevil1972

Re: The Golf Club

Reactie #9 Gepost op: do. 30 oktober, 2014, 13:01
Ik vind de game super leuk en zoek nog online spelers iemand geïnteresseerd ?
 

Offline qrobinez

Re: The Golf Club

Reactie #10 Gepost op: do. 30 oktober, 2014, 13:33
Citaat van: RedDevil1972 op do. 30 oktober, 2014, 13:01

Ik vind de game super leuk en zoek nog online spelers iemand geïnteresseerd ?

ik zal je wel even toevoegen aan mijn friendslist, dan kun je offline tegen mijn ghost spelen op de banen die ik al gespeeld heb.
 

Offline RedDevil1972

Re: The Golf Club

Reactie #11 Gepost op: do. 30 oktober, 2014, 14:21
Thx
 
  • 1