Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - qrobinez

  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op wo. 29 maart, 2017, 14:41
    op dit moment speel ik met name de volgende 3 games:

    - Resident Evil 7 VR
    - Ghost Recon Wildlands
    - Mass Effect Andromeda

    Resident Evil 7 VR is onvoorstelbaar, Ik vraag me serieus af wat me bezielde om deze te kopen, wat is deze game verschrikkelijk eng in VR en het komt echt over alsof je zelf daar rondloopt. Dat wordt 1 chapter spelen per 3 dagen voor mij op deze manier :D

    Grafisch vind ik hem echt erg goed voor VR begrippen, maar het is vooral de combinatie van sound, omgevingen en sfeer die de game naar een hoog niveau tillen. Bijvoorbeeld, op een gegeven moment loop je ergens heen en je hoort al aan de sound dat dat niet goed gaat aflopen, ik verwachtte de jump scare, en natuurlijk kwam deze ook, maar mijn VR bril vloog bijna van mijn hoofd af zo schrok ik. Echt fantastisch gedaan!


    Ghost Recon Wildlands vond ik niet zo heel erg goed in het begin, maar hoe verder je komt hoe beter deze game wordt. Het speelt enorm lekker en je moet even je weg vinden in de game zelf, maar zodra je echt op gang bent is het een geweldige game

    Mass Effect Andromeda, tsja de reviews zeggen het al, een matige game op veel vlakken. Het is overigens best leuk om te spelen, maar dat hier 40 miljoen en 5 jaar aan besteed is kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen als ik het eindresultaat aan het spelen ben.
  • PS4 Games / Re: Mass Effect: Andromeda SPOILERS!

    Gepost op ma. 27 maart, 2017, 10:44
    ik vind het een redelijke game, ik ben er niet zo negatief over als de mening die je in de meeste reviews leest, maar dat de game verouderd aanvoelt is voor mij ook wel een feit.

    De animaties en karakters zijn hetzelfde als je ze ziet in games uit 2005, Er klopt weinig van, bijvoorbeeld de ogen zijn veel te groot, het gezicht staat stil en de mond wordt via een truukje bewogen. Dat is tegenwoordig echt wel anders en zelfs in dragons age acquisition is het beter. Nou moet ik wel zeggen dat mij dit weinig interesseert en niet van invloed is op mijn game ervaring.

    De omgevingen zien er prachtig uit! Ook voelen de planeten wel verschillend aan. Het verplichte mijnen van materialen waar mass effect om bekend staat haalt wat mij betreft wel de snelheid uit het spel, maar goed dat hoort nou eenmaal bij de serie. Het belangrijkste is natuurlijk de gameplay.

    De gameplay zou een soort van gears of war duck en cover gameplay moeten zijn, hier voelt de game toch wel verouderd aan, dit werkt niet echt lekker vind ik. Je moet behoorlijk tegen een item aanstaan om echt te ducken wat het gewoon niet lekker speelbaar maakt. In de praktijk maak ik dus nauwelijks gebruik van duck en cover (ook niet echt nodig tot nu toe). De wapens zijn erg lekker en ook de skilltree upgrades zijn goed merkbaar in het wapen gedrag. De AI is wat antiek, verwacht geen flanking of slimme methodes van je tegenstanders.

    Wat leuk is dat er subtiele puzzels in verwerkt zijn, al vrij snel in het begin heb je je eerste puzzel moment (soort van sudoku puzzel) en later komen er wat ingewikkelder puzzels.

    ik vind het op zich dus wel een leuke game, maar het voelt wel een beetje als een filler game aan voor de rustige maanden als de echte toppers op zich laten wachten. Horizon Dawn en Ghost Recon Wildlands voelen wat dat betreft toch vele malen beter aan.
  • Dirt Rally / Re: DIRT Rally - Algemeen

    Gepost op ma. 20 februari, 2017, 12:06
    dit weekend is de VR DLC package uitgekomen die de hele game speelbaar maakt in VR. Dit is de tweede racegame die nu beschikbaar is op de VR. Driveclub was op zich best aardig maar de graphics waren niet echt geweldig en nogal fuzzy in de verte (waardoor bochten moeilijk in te schatten zijn). Ik was dus benieuwd of dit ook in Dirt een probleem zou zijn.

    Ik heb de VR game met een t300 stuurwiel gespeeld, opvallend is dat alleen de parcouren daadwerkelijk in VR zijn uitgevoerd. Alle gewone schermen zie je in een gigantisch bioscoop scherm voor je. Op zich een prima alternatief voor full games wat mij betreft. Zodra je in de auto zit vallen een paar dingen op, zo is de achterkant van je auto niet gerenderd als je achterom kijkt. Ongetwijfeld hebben ze dit gedaan om de gpu power in de rest van de omgeving te gebruiken, maar het valt even op. In de praktijk kijk je niet achterom tijdens het racen dus ik vind het een prima beslissing om de omgeving er gewoon beter uit te laten zien.

    De omgeving ziet er geweldig goed uit voor een Versie 1 VR bril. Zeker als je door een kwartiertje aan het rijden bent ben je eigenlijk vergeten dat je gewoon thuis op een stoel met een stuurtje aan het rijden bent. Ik kreeg echt de indruk dat ik door een dichtbegroeid bos over modderige zandwegen met een noodgang aan het ploeteren was om die 1e plek maar te halen. In 2D vond ik dirt rally echt een moeilijk spel. In VR is het stukken simpeler, het is zoveel eenvoudiger om gewoon de juiste lijnen te rijden met de juiste snelheid zodra je dit in 3d VR speelt, de immersie ervaring is echt fantastisch. Zelfs over de sneeuwbanen in zweden wist ik nu goede tijden neer te zetten, dit was compleet onmogelijk voor mij op 2D. Voor mij is VR racing de toekomst, het werkt vele malen beter dan in 2D.

    Wel denk ik dat een stuur setup een must is voor deze game. Hierdoor voorkom je toch wel min of meer dat je misselijk wordt omdat je hersenen de gameplay als rijdend registreren. Met een controller werd ik wel misselijk, de enorme snelheid en het achteroverhangen op de bank met een controller maakte het voor mij net niet af. Een stuur setup is echt een groot voordeel voor dit soort games.

    Conclusie:
    voor 12,99 euro is dit een zeer waardevolle toevoeging aan je VR setup. De game ziet er goed uit en is volledig speelbaar op de VR (ook multiplayer). Mocht je de game nog niet hebben dan is deze voor 39 euro (inclusief de VR uitbreiding) te koop, wat dit een goedkope volledige VR game maakt op dit moment. Voor de racefanaten met een VR bril is dit een must have vind ik!
  • PS4 Games / Re: For Honor

    Gepost op wo. 15 februari, 2017, 11:40
    ik moet eerlijk zeggen dat ik de game (heb de beta gespeeld) best goed vond, het zag er goed uit, de gameplay was goed en het wat goed uitgevoerd.

    Het is geen game voor mij, dit is niet mijn type gameplay, maar ik kan begrijpen dat veel mensen deze game erg leuk gaan vinden.
    Wat voor mij een totale No Go is, is het kopen van voordeel via 'micro' transacties van 5 tot 100 euro! (dat is toch geen micro meer te noemen). Dit gaat al snel een tweedeling tussen spelers geven aangezien je toch wel het nodige voordeel nu kan kopen. Voor mij een absolute reden om zo'n spel ook over te slaan (afgezien van de gameplay die niet mijn ding is).

    Maar het is absoluut een mooie titel voor de liefhebbers die dat micro transactie model niets kan schelen.
  • PS4 Games / Re: Call of Duty: Infinite Warfare

    Gepost op wo. 15 februari, 2017, 11:37
    gisteren eindelijk de single player van deze game weten uit te spelen, ik moet zeggen dat het einde van de game redelijk goed is (het laatste uur), helaas was de rest helemaal niet leuk om te spelen, een ongeinspireerd wannabee mass effect sfeertje zat er in.

    Wat een slechte game was dit, ik vind het de slechtste cod in de hele serie tot nu toe (zowel SP als MP)


  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op wo. 15 februari, 2017, 11:32
    Citaat van: Vinsanity op vr. 10 februari, 2017, 19:31

    Heeft iemand hier tips hoe ik het beste de ascension points kan inzetten?


    dat hangt heel erg van je speelstijl af.

    Ik zelf heb voornamelijk in combat dingen gezet (waar ik zelf veel voordeel aan had), maar ook vrij veel punten in de team tree, aangezien vooral de skills van Ignis nogal krachtig zijn (bijvoorbeeld de team up skill). Wat ook handig is, is om punten te investeren in MP cost reducing plus Warp Damage skills. (deze zijn essentieel in de end game).

    Ik heb zelf de game vrijdag uitgespeeld, ik vind het denk ik de beste game die ik tot nu toe gespeeld heb in mijn game verzameling. Alles klopt eigenlijk wel:
    - het verhaal is erg goed met de nodige twists en verrassingen
    - de gameplay op vechtgebied is enorm goed uitgewerkt als je de mechanics onder controle hebt
    - de magic elementen kunnen je een aardig voordeel geven (na analyse waar de tegenstanders bevattelijk voor zijn).
    - de wapens en kettingen kunnen net dat beetje meer voordeel geven dat je nodig hebt.
    - de daadwerkelijke afwisselingen in de gevechten zorgen voor frisse gevechten door de hele game heen
    - grafisch enorm goed (op de pro)
    - muziek mooi geintegreerd in de missies en open wereld
    - Bosses zijn pittig maar nooit onhaalbaar (alhoewel een gevecht van 1,5 uur voor 2 bosses ook niet echt kort te noemen is :D)

    Een extreem goede game op alle punten naar mijn mening. Ik kan me voorstellen dat als je moeite hebt met de fighting mechanics dat je ervaring wel wat anders wordt overigens, maar de game biedt voldoende tutorial en oefen mogelijkheden om daar heel handig in te worden. Ik kon in ieder geval met gemak tegenstanders aan die 10 tot 15 levels hoger waren.

    1 kritiek puntje, er zit een hoofdstuk in wat mij nogal langdradig voorkwam, dit voelde echt als een tijdrekker aan, maar goed, in zo'n lange game heb je dat altijd wel. In het verhaal klopt het in ieder geval.

    Hoe vindt je de game tot nu toe?

  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op ma. 06 februari, 2017, 13:41
    Citaat van: ara op vr. 03 februari, 2017, 20:10

    Tjonge, ik ben bij chapter 14 en bijna bij de eindboss, ik hou mijn hart vast want de boss die hem even voor gaat (zal zijn naam niet zeggen) is MEGA pittig!!! op sommige sites lees ik dat de moeilijkheidsgraad a la Dark Souls is.   :'(

    Chapter 9 was tot nu toe de mooiste en het aangrijpendste hoofdstuk . Heb traantjes weggepinkt.  :$

    ik ben bij chapter 12 nu. Chapter 9 was inderdaad echt mooi uitgewerkt.

    inmiddels zo'n 35 uur erop zitten en nog geen moment zat van. Voor mij nog steeds GOTY 2016. Het verhaal is geweldig vormgegeven, alhoewel enigszins voorspelbaar is de hele reis van jongen tot koning geweldig om mee te mogen beleven. Het volgen van 4 jongens die op een roadtrip zijn en door de gebeurtenissen hun jeugdige onbevangenheid op deze reis overduidelijk kwijt raken en steeds serieuzer en volwassener worden is in het juiste tempo een trip om nooit te vergeten.

    De lokaties zijn geweldig waar alles zich afspeelt. Zelfs na chapter 8 als de reis wat meer gestuurd wordt door de game blijf je het open wereld gevoel houden. Ik kan me voorstellen dat deze game 10 jaar in ontwikkeling is geweest, dat zie je er ook wel vanaf vind ik. Het vechten is geweldig, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu op hetzelfde niveau vindt als diablo. De mix tussen magic, de enhanced weapons en de strategische keuzes tijdens het gevecht maken eigenlijk elk gevecht tot een visueel en uitdagend spectakel.

    De komende dagen de laatste drie hoofdstukken uitspelen, ik kan niet wachten om te zien hoe het verder gaat aflopen. Toch leuk om weer eens een game te vinden die verrast door kwaliteit en originaliteit in vormgeving.
  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op ma. 30 januari, 2017, 13:13
    Nou, we zijn zo'n 20 uur op weg in de game. Ik zit nu net in chapter 6 dus ben op ongeveer 1/3e van de game. Aangezien ik een final fantasy noob was is het denk ik een goed idee om te kijken hoe de game nu overkomt na 20 uur spelen.

    Laat ik direct maar eens beginnen met een echt statement: Dit is voor mij de GOTY 2016 (aangezien deze in 2016 is uitgekomen). Ik heb enorm veel games gespeeld in 2016, maar dit is toch een game uit de hogere league kwa kwaliteit. Zulke statements zijn natuurlijk onderbouwd bij mij :D, dus daar gaan we:

    Game algemeen
    - De graphics zijn van een consistent hoog niveau voor een open wereld game (op de playstation pro kun je de grafische instellingen op high zetten), of je nu in steden loopt, of in de natuur of in 1 van de dungeons, alles ziet er zeer goed uit!
    - Het vecht systeem is fantastisch. Hoewel er maar een paar knoppen zijn vergt dit veel training, het systeem heeft hiervoor in drill oefeningen in de tutorial voor opgenomen en het is wel noodzakelijk om dit te volgen. Maar als je dit eenmaal in je vingers hebt dan kun je de meest spectaculaire gevechten voor elkaar krijgen, zowel visueel als taktisch en dat alles in realtime.
    - Magic is heel mooi uitgewerkt, zoals in elke RPG kun je je gear natuurlijk met Magic krijgen (zoals een zwaard die mensen in brand zet), maar je kunt daarnaast ook je eigen Magic Bommen maken, hiervoor kun je een bom maken die bestaat uit een mix van Vuur, Ijs en Bliksem, daarnaast kun je allerlei items die je onderweg vindt eraan toevoegen zodat je echt unieke combinaties kan krijgen. Hiervan kun je vele flessen bij je dragen die je snel kunt toekennen aan 1 van de hotkeys.
    - De skilltree is belachelijk uitgebreid maar enorm toegankelijk, je kunt echt hele specifieke builds maken die perfect bijdragen aan je speelstijl

    Quest en loot systeem.
    - In een grote RPG kan het al snel een eentonig quest festijn worden. Veel van de sidequests zijn ook in deze RPG wel min of meer hetzelfde (Je hebt Hunt quests, Dog Tag quests en Car Quests als eentonige sidequests). Toch voelen deze eentonige quests na 20 uur spelen nog steeds leuk aan, dit komt voornamelijk doordat er altijd dingen te vinden zijn die belangrijk voor je voortgang zijn, de diversiteit aan omgeving en tegenstanders en het feit dat je er een enorme hoeveelheid experience en AP mee verdient. Deze heb je hard nodig voor het levelen en het zijn leuke quests om te doen. Daarnaast zijn er specifieke sidequests die meer story driven zijn en is er natuurlijk de Main Quest door het hele verhaal heen. Het is zeer divers om dit allemaal samen te spelen, op het moment dat je het gevoel krijgt dat er wel wat mag gebeuren om het weer even verfrissend te maken gebeurd dat ook, of dat nu je eerste confrontatie met een Titan is of de eerste keer dat er een Divine God ingrijpt om je te helpen, het is allemaal erg indrukwekkend!
    - Naast het Quest systeem heeft elk karakter ook een eigen specialisatie, de leukste vind ik die van Noctis, die is namelijk een Vis fanaat, laat ik voorop stellen, vissen vind ik geen moer aan, maar in deze game vind ik het enorm verslavend, je kunt verschillend type aas gebruiken en je moet het gevecht aan om maar liefst 100 verschillende type vissen  te vangen, dit is absoluut niet simpel en soms is het echt een enorm gevecht als je een grote vis moet binnenhalen, maar het is echt super gedaan, en heb inmiddels al zo'n 2 uur zitten vissen in deze game omdat het zo leuk gedaan is :D
    - Het loot systeem is goed, maar voelt enigzins laggy aan, dit had wel ietsje verbeterd kunnen worden maar is niet storend.
    - Het verhaal zelf is erg goed, ik zal er niets over zeggen maar alles wat je mag verwachten in zo'n enorm avontuur komt op een gegeven moment echt wel voorbij.

    Of te wel, na 20 uur spelen ben ik een Final Fantasy addict, ik kan niet wachten om weer verder te kunnen gaan en te zien wat ze nog meer tegen gaan komen op hun reis, GOTY 2016 voor mij dus!

  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op wo. 25 januari, 2017, 10:52
    gisteren is de moogle chocobo carnival package gereleased, deze zit in de gratis holiday pack :)


  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op di. 24 januari, 2017, 16:24
    voor de mensen die net zoals ik geen final fantasy ervaring hebben, aan deze korte guide heb ik heel veel gehad om te starten met de game. Dus doe er je voordeel mee, mocht je nog gaan starten :)


  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op di. 24 januari, 2017, 11:51
    Aangezien de game nu te krijgen is voor rond de 40 euro heb ik deze toch ook maar aangeschaft. Ik ben nooit zo'n final fantasy game fan geweest door het turn based systeem, maar in deze game kun je nu gewoon vechten in real time. Dus dan wordt het een stuk aansprekender.

    Als eerste de settings even doorgelopen en de graphics op max gezet voor de pro. Daarna de tutorial gedaan, dat was wel nodig ook, want hoewel het in basis een heel simpel vecht systeem is, is het in het begin wel even de nodige meters maken in dat systeem omdat in je vingers te krijgen. Maar de tutorial is erg duidelijk, dus binnen no time was ik aan het warpen, block defensen, parryen en ga zo maar door.

    Dus werd het tijd om de game te gaan spelen. De graphics waren ongelooflijk goed voor een open wereld game, ik kon me niet voorstellen dat dit een open wereld game was. Maar dat is het toch echt. Na een spannend intro kwam ik aan bij een tankstation / garage waar de opdrachten me direct al om de oren vlogen. Hoewel dit eigenlijk ook wel een beetje een verborgen tutorial karakter heeft voelt het al direct vrij natuurlijk aan. Dus dat was al snel op pad om de eerste gevechten / missies uit te voeren en in contact te komen met het explore en upgrade systeem.

    Het vechten voelde voor mij (als niet final fantasy speler) na de tutorial direct als natuurlijk aan, de trophies vlogen me om de oren en ik voelde me al direct enorm overpowered (zeker gezien het feit dat je je buddies ook opdrachten kan geven) tegen die level 2 monsters :D. Aan het eind krijg je een iets zwaarder monster waar je tegen moet vechten maar een goede maaltijd die je specs buffen hielp een eind in de goede richting.

    Voor actie game spelers lijkt me dit een geweldige titel, zo start de game ook op met als titel: a game for fans and first timers. Nou zo'n first timer ben ik en de eerste indruk is bovengemiddeld goed. De karakters spreken me enorm aan, het vecht systeem is intuitief (na de tutorial), de graphics enorm indrukwekkend (op de pro) en de japanse stijl die je toch wel terugziet kwa gameopzet vind ik ook gaaf gedaan.

    Wel is het het eerste uur nogal overweldigend als je nooit een Final Fantasy titel hebt gespeeld, hoe het werkt met de skill trees, het craften van powers (zoals ice of vuur) en het upgraden is best wel even slikken, maar uiteindelijk na het kijken van een kwartiertje youtube tutorials weet je voldoende om je ook als niet final fantasy fan goed te redden in deze game en de rest van het universum daar te gaan ontdekken.

    voor 40 euro vind ik dit een geweldige aanschaf en dat wordt een lange tijd heerlijk gamen.
  • PS4 Games / Re: Rocksmith 2014

    Gepost op do. 12 januari, 2017, 10:56
    We zijn bijna 2 jaar verder nu (op 1 februari 2017 speel ik exact 2 jaar gitaar via rocksmith), dus weer tijd voor een status update!

    Bij de status update van een jaar geleden was al te lezen dat het voorspoedig ging. Dus wat leer je dan bij in het tweede jaar?

    In ieder geval was het mij duidelijk dat je de meeste voortgang maakt in het eerste jaar. Immers je kunt helemaal niets op een gitaar en na een jaar kun je de meeste songs in basis wel meespelen, wat natuurlijk een enorme sprong is. Het tweede jaar is de voortgang een stuk kleiner. Dit jaar ben je in de praktijk meer bezig met het ontwikkelen van je eigen speelstijl (dus timing en phrasing). De basis heb je na een jaar wel onder de knie, maar nu is het meters maken om het allemaal vloeiend uit je handen te krijgen zonder na te denken.

    Dat is dit jaar uitstekend gelukt. Ik oefen nog steeds heel erg veel (liefst elke dag, maar door het drukke schema van de afgelopen maanden in verband met een verhuizing, is dat iets minder geweest), maar in principe speel ik elke dag nog steeds minimaal een uur. Dit doe ik zowel via tutorial websites waar ik een abonnement op heb afgesloten als via rocksmith.

    Rocksmith heeft inmiddels een nieuwe versie (die als gratis update verspreid werd), te weten Rocksmith 2014 Remastered. Hierin zitten tal van verbeteringen die het pakket weer naar een hoger niveau weten te tillen. Ook is er een Statistieken sectie toegevoegd en krijg je inzage in hoeveel tijd je wel niet besteed hebt aan rocksmith. Dat is best even iets om trots op te zijn als je dat zo leest. Zo had ik meer dan 2000 song playthroughs gedaan inmiddels en onvoorstelbaar veel uren daadwerkelijk gespeeld.

    Het afgelopen jaar is mijn Rocksmith song library flink uitgebreid, elke week komen er nieuwe songs beschikbaar als DLC en af en toe zitten er hele leuke tracks tussen, dus inmiddels heb ik er al bijna 100 songs bijgekocht, waardoor Rocksmith in principe een oneindige levensduur heeft. Bijvoorbeeld afgelopen week heb ik de U2 DLC package aangeschaft en kan ik weer 5 U2 tracks meespelen / leren. Het sterke is dat je de gitaar sound van die bands er dan ook bij krijgt wat erg vet is aangezien je die ook als presets kan gebruiken. Het is echt vet als je de specifieke U2 of Stevie Ray Vaughn sounds uit je speaker hoort komen terwijl je zelf speelt.

    Ik kan niet anders als blijven concluderen dat Rocksmith de meest gespeelde PS4 titel is in de afgelopen jaren. Het is tijdloos omdat het gewoon fun is om mee te spelen met je favoriete tracks alsof je daadwerkelijk in hun band meespeelt. Zeker na 2 jaar ben je gewoon in staat om gewoon goed mee te spelen. MEde door de DLC pakketten blijft het interessant. Als je nieuwe songs wilt leren kun je die uit de 1000-en tracks online kiezen en aanschaffen.

    Ik wilde 2 jaar geleden gitaar kunnen spelen en inmiddels ben ik wel op een niveau dat ik in een band mee zou kunnen spelen in een ondersteunende rol. Nu is mijn doel om me de komende jaren mezelf zo te ontwikkelen dat ik zelf de lead gitarist wel zou kunnen zijn.

    Beste aanschaf ever !
  • Afgelopen / Re: Battlefield 1 - gewoon lekker knallen

    Gepost op wo. 11 januari, 2017, 20:36
    was erg gezellig, ik had de game al maanden niet meer gespeeld, maar met de updates speelt die nu een stuk lekkerder. Wel snapte ik er nog maar vrij weinig van, maar gelukkig heeft vinsanity alles uitgelegd, dus konden we als noobs goed meekomen :)