Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - qrobinez

  • First Person Shooter / Re: Anthem

    Gepost op za. 02 februari, 2019, 14:53
    Citaat van: DutchElite op za. 02 februari, 2019, 13:56

    Echt raar dat t niet werkt dan.
    Q heb je je PS4 mss op Engels staan?
    Las net dat dat kan helpen, schijnt als je je PS4 op Engels zet het verbinden dan wel soepel gaat.


    ja die staat op engels inderdaad.

    Het werkt echt foutloos hier, net nog een sessie gespeeld, zodat ik alle 4 de javelins heb kunnen proberen.

    Er zit veel verschil in de javelins kwa gameplay.

    het sterkst:
    - Storm (belachelijk sterke side powers die je continu kan gebruiken en een shield die bijna niet kapot te krijgen is als je in hover mode schiet)
    - Ranger (goede middle of the road javelin waarmee je de game goed kan spelen)
    - Interceptor (dit is een javelin die best sterk is voor close combat op met name melee skills, het is een halve ninja, met werp sterren, messen en allerlei extra moves)
    - Tank (dit zou de sterkste armor moeten hebben, ik vond het niet te spelen, hiermee ging ik het vaakst dood)

  • First Person Shooter / Re: Anthem

    Gepost op vr. 01 februari, 2019, 23:40
    vervelend dat het bij jullie niet werkt, hebben jullie de update wel geinstalleerd? Ik heb totaal geen problemen gehad vandaag. Ik heb eerst 1,5 uur freeplay gedaan in anthem en na het eten heb ik nog zo'n 1,5 uur een stronghold strike gedaan en wat andere dingen (zoals in de forge rondhangen). Werkte echt stukken beter als de demo van vorige week. Je kunt nu langer vliegen ook, dat is aangepast.

    Ik vind het een top game, de loot is geweldig en je merkt het verschil bij zwaardere upgrades.
  • First Person Shooter / Re: Anthem

    Gepost op zo. 27 januari, 2019, 22:00
    Op de ps4 pro de hele middag achter elkaar de drie missies en stronghold gedaan met 3 vrienden in coop mode. De stronghold hebben we gedaan met een mix van alle 4 javelins. Op zo'n moment komt toch wel mooi de kracht van dat samenspelen naar boven hoor, die combinaties van de 4 javelins maakt het echt tot een geweldige game, je moet wel goed kunnen overleggen en je moet ook wel de rol van je eigen javelin goed naleven, zoals een tank voorop en bijvoorbeeld een interceptor moet echt wel richting de achterhoede bijvoorbeeld, maar in zo'n geval is het wel een vertoon van power. zelf heb ik met de ranger en de storm javaling gespeeld. De storm javelin heeft een bizar goede fire skill en ijs pijlen, naast de 2 primary weapons die je meeneemt.

    Alles liep in onze game soepel kwa framerate, ik heb geen drops gezien ook niet in de drukke gebieden (normaal valt zoiets me altijd wel op). De loot die we verdienden voelde echt wel als een verbetering, vooral de granaten met vuur waren erg handig tegen de spinnen.Ook de consumables voelden als een meerwaarde aan.

    Er zitten leuke kleine details in, zoals bijvoorbeeld het vliegen, als je vlak over het water vliegt kun je doorvliegen door de water cooldown. Of als je hoog vliegt en je duikt naar beneden dan wordt je pak weer wat koeler door de wind en kun je weer verder vliegen dan normaal, ook het draaien om de assen tijdens het vliegen en het hooveren om bijvoorbeeld die vijanden met die vuurcirkels te weerstaan werkt heerlijk.

    Wel vind ik het een behoorlijke destiny rippoff. Sterker nog , missie 3 is gewoon een 1 op 1 kopie van 1 van 1 van de missies in destiny, zowel kwa omgeving (de blokken) als de vijandelijke aanvallen (die schokgolven over de grond). Aan de andere kant , er zitten extra elementen in die het net even wat uitbreiden en echt storen deed het me niet. Maar dat ze heel erg veel naar destiny hebben gekeken is mij wel duidelijk. De uitleg in de missies mag wel beter, zo hadden we niet direct door wat nu de bedoeling was in die stronghold missie, die orbs verzamen en dan naar een plateau brengen is toch iets waar we bij toeval achter kwamen, dat werd voor zover wij weten niet uitgelegd.

    De customisation van de javelins gaat lekker ver, je kunt best leuke builds maken die verschillend spelen. Ook het feit dat je 2 primary weapons mee kunt nemen vind ik een goede beslissing, ik had een assault met fire damage en een sniper gun mee.

    Al met al, wij kijken met name voor de coop sessies uit naar deze game. Wel is het erg zorgwekkend wat op dit moment de status van de servers is, het starten van een missie is onmogelijk, je moet de missie starten en dan allemaal anthem opnieuw starten en dan kom je wel als party in dezelfde missie uiteindelijk, maar dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Zodra je in een missie zit merk je niets meer van de netwerk problemen, dingen als rubber banding, framerate problemen, of screen tearing heb ik niet voorbij zien komen in onze sessies. Ik geloof overigens direct dat de server sessie voor dat soort issues kan zorgen, maar wij hebben ze niet gehad.
  • First Person Shooter / Re: Anthem

    Gepost op za. 26 januari, 2019, 18:53
    zowaar rond half 6 voor het eerst zomaar de eerste missie kunnen spelen op de ps4 pro, dus kon ik eindelijk zelf ervaren hoe de gameplay was.

    De eerste minuten heb je geen idee wat je moet doen en hoe je bijvoorbeeld moet vliegen (dat wordt nergens aangegeven). Dat vliegen doe je overigens door te springen en dan op L3 te klikken. Ik moet zeggen dat de gameplay heerlijk arcade is op een positieve manier. Het is inderdaad autoaim all over the place, maar dat mag ook wel aangezien er toch wel erg veel tegenstanders zijn (zeker in de no respawn areas).

    Het speelt echt geweldig, er wordt via markers duidelijk aangegeven wat je route is naar je missie en bij de eindpunten zijn er heerlijk veel tegenstanders die je via je gun, je missiles en granaten kunt aanvallen. Daarnaast heb je nog een special power (in mijn geval een UBER machine gun).

    De graphics vond ik erg goed op de ps4 pro en framerate problemen zijn me niet opgevallen (maar ik verwacht dat die heel erg afhankelijk zijn van je server verbinding en de latency van je party members).

    De game komt op mij over als een kruising tussen destiny, borderlands en mass effect. Het houterige bewegingen in de hub (waar je wel framerate problemen ervaart overigens) zag ik niet terug in de gamewereld zelf. Wel vond ik het suf dat in elke 'cave' je eerst in een laadscherm komt. Dat haalt de snelheid wel uit de missies en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet nodig in die game.

    De controller werkt prima, het richten (met autoaim), het snelle bewegen inclusief springen en het vliegen kwamen op mij als af over. Ik zie mensen online klagen over het vliegen maar dat snap ik niet helemaal, dat vliegen ging bij mij in ieder geval enorm smooth (maar misschien komt dat ook omdat ik ace combat speel wat ook op dezelfde manier een besturing heeft).

    Ik heb toch wel goede hoop voor deze game, nou vond ik borderlands en destiny 2 ook erg leuk, dus voor mij is dit een prima game. Wel maak ik me enorm zorgen over de servers. Het heeft serieus bijna 24 uur geduurd voordat ik mijn eerste game kon spelen (en daarna werkte het uiteraard weer niet). Als die game over iets meer dan drie weken in de winkel moet liggen dan is er toch nog wel bizar veel werk te verzetten. Zeker als je de berichten over framerate problemen en rubberbanding leest met daaraan gekoppeld de 1000-en berichten over connectie problemen dan is dat punt bepaald niet onder controle op dit moment (op de ps4 dan, op andere platformen schijnt het wel beter te zijn)
  • First Person Shooter / Re: Anthem

    Gepost op za. 26 januari, 2019, 16:46
    Citaat van: Kelthor op za. 26 januari, 2019, 15:06

    na veel gedoe ff erin geraakt, verwachtigen voor dit spel zijn toch al wat gedaald, vind de performance van het spel ook maar meh hoop dat het goed komt


    ja ik hoop het ook,

    dit spel geeft me nu hetzelfde gevoel als die fantastische release van Tennis World Tour (die nooit uitgebracht had mogen worden naar mijn mening).

    Het is me tot nu toe niet gelukt om in de game te komen. Hij bevriest simpelweg tijdens het laden van een missie. Dus in de afgelopen 20 uur maar eens de 10.000-en meningen van mensen gelezen op reddit.

    Daar kun je eigenlijk wel drie dingen uit opmaken:

    1. PC gamers zijn redelijk tot er enthousiast over de demo en komen in verhouding weinig issues tegen, wel worden er wat opmerkingen gemaakt over graphics instellingen (met name motion blur) en ramerate eisen maar over het algemeen een positief verhaal
    2. Xbox gebruikers, ook wel redelijk positief. Het 95 procent laad scherm komt daar wel voor, maar bij een herstart kunnen de meesten wel de missie spelen. Wel wordt er veel melding gemaakt van rubber banding issues, met name in de stronghold missies.
    3. playstation gebruikers. 1 en al drama, het lijkt er op dat het een lotto is wie wel en wie niet in een missie terecht komt. Maar praktisch elke post gaat daar over het niet kunnen connecten, of de 95 procent laad scherm hang probleem. Een restart van de game lost bij praktisch niemand dat 95 procent laad probleem op. Er zijn overigens wel ps4 gebruikers die de missies hebben kunnen spelen, maar ook die melden dat ze er soms wel en meestal niet in komen.

    1 ding is wel opvallend, de meeste mensen die het wel gelukt is om in de demo versie te komen zijn enthousiast over de gameplay. Dat is dus wel goed nieuws op zich.

    Maar zoals het nu lijkt gaan we er op de ps4 bepaald niet goed vanaf komen. Dit is wel weer een visite kaartje hoor, een vip demo die niet werkt, let wel, demo geen alpha of beta. Het werkt totaal niet op een ps4.

    Ik hoop echt dat het goed gaat komen, maar ik vrees het ergste als dit over minder dan een maand gereleased moet worden en dat er in een demo dit soort problemen zitten dan verwacht ik niet dat dit op tijd opgelost gaat worden.
  • Events / Re: The blue sky

    Gepost op ma. 21 januari, 2019, 13:34
    dat zeker, ik heb de F18 na de multiplayer sessie ook kunnen kopen (die jet is behoorlijk prijzig) met die MRP die we daar verdiend hadden.

    Ik zag dat voor de multiplayer er een enorme skill tree met perks en powerups beschikbaar is, dus dat wordt veel vrijspelen de komende tijd :), eerste perk die ik er zo snel mogelijk in probeer te zetten is die dat het moeilijker is om gelocked te worden door missiles. Die heb ik in de campaign ook, die is toch wel erg handig in de praktijk!

    deze ziet er echt mooi uit!


    deze skin vind ik echt supermooi, vanavond maar eens even kijken hoe je die vrijspeelt
  • Events / Re: The blue sky

    Gepost op zo. 20 januari, 2019, 21:53
    Citaat van: Kelthor op zo. 20 januari, 2019, 12:31

    damn had graag mee gedaan super vet spel! maar kan vandaag niet

    binnenkort doen we een nieuwe sessie. Multiplayer online is echt heel leuk (maar megamoeilijk), je verdient er wel enorm veel currency mee om je skilltree verder uit te breiden.

    Leuke sessie gehad, zeker het feit dat je je kamer een max limiet aan gadgets mee kon geven maakte het dat wij ook nog een kleine kans hadden tegenover al die ervaren piloten met compleet uitgebouwde straaljagers. Door die max limiet is het speelveld toch min of meer gelijk en meer skill based (die ik niet had :( )
  • Events / Re: High in the sky

    Gepost op do. 17 januari, 2019, 22:10
    Citaat van: DutchElite op do. 17 januari, 2019, 18:14

    Jammer genoeg zijn er telkens weer weinig tot geen aanmeldingen...
    Wat voor event je ook aanmaakt..

    dat is in dit geval niet zo heel raar natuurlijk,

    die game komt pas morgen uit. Ik heb hem digitaal gekocht maar kan pas vanavond om 12 uur spelen, pas dan wordt die vrijgegeven. Dus voor die tijd zullen maar weinig mensen echt mee kunnen doen.

  • Events / Re: BFV

    Gepost op za. 24 november, 2018, 20:53
    was een top event, heb me enorm vermaakt en onze resultaten waren ook zeer goed, dus geslaagde avond :)
  • PSVR Games / Re: Beat Saber VR

    Gepost op wo. 21 november, 2018, 15:17
    Citaat van: Heer_Vonck op wo. 21 november, 2018, 14:23

    Guitar Hero-achtig :-)


    Klopt, maar veel leuker, het is al heel lang een enorme hit op de oculus rift, nu dus eindelijk ook beschikbaar op de ps4.

    Daarbij is het een enorme workout, op expert en insance wordt het behoorlijk lastig, maar het is al flink afzien kwa conditie op Hard mode. Echt geweldig
    Kijk maar hoeveel je al beweegt op Hard mode:


  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op wo. 21 november, 2018, 13:57
    Het zijn waanzinnige maanden voor de gamers, dus ik heb flink ingekocht en speel op dit moment de volgende titels:

    - Red Dead Redemption 2
    - Astrobot VR
    - Beat Saber VR
    - Black Ops 4
    - Battlefield V

    De nieuwste is Battlefield V, ik vond battlefield 1 niet veel aan, maar deze nieuwe versie voelt weer aan alsof je battlefield 4 aan het spelen bent, echt geweldige game is het. Het speelt ongelooflijk soepel met top graphics en framerate en het voelt LAG vrij aan. (Dat is met BO4 wel anders, dat is 1 groot lag paradijs op dit moment).

    Maar met Battlefield V is de rest van het jaar en begin volgend jaar compleet volgeboekt, wat een game ervaring  :)
  • PSVR Games / Beat Saber VR

    Gepost op wo. 21 november, 2018, 10:40
    Vanavond heb ik de Beat Saber VR versie op de PS4 geprobeerd, wat mij betreft weer een system seller. De motion controllers tracking is belachelijk goed. Ik denk zelfs het beste dat ik tot nu toe op de ps4 heb gezien.

    De campagne mode is enorm moeilijk, je zult veel moeten oefenen om die te gaan halen. Ik ben nu tot level 8 gekomen, maar daar strand ik toch echt vanwege de enorme moeilijkheidsgraad, dus dat wordt oefenen.
    Grafisch is het op orde, niets bijzonders, maar gewoon degelijk goed, de framerate hapert niet en er gebeurd voldoende om je heen om de illusie te wekken dat je daadwerkelijk met light sabers in een ruimte staat als een volleerde Jedi te hakken op de maat van de muziek. Het feit dat je motion controller trilt als je een blok doormidden hakt voegt veel toe aan de immersie hiervan.

    Er zitten drie modes in:
    - campaign
    - free play
    - party mode

    Daarnaast kun je in free play modifiers instellen die de game anders maken. Een aantal hiervan worden ook gebruikt in de campagne mode. Met name de volgende modifiers zijn tergend moeilijk:
    - Laat slechts kort de richting pijlen zien (dus die zijn verdwenen op het moment dat je ze moet slicen)
    - Maak maar X aantal bad cuts of fouten (de bad cuts zijn cuts die je niet perfect in het midden doet van het blok)
    Er zijn nu 8 modifiers beschikbaar maar er worden later extra modifiers toegevoegd om de gameplay weer anders te laten zijn.

    Het scoring mechanisme houdt rekening met de lengte van je Swing en waar je de blokken doormidden hakt. Daarnaast is er per song en moeilijkheidsgraad een leaderbord, ik zag al enkele scores van andere tweakers die al behoorlijk hoog waren.

    Er zitten overigens nu 16 songs in, die via gratis DLC packs uitgebreid worden naar in totaal 30 songs voor die 29,95 euro die de game kost, dus de base game gaat uiteindelijk 30 songs bevatten. Op korte termijn worden de eerste 3 extra songs toegevoegd (dit is bevestigd in de Q&A sessie hieronder)

    Daarnaast komen er meerdere commerciele DLC pakketten die elk 10 songs bevatten, deze zijn 10 dollar per stuk. De eerste is klaar en komt binnenkort beschikbaar, de tweede dlc uitbreiding is bijna klaar.

    Wat mij betreft is beat saber een must have (samen met Astrobot) voor de psvr. Het werkt foutloos met een geweldige tracking van je motion controllers. De 16 initiele tracks heb je absoluut niet snel onder de knie met de vijf moeilijkheidsgraden, dat wordt heel veel oefenen. Mocht je niet van urban, dance en hip hop houden dan heb je een enorme pech, dat zijn namelijk de type tracks die erin zitten (en ze zijn voor mij allemaal onbekend). Ik vind het zelf goed passen bij de gameplay.

    PS4 gameplay
  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op zo. 16 september, 2018, 12:24
    - spiderman (bijna uit)
    - cod blackops 4 beta
    - battlefield 5 beta

    Spiderman is top, 1 en al kwaliteit en lange speelduur.

    Cod Blackups 4 beta, ik vind die battle royale mode helemaal niets in de beta. Dat ligt overigens aan mij, want ik weet dat hele volksstammen sinds fortnite lyrisch zijn over battle royale en in de beta is het inderdaad battle royale met de zo bekende cirkel die kleiner wordt en het vanuit een vliegtuig springen en wapens verzamelen en dan zien te overleven. Ik vind het niet bij COD passen. Daarbij valt dit jaar toch wel extra op op hoe verschrikkelijk gedateerd die engine is, die graphics zijn echt bizar slecht voor de huidige tijd, zeker als je dit vergelijkt met games als battlefield, god of war of spiderman. Het is dat voor de normale cod modes zoals domination de gameplay nog lekker snel is, maar dit jaar wordt het toch wel een erg magere release, zeker als je nagaat dat er geen single player campaign meer is, en dat je verplicht wordt om een season pass te kopen als je de dlc mappacks wil aangezien die niet meer los uitgebracht gaan worden. Al met al allemaal niet bepaald pluspunten voor deze game.

    Battlefield 5, Enorm goede demo, het speelt fantastisch, de nieuwe opties zoals dat je niet meer kan spotten is een hele verbetering (je wordt nu niet meer de hele tijd door snipers neergeschoten). Ook de nieuwe opzet van ammo kisten, het oppakken van ammo bij het neerschieten van iemand, de health crates. Allemaal top toevoegingen die ervoor gaan zorgen dat men meer in beweging is op de map. Grafisch is die bizar goed, wel heeft de rotterdam map last van framedrops op sommige plekken maar dit zal wel opgelost gaan worden. Een hele vette toevoeging is dat je nu als Squad punten kunt verdienen die de squad leader in kan zetten als Perks.
    Wat mij betreft de absolute winnaar dit jaar van de shooters die uitkomen (hoewel ik cod bo4 ook zeker wel zal kopen, maar kwa kwaliteit zijn deze beide games mijlen ver uit elkaar gegroeid inmiddels).
  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op ma. 10 september, 2018, 21:03
    op dit moment:

    - firewall zero hour VR
    - Spiderman

    Beide games zijn erg goed, spiderman is zelfs onvoorstelbaar goed, maar goed, daar is online genoeg over te vinden hoe lyrisch de meesten over die game zijn.
  • PSVR Games / Re: Favoriete VR game

    Gepost op wo. 28 maart, 2018, 23:19
    Vanavond de Wipeout Omega VR update flink uitgeprobeerd. Ik heb echt veel VR games, maar man man man, dit is toch wel weer even een andere league.

    Ik heb er maar 1 woord voor: Waanzinnig!

    Het menu is heel stylistisch vormgegeven en eigenlijk voor het eerst zijn alle letters scherp. Die 1620p rendering pakt enorm goed uit op de playstation Pro.

    Dan start je de eerste ronde en je gelooft je ogen gewoon niet, je zit echt in de game, de cockpit is haarscherp in 3D en de omgevingen zijn exact hetzelfde als in de gewone game bomvol met allerlei objecten die ook allemaal scherp zijn. Het is vooral opvallend dat het gevoel van ruimte op de baan en de grootte van je schip allemaal perfect in balans zijn.

    Kwa motion sickness heb ik helemaal niets ervaren, er zijn 3 comfort instellingen, maar de default instelling speelde prima. Zelfs met de banen waarbij je enorme jumps maakt bleef het voor mijn gevoel prima onder controle kwa motion sickness, de game loopt vloeiend zonder framedrops dus dat maakt het wel een evenwichtige beleving.

    Wat mij betreft is dit op dit moment de best uitziende, meest indrukwekkende VR game die op de markt is. De hoeveelheid content in de game is belachelijk groot, alles van de normale game zit ook in VR. Het gevoel van snelheid is geweldig en de thrill van het racen is volledig aanwezig terwijl de bestuurbaarheid zeer goed blijft (zeker als je de gewone versie helemaal plat gespeeld hebt en de banen uit je hoofd kent).

    Ongelooflijk dat dit een gratis update is.

    Wat een vette game!