Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - qrobinez

  • Afgelopen / Re: Destiny 2 beta

    Gepost op ma. 24 juli, 2017, 16:58
    ik vond de beta geweldig, die single player missie was uitgebreid en leuk om te spelen, ook een goed verhaal. De strike missie was lang en uitdagend, maar wel te doen. Day one buy voor mij :)
  • PSVR Games / Re: Star Trek Bridge Crew VR

    Gepost op do. 01 juni, 2017, 21:22
    vanavond 2 keer missie 3 gedaan, 1e keer ging enorm mis, 2e keer hebben we een andere taktiek gekozen, dit ging heel erg goed en we hebben alle opdrachten gehaald, helaas kwamen we in een klingon gevecht terecht terwijl onze warp drive stuk was en aan het repareren was, dus de terugtocht net niet overleefd. Missie mislukt :(

    Ondanks dat de missie mislukt was toch een hele leuke coop sessie gehad, het is wel spannend dat je die missies niet zomaar haalt, het is duidelijk dat de gekozen taktiek een behoorlijke invloed op het resultaat heeft!

    Op naar de volgende poging :D
  • PSVR Games / Star Trek Bridge Crew VR

    Gepost op wo. 31 mei, 2017, 22:55
    als niet star trek kenner toch maar star trek bridge crew gehaald na de enthousiaste verhalen te hebben gelezen op de verschillende forums. De eerste indruk is erg goed, je krijgt via een tutorial een duidelijke uitleg van de verschillende handelingen en situaties per rol die je kunt spelen.

    Direct na de tutorial heb ik de game in een private match samen met een friend gespeeld. We begonnen met de eerste campaign missie, daar hebben we 48 minuten over gedaan om die succesvol af te sluiten. Ik begon als captain en mijn friend als Helm (bestuurder). Tijdens die eerste missie heb ik bewust ook de rollen gespeeld van de overige 2 AI leden om het spel wat beter te leren.

    De eerste missie is wel wat overweldigend, je moet nogal veel doen en komt met veel dingen in aanraking. Maar het ging eigenlijk allemaal best goed. De tweede campaign missie hebben we in 38 minuten afgerond, ook een hele leuke missie waarbij mijn friend nu de captain rol had en ik die van helm.

    De trophies vliegen je om de oren tijdens de eerste missies.

    Ik moet zeggen dat ik vooraf weinig van deze game verwacht had, hij leek me dodelijk saai en alleen geschikt voor fan boys van de serie. Maar dat is in de praktijk absoluut niet zo. Het is een vrij strategische "resource management achtige" game waarbij de afzonderlijke rollen mooi uitgewerkt zijn en ook leuk voor de mensen die geen star trek fan zijn. Je moet continu beslissingen nemen als captain hoe je dingen uitvoert en de resource management achtige functies zitten voornamelijk in de engineer rol waarbij jij leidend bent voor het schip kwa power verdeling, health, etc.

    Grafisch vind ik hem erg mooi op de PS Pro. ik heb verhalen gelezen van kartelrandjes, maar die zijn mij niet opgevallen in het schip. Ook de bedieningsconsoles waar je op speelt zien er prachtig uit. Een leuke gadget is dat je buiten het schip kan kijken of het enorme viewvenster in zoom mode kan zetten (wat leuk is voor je gevechten).

    Ik heb wel het vermoeden dat het vrij snel hectisch gaat worden en dat het lastig wordt om de game te halen. Dat is nu nog niet zo in de eerste twee missies, maar alle omstandigheden die gecreëerd kunnen worden in de game geven eigenlijk wel aan dat je nog min of meer rustig aan het handje genomen wordt.

    Ik vind overigens ook dat de game echt leuk is in coop, er is veel overleg nodig en met slechte communicatie wordt het een lange weg om de missie te halen. Maar ook in single player is het wel een leuke game. Ik had zelf geen moeite om snel te wisselen tussen karakters, bij mij werkte het half kijken naar een karakter en dan de transfer knop in te drukken prima, dat kwam niet zo nauw. Als je terug wil springen naar je oorspronkelijke positie is 1 druk op de move knop voldoende, dan hoef je niet te kijken.

    De arm positionering heb ik zelf niet als storend ervaren, ik speel met 2 move controllers met mijn armen rustend op de leuningen van de bureau stoel, hierdoor heb ik de move controllers eigenlijk nooit te laag en is dat probleem mij niet echt opgevallen.

    Al met al, naar mijn mening weer een top titel voor het VR genre met een lange levensduur (mede door de procedurele, steeds wijzigende missie opdrachten die je ook kunt activeren als je geen campaign missie wil doen).
  • PSVR Games / Re: Farpoint

    Gepost op wo. 24 mei, 2017, 10:01
    Citaat van: ara op di. 23 mei, 2017, 20:02

    Voor mij is het te realistisch. Ik ben als de dood voor spinnen, ik weet dat een game is, maar mijn brein wil maar niet geloven dat die spinnen niet 'echt' zijn.
    De buren zijn nu wel gewend aan mijn gegil, maar ikzelf doorsta iedere keer kei felle angsten, dat ik denk dat ik die farpoint niet meer kan spelen.

    Dus: spinnen en zombies.. geen goed idee in vr voor mij.
     :$ :p

    dat is erg zonde!

    je kunt die spinnen toch ook zien als hele snelle krabben ? die zien er bijna hetzelfde uit in de game.

    en dat ze op je gezicht afspringen, dat ben je toch op een gegeven moment wel gewend lijkt me. Ze staan in dat geval even stil, doen hun bek open en dan weet je dat ze op je afspringen. Dan is het puur op het juiste moment ze uit de lucht schieten (levert je na 100 spinnen/krabben ook een trophy op).

    Nadat je nu die queen spider verslagen hebt wordt het wel iets anders, nu heb je robot vogel achtige scanners en je hebt de aliens die daar rond lopen (sniper aliens en soldaten), die zien er redelijk menselijk uit. Die spinnen wordt dan iets minder, immers je gaat die schepen in.


    Maar mocht het je echt niet lukken, dan kun je altijd nog kiezen voor de game: Dicky Wilde.
    Dat is een soort duck hunt met de aim controller, best een leuke game trouwens.
  • PSVR Games / Re: Farpoint

    Gepost op zo. 21 mei, 2017, 13:14
    gisteren de eerste queen boss fight meegemaakt, ongelooflijk groot beest, en na een half uur was het me nog niet gelukt doe te verslaan, vandaag maar een nieuwe poging :D

    wat wel megairritant is dat je dan het hele level opnieuw moet spelen, kost je toch bijna een half uur extra om daar te komen. Dat had echt wel beter gekund.

    Maar goed, VR shooten met de aim controller is dikke fun, dus heel erg is het ook weer niet  :)
  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op zo. 21 mei, 2017, 13:06
    Citaat van: VaSaMiAn op za. 20 mei, 2017, 22:13

    Waarom vond je die leuker of Witcher 3?

    ik vond witcher 3 ook een topper, maar ik vond het verhaal van final fantasy leuker, het tempo lag veel hoger in final fantasy en bovenal, vanaf halverwege de game ging het open world karakter meer weg en is het 1 grote actievolle eindsprint naar het eind van het verhaal.

    Maar er zijn genoeg reviews online (ook op youtube) die een heel aardig beeld geven van de games. Wel moet je enigzins rekening houden met de trend van het laatste jaar dat online reviews voornamelijk negatief zijn om nog enigzins op te vallen binnen het review genre en (het lijkt inmiddels wel verboden om online nog enigzins enthousiast te zijn over games op youtube). Maar er zijn ook nog genoeg forums waar je veel positieve user ervaringen kan teruglezen van gamers die voornamelijk gamen voor de fun en die negativiteit die je tegenwoordig leest kun je negeren dan.

    Dus het is maar net wat je aanspreekt :)

    De die hard final fantasy spelers vonden de game volgens mij niet echt goed als ik de reviews zo gelezen heb, maar de nieuwe lichting gamers waren de meeste toch wel behoorlijk enthousiast over deze game. Dat is overigens wel iets wat tegenwoordig online reviews of meningen over games compleet zinloos maakt. Kijk maar op metacritic, de 1-en en 10-en over dezelfde games vliegen je om de oren, daar kun je echt niet meer op afgaan als gamer.

    Zelf denk ik dat als je de witcher leuk vind je final fantasy ook leuk vind. Maar het blijft persoonlijk, wat de ene aanspreekt hoeft niet iets voor een ander te zijn.
  • PS4 Games / Re: Final Fantasy XV

    Gepost op za. 20 mei, 2017, 22:06
    Citaat van: VaSaMiAn op vr. 19 mei, 2017, 21:21

    Ben zelf het aan overwegen om deze game aan te kopen. FINAL FANTASY XV Digital Premium Edition staat nu voor 57€ op de xbox store. Is dit zeker de moeite waard? Hou vooral van genre Skyrim, Witcher 3

    als je van dat genre houdt dan is het wat mij betreft een top aankoop. 1 van de beste games die ik gespeeld heb op de ps4, ik vond hem leuker dan the witcher 3.
  • PSVR Games / Re: Farpoint

    Gepost op do. 18 mei, 2017, 10:28
    gisteravond eindelijk tijd gehad om farpoint te spelen, de aim controler was helemaal leeg dus die moest ik eerst opladen, maar toen die vol was kon het beginnen.

    Ik denk dat deze game de allerbeste VR ervaring geeft die op dit moment beschikbaar is voor de playstation VR. Ook als demo voor mensen die nooit VR gespeeld hebben wordt het namelijk perfect geintroduceerd.

    De game begint met het kijken naar een introductiefilm op een bioscoop scherm (2D) waarbij je steeds dichter bij het scherm komt. Na de introductiefilm veranderd je scherm langzaam naar een volledig VR beeld waarbij jij in een statisch ruimteschip zit. Dit is erg indrukwekkend en vergelijkbaar met de Battlefront VR ervaring voor de eerste keer.

    Nadat je uiteindelijk crashed op een planeet en je pod opengaat sta je ineens op een planeet in een zandstorm. Het is op dat moment aan te raden om Smooth Turning en de draaisnelheid op 11 aan te zetten. Dit maakt namelijk het verschil of je hem als een rails shooter speelt of dat je vrij kan rondlopen over de planeet.

    Standaard staat die op alleen rechtdoor (rails shooter), dus smooth turning maakt dat je net zoals in gewone shooter games overal heen kunt lopen waar je maar naar toe wil. Het is wel zo dat er nog steeds een richting afgedwongen wordt (Vergelijkbaar met de COD single player campaigns), het is geen open wereld, maar het geeft wel een gevoel van vrijheid aangezien er meerdere paden zijn die altijd weer op hetzelfde punt uitkomen.

    De game komt inderdaad langzaam op gang, de eerste tutorial missie duurt ongeveer een half uur en laat je langzaam wennen aan de eerste beesten en scan opties. Wat mij betreft de perfecte pace om even te wennen dat je nu daadwerkelijk rond kan lopen in een first person shooter omgeving.

    Het is eigenlijk bizar, je hebt echt het idee dat je met een wapen rondloopt op een planeet. De manier waarop je wapen wordt weergegeven en de interactie met je wapen is perfect uitgevoerd. Zelfs met Aim Down Sight hebben ze het voor elkaar gekregen dat dit goed aanvoelt en je nooit het wapen tegen je vizier aandrukt. Alles klopt op dat vlak. Controller Lag voel je niet in de praktijk (zal er ongetwijfeld wel zijn).

    De eerste missie is dus een langzame tutorial missie, de tweede missie wordt al wat drukker kwa tegenstanders, vanaf de derde missie gaat het helemaal los!

    Na de eerste indrukken ben ik met een friend samen de coop gaan spelen, elkaar inviten in de game werkt foutloos. De coop mode is wel even andere koek dan de rustige introductie. Wij moesten over een planeet lopen naar een punt waar een shuttle ons zou evacueren. Ondertussen werden we aangevallen door spiders, aliens, vliegende beesten en ga zo maar door, De aliens waren onderverdeeld tussen soldiers en snipers. Zeker in de grotten was het enorm hard werken en zijn we meerdere keren doodgegaan, je kunt de ander reviven door hem opnieuw te scannen als hij dood is, maar als je beide dood bent is het missie over en kun je opnieuw beginnen.

    Coop is fantastisch in deze game, zeker als je met een friend samen dit speelt!

    Dan de technische indrukken:
    - De aim controller werkt foutloos, de recoil van de guns werkt echt heel goed en je hebt echt het gevoel in de game dat je met zware wapens aan het rondlopen bent. De nauwkeurigheid is erg groot, zeker als je ADS gebruikt en je door je holografische visier heenkijkt schiet je altijd precies op het punt waar je op mikt.
    - Grafisch is dit de best uitziende VR game van dit moment! Alles klopt, als je bijvoorbeeld de zandstormen om je heen ziet komt dit realistisch over. De textures zijn zeer goed en de personen zien er kwa lengte en verhoudingen erg goed uit.
    - Coop werkt foutloos, invites werken foutloos, de invite wordt weergegeven in de game zelf.
    - De laadtijden zijn acceptabel
    - Minpunt is dat er geen save points tijdens de missies zijn, voor zover ik dat kon zien moet je steeds wel een missie afmaken en niet halverwege stoppen (ik moest opnieuw beginnen in een missie nadat ik halverwege even gestopt was).


    Samenvattend,
    voor mij is deze game toch wel een gamechanger voor het VR genre, het doorbreekt de huidige game catalogus door voor het FPS van het statische 1 punt lokatie af te stappen. Het is eigenlijk bizar dat je in je eigen huis een planeet op kan stappen en samen met een friend die ergens anders op de wereld speelt je samen over die planeet rondloopt en elkaar naar het eindpunt van de uitdaging die je voorgeschoteld krijgt helpt. Het is echt vet dat je gewoon vrij kan rondlopen over die planeet en dat je je friend nu gewoon ziet rondlopen in volledig VR.

    Daarbij opgeteld het feit dat de Aim controller je echt de indruk geeft (ook door de recoil die anders is per wapen) dat je met wapens je over die planeet naar het eindpunt aan het vechten bent maakt de VR ervaring compleet af. Ik had een ventilator (het was gisteren bloedheet) op mij staan en dat maakte de immersive ervaring helemaal compleet omdat ik af en toe windvlagen voelde terwijl ik de stormen om mij heen zag op de planeet.

    Af en toe ben je wel afgeleid door de mooie vergezichten, op een gegeven moment stond die friend van mij op een berg naar beneden te kijken over het water heen waarin de zon langzaam glinsterend ten onder ging. Zij vergat daarbij wel dat er op dat moment een alien sniper op haar aan het richten was, maar ach, het is coop he en ik zag die laser richting hem wel, dus heb die alien sniper maar even voor haar neergeschoten.

    Dit is echt next level gamen wat mij betreft en ik ben er erg onder de indruk van.

    en alhoewel dit niet echt de VR indruk geeft kun je wel zien wat je tegenkomt in deze trailer:

  • PSVR Games / Re: Brookhaven Experiment VR

    Gepost op ma. 15 mei, 2017, 10:01
    Citaat van: ara op zo. 14 mei, 2017, 13:11

    heb ik deze al eens niet bij jou thuis gespeeld?

    MAN! dat was eng!! ik heb uw heel straat bijeen gegild denk ik  :D  :'(

    klopt, ik heb die toen maar uitgezet toen je aan het spelen was om te voorkomen dat de buren denken dat er wat aan de hand is bij ons.

    Overigens,
    deze gaat ook support krijgen voor de Farpoint Hardware gun controller!
  • PSVR Games / Re: Farpoint

    Gepost op zo. 14 mei, 2017, 16:10
    ik ben benieuwd, ik krijg hem woensdag op de release dag.
    Ik stel voor om eerst even de single player campaign een uurtje te spelen en dan direct de COOP versie in te gaan :D

  • PS4 Games / Re: Prey

    Gepost op za. 06 mei, 2017, 15:08
    nu iets meer dan 4 uur gespeeld, het geeft inderdaad het half life gevoel, maar dan met de gameplay van een kruising tussen dishonered en dead space.
    Grafisch echt heel mooi (zeker als je buiten het ruimteschip komt. De omgeving biedt voldoende mogelijkheden voor een gevarieerde gameplay die afhankelijk is van je skilltree opbouw.

    Ik vind het een enorme topper deze game. (mass effect vind ik echt stukken minder bijvoorbeeld). Maar goed, ik vond dishonered 1 en 2 ook top games, dus als je die games ook leuk vond kun je deze zonder meer kopen, die invloeden zijn overduidelijk aanwezig. De game is overigens behoorlijk moeilijk als je eenmaal een paar uur verder in de game bent. Die monsters heb je niet zomaar dood, dat is vrij lastig kwa shooter strategie.
  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op zo. 16 april, 2017, 00:01
    ik speel nu vikings en Star Blood Arena.

    Star blood arena vr is fantastisch, dat 3d effect is denk ik het beste dat ik tot nu toe gezien heb in vr games, en het speelt nog lekker ook. De multiplayer is helaas nog niet echt druk bezet. Maar je kunt tegen bots (die op hard enorm moeilijk zijn), dus genoeg gameplezier. De opzet kwa vrijspelen van dingen is gelijk aan overwatch.

    Vikings is een coop diablo kloon, maar dan wat simpeler uitgevoerd.
  • PS4 Games / Re: Ghost Recon Wildlands

    Gepost op di. 04 april, 2017, 16:02
    elke dag, hoe langer ik hem speel hoe beter ik hem vind.

    Ik moet wel zeggen dat de game belachelijk lang is, ik ben toch best een tijd aan het spelen maar heb nog maar 2 provincies vrij. Maar heerlijke relaxte game met goede game mechanics