Real Time Strategy elementen in Dragon Age: Inquisition
Nieuwe details over de gameplay van Dragon Age: Inquisition.
Cameron Lee gaf in een interview al enkele elementen vrij over de nieuwe Dragon Age game. Bioware breidde dit uit met een beetje uitleg over hun keep mechanism (of RTS gameplay).
In de spelwereld van de game (Orlais) is het de bedoeling om enkele bolwerken ('keeps') in te nemen. Door een succesvolle verovering speel je nieuwe queesten vrij. Maar, een bolwerk kan opnieuw ingepalmd worden door de vijand. Je zal ter verdediging agenten van de inquisitie kunnen inhuren die je kamp beschermen. Om deze verdediging efficiënter te laten verlopen kan je lokale krachten inzetten voor een ruim takenpakket. Zo kan je 50 agenten inzetten voor de bouw van een kolossaal standbeeld om de moraal te bevorderen, of 10 man spenderen in de mijnen om het inkomen van de inquisitie te verhogen.
Wat vinden jullie van deze RTS elementen? Een goed idee voor een pur-sang RPG game?
Bron: vg247.com