Playstation Clan

Playstation forum => PS4 Games => Topic gestart door: IvanVC op do. 30 juli, 2015, 11:28

Titel: Star Wars Battlefront
Bericht door: IvanVC op do. 30 juli, 2015, 11:28
Heya,

Heb Star Wars Battlefront in de pre-order staan bij Game Mania. Volgens de trailers lijkt de online co-op mode mij vrij leuk, dus weer een game om in community te spelen! Zijn er nog mensen die deze game op hun verlanglijst hebben?

 (-) (-) http://starwars.ea.com/starwars/battlefront  (-) (-)

Gr,

Ivan
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op do. 30 juli, 2015, 12:05
Ik haal deze normaal wel om in co-op te spelen
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Heer_Vonck op do. 30 juli, 2015, 12:18
Volgende week gaat Nico hem spelen, mss ik ook, weet ik nog niet :)

We houden jullie zeker op de hoogte!
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: ahappyn00b op do. 30 juli, 2015, 13:32
Ik twijfel nog steeds.

Denk dat ik toch fallout 4 ga spelen.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: trebber op do. 01 oktober, 2015, 18:10
Hey IvanVC,

Ik heb hem ook op pre-order staan wachten, ik wil zeker hier een community in vinden aangezien coöp en multiplayer de nadruk krijgen.
Volgende week bèta, kunnen we toch al eens testen of het te doen is.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: IvanVC op vr. 02 oktober, 2015, 10:15
Citaat van: trebber op do. 01 oktober, 2015, 18:10

Hey IvanVC,

Ik heb hem ook op pre-order staan wachten, ik wil zeker hier een community in vinden aangezien coöp en multiplayer de nadruk krijgen.
Volgende week bèta, kunnen we toch al eens testen of het te doen is.


Sounds like a plan m8 ... Alhoewel ik geen beta acces heb... Jij wel vermoed ik?

Greez!
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op vr. 02 oktober, 2015, 10:32
ik denk dat het een open beta is, ben dit wel niet zeker
wat ik al gezien heb van de game doet me toch twijfelen, ik denk dat het snel gaat vervelen
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Heer_Vonck op vr. 02 oktober, 2015, 11:14
ik denk ook dat het een open beta is, ik vraag het even na...
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: IvanVC op vr. 02 oktober, 2015, 12:41
Citaat van: Heer_Vonck op vr. 02 oktober, 2015, 11:14

ik denk ook dat het een open beta is, ik vraag het even na...


Keep me posted  ;)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: IvanVC op vr. 02 oktober, 2015, 12:54
Inderdaad open beta:
http://www.techtastic.nl/gaming/star-wars-battlefront-beta-gaat-op-8-oktober-van-start/

Doch:
Star Wars: Battlefront is één van de games waar we dit jaar het meest naar uitkijken, maar als we een tester van de game mogen geloven is het momenteel nog een puinhoop in het Star Wars universum. Volgens de tester is er nog een hoop mis met de game en dat is toch verassend te noemen gezien het feit dat Battlefront al op 17 november verschijnt voor de Xbox One, PlayStation 4 en PC, en de ontwikkelaars de game al ruim voor die tijd klaar moeten hebben.

De anonieme tester claimt dat Electronic Arts en ontwikkelaar Dice van plan zijn om de game hoe dan ook uit te brengen voordat Star Wars: The Force Awakens in december in de bioscoop is te zien. Deze beslissing zou ervoor kunnen zorgen dat gamers geconfronteerd worden met de nodige problemen wanneer ze het gevecht online aangaan.

“Ik heb al een aantal games mogen test in alfa-fase en ik kan zeggen dat Star Wars Battlefront een volledige puinhoop is. Gezien het feit de deadline van de game al binnen een paar weken is en ze het merendeel van de problemen nog steeds niet hebben opgelost, waaronder verbindingsprobleem waar ik en andere testen mee kampen, wordt de release een zootje. Zelfs een patch op dag 1 zal niet alle problemen verhelpen, ik weet afgezien wat ik heb gespeeld niet veel, maar de game is duidelijk overhaast ontwikkeld en dat komt allemaal omdat Episode 7 in december in de bioscoop is te zien”, aldus de tester.

Mocht het gerucht blijken te kloppen, dan kunnen Battlefront gamers op dag 1 een flinke patch verwachten om de beschreven problemen op te lossen. We zullen op 8 oktober zelf ontdekken of de problemen daadwerkelijk zo groot zijn, want dan gaat de publieke Star Wars Battlefront bèta van start.

Bron: http://www.techtastic.nl/gaming/star-wars-battlefront-is-volgens-tester-grote-puinhoop/
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op do. 08 oktober, 2015, 22:41
vandaag is de beta uitgekomen dus iedereen was massaal de game aan het spelen. Ik vond hem zelf fantastisch. De sfeer van starwars, de sounds, de graphics en de gameplay het was allemaal geweldig uitgewerkt. Wel gebeurd er megaveel om je heen en is het even wennen aan hoe je het beste de game kunt spelen kwa strategie. Ik vind het wel jammer dat hipfire even sterk is als aim down sight. Dat maakt het wel wat meer arcade dan BF4. Ook het ontbreken van bullet drop over langere afstand vind ik wel wat jammer. Maar goed, het houdt de snelheid wel hoog kwa gameplay dus het is een kwestie van wennen.

De star cards vind ik briljant bedacht, drie cards voor je load out maakt de keuze best lastig. Wat wel tof gedaan is dat je de cards van je coop partner kunt gebruiken tijdens het spelen.  Ook de power ups die je overal in de game kunt vinden maken het een erg leuke game. Wel denk ik dat twee walkers neerbrengen in de praktijk nogal snel gedaan is. Zeker gezien het feit dat je met een X-Wing gewoon een kabel om de poten heen kunt wikkelen en dat hij dan omvalt maakt het waarschijnlijk in de praktijk wel korte potjes in die mode. Maar dat is afwachten.

Van die puinzooi die hierboven genoemd is heb ik niets kunnen vernemen tot nu toe. De level cap ligt op 5 en die bereik je erg snel, dus echt goed doortesten is er niet bij.

De single player missies of coop missies vond ik ook tof om te doen. Helaas ook daar maar 6 waves, maar als je die klaar hebt krijg je een melding dat de final version veel meer waves heeft. Dus daar zie ik ook wel grote replay waarde in. Zeker omdat je ook levens ontvangt tijdens het spelen (moet je wel oppakken) zodat als je een keer dood gaat je niet direct game over hebt.

Ik ben er in ieder geval enorm enthousiast over en het voldoet aan al mijn verwachtingen tot nu toe :)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: IvanVC op vr. 09 oktober, 2015, 11:42
Voor de beperkte content die je mag proberen ben ik ook wel tevreden met wat ik zie  :D

Leek mij wel dat de start-up wapens van de "imperials" sterker waren dan die van de "rebels"... 

Wat mij niet lukte was het spelen in coop mode  (single player) of team-up (PvP)... Bij jullie wel?

Greez,

Ivan
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Goofke op vr. 09 oktober, 2015, 12:43
Heb het spel gisteren ook gespeeld, maar wist mij niet te overtuigen...
Grafisch ziet het er top uit, speelt vlot, en je hebt wel het star wars oorlogs gevoel. En... Dat is het denk ik :s star wars is voor mij veel meer dan alleen met troopers wat rond schieten, star wars moet een verhaal rond gebouwd worden.
Dit is gewoon star wars in een shooter jasje gestoken, ik mis de Jedi's, Chewbacca's, en zo veel meer! Plus dit is puur MP, hier 60 euro aan uitgeven voor alleen MP te spelen op 6 maps mss wat meer?  Nee dank u, ik vind gewoon weg dat dit niet veel met star wars te maken heeft.
Mij niet verkeerd opvatten hè, voor een shooter is het goed, maar voor star wars game te zijn vind ik het zwak.
Dit is mijn mening natuurlijk he ;)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op vr. 09 oktober, 2015, 12:51
Citaat van: IvanVC op vr. 09 oktober, 2015, 11:42

Wat mij niet lukte was het spelen in coop mode  (single player) of team-up (PvP)... Bij jullie wel?

direct na het downloaden was het nog mogelijk om die coop samen met een friend te doen. Dat is mij wel gelukt. Later op de avond en vanochtend werkte het inderdaad niet meer om een coop missie te joinen met friends. Maar je kunt hem nog steeds in je eentje spelen, dat is niet echt moeilijk om te halen die zes waves op normal. Dan probeer je gewoon zo hoog mogelijk te komen op je friends leaderboard (snelste tijd).
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op vr. 09 oktober, 2015, 12:55
Citaat van: Goofke op vr. 09 oktober, 2015, 12:43

Heb het spel gisteren ook gespeeld, maar wist mij niet te overtuigen...
Grafisch ziet het er top uit, speelt vlot, en je hebt wel het star wars oorlogs gevoel. En... Dat is het denk ik :s star wars is voor mij veel meer dan alleen met troopers wat rond schieten, star wars moet een verhaal rond gebouwd worden.
Dit is gewoon star wars in een shooter jasje gestoken, ik mis de Jedi's, Chewbacca's, en zo veel meer! Plus dit is puur MP, hier 60 euro aan uitgeven voor alleen MP te spelen op 6 maps mss wat meer?  Nee dank u, ik vind gewoon weg dat dit niet veel met star wars te maken heeft.
Mij niet verkeerd opvatten hè, voor een shooter is het goed, maar voor star wars game te zijn vind ik het zwak.
Dit is mijn mening natuurlijk he ;)

Die mening snap ik wel, ik vroeg me ook al af hoe bijvoorbeeld gamers die star wars niet kennen kwa films de game zouden vinden. Het leunt wel erg op het star wars gevoel namelijk, maar het is een gewone shooter verder.

Voor de rest vind ik als battlefield 4 fan de game wel lekker spelen. Je merkt wel duidelijk dat het de battlefield 4 gameplay is, maar dan wat meer versimpeld (arcade). Ik moest er eerst even aan wennen (bijvoorbeeld geen bulletdrop op je sniper meer) en hipfire is even krachtig als ADS dat zijn wel dingen die het stukken simpeler maken. Maar het houdt het tempo wel lekker hoog moet ik toegeven :) Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

edit:
 Wel maak ik me wat zorgen om het aantal maps. Als die solo missie schermen leidend zijn voor het aantal maps, dan hebben we maar 4 maps tot onze beschikking. Laten we hopen dat dat niet zo is :D

Nee dus, niet 4 maps, maar bij de release worden er 12 maps meegeleverd en 2 extra maps komen gratis korte tijd later zodat er 14 maps zijn  :D
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op ma. 12 oktober, 2015, 16:07
de beta is verlengd met 1 dag, dus ook vandaag kun je battlefront nog volop uitproberen!

wat vinden jullie van de game?
ik vond hem dermate goed dat de preorder (digitaal) inmiddels gedaan is.

Wat vond ik er goed aan?
- graphics zijn ongelooflijk, best uitziende game op de ps4 naar mijn mening. (die star troopers spatten van je scherm af)
- gameplay is een mooie kruising tussen arcade en de wat meer hardcore battlefield 4 gameplay.
- snelheid ligt erg hoog in de game
- geen kill- of scorestreaks, maar random pickups in de map. Dit ontmoedigt campen en echt iedereen kan nu vette powerups vinden en gebruiken in de game.
- heel vet dat je als darth vader of luke skywalker kan spelen als je de hero powerup tegenkomt
- die AT wings vliegen fantastisch. Wel heb je behoorlijk wat skills nodig als je een Walker wilt neerhalen met een staalkabel om de poten heen.
- de 40 player mode is heftig, er gebeurd van alles om je heen en het eerste uur weet je niet half wat je overkomt met al die lasers om je heen en die vliegtuigen en bots die om je heenrennen. Erg inspannend gamen het eerste uur. Maar als je die doorbent en de gameplay onder de knie hebt kun je heel strategisch en gestructureerd meespelen in de top van de score lijsten. Heel vet kwa beleving.
- Door de open maps die sniping uitnodigen is het een heel goed gegeven dat je niet direct doodbent als je geraakt wordt. Zeker vanaf level 5 als je de power jump pack op je rug kan doen kun je goed wegkomen als er op je geschoten wordt.
- De single player / coop missies zijn leuk opgezet, vooral ook het zoeken naar de collectibles en 5 sterren mechanisme per missie is leuk bedacht. Daarbij opgeteld de tijd rangboard lijsten onder vrienden is een leuke toevoeging.


Wat vond ik minder goed:
- de rebels zijn overduidelijk underpowered nog.
- de balans is dus nog voor verbetering vatbaar
- de range van een laserwapen is bizar hoog, dat mag wel wat minder
- er liggen wel erg veel powerups op het veld, waardoor de missiles uit de lucht of de vliegtuigen, etc maar door blijven gaan
- de ion bullets die je handmatig moet activeren zijn wat mij betreft te overpowered, daar moet je nu ook nog eens om denken plus je ion card moet je ook nog eens opladen via powerups. Ik vraag me af of dit soort star cards nou echt zo leuk zijn om te gebruiken
- de single player waves missie is op normal veel te eenvoudig, waardoor de AI behoorlijk dom lijkt. Het is afwachten in de final version of dit op hard en master stukken uitdagender wordt.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op di. 13 oktober, 2015, 12:47
daarnet nog even gespeeld en ik blijf een dubbel gevoel hebben
het is zeur leuk en verslavend maar toch denk ik dat het rap gaat vervelen, idem voor de co-op missies, afhankelijk van de aantal maps en missies gaat dit natuurlijk ook evt. verschillen
het ontbreken van een epische SP blijft toch een groot minpunt, zker de kans die der is om evt. 2 korte SPs vanuit de 2 verschillende kampen

ook weer het season pass gedoe, één game voor de prijs van 2
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op di. 13 oktober, 2015, 13:48
Citaat van: diknmuis op di. 13 oktober, 2015, 12:47

daarnet nog even gespeeld en ik blijf een dubbel gevoel hebben
het is zeur leuk en verslavend maar toch denk ik dat het rap gaat vervelen, idem voor de co-op missies, afhankelijk van de aantal maps en missies gaat dit natuurlijk ook evt. verschillen
het ontbreken van een epische SP blijft toch een groot minpunt, zker de kans die der is om evt. 2 korte SPs vanuit de 2 verschillende kampen

ook weer het season pass gedoe, één game voor de prijs van 2

ja, het ontbreken van die SP in games is een zorgwekkende ontwikkeling. dat gaat zeker een groep gamers tegenhouden om de game aan te schaffen.

Wel denk ik dat die single player / coop missies voldoende gameplay tijd gaan bieden, je moet 5 sterren halen, wat inhoudt dat je elke missie minimaal 3 keer moet spelen (waarschijnlijk vaker om het te halen). Je moet in totaal 85 sterren halen, wat inhoudt dat er waarschijnlijk zo'n 17 missies beschikbaar zijn die elk 15 waves hebben. Afgaande op de tijd van 10 minuten die je ongeveer nodig hebt voor 6 waves kun je uitgaan van zo'n 25 minuten per missie om die compleet af te ronden.

Dus de single player missie setup levert je dus in het gunstigste geval kwa speeltijd op: 17 (missies) * 25 (minuten) * 3 (playthroughs, minimaal) = 1275 minuten / 60 = 21,25 uur in het meest ideale scenario voor alleen de single player missies. Dat valt op zich nog wel mee dus.
Wel is het helaas geen story achtige missie opzet.

De multiplayer krijgt initieel 12 maps met verschillende gamemodes, 2 maps komen er in december gratis nog bij, dus totaal 14 maps.
De season pass vond ik zelf voor battlefield 4 elke euro waard. Je kreeg daar elke week extra items, plus alle mappacks gratis, plus ook nog elke maand een speciaal double xp event. Daarnaast kreeg je voorrang in het joinen van games in de queue. Ik ga voor battlefront ook zeker die season pass aanschaffen.

Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op do. 12 november, 2015, 13:25
wie gaat hem halen?
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op do. 12 november, 2015, 13:39
Citaat van: diknmuis op do. 12 november, 2015, 13:25

wie gaat hem halen?

hij staat bij mij al in de preorder lijst van de ps4, dus day one gaat deze gespeeld worden!
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: IvanVC op vr. 13 november, 2015, 10:39
Heb hem ook in de pre order staan...  8)...   Looking forward to upcomming events!
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Kelthor op vr. 13 november, 2015, 17:05
counting down the seconds :p
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op vr. 13 november, 2015, 17:43
https://www.youtube.com/watch?v=WLu_nGMu7_g
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: ilufyou op zo. 15 november, 2015, 20:01
Twijfel of ik deze bij launch in huis haal. Heb me super vermaakt in de beta met walker assault, maar als je dan te horen krijgt dat er maar 4 grote maps zitten bij deze game op launch dan lijkt me dat toch wat sobertjes qua content. Games als dit en battlefield speel je nu niet echt bepaald om op kleinere maps team death match te spelen -.- .
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op zo. 15 november, 2015, 22:51
Citaat van: ilufyou op zo. 15 november, 2015, 20:01

Twijfel of ik deze bij launch in huis haal. Heb me super vermaakt in de beta met walker assault, maar als je dan te horen krijgt dat er maar 4 grote maps zitten bij deze game op launch dan lijkt me dat toch wat sobertjes qua content. Games als dit en battlefield speel je nu niet echt bepaald om op kleinere maps team death match te spelen -.- .

het zijn in principe 4 planeten (5 als je de december map meetelt). Op elke planeet zijn meerdere maps gesitueerd. Wel is het inderdaad zo dat per gametype een beperkt aantal maps geschikt zijn voor dat gametype. Maar er zijn meer dan 10 gametypes dus genoeg te doen. Als het je alleen om walker assault gaat dan is het inderdaad 4 maps (op elke planeet 1), maar ja, elk potje duurt wel zo'n half uur, dus 1 gameplay door alle maps ben je toch al snel 2 uur mee bezig.

Ik denk dat je in de reviews een opvallend ding gaat zien, dat is nu eigenlijk al wel te voorspellen, de star wars shooter fans zullen lyrisch zijn over de game. De mensen die niets met star wars hebben zullen het vermoedelijk een stuk mindere game gaan vinden, doordat hij dan wat eentonig overkomt. Maar als je de star wars films gezien hebt dan herken je de planeten eigenlijk heel erg goed in de game, inclusief de locaties die ze gemaakt hebben.

Ik heb inmiddels de nodige gameplay op de xbox EA early access gezien, ik zelf ben razend enthousiast over deze game, met name de graphics, het meer arcade shooter gevoel wat het tempo wat hoger legt dan BF4 en vooral de star wars sfeer zijn tot in de puntjes uitgewerkt voor zover dat via de gameplay twitch sessies te zien was. Ik ben enorm benieuwd naar donderdag in ieder geval :D
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 16:25
https://www.youtube.com/watch?v=pNLRuhZbDjA

blijkt idd snel te gaan vervelen en bepaalde content die toch minder is
denk toch te passen
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op ma. 16 november, 2015, 16:42
Citaat van: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 16:25

blijkt idd snel te gaan vervelen en bepaalde content die toch minder is
denk toch te passen


Ja, dat is verstandig denk ik als je geen star wars fan bent. Wat mij opviel was dat de 12 maps wel op elkaar leken doordat er maar 4 planeten waren en er dan vermoedelijk zo'n 3 maps per planeet zijn, maar ze hebben wel allemaal hun eigen map layout en manier van spelen, dus mede doordat ik de star wars films meerdere keren gezien heb en eigenlijk alles wel herken kwa omgeving en vooral de manier waarop de star wars sound geintegreerd is met de bijna fotorealistische graphics, maakt het voor mij dat ik bijna het gevoel krijg zelf mee te spelen in het star wars universum, en als ik dan dit soort game play als hieronder zie dan ben ik echt razend enthousiast.

Maar ik kan me ook wel heel goed voorstellen dat niet star wars fans gewoon wat mannetjes op 4 planeetjes zien rond lopen die met lichtstraaltjes op elkaar schieten en dat behoorlijk saai vinden :D, die zouden beter gewoon de reviews af kunnen wachten of het ze aanspreekt.

https://www.youtube.com/watch?v=vKBlSz3doNY
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 16:48
ik ben geen hele grote fan maar toch een beetje
pas op het ziet er fantastisch uit, alsook de gameplay het meer arcade die je al aanhaalde maakt het wss redelijk instapbaar tov andere shooters, al kan dit ook als minpunt gezien worden, andere wapens in bvb battlefield of cod brengen soms een leercurve met zich mee wat de speelduur wat verlengt/ gameplay verandert
goh ja kheb nog 2 dagen om te twijfelen en hem dan wss toch te halen :p
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op ma. 16 november, 2015, 17:01
Citaat van: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 16:48

ik ben geen hele grote fan maar toch een beetje
pas op het ziet er fantastisch uit, alsook de gameplay het meer arcade die je al aanhaalde maakt het wss redelijk instapbaar tov andere shooters, al kan dit ook als minpunt gezien worden, andere wapens in bvb battlefield of cod brengen soms een leercurve met zich mee wat de speelduur wat verlengt/ gameplay verandert
goh ja kheb nog 2 dagen om te twijfelen en hem dan wss toch te halen :p

heb je gelijk in, het is absoluut meer arcade dan bf4, maar toch wel minder arcade dan COD, het zit er een beetje tussen in, er is overigens behoorlijk veel vrij te spelen in de multiplayer, in de beta kon dat tot level 5 maar toen had ik toch al vrij mooie items om te gebruiken. Het gaat uiteraard lang niet zover als COD Black ops 3, wat je daar allemaal in vrij kunt spelen ga je nooit in je leven halen, zoveel is dat. Neem alleen al die specialisten pakjes, daar ben je al snel een paar maanden mee bezig, of die elite camos voor je wapens, dat is ook niet zo maar gehaald. Dus op dat niveau zul je niet kunnen gaan verzamelen in battlefront. Dat is eigenlijk best wel jammer, want verzamelen is altijd goed om langer door te blijven spelen.

Als je wil mag je hem wel proberen via share play bij mij zodra die vrijgegeven is, dan kun je zelf zien of het wat voor je is.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op ma. 16 november, 2015, 18:14
Citaat van: qrobinez op ma. 16 november, 2015, 17:01

Als je wil mag je hem wel proberen via share play bij mij zodra die vrijgegeven is, dan kun je zelf zien of het wat voor je is.

via EA acces kan ik het zelf 10u aan de tand voelen  :D toch bedankt
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: ilufyou op ma. 16 november, 2015, 22:51
Blijkbaar zijn het vooral supremacy en walker assault die indrukwekkend zijn terwijl de andere modes meer gezien worden als filler. Met die gratis dlc komt dat dus neer op 5 maps. Zoveel twijfels want die walker assault in de beta was echt wel goed  :@.
De singleplayer survival is dan wel weer blijkbaar een pak beter dan verwacht.

Ben wel benieuwd of er veel grote maps worden toegevoegd met de season pass. 16 maps is wel niet niets. :s.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op di. 17 november, 2015, 10:02
Citaat

Er zouden vier uitbreidingen deel uitmaken van de Season Pass, waarbij dan ook vier nieuwe modi zullen worden toegevoegd aan de game, evenals vier nieuwe heroes en villains en 16 nieuwe multiplayer maps. Ook heeft men het over 20 nieuwe stuks aan galactische technologie, zoals wapens, voertuigen en Star Cards, die worden toegevoegd.    4gamers

16 nieuwe maps blijkbaar, maar ja hoeveel voor welke modi is natuurlijk niet geweten
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op di. 17 november, 2015, 11:00
Citaat van: diknmuis op di. 17 november, 2015, 10:02

16 nieuwe maps blijkbaar, maar ja hoeveel voor welke modi is natuurlijk niet geweten

er zijn bij de release 12 mappen beschikbaar, 2 extra mappen komt er in de eerste week van december sowieso bij op een nieuwe planeet.

de season pass geeft 4 pakketten van 4 maps plus nieuwe game modes.

Dus totaal kom je dan op 14+16 = 30 maps in een jaar tijd.

Er staat een hele leuke review op de pu site: http://www.pu.nl/artikelen/review/star-wars-battlefront-review/
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op do. 19 november, 2015, 01:29
zo, de eerste 1,5 uur zitten erop. Game vind ik echt geweldig tot nu toe, grafisch zonder twijfel de allerbeste titel op de ps4, er is simpelweg geen mooiere game te vinden. De omgevingen zijn zo goed als foto realistisch (voor zover dat kan op star wars planeten).

De gameplay is super soepel op 60fps, het is super arcade kwa gameplay, het voelt nu nog een stuk simpeler aan als in de beta vind ik. Ik denk dat iedereen deze shooter zo oppakt en kan spelen zonder er veel voor te oefenen. Het doet me denken aan de arcade gameplay van quake en unreal. Erg leuk dus en eigenlijk best verfrissend als je al die semi realistische shooters met bulletdrop en zo de afgelopen jaren gespeeld hebt, dit is vele malen simpeler.

Online loopt het als een zonnetje, geen enkel probleem gedetecteerd.

Eerste indruk is dus super!
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op do. 19 november, 2015, 10:16
ok, nu wat meer tijd om wat meer indrukken te geven.

Als je de game start krijg je eerst een tutorial die je de basis uitlegt, de gameplay is in basis heel simpel wat een enorm pluspunt is als je shooters als call of duty of battlefield te moeilijk vindt. Het grote verschil ligt hier in het feit dat er geen bulletdrop is (lasers gaan immers rechtdoor), geen spawn wachttijden zijn en vooral dat er geen score / kill streaks perks zijn die je krijgt als je goed bent in cod en battlefield waardoor goede spelers eigenlijk altijd de grootste voordelen hebben. Dat hebben ze in deze game opgelost door te kiezen voor powerups die overal verspreid liggen over de map, dus iedereen heeft binnen no time de mogelijkheid om een sentry, implode bom of droids te kunnen krijgen, zelfs als je helemaal niemand kunt raken.

Er zijn 12 maps initieel beschikbaar verdeeld over 4 planeten. De meeste maps vindt je in Blaster mode (Team Deathmatch), hierin zijn 9 maps te vinden. Ga je naar supremecy (soort van chain link mode) of walker assault (tegenhouden van walkers, of juist het bereiken van de enemy base) dan vindt je er nog eens 4. Grafisch gezien lijkt het alsof je op een Playstation 5 speelt, dat klinkt een beetje apart, maar de lat wordt ineens zo extreem hoog gelegd dat er absoluut geen 1 beschikbare andere ps4 game ook maar in de buurt komt op dit moment. Je ziet de grafische engine in volle performance bezig als je bijvoorbeeld op de planeet endor in het donker naar de rebel base loopt en in de volle regen alle lichteffecten weerspiegeld ziet in het water. Het eerste uur blijf je met open mond zitten te staren naar wat er allemaal in detail aanwezig is, of het nu de druppels zijn die vallen in de sneeuwgrotten tot de kronkelende bekabeling in de rebel basissen, alles is tot in de perfectie weergegeven en het voelt aan alsof je zelf rondloopt op de echte star wars sets waarin de films zijn opgenomen.

Daarnaast is een speciale vermelding waard voor de Fighter Squadron mode, hierin bestuur je een vliegtuig en dien je cargo vliegtuigen neer te schieten die uiteraard verdedigd worden door talloze andere xwings en andere type vliegtuigen. Het mooie hiervan is dat er zowel AI vliegtuigen zijn als door spelers bestuurde vliegtuigen. Vooraf leek me dit een beetje moeilijk speelbare gamemode, maar de praktijk is anders, het vliegt enorm eenvoudig en je hebt locking mechanismes aan boord om de andere met je lasers of rakketten om zeep te helpen. Als je zelf gelocked wordt door een tegenstander heb je via de pijltjes toetsen manouvres tot je beschikking om zelf ook weer weg te komen. Het speelt als een mes door een pakje boter en het voelt als een complete extra game waarin je heerlijke dogfights kan doen. De gameplay ervaring was vele malen beter dan ik me vooraf voorgesteld had.

Ook is er een single player gedeelte waarin je tegen bots waves kunt doen, maar ook is er een zeer uitgebreide tutorial sectie die je alle ins en outs leert die je weer kunt gebruiken in de multiplayer mode. Zo is er bijvoorbeeld een trainingsmissie hoe je in een tiefighter met een kabel een walker neer kan halen, of hoe je op een soort vliegende motorfiets door de bossen op Endor van A naar B moet komen. Alle truuken worden je geleerd op die manier.

Ook zijn er de nodige survival missies waarin je waves van vijanden dient te verslaan. Daarnaast zijn er in diezelfde maps 'verborgen' items te vinden die je weer sterren opleveren voor je trophy hunt. Leuk detail is dat je alles zowel solo als in coop kan doen. Zelfs battlen tegen je friend kan, in dat geval leid je allebei een eigen team en dien je in een kill confirmed achtige settings ervoor te zorgen dat jou eigen team wint.

Uiteraard heeft ook battlefront een ranking systeem, je verdient met je resultaten in de multiplayer de nodige punten, deze worden omgezet naar ingame credits waarmee je allerlei items kan kopen, zoals nieuwe wapens, star cards (die toegang geven tot bijvoorbeeld granaten of een jet pack), of zelfs nieuwe pakjes voor je troopers en rebels, je kunt zowel als mannelijke en vrouwelijke karakters spelen in de game.

voorzichtige eerste conclusie:
als je een shooter ervaring verwacht zoals Call of Duty of battlefield, dan ga je deze game niet leuk vinden, dit is Arcade shooting op en top waarin iedereen (van jong tot oud) al vrij snel goed mee kan komen. Hier hoef je niet te denken om bulletdrops, aim down side of andere dingen. Het is spawnen en gaan. Mij doet het denken aan de heerlijke old skool gameplay van Quake en Unreal Tournament, simpel op te pakken dus.

Zoek je een shooter waarin je zelf ook eens goed mee kan komen en vind je games als Call of Duty en Battlefield te moeilijk, dan is dit de shooter die je moet hebben!

Grafisch gezien is het de mooist uitziende shooter van dit moment, er is voldoende te doen, en zeker als je star wars fan bent (en dat zijn er best veel), dan is dit een must have (eigenlijk voor iedereen wel om gewoon eens te zien waar de playstation 4 op dit moment toe in staat is).

Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Crapweazel op do. 19 november, 2015, 13:08
Hoi,

Ik heb een eventje aangemaakt voor mensen die zin hebben vnvd samen battlefront te spelen.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: diknmuis op vr. 20 november, 2015, 19:09
kheb het mij toch aangeschaft om het wachten op R6S wat te verzachten
installing,... moest er iemand vanavond nog co-op willen doen, ge weet me te vinden hé
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op ma. 23 november, 2015, 10:01
Citaat van: diknmuis op vr. 20 november, 2015, 19:09

kheb het mij toch aangeschaft om het wachten op R6S wat te verzachten
installing,... moest er iemand vanavond nog co-op willen doen, ge weet me te vinden hé

had deze niet gezien, als je online bent geef maar een gil, dan kun je gewoon meedoen :)

ik heb dit weekend het hele weekend battlefront gespeeld, ben nu rank 21 en heb al zo'n 35 procent van de trophies gehaald. 1 ding is me wel opgevallen, boven de rank 14 krijg je toch wel een behoorlijk voordeel doordat je toegang hebt tot de jump pack Card. Hierdoor kun je op plekken komen waar 'beginnende lagere rank' spelers niet kunnen komen. Ook het opwaarderen van je hogere rank star cards naar gouden star cards (kortere cooldown tijd) levert nogal wat voordelen op. Dit maakt het eigenlijk dat je als beginnende speler het behoorlijk lastig gaat krijgen in battlefront tegen spelers die hogere ranks hebben.

De trophies tot nu toe zijn vrij eenvoudig te halen, let goed op de trainings missies, sommige van die trainings missies hebben ook trophies, zoals bijvoorbeeld die bike race op endor, die moet je een keer doen zonder ook maar iets te raken. Op zich niet heel moeilijk, maar het is dus de moeite waard om de trophy lijst eens goed te bekijken.

Helaas zijn er ook trophies glitched, zoals de blast trophy waarbij je de meeste kills in de kamer moet hebben tijdens een potje blast, die wordt helaas niet toegekend bij heel veel gamers. Andere trophies zijn behoorlijk lastig, bijvoorbeeld de 10 kills met het vliegtuig in fighter squadron is een lastige, de tijd is hier namelijk je vijand, ik ben zelf nog maar tot 9 gekomen. De truuk hierbij is om alleen maar met je vliegtuig achter spelers aan te gaan (dus niet achter AI tiefighters). Als je er dan 1 gelocked hebt doe dan je snelheid naar 0 terug en begin dan met schieten, de snelheid van je vliegtuig bepaald namelijk je accuracy en hoe lager die is hoe meer damage je doet.

Als je snel wilt levelen is er een truuk, kijk links in het multiplayer menu onderin je scherm naar de drie toegewezen challenges, dit zijn simpele challenges die je tussen de 1500 en 5500 XP opleveren bij het halen van die challenges. Op die manier kun je simpel heel veel extra XP halen waardoor je sneller ranked.

Als laatste tip, is er een hele belangrijke min of meer verborgen feature, namelijk: Traits!
Trait kaarten kun je herkennen aan de zwarte kleur, je mag 1 van deze kaarten altijd actief hebben en ze geven je grote voordelen tijdens het spelen. Afhankelijk van je level kun je een bepaalde trait kiezen. Een trait heeft 3 fases, de eerste geeft je een beperkt voordeel, als je dit goed doet ga je automatisch naar fase 2, en dan naar fase 3, doe je het weer wat minder dan ga je 1 fase terug, dus van 3 naar 2.
Er zijn hele leuke trait kaarten te gebruiken, bijvoorbeeld de bounty trait die je pickups kansen geeft bij een kill en je scorecards reset bij elke kill, of je kiest de scout die je onzichtbaar op de kaart laat zijn, of de survivalist die je health sneller hersteld en zo zijn er meer. Vergeet deze passive kaarten dus niet te kopen en te activeren zodra je het juiste level hebt, ze geven grote voordelen!

zie een uitleg hier:
http://www.youtube.com/watch?v=7wn6gnVPEZw

Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op do. 26 november, 2015, 14:35
er worden steeds meer easter eggs ontdekt in battlefront, ik had er zelf ook al een paar van ontdekt tijdens het spelen, maar hier zijn er een heleboel achter elkaar :)

http://www.youtube.com/watch?v=n3MViyqF_PU
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Rastaflex op zo. 03 januari, 2016, 20:16
Hey,
Zijn er nog mensen die af en toe star wars spelen en die ik eventueel kan toevoegen voor coöp of multiplayer?
Greetings
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Vinsanity op zo. 03 januari, 2016, 20:43
Citaat van: Rastaflex op zo. 03 januari, 2016, 20:16

Hey,
Zijn er nog mensen die af en toe star wars spelen en die ik eventueel kan toevoegen voor coöp of multiplayer?
Greetings


Ik heb hem toevallig sinds vorige week. Ik zal je een vriendschapsverzoek op PSN sturen.

Zijn er nog meer die deze game spelen?
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op zo. 03 januari, 2016, 21:37
ja ik speel ook veel battlefront, voeg mij ook maar toe :)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Rastaflex op zo. 03 januari, 2016, 22:31
Toegevoegd...zien wel wanneer we eens kunnen knallen.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Crapweazel op ma. 04 januari, 2016, 14:19
Citaat van: Vinsanity op zo. 03 januari, 2016, 20:43

Ik heb hem toevallig sinds vorige week. Ik zal je een vriendschapsverzoek op PSN sturen.

Zijn er nog meer die deze game spelen?


Ja hoor, voeg me maar toe, psn: crapweazel
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: FarrolWhite op ma. 04 januari, 2016, 15:58
Mag me gerust ook toevoegen, speel SW zelden door gebrek aan medespelers
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op ma. 04 januari, 2016, 16:21
leuk dat er meer mensen battlefront spelen hier. Als iedereen elkaar toegevoegd heeft aan de lijsten kunnen we wel eens een paar events in plannen lijkt me :)

Welk level zijn jullie nu en welke game mode spelen jullie het liefst?

ik ben zelf level 42, game mode maakt mij niet uit , ik vind ze allemaal wel leuk om te spelen.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Rastaflex op ma. 04 januari, 2016, 16:34
Net level 45...ik werk in een vaste nacht maar ben in het weekend vrij.
Meestal speel ik dan ook s'nachts in het weekend maar soms ook in de namiddag.
Zal waarschijnlijk moeilijk passen om mee te doen met een event.
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Vinsanity op di. 05 januari, 2016, 12:05
Ben nu 1 week met de game bezig en ben bijna level 14. Heb nog niet alle modus gedaan maar die 2 grote, Walker Assult en Supremacy, zijn tot nu toe bij mij favoriet  :)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: qrobinez op di. 05 januari, 2016, 14:57
Citaat van: Vinsanity op di. 05 januari, 2016, 12:05

Ben nu 1 week met de game bezig en ben bijna level 14. Heb nog niet alle modus gedaan maar die 2 grote, Walker Assult en Supremacy, zijn tot nu toe bij mij favoriet  :)

top, vanaf level 14 heb je de jump pack vrij, dan wordt het een stuk leuker om te spelen. Snel gedaan, 14 levels in 1 week :)
Titel: Re: Star Wars Battlefront (release date 20/11/2015)
Bericht door: Vinsanity op di. 05 januari, 2016, 17:03
Citaat van: qrobinez op di. 05 januari, 2016, 14:57

top, vanaf level 14 heb je de jump pack vrij, dan wordt het een stuk leuker om te spelen. Snel gedaan, 14 levels in 1 week :)


Als je vakantie hebt, dan heb je meer tijd om te gamen :D
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: vdbeld op wo. 06 januari, 2016, 13:23
Net level 6.  Gister voor het eerst walker assault gedaan. Stond wel ff te kijken van wat gebeurd hier allemaal :D.  Het ziet er geweldig uit.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Vinsanity op wo. 06 januari, 2016, 15:25
Inderdaad een geweldige mode. 20 vs 20, geweldig
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op do. 07 januari, 2016, 11:54
Citaat van: vdbeld op wo. 06 januari, 2016, 13:23

Net level 6.  Gister voor het eerst walker assault gedaan. Stond wel ff te kijken van wat gebeurd hier allemaal :D.  Het ziet er geweldig uit.

ja inderdaad, supremacy en walker assault en turning point (de 40 player levels) zijn inderdaad geweldig, het mooie is dat elk level zijn eigen speciale dingen hebt, zoals in dat bos kun je op motoren vliegen door de bossen heen, terwijl op hoth (de ijsplaneet) je weer mooi gebruik kunt maken van vliegtuigen, robots en andere dingen.

Het is enorm chaotisch als je het voor het eerst speelt, zeker die homing shot die een keer of 1000 per potje op je afgevuurd wordt door tegenstanders is in het begin behoorlijk lastig te ontwijken en je zult vaak doodgaan. Maar de sfeer is ongekend met al die explosies, turrets, walkers, x en y wings en ga zo maar door.

maar met de goede trait cards en star cards setup kun je heel ver komen. Met level 6 heb je nog niet zoveel vrijgespeeld dus dat wordt nog even doorbikkelen tot level 14, maar het is de moeite waard :)

Als tip:
probeer zo snel mogelijk de homing shot en jump pack vrij te spelen, vanaf dat moment heb je een setup die 90 procent van de andere spelers ook gebruikt, dus dan is er geen niveau verschil meer.
Als trait cards zou ik gaan voor bounty  hunter of scout. Bounty hunter geeft je X procent kans op een special powerup per kill die je maakt, scout maakt je onzichtbaar op de radar.
Voor de special card is de Scan Card een goede om snel te kopen, deze geeft je een voordeel in met name objective modes omdat iedereen oplicht zodat je weet waar ze zitten te campen of lopen.

Als wapen is het een beetje afhankelijk van je speelstijl, maar met de E11 heb je een keus gemaakt waar de meeste mensen mee spelen.


je kunt overigens vrij snel levelen in als je dat wilt in de mode: fighter squadron (het vlieggedeelte), de truuk is daar om zoveel mogelijk tegenstanders neer te schieten (de ai tegenstanders zijn enorm makkelijk), en dat is heel eenvoudig als je je linker analoge stick achteruit doet en zo langzamer gaat wat een enorme bonus op je accuracy oplevert, dus het is dan achter elkaar vliegtuigen neerknallen. (zeker in de a-wing, die oppermachtig is), bij x-wings is het veel lastiger, dus daar zul je lager scoren (dat is uit balans), maar goed, het volgende potje heb je weer een a-wing dus dan kun je weer los en is het met gemak 3000+ score per potje die niet al te lang duurt.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Luizje op do. 07 januari, 2016, 12:14
 :D
Alle multiplayer trophies gehaald, nu maar eens de missies halen en tot lvl 50 lvlen..
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: vdbeld op do. 07 januari, 2016, 15:57
Bedankt voor de tips qrobinez.   Mijn vakantie is weer voorbij dus veel te weinig tijd om lekker te gamen.  Zal is ff kijken of er wat te halen valt bij fighter squadron.   
Gister  ff 1 potje walker  gespeeld maar idd steeds afgeknald door homing shots.  Op zich vind ik het niet erg  om vaak het loodje te leggen maar je haalt zo weinig xp op die manier.   Ondanks dat is het wel genieten van het spektakel.  En dat geluid van die thermal imploder is ook geweldig.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op do. 07 januari, 2016, 16:28
Citaat van: vdbeld op do. 07 januari, 2016, 15:57

Bedankt voor de tips qrobinez.   Mijn vakantie is weer voorbij dus veel te weinig tijd om lekker te gamen.  Zal is ff kijken of er wat te halen valt bij fighter squadron.   
Gister  ff 1 potje walker  gespeeld maar idd steeds afgeknald door homing shots.  Op zich vind ik het niet erg  om vaak het loodje te leggen maar je haalt zo weinig xp op die manier.   Ondanks dat is het wel genieten van het spektakel.  En dat geluid van die thermal imploder is ook geweldig.

ja die thermal imploder is fantastisch, is mijn favoriete powerup.

Om die homing shots wat tegen te gaan kun je het beste in het begin meer schuilend achter berg randen of brokstukken, als je dan een homingshot op je af hoort komen dan zie je in het scherm een half rondje in het rood waar de homing shot vandaan komt en dan zorg je er voor dat er iets tussen jou en die homing shot zit (dus iets achter een rots verschuilen of even achter een wrakstuk gaan staan, etc.

In ieder geval moet je niet onder de level 14 als een echte runner midden in open vlaktes gaan lopen, dan ga je 100 procent zeker dood. Na level 14 veranderd dat, dan kun je de jump pack kopen, die ken je toe, als je dan een homing shot op je afgevuurd ziet worden dan kijk je in de richting van de homing shot, dan zie je duidelijk die raket aankomen doordat er een vuurbal op je afkomt. Pas als die redelijk dichtbij is vuur je je jumppack af in een zijwaartste richting. De homing shot is je dan kwijt en zal je niet raken. Als je te vroeg je jump pack afvuurt ga je alsnog dood omdat de homing shot dan zelf automatisch bijstuurt.

let overigens ook op de challenges, die zie je links onderin en probeer die te halen,  die leveren ook behoorlijk wat XP op (tussen de 1500 en 5000 xp) waardoor je ook veel sneller levelt. Als je een challenge ziet die je niets lijkt, zolas bijvoorbeeld win 3 keer de cargo mode, of haal 15 explosive shots, dan kun je deze inwisselen voor 500 xp voor een andere challenge. Dat is de moeite waard omdat die nieuwe sowieso 1500 xp oplevert en maximaal 5000 xp.

Wat overigens ook nog een hele goede tip is, is om een partner te vormen met een hoger level iemand, je kunt namelijk de kaarten gebruiken van je partner ook als je dat level nog niet hebt. Dus stel je vormt een partner allience met mij in de game, dan zou je mijn kaartenset kunnen selecteren en heb je direct toegang tijdens de potjes tot geupgrade homing shot en jump pack. Dat is ook een stuk fijner gamen als je die nog niet vrijgespeeld hebt. Dat doe je door in het scherm op cards te klikken tijdens de game als je dood bent, daar kun je kiezen uit 1 van je 2 (of meer via de app) card setups en de setup van je partner.

En zo zijn er tientallen tips en tricks in de game die je flink vooruit kunnen helpen :)
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op vr. 08 januari, 2016, 12:05
als je de gameplay een beetje leuk monteert dan krijg je toch best wel een indrukwekkend filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=2TXXmkzHVs0
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Vinsanity op vr. 08 januari, 2016, 12:13
Inderdaad
Zelf gemaakt?
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Heer_Vonck op vr. 08 januari, 2016, 12:31
Ziet er cool uit, mogen wij dit verspreiden via twitter en facebook?
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op vr. 08 januari, 2016, 12:57
Citaat van: Vinsanity op vr. 08 januari, 2016, 12:13

Inderdaad
Zelf gemaakt?

nee, niet zelf gemaakt, dit soort filmpjes worden elke week op de EA star wars site gepost.

Hier komt die vandaan, er staan er nog veel meer (behoorlijk vette filmpjes overigens, zelfs 1 die de trailer van the force awakens heeft nagemaakt in de game)
http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/star-wars-battlefront-movies-of-the-week
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op wo. 27 januari, 2016, 10:04
eindelijk max level gehaald: 50  :D
dus ik kan nu ook als zwarte star-trooper door de levels heen rennen (echt wel een voordeel)


Vandaag (27 januari) komt de langverwachte gratis update van battlefront uit, die liegt er niet om, deze voegt nogal wat dingen toe:

De volgende dingen worden toegevoegd:
•De Tatooine Survival map kan ook gebruikt gaan worden in de modes: Blast, Droid Run, Drop Zone, Hero Hunt en Heroes vs Villains multiplayer modes, De naam wordt Raider Camp en is dus nu niet alleen maar meer een survival map maar ook een map voor de multiplayer hierdoor (enorm vette map!)
- Nieuwe Hoth-thema outfits fvoor Luke Skywalker and Han Solo, zodra je met 1 van deze twee heroes speelt op hoth
• Support voor private matches zodat je met je clan kan oefenen
• De introductie van een nieuwe event systeem met dagelijkse challenges en Community Events.

In februari komt er weer een nieuwe gratis update met een nieuwe map plus uitbreiding van de gamemodes op de verschillende maps, dat zijn de volgende:
- Een nieuwe Survival mission op Hoth
- Een nieuwe Hoth multplayer map voor Walker Assault, Supremacy, Fighter Squadron and Turning Point.
- Alle maps die nu walker assault en supremacy ondersteunen gaan ook de enorm vette mode: turning point ondersteunen

In maart:
- Een nieuwe Tatooine Survival map.
- Een nieuwe multiplayer map op endor voor Walker Assault, Supremacy, enTurning Point

Verder zijn er meer details bekend over de season pass, deze gaat de volgende namen krijgen:

•Star Wars™ Battlefront™ Outer Rim (March 2016) - Fight among the factories of Sullust and battle within Jabba the Hutt's palace on Tatooine
•Star Wars™ Battlefront™ Bespin (Summer 2016) - It's hunt or be hunted in this action-packed experience set in the Cloud City of Bespin
•Star Wars™ Battlefront™ Death Star (Fall 2016) – That’s no moon! One of the most iconic locations in the Star Wars universe makes its debut in Star Wars Battlefront.
•Star Wars™ Battlefront™ Expansion Pack 4 – Title TBA (Early 2017) – We will have more details to share about this exciting new expansion pack in the coming months.


het volledige verhaal kun je hier vinden, maar hierboven staan de highlights uit dat verhaal: http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/star-wars-battlefront-the-road-ahead?sf44079219=1

Of te wel, vandaag begint het upgrade festijn, gezien de hoeveelheid extra's die je al gratis krijgt en natuurlijk de extra maps en features in de season pass waaronder de Death Star lokatie !!!!! staat ons een mooi jaar te wachten in battlefront.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Crapweazel op wo. 27 januari, 2016, 10:49
Ziet er goed uit! Ik heb mezelf de seasonspass aangeschaft. Ben benieuwd.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Heer_Vonck op wo. 27 januari, 2016, 11:17
Begint toch te jeuken om hem ook te kope,
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op wo. 27 januari, 2016, 16:27
prachtig om op de verschillende forums de huilie huilie berichten te lezen van al die mensen die niet blij zijn met de wijzigingen voor hun wapens en power ups :D

Ik vind het zelf geweldige balans wijzigingen, homing shot, bowcasters, DL-44 en vele andere nerfs waren eigenlijk wel noodzakelijk. Nu moeten mensen weer echt aan de bak :D
Wel kun je wel nagaan dat alle homing shot spelers nu overstappen op de pulse canon, dus dat wordt nog wel heftig in de praktijk. maar goed, niet continu die lock meer op je scherm, dat is al een hele verbetering :)

Dit is er vandaag gewijzigd via de update:

Weapon and Star Card changes:
•EE-3 Explosive shot damage decreased from 10 to 4 per shot
•SE-14C Explosive shot damage decreased from 10 to 5 per shot
•Homing Shot lock on time increased from 0.4 to 1.5
•Homing Shot lock on distance decreased by 10 meters
•Homing Shot projectile speed decreased slightly (30 -> 23)
•RTC-97 overheat value is increased
•Bowcaster replenish time tweaked (Normal 18 -> 25 and Upgrade 15 -> 20)
•Flash Grenade replenish time tweaked (Normal 16 -> 20 and Upgrade 12 -> 15)
•ION Torpedo replenish time tweaked (Normal 15 -> 25 and Upgrade 12 -> 20)
•Thermal Detonator replenish time tweaked (Normal 15 -> 20 and Upgrade 10 -> 15)
•Impact Grenade replenish time tweaked (Normal 16 -> 25 and Upgrade 12 -> 20)
•Explosive Shot active time tweaked (Normal 7 -> 5 and Upgrade 10 -> 7)
•Scan Ping recharge time tweaked (Normal 8 -> 10 and Upgrade 5 -> 8)
•Cycler Rifle bullet dropoff reduced
•Cycler Rifle damage increased from 90 to 100 at close range (10 meters)
•DL-44 overheat tweaked and fire rate changed from 250 to 180.
•Bounty Hunter trait card Level 2 reward percentage lowered from 100% to 85%
•Bowcaster explosion damage lowered from 50 to 15 per shot
•ION Torpedo lock on range decreased from 600 to 500 meters
•Smart Rocket lock on range changed from 1000 to 500 meters
•RTC-97 spread is increased when firing for a longer period
•Scan Ping tweaked to have 50% shorter spotting time

Vehicle Changes:
•Starfighters pickups have a 20 second respawn delay
•T-47 Airspeeder pickups have a 10 second respawn delay
•Millennium Falcon and Slave I health decreased by 30%

Game Mode Changes:
•Removed a turbolaser on Sullust which could be used for spawn killing
•Turbolaser respawn time has been increased with 15 seconds
•New friend zones and additional spawn points for Supremacy maps
•New friend zones and additional spawn points for Walker Assault maps
•New friend zones and additional spawn points for Turning Point on Jakku
•Bugfix for crashing instantly when spawning in a vehicle on Jakku
•Fighter Squadron hero vehicle pickups have more randomized timing
•Fixed a Heroes vs Villains bug where players could use their cards in pre-round that got corrected by server
•Updated spawn management between big and small game modes
•New game mode minimum player count thresholds:

– Walker Assault 20
– Supremacy 20
– Dropzone 4
– Blast 4
– Cargo 4
– Fighter Squadron 4
– Hero Hunt 4
– Droid Run 4
– Heroes Vs Villains 4
– Turning Point 20

Hero Changes:
•Han Solo weapon damage over distance is lowered. (Damage goes from 70 to 30 between 10 and 25 meters)
•Boba Fett weapon damage over distance is lowered. (Damage goes from 30 to 20 between 30 and 60 meters)
•Boba Fett wristlauncher explosion radius decreased from 4 to 3, maxiumum damage tweaked from 1 to 0.8 meters
•Boba Fett missile doesn’t lock on anymore
•Boba Fett wristlauncher explosion damage slightly increased in damage to compensate for the removing of tracking

Bug Fixes:
•Stun inducing attacks now properly trigger stun animation loop
•Fixing an issue where melee’ing at nothing completly stopped your movement
•After the transition from the AT-AT the user screen could remain black, this is now fixed
•Several instances of rocks that players could get stuck on have been fixed
•Speederbike – Inconsistence between the range when you see the prompt button and when you could actually use the vehicle
•Jakku – Invisible collision located on the landed rebel transport ship
•Users with the most kills will now not be prevented from get the Trophy / Achievement ”Playing the objective” in Blast
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op za. 06 februari, 2016, 18:23
tip: als je deze game ook nog op je wanted lijst hebt staan, hij is op dit moment 39 euro in de playstation store (de EA kortings actie)
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Heer_Vonck op za. 06 februari, 2016, 20:44
Citaat van: qrobinez op za. 06 februari, 2016, 18:23

tip: als je deze game ook nog op je wanted lijst hebt staan, hij is op dit moment 39 euro in de playstation store (de EA kortings actie)

het jeukt ...
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: vdbeld op za. 06 februari, 2016, 22:30
Dan is er naar 1 oplossing om van de jeuk af te komen bram :D.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op za. 06 februari, 2016, 23:04
Citaat van: Heer_Vonck op za. 06 februari, 2016, 20:44

het jeukt ...

De game is alleen al de moeite waard om te zien waar je ps4 toe in staat is kwa graphics. En dan speelt die ook nog eens superlekker!

Check maar eens deze vergelijking tussen een scene uit de echte film en hoe het er in de game uitziet. Bovenste plaatje komt uit de film, onderste plaatje komt uit 1 van de maps waarin je speelt in de game, en zo ziet het er echt uit in de game. De eerste uren lijkt het wel of je zelf rondloopt op de filmsets :D
(http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2016/01/CUz-fHfWUAALL8h.png)
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Vinsanity op zo. 07 februari, 2016, 09:36
Ik keek in eerste instantie met gemengde gevoelens naar deze game. Immers de combinatie film en game gaat meestal niet goed samen.

Maar eerlijk is eerlijk ik ben zeer verrast over de game. Het geeft goed aan wat de PS4 aan kan. 20 vs 20 combat in een grote map waarin van alles gebeurt. In die 60+ uur die ik online erin heb zitten heb ik totaal 0,0 aan lag gehad.

Deze game is gewoon een topper. Ik ben normaal gesproken niet zo van de shooters maar deze game bleef me aanmaar aantrekken. Wat ik ook een voordeel in deze game vind is dat er maar een aantal wapens zijn. Iedereen speelt dus eigenlijk met dezelfde wapens waardoor elk potje een ander verloop kan krijgen. EA heeft met deze game een topper afgegeven.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Heer_Vonck op zo. 07 februari, 2016, 10:37
Ok, is aan het downloaden, maak alvast maar enkele eventjes aan :p
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: vdbeld op zo. 07 februari, 2016, 11:05
Ik ben zelf  eigenlijk niet echt van de shooters  maar met al die  pick ups en spelen als luke bijvoorbeeld, vind ik het aangenaam afwisselend.  En als je in die at at komt te zitten dat is helemaal geweldig!   
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: diknmuis op zo. 07 februari, 2016, 11:18
zit er nu al serverbrowser in?
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op zo. 07 februari, 2016, 11:40
Citaat van: diknmuis op zo. 07 februari, 2016, 11:18

zit er nu al serverbrowser in?

nee,
wel kun je de map kiezen waarop je wil spelen, en zijn private games mogelijk voor als je met een clan speelt, maar een server browser zoals in battlefield 4 zit er niet in.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Vinsanity op zo. 07 februari, 2016, 12:26
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 07 februari, 2016, 10:37

Ok, is aan het downloaden, maak alvast maar enkele eventjes aan :p


Maak jij ze maar aan als je zover bent. :)
Voor private match heb je bij de meeste game modus maar 4 spelers nodig. Bij de andere 6.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op di. 09 februari, 2016, 13:28
Citaat van: Heer_Vonck op zo. 07 februari, 2016, 10:37

Ok, is aan het downloaden, maak alvast maar enkele eventjes aan :p

ik was benieuwd, heb je al tijd gehad om de game even te proberen? zo ja, wat was je eerste indruk?
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: Heer_Vonck op di. 09 februari, 2016, 13:30
Nee, ben nog ff bezig met reviewgames ;)
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op di. 23 februari, 2016, 10:40
de nieuwe februari update is gereleased, en die liegt er weer niet om :)
Er zit een nieuwe map in, een nieuwe missie en 4 grote maps zijn nu ook speelbaar in de geweldige game mode turning point. Daarnaast natuurlijk veel bugfixes en wijzigingen voor de gameplay, hieronder de hele lijst wat de februari update bevat:

Patches:

 Additional Content/Functionality

 General: Jakku DLC Content is being patched into the game, downloading it separately via platform storefronts is no longer required and can be deleted from your hard drives
 New Map: Twilight on Hoth added to Walker Assault, Supremacy, Turning Point, Blast, Fighter Squadron, Drop Zone, and Heroes vs. Villains
 New Mission: Survival in the Ice Caves added to Survival Missions
 Turning Point: Jundland Wastes, Forest of Endor, Outpost Beta, and SoroSuub Centroplex maps added to the playlist
 Attract Mode: GNK Droid added - GONK!
 Settings: Turning off music in the Sound menu now turns off music everywhere in the game
 Settings: Added a Film Grain setting slider in the Video menu
 Credits: Updated Game Credits list


 Weapon and Star Card Changes

 Primary Weapons: Damage against air vehicles increased by 10%
 Bowcaster: Explosion damage increased from 10 to 15 per projectile and explosion radius decreased from 3 to 2.5m
 Bowcaster: Full charge direct hit from 20 to 40 per projectile and a normal direct hit increased from 20 to 30 per projectile
 Barrage: Damage increased from 50 to 55
 Barrage: Cooldown reduced from 40 to 35s (normal) and from 35 to 30s (upgraded)
 Barrage: First volley of grenades no longer disappear if the user uses the Refresh Power-up and then fires a second volley
 Homing Shot: Lock time decreased from 1.5 to 1.2s
 Homing Shot: Players in the AT-GAR turret now receive on-screen notification when locked on
 ION Torpedo: Speed increased from 350 to 380m/s and turning angle increased from 120 to 125 in order to more easily hit air vehicles
 Pulse Rifle: Movement speed while aiming decreased by 30%
 Tusken Cycler Rifle: Movement speed while aiming increased by 40%
 Tusken Cycler Rifle: Bullet speed increased from 300 to 450m/s
 Orbital Strike: Fixed bug where it sometimes would not trigger on button press


 Vehicle changes

 A-Wing: Increased hit box size
 A-Wing: Now properly takes damage when colliding with an AT-ST while having the Shield active
 Slave I: Players can now see the Shield icon on Rebel vehicles when a Shield is active
 AT-ST: T-47 Airspeeder kills with a missle while firing the primary cannons at the same time now properly awards a kill (previously registered as a suicide)
 AT-AT: Fixed bug where the Orbital Strike ability would sometimes not have the aiming reticle move
 T-47 Airspeeder: Players will no longer receive an out of bounds message on Graveyard of Giants during Turning Point when a control point is captured


 Multiplayer Game Mode Changes

 General: Pre-Round timer lowered from 30s to 20s
 Walker Assault: Fixed Power-up spawns on SoroSuub Centroplex
 Walker Assault: AT-AT health increased by 18% on Outpost Beta, 8% on Jundland Wastes, 20% on Forest of Endor, 4% on SoroSuub Centroplex, and 5% on Graveyard of Giants
 Walker Assault: Spawning as an Imperial Hero after the AT-ATs just pass the second set of uplinks no longer despawns one of the AT-ATs
 Walker Assault: The second AT-AT no longer bumps into the wreckage of the other on SoroSuub Centroplex when the first AT-AT is destroyed during the first Uplink
 Droid Run: Correct Objective Notification is now displayed to all players if someone is killed while trying to claim the Droid
 Droid Run: Improved spawn zones on Dune Sea Exchange
 Supremacy: Fixed Power-up spawns on Jundland Wastes, Forest of Endor, and SoroSuub Centroplex
 Supremacy: Improved spawn zones on Jundland Wastes, Outpost Beta, and Forest of Endor
 Heroes vs. Villains: Planted turrets on Dune Sea Exchange will now disappear in-between rounds
 Hero Hunt: Improved spawn zones on Ice Caves
 Fighter Squadron: Players are now protected while spawning on Graveyard of Giants


 Mission Changes

 General: Both players will now properly see Charge Card pick-ups if Player One is using a 3rd Star Card Hand without a Charge Card
 General: Player 2's changes to control settings no longer update Player 1's controls when playing Split-Screen
 Battle: Fixed AI Spawn issues on Tatooine
 Survival: Wave 10 on Sullust will now always spawn if the player / co-op team dies and restarts the round or if a player picks up a Collectible during the Wave 9 transition
 Survival: Partner spawns on Sullust will no longer fail if the currently alive player is in a confined area
 Survival: Co-Op players can now unlock the "Complete on Hard Difficulty without spending a life" if one player dies and then waits until the other player completes the wave so they get a free respawn


 Hero changes

 General: Heroes no longer get stuck in a stunned animation state
 Princess Leia: Endor outfit updated - Congrats on completing the Lead the Rebellion challenge!
 Princess Leia: Trooper Bane now only knocks back primary target, not nearby enemies
 Luke Skywalker: Increased Saber Rush's damage against other Heroes from 2% to 6-8%
 Luke Skywalker: Lightsaber swing hit radius is reduced from 0.3 to 0.25m
 Han Solo: Zooming in no longer sometimes displays a gun scope
 Emperor Palpatine's Shocktroopers: Modified primary weapon damage to match Leia's Honor Guards' primary weapon damage over time


 Misc. Bug fixes

 General: Lighting, textures, audio, user interface, text, and collision fixes
 Controls: Legacy control schemes have had their layouts more clearly defined
 Colorblind: Enemy players highlighted with Scan Pulse now have the correct Deuteranopia or Protanopia settings on Graveyard of Giants and Goazan Badlands
 PC only: Fixed a bug where a player would lose functionality with an Xbox 360 controller after inviting a player to a Private Match and then starting the game
 PC only: Air vehicle sensitivity lowered from 0.9 to 0.45 for easier mouse control
 Achievements / Trophies: Updated text on "Impressive. Most Impressive." and "Survivor" to clarify the requirements
 Achievements / Trophies: "Playing the Objective" now properly awarded
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: vdbeld op di. 23 februari, 2016, 11:14
Zo dat is weer een hele waslijst.   
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: qrobinez op di. 22 maart, 2016, 19:45
de nieuwe update is uit, we kunnen weer verder levelen dan level 50 en nieuw is dat je contracten aan kan nemen van jabba the hut. Deze leveren nieuwe wapens of star cards op.

Verder is er de mappack Outer Rim die 4 nieuwe maps bevat en een nieuwe gamemode genaamd: Extraction. Ik heb ze even gespeeld net en de eerste indruk is weer zeeeeeeeeeeeeeeeer goed :D. In de mode extraction dien je een zwevend platform met goederen van punt A naar punt C te begeleiden, het andere team moet dit tegenhouden. Dit is een zeer heftige actie gerichte mode aangezien alle actie rondom de target plaats vindt. Ik had het eerste potje gelijk al meer dan 40 kills en dat zonder de map te kennen, dus dat geeft wel aan hoe gericht de actie plaats vindt. De maps zien er weer prachtig uit en er zijn speciale map roulaties voor de mappack.

Opvallend is dat alle grote modes (walker assault, turning point en supremacy geen support hebben voor de outer rim mappack. Dat viel me eerlijk gezegd enorm tegen en had ik niet verwacht.  Dat bleek ook bekend gemaakt te zijn, dat dit een close quarter dlc pack zou zijn, en dat de volgende weer gericht is op de grote maps. Toch jammer, en ik heb dat bericht dus overduidelijk gemist.
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: ara op di. 22 maart, 2016, 19:47
Oeh, ik ben zeer benieuwd.
Maar wanneer dit allemaal spelen hè. .. De avonden zijn te kort  :o  :D
Titel: Re: Star Wars Battlefront
Bericht door: VaSaMiAn op do. 22 december, 2016, 16:56
Wie tussen 23 en 25 december inlogt krijgt eenmalig een bonus van 5000 credits. Alles duur! Daarnaast krijgen spelers een dubbele xp bonus, dus dat wordt knallen met z’n allen! En als klap op de vuurpijl kun je ook nog eens de uitbreiding ‘The Death Star’ G.R.A.T.I.S. uitproberen!