Catherine: Full Body

Met meerdere vrouwen tegelijk daten en ’s nachts als straf geteisterd worden door nachtmerries die je van het leven kunnen beroven? Je kan het aan den lijve ondervinden in de PS4-remake van Catherine: Full Body.

Het team bij Atlus staat gekend om hun bizarre, doch interessante verhaallijnen en wist ten tijde van de PlayStation 3 te scoren met Catherine. In deze titel kruip je in de huid van de 32-jarige system engineer Vincent Brooks die niet echt bezig is met zijn toekomst. Zijn vriendin Katherine denkt daar echter anders over en wil maar al te graag ten huwelijk gevraagd worden. Wanneer Vincent echter de charmante 22-jaar jonge Catherine tegen het lijf loopt en er de nacht mee doorbrengt, slaat het onheil toe. Vincent wordt geteisterd door nachtmerries die hem steeds moeilijkere proeven voorschotelen. Sterft hij in zijn nachtmerrie, dan sterft hij ook in het echt. Lukt het jou Vincent te redden en hem de correcte keuzes te laten maken in het dagelijkse leven? Of breng je hem net op het slechte spoor? Keuzes genoeg, vooral in de Full Body-editie die een extra dame (Rin) aan het gezelschap toevoegt. Ideaal dus voor wie het origineel reeds heeft gespeeld.

Verschillende animestukken breien het verhaal aan elkaar en laten jou keuzes maken in Vincent zijn plaats om invloed te hebben op het verdere verloop van het spel. Wanneer Vincent telkens in een nachtmerrie belandt, begint het echte puzzelwerk. Catherine is namelijk een puzzle/platformer waarbij jij telkens uit de nachtmerries moet zien te ontsnappen. Dit doe je door torens van blokken te beklimmen tot je de top (en uitgang) hebt bereikt. Afhankelijk van de ingestelde moeilijkheidsgraad zullen de rijen blokken onder je voeten sneller of trager verdwijnen. Wat jij vervolgens hoeft te doen is de nodige blokken zodanig verschuiven om hogerop te geraken. Het is moeilijker dan het klinkt, want je zal na verloop van tijd heel erg strategisch moeten te werk gaan wil je levend uit de nachtmerries geraken. Het leuke aan de Full Body-editie is dat er een nieuwe manier van spelen mogelijk is geworden, waarop er vaste rijen (immobiele) blokken zijn bijgekomen.

Catherine: Full Body kent op grafisch vlak een kleine opfrisbeurt en verbeterde textures, naast de reeds aimabele anime cutscenes. De vele leuke muziekjes en ingesproken dialogen blijven eens te meer een pluspunt aan deze fraaie videogame.

De release van Catherine: Full Body kwam onverwacht, maar is een leuke toevoeging aan de bibliotheek voor zowel fans van het origineel als nieuwkomers. De game blijft leuk om te spelen, het verhaal is uitgebreid dankzij een extra personage en de extra opties maken de titel volledig af. Een aanrader!

• Extra personage
  • Nieuwe speelstijlen

• Niet voor een jong publiek weggelegd