Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - qrobinez

  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op di. 30 januari, 2018, 13:25
    Citaat van: diknmuis op di. 30 januari, 2018, 12:58

    De scherpheid van een wapen is vooral afhankelijk van het type wapen en ook het materiaal waaruit het bestaat, als je een wapen upgrade wordt het ook scherper. Een greatsword uit bone bvb doet meer dmg maar is minder scherp.

    Je kunt als je uit combat bent (rode cirkel rond je minimap) altijd fast travelen naar een kamp. Daar kun je de tent induiken  :| en wisselen van uitrusting. Is ook handig tijdens een capture hunt, meestal kun je van traps/vallen maar 1 meenemen, als je poging om het monster te vangen mislukt kun je altijd vlug travelen om nog een trap te halen.

    ....

    thanks!

    hoe werkt dat dan met die extra traps? want dit is inderdaad een situatie die ik meegemaakt heb, als je voor de eerste keer een monster moet vangen dan krijg je in die kist 1 shock trap. Als je die verknalt tijdens de missie (zoals ik) dan kun je inderdaad wel simpel terug naar het kamp, maar dan is die kist toch leeg? of is die dan weer gevuld met weer een shock trap?

    Want nu had ik de situatie dat mijn shock traps op waren en de tranquilizer bommen op, daarna was het onmogelijk om die missie voor mij te halen, omdat ik paralized paddestoelen nodig had om nieuwe tranquilizer bommen te maken en die waren niet in dat gebied. Het zou inderdaad super mooi zijn als ik dan weer nieuwe kan halen in dat kamp, zonder eerst de missie af te moeten breken en terug naar HQ om die missie opnieuw te starten.
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op di. 30 januari, 2018, 10:50
    Citaat van: diknmuis op ma. 29 januari, 2018, 17:20

    Affinity is enkel critical hit chance, het is dus niet hoe meer/Ianger je met een wapen speelt hoe meer schade je doet
    Wapens die veel schade doen en ook veel elemental schade (vuur, poison,...) hebben dan meestal low Affinity

    Investigations zijn de beste manier om te farmen, je krijgt tevens extra beloningen

    thanks :)

    ik had het gisteravond net gelezen in een aantal guides die dit uitleggen. Weet je dan misschien ook hoe je een wapen scherper krijgt (van geel naar groen)? Of is dat een kwestie van upgraden?

    Ik ben gisteren begonnen met een tweede karakter die ik alleen gebruik voor de coop sessies met Ara, zodat we op hetzelfde level de game in coop doorlopen, nu heb ik gekozen voor de longsword build. Die heeft een hoge damage, dat merk je direct al in de eerste quest, dat ging 10 keer zo snel dan die sword / shield build. Wel is het een compleet andere vechtstijl (andere knoppen, andere aanpak, meer ranged vechten) wat de ervaring weer behoorlijk anders maakt dan die met de sword shield build. Ik heb nu meerdere loadouts gemaakt voor dat karakter, maar wat ik me afvroeg, misschien weten jullie dat?

    kun je een andere loadout kiezen tijdens de quest bijvoorbeeld als je aan het vechten bent en eerst de armor van een beest af wil slaan met je hamer en dan vervolgens met een vlijmscherp zwaard het monster uiteindelijk af te maken?
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op ma. 29 januari, 2018, 13:42
    Citaat van: BartolomeusD op ma. 29 januari, 2018, 13:10


    Heb alleen 'Sword and Shield' en de 'Lance' nog maar gespeeld. Beiden een beetje 'tanky' speelstijl maar al gelijk zo verschillend. Das wel tof moet ik zeggen.
    En zo zijn er dus 14 wapen(classes). Dat is echt mega veel. Vooral voor een nieuwkomer als ik (bijna teveel content) :)

    ik vond lance niet echt handig en leuk, dat is meer een verdedigings class, bovendien was die niet echt wendbaar (logisch).

    Maar je hebt gelijk, elk wapen speelt behoorlijk anders en maakt het wel anders kwa gevecht aanpak. Longsword is ook wel ok, maar mist weer defense mogelijkheden. Hamer is populair bij spelers, mede door de enorm goede gear-powerups later in het spel.
    Die dual blade is overigens ook wel spectaculair.  Keuzes  :D

    Wat me overigens ook wel wat tijd heeft gekost om achter te komen is dat je nadat je een monster voor het eerst bent tegengekomen je investigations kunt starten naar dat monster. Op die manier krijg je betere drops van dat monster voor het upgraden van je gear en armor. Zeker als je een bepaalde tree van je wapen wilt vrijspelen is dit een hele goede manier om die tree sneller vrij te krijgen.
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op ma. 29 januari, 2018, 10:08
    Citaat van: Heer_Vonck op zo. 28 januari, 2018, 21:20

    Nog niet, normaal ben ik morgen wel weer online. Ik weet niet of ik al zover zit dat ik het kan


    Als je een squad hebt aangemaakt zou je mij dan ook willen inviten voor die squad?

    Gisteren op een harde manier geleerd dat het toch wel handig is, om meerdere gear sets te maken, tot nu toe deed ik alles met zwaard en schild, maar bij een barroth heb je het toch wel heel lastig. Als je dan wat meer onderzoek doet dan blijkt een bow (die wel tot 200 damage per pijl kan doen met de juiste upgrades) of de hamer die een barroth stunned (versuft en bevriest) een hele fijne manier om zo'n monster snel te kunnen verslaan. Nu sta ik wel voor de keuze wat een lekkere gear setup is, aangezien je affinity level opbouwt met een gear set die bepaald hoe hard je er mee kan aanvallen is het wel belangrijk om niet alle wapens in gear sets te gooien, en je te focussen op maximaal drie? gear sets denk ik.

    Wat zou een goede mix van gear items zijn volgens jullie, ik denk zelf aan de drie:
    - zwaard plus schild
    - Hamer
    - Bow
  • Role Playing Game / Re: Monster Hunter World

    Gepost op zo. 28 januari, 2018, 15:30
    ik vond de beta extreem moeilijk, maar de final versie is een stuk simpeler, het vechten loopt nu soepeler naar mijn mening.

    Er komt inderdaad wel erg veel op je af, zeker als je wat verder bent en voor het eerst een monster gevangen moet nemen in plaats van dood maken, is het behoorlijk lastig te begrijpen. Op zich wordt het allemaal wel goed uitgelegd, maar als je shock trap op is en je dan materialen nodig hebt om een nieuwe te maken die niet voorkomen in dat gebied dan wordt het halen van een missie wel wat lastig. Maar goed, uiteindelijk lukt dat ook wel.

    Dan inhoudelijk:
    De verschillende omgevingen hebben een totaal andere sfeer, met bijbehorende strategie en taktiek en natuurlijk type monsters. Als je na een uur of 6 in het tweede gebied komt dan heb je de basis inmiddels wel onder de knie van het vechten en dat is maar goed ook, want er staat je daar behoorlijk wat te wachten.
    Grafisch gezien is het in resolutie mode echt  geweldig, de andere twee opties (framerate of meer graphic elementen) op een pro vond ik de graphics te slecht maar in resolutie mode ziet het er schitterend uit.

    De stijl van de game vind ik geweldig, het doet me enorm denken aan de sfeer van final fantasy die ik ook top vind. Al met al een geweldige game die veel beter is in de praktijk dan de beta deed vermoeden. Het is niet een game voor iedereen, het is pittig, soms frustrerend en kwa mogelijkheden behoort het tot de moeilijkere rpg games, dus het is erg complex en daar moet je wel zin in hebben om dat te doorgronden. Zeker het upgrade systeem is lastig aangezien je niet direct weet welke items je moet vinden om de upgrade mogelijk te maken, die staan er in als vraagtekens en zul je via research opdrachten moeten leren.

    Positief:
    - enorm gevulde wereld (zowel flora als fauna)
    - heeeeeeeel veel te doen (story line, research opdrachten, expeditions, en veel en veel meer)
    - fantastische presentatie van een semi open wereld
    - elke nieuwe monster fight voelt als een haalbare boss fight aan (en duurt altijd wel tussen de 10 en 20 minuten)
    - De karakters zijn zeer aansprekend en je voelt je vrij snel verbonden met de mensen in de stad waarin je woont
    - Je sidekick die meevecht is geweldig (die van mij loopt met een grote nepsnor rond en heeft nu een gitaar als slag wapen)

    Mindere punten (naar mijn mening):
    - Online coop met vier man wordt je min of meer opgedrongen, elke keer dat je solo wilt spelen moet je dat tijdens de start aangeven
    - Timed quests, elke normale quest hangt een tijdlimitiet aan, dat is frustrerend aangezien je dan een quest van 50 minuten hebt, 30 minuten aan het zoeken kan zijn (als je pech hebt) en dan nog 20 minuten voor het gevecht hebt die in de praktijk soms niet genoeg kan zijn, zo had ik in de 50e minuut een monster bijna verslagen (hij liep mank naar zijn schuilplaats), maar toen was de tijd op, missie failed, en je kunt opnieuw op zoek naar dat monster. Dit wordt overigens beter in een later stadium als je voldoende research hebt gedaan naar zo'n monster, dan vinden je fireflies hem sneller.
  • PSVR Games / Re: PSVR Budget deals

    Gepost op di. 02 januari, 2018, 11:04
    na enkele weken gespeeld te hebben met de in december en januari sales gekochte VR games (die ik eerder overgeslagen had) blijken er toch wel een paar enorme toppers tussen te zitten die je naar mijn mening echt niet mag overslaan met de huidige prijzen.

    Must haves aanbieding games:
    - Monsters of the Deep VR
    - Superhot VR
    - Hustle Kings VR


    Monsters of the Deep
    een vis game op lokaties in de final fantasy wereld, eerlijk gezegd vind ik dit een megatopper van formaat. Ik heb er al meer dan 10 uur inzitten. Er zijn vier modes in de game:

    Story mode: Je begint in de story mode en waar het op neerkomt is dat je Demon vissen in de story mode moet zien  te vangen, dit kan door genoeg gewone vissen te vangen en die in een net te doen zodat de demon vis naar de oppervlakte wordt gelokt, daarna ga je met een kruisboog in gevecht met de demon vis om deze te verzwakken zodat je hem daarna versuft kan vangen met je hengel.

    Hunt mode: Als je een lokatie vrijgemaakt hebt van de demon vis krijg je Hunt opdrachten, je krijgt dan de opdracht om een specifieke vis te vangen op die lokatie, dit is niet altijd even simpel, zeker later is een combinatie van het juiste aas en de vislijn een belangrijke combi, de hunt gaat altijd vooraf met een informatie paneel van waar de vis op reageert. Als je een hunt accepteert dan kun je 1 van de visplekken op een lokatie kiezen, je hebt een sonar scanner om te bepalen waar de vis zich bevindt (deze licht rood op tussen de gewone vissen) en dan begint de hunt, je gooit je dobber in de buurt van de vis en met je move controllers haal je deze dobber binnen om de vis te verleiden in het aas te bijten. De feedback is perfect op je move controller.

    Tournament mode: Als je level hoog genoeg is krijg je de mogelijkheid om aan toernooien mee te doen, je vist dan met een groep een bepaalde tijdsduur en dan gaat het erom wie de meeste kilo's vis vangt.

    Free mode: op alle lokaties die je vrijgespeeld hebt kun je op je gemak een hengeltje uitgooien en relaxed vissen vangen.

    Met alles wat je doet verdien je geld en tickets die je weer kunt besteden aan betere hengels, vislijnen, aas, etc.


    Superhot VR
    De meesten hier zijn hier erg enthousiast over, maar mij leek het helemaal niets, maar goed, met de huidige prijs was het een mooi moment om toch maar eens te proberen. Ik was direct om, het is inderdaad een fantastisch spel!

    De gameplay is simpel, maar zeer verslavend, je wordt elke keer in een serie omgevingen gezet waarin je door meerdere mensen wordt aangevallen en jij een aantal items hebt om ze te verslaan. Als je zelf beweegt bewegen zij ook, als je stilstaat bevriest de tijd. Dit is in de praktijk geweldig, als je een kogel op je afziet komen en langzaam beweeg je je uit de baan van het schot zie je de kogel voorbij gaan, vervolgens gooi je een koffie kop tegen het pistool aan die langzaam door de lucht vliegt en jij oppakt om de tegenstander te vernietigen. Je voelt je echt alsof je in de matrix film meespeelt. Er zijn veel mogelijkheden per omgeving, erg goede game!


    Hustle Kings VR
    Deze poolgame kende ik nog van de playstation 3, Sports bar pool heb ik ook, maar ik wilde graag spelen met de controller in plaats van met de move controllers. Deze game maakt dit mogelijk, grafisch ziet het er bizar goed uit, wel jammer is dat elk cafe leeg is kwa mensen wat de sfeer niet ten goede komt, maar de cafe's zelf en de biljarten ziet er top uit.

    Er zit een goede tutorial mode in, een single player campaign, maar het spel komt pas echt tot leven in de challenge mode tegen je eigen friends (of vreemden) online. Daar kun je een gedeelte van je geld inzetten in een best of 3 (of 5) game wat het megaspannend maakt om te spelen.

    Ik heb wat reviews teruggelezen van deze game en de meesten hebben het erover dat de besturing zo slecht is. Nu weet ik niet of ze elkaar allemaal napraten of dat dit in de loop der tijd verbeterd is, maar ik ben het hier absoluut niet mee eens. De besturing is echt fantastisch namelijk. Elk shot voelt geweldig aan in analog mode (inclusief de trick ballen). De physics kloppen naar mijn mening erg goed, dus die kritiek herken ik simpelweg niet.

    Verder zit alle DLC er standaard in, wat dit een enorm uitgebreide titel maakt. Erg verslavende VR game waar al flink wat uren inzitten!

    Conclusie
    Dankzij die sales toch een hoop nieuwe titels aan kunnen schaffen die ik normaal zou overslaan en die naar mijn mening veel beter zijn dan je op voorhand zou denken.
  • PSVR Games / Final Fantasy: Monsters of the Deep VR

    Gepost op za. 23 december, 2017, 11:44
    Final Fantasy Monsters of the Deep
    Dit is een redelijk dure vis game, maar nu in de aanbieding heeft het een mooie prijs. Wat deze game doet is dat het vis element uit de Final Fantasy game is omgebouwd naar een volledige VR game en dat doet deze game waanzinnig goed!!!

    Je begint met een tutorial die je leert vissen, met de move controllers is dit kwa immersie behoorlijk goed gedaan, het gooien met je werphengel, het draaien aan de molen, het gevoel van het gevecht met de vist en de rumble implementatie, alles klopt!

    Na de tutorial krijg je je eerste hunt assignment, je moet 1 van de demon vissen uit een meer zien te halen. Demon vissen bevinden zich diep onderin het meer en laten zich maar zelden zien, maar natuurlijk kun je ze lokken in de game, dit doe je door op die plek gewoon te vissen en meerdere vissen te vangen die je dan in een net in het water hangt. Zodra je voldoende vis in je net hebt zal de demon vis merken dat er op 1 plek veel vis aanwezig is en zich aan de oppervlakte vertonen. En dan begint het in Final Fantasy style! De Demon vis ziet er bizar groot en gevaarlijk uit, maar gelukkig heb je een kruisboog met shock pijlen om de demon vis te verlammen, tijdens het gevecht (want hij valt jou ook aan) krijg je uiteindelijk de demon vis verlamd in het water, dan begint fase 2 en moet je hem via je hengel vangen en binnen zien te halen. Zodra dit gelukt is krijg je natuurlijk een beloning en kun je terugkeren naar je eigen hut om je gear te upgraden en nieuwe opdrachten aan te nemen.

    Vanzelfsprekend kom je al je final fantasy maten ook weer tegen en voor je het weet ben je met Noctis aan het vissen en zit je in de zo kenmerkende afsluitende barbeque grote visverhalen uit te wisselen.

    Grafisch ziet het er geweldig uit, zeker als je de final fantasy game gespeeld hebt is dit een must have vind ik, het is gaaf om op iconische lokaties uit de game terug te komen en deze in VR te herbeleven, ook de zo kenmerkende Final Fantasy soundtrack is volop aanwezig in deze game.

    Wat mij betreft dus een onverwachte topper deze game.

  • PSVR Games / Ultrawings VR

    Gepost op do. 21 december, 2017, 11:23
    Ultrawings VR

    Ultrawings is de eerste 'fun' flightsimulator op de playstation VR.

    Ik heb de eerste license opdrachten gedaan inmiddels. De eerste indruk is erg goed! Het voelt een beetje aan alsof je nu vliegt in zo'n flightsimulator X ultrawing, dus kwa flight controls zit het wel goed.

    Er is veel aandacht besteed aan VR beginners versus de echte VR ervaren mensen. Standaard staat alles op super comfortabel, dus de ramen aan de zijkant zijn dicht en je hebt maar een klein beeld venster. Natuurlijk heb ik dat allemaal direct uit gezet (je hebt drie instellingen hiervoor) zodat je het volledige beeld ziet.
    Daarnaast kun je kiezen tussen arcade besturing of realistic besturing. Vanzelfsprekend maakt dit vrij veel uit voor de wendbaarheid van het vliegtuigje.

    De game begint met het halen van een vlieg-license, deze leert je de basis van het vliegen in de game. Dit wordt gedaan middels allerlei opdrachten die je kunt halen op brons, zilver of goud, hoe hoger je scoort hoe meer geld je voor de opdracht krijgt. In het begin is het vrij simpel, maar het wordt al snel uitdagend om goud te halen. Als je eenmaal genoeg geld hebt kun je in freeflight naar een ander eiland vliegen om daar andere Vliegvelden en vliegtuigen te kopen. Hoe meer vliegvelden je bezit, hoe meer soorten opdrachten je krijgt. Er zijn veel verschillende soorten opdrachten, van het stukmaken van ballonnen tot timed parcours opdrachten en dingen daar tussen in.

    Om de vliegervaring compleet te maken zule je zelf je vliegtuig moeten starten en landen. Dat leer je in de eerste License opdrachten en heel moeilijk is het niet, maar leuk maakt het het zeker.

    Grafisch is het goed (op een ps pro), wel zie je stitching markeringen in het water, maar dat is niet echt afleidend. Ook zijn de intro schermen in een lage resolutie, maar zodra je in de VR game zelf zit is het grafisch prima.

    Ik denk dat hier veel tijd in gaat zitten, mede door de verschillende opdrachten. Wel denk ik dat er wat meer eilanden hadden mogen zijn, nu zijn er 4 of 5 niet al te grote eilanden waarboven de opdrachten zich afspelen, maar misschien veranderd dat nog tijdens de game. Dat is nu nog niet te bepalen in een uurtje spelen.

    Al met al, erg blij mee, het geeft een flight simulator achtige ervaring en het feit dat er allerlei opdrachtjes te doen zijn maakt het erg leuk, zeker gezien de verschillende verdiensten (want je wil uiteraard alles op goud halen).

  • PS4 Games / Re: Welke game(s) speel jij nu en wat vind je er van?

    Gepost op do. 14 december, 2017, 09:24
    Ik speel op dit moment voornamelijk drie games:

    - COD WWII (multiplayer vind ik verrassend goed)
    - Battlefront II
    - Gran Turismo Sport

    Maar mijn backlog met top games is enorm. Ik baal er wel een beetje van dat ik zo weinig tijd heb ten opzichte van het aantal games. Aan de andere kant is dat natuurlijk een enorm luxe probleem dat er zoveel goede games zijn.

    Maar mijn backlog die ik graag zou willen spelen liegt er niet om:
    - Assassins Creed Origins
    - Wolfenstein 2
    - Watch Dogs 2
    - Tekken
    - Skyrim VR
    - Doom VR
    - Ghost Recon Wildlands
    - Horizon Dawn DLC
    - Deus EX
    en ga zo maar door

    Dat is niet te doen met 1,5 uur gametijd per dag (nu moet ik nog afleren om niet al die games in de aanbieding te kopen :D)
    We leven in mooie tijden kwa game releases voor de ps4.

    Herkenbaar dat soort tijdproblemen voor de meesten hier?
  • Algemeen / Re: Game of the Year 2017

    Gepost op wo. 13 december, 2017, 19:39
    Citaat van: Vinsanity op wo. 13 december, 2017, 16:38

    Ik denk dat je mijn opmerking niet begrijpt. Ik reageer op de opmerking van diknmuis dat ik wel het been-there-done-that  gevoel herken, niet dat ik een afkeer tegen het gamen heb of dat ik klaag dat het een dure hobby of dat ik het gamen niet meer waardeer (dat staat namelijk niet in mijn reactie).

    hahaha,

    we praten dan inderdaad langs elkaar heen, ik weet dat dat hele verhaal voor jou niet opgaat hoor. Ik reageerde eigenlijk in het algemeen dat er ook een oudere generatie is die dingen anders beleeft.

    Ik kom in de dagelijkse praktijk best veel ouderen tegen die maar weinig dingen nog leuk vinden. Er wordt vrij veel geklaagd en men ziet maar van weinig dingen de positieve dingen in. Zeker op gamegebied merk je dit wel, ook wel logisch want als je zelf ouder wordt dan wordt je vriendenkring om je heen ook ouder. Ik begrijp zelf dan niet zo goed waarom die mensen dan nog blijven gamen, als je dingen echt niet leuk vindt dan lijkt me dat zonde van je tijd en geld.

    Maar jou bedoel ik daar zeker niet mee :), het was meer een aanvulling in het algemeen op basis van ervaringen met anderen in mijn friendslijsten en in real life.

  • Algemeen / Re: Game of the Year 2017

    Gepost op wo. 13 december, 2017, 10:40
    Citaat van: Vinsanity op zo. 10 december, 2017, 09:41

    Wat je zegt met betrekking tot vernieuwing is best herkenbaar. Ik denk dat het komt omdat wij van een generatie zijn die alles al gezien hebben  (van commandor 64 naar de huidige PS4). Daar zit “ons”, als in generatie, probleem.

    dat hoeft niet per se hoor,
    ik ben van de pong generatie (dat is daar nog ver voor dus). Ik heb dat totaal niet, ik vind het ongelooflijk wat ze tegenwoordig in games kunnen realiseren. Dat heeft ook veel met belevingswereld te maken natuurlijk want de game concepten zijn over het algemeen hetzelfde, 30 jaar geleden was een shooter ook een centraal puntje op je scherm waar een blokje voor langs ging en je op een knopje moet drukken. Natuurlijk is dat nu nog steeds zo. Maar de vormgeving, de interactie, de vloeiendheid, de verhalen die verteld worden, het is allemaal zo veel beter dan vroeger dat ik daar nog elk moment van kan genieten.

    Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit zo goed gezien als de afgelopen 2 jaar, games als final fantasy, Horizon Dawn, Assassins Creed Origins en vele anderen zitten zo enorm goed in elkaar als je daar gewoon onbevangen in mee gaat dat je echt een top ervaring hebt naar mijn mening.

    Natuurlijk is het wel zo dat je smaak en interesses veranderen als je ouder wordt. Ik vind alleen wel dat als je zelf echt nergens meer plezier in kan vinden binnen het game genre dat je dan een andere hobby moet zoeken waar je wel plezier in hebt. Gamen is behoorlijk prijzig als je meerdere games koopt en als je daar alleen maar negatieve gevoelens bij krijgt dan is dat gewoon doodzone van je geld en je humeur en je levensvreugde.

    Ik vermaak me er prima mee, of dat nu VR is of het magistrale Final Fantasy epos. Uiteraard zijn er wel games die ik niets aan vind, maar dat zul je altijd houden, iedereen heeft een eigen smaak, maar als ik zelf echt bijna geen 1 game meer kan waarderen dan zou ik er echt mee stoppen.
  • Algemeen / Re: Game of the Year 2017

    Gepost op za. 09 december, 2017, 22:23
    Ik vond het een waanzinnig jaar met de ene geweldige release na de andere, 2018 lijkt dezelfde kant op te gaan, dus voor mij is de ps4 release kalender volledig op stoom :)

    Beste 2017 game
    1. Horizon Zero Dawn
    2. Gran Turismo Sport
    3. Assassins Creed Origins
    4. Uncharted The Lost Legacy

    grootste tegenvaller voor mij dit jaar:
    - Project cars 2

    Als Battlefront 2 niet dat idiote loot systeem met progressie eraan gekoppeld had, dan had deze game voor mij op 1 gestaan als beste game, maar goed, door die progressie ellende verdient die geen stem van mij.