Blazing Chrome

Kijk je soms nog terug op de goede oude retroperiode waarin games als Metal Slug en Contra de plak zwaaiden, dan is er goed nieuws. Blazing Chrome belooft namelijk het genre nieuw leven in te blazen, en dat op de PS4!

Het einde van de wereld zoals we die kennen is nabij. Een vijandig leger aan kunstmatige intelligentie bestuurde robots heeft de macht in handen genomen en roeit elk levend wezen uit. De weinige overlevenden verschuilen zich ondergronds tot een kleine rebellengroep hoort over een nieuwe energiecentrale. Deze vernietigen zou leiden tot de redding van de mensheid, dus het is nu aan jou om ofwel in de huid van Mavra, een superstoere menselijke verzetsstrijder, of Doyle, een even coole en dodelijke opstandige robot, te kruipen. Lukt het jou om in rambostijl alle robots van de kaart te vegen?

Blazing Chrome ziet er niet alleen als een retrogame uit, maar speelt ook zo. Na het kiezen van je personage kan je alleen of in co-op (op hetzelfde scherm) de vele robots die je weg kruisen neerknallen of een mep verkopen. De moeilijkheidsgraad bepaalt hoeveel levens je ter beschikking krijgt en hoe lastig men het je zal maken. Power-ups en nieuwe wapens kom je na verloop van tijd automatisch tegen en die zal je goed kunnen gebruiken. Op het einde van elke missie staat je immers een baasgevecht te wachten, waar enig vernuft (en vuurkracht)  nodig is om de vijand om het loodje te brengen. Een knipoog naar titels als Metal Slug waar weinig uitleg bij nodig is, maar wel veel vaardigheden om het te halen.

Pixelachtige graphics worden gecombineerd met retrodeuntjes en zorgen voor de ideale sfeer bij dit type spel. Niks op aan te merken (zelfs geen framedrops zoals we dat wel bij Broforce hadden).

Je moet fan zijn van het genre, maar wie een klassiek ren- en schietspel weet te appreciëren, haalt met Blazing Chrome een topgame in huis. Of je nu alleen of met twee de robots te lijf wil gaan; er staan je gegarandeerd enkele uurtjes speelplezier te wachten.

• Co-op
  • Look & feel

• Zelfs op Easy vaak moeilijk