Let's Sing 2021

Aangezien alle karaokebars en gezellige cafeetjes al even gesloten zijn, opteerden we bij PlayStationClan ervoor om de plaatselijke huiskamer om te bouwen tot feesttent. Zorgde Let’s Sing 2021 echter voor het nodige plezier?

Er zijn al jaren enkele vaste toppers in het assortiment partygames op de markt, waaronder onder meer Sony’s eigenste Singstar. Toen daar echter de stekker uit werd getrokken, vond Let’s Sing een manier om dat gat in de markt op te vullen. Na enkele edities zijn we aan Let’s Sing 2021 aanbeland. Wat dat van nieuwigheden brengt? Nieuwe liedjes uiteraard! Zo hebben we keuze uit onder meer Billie Eilish’ Bad Guy, Dua Lipa’s Don't Start Now en zelfs Thunder, van Imagine Dragons. Een dertigtal hits waar we ons dol mee kunnen amuseren.

Zoals in de vorige games is het de bedoeling dat je op de juiste toonhoogte de lyrics die in beeld komen zo goed mogelijk moet proberen nazingen. Dat kan al een uitdaging worden nog voor het zingen start, gezien - wanneer je de versie zonder microfoon koopt - de connectie tussen de game en app op je smartphone voor problemen kan zorgen. Na afloop van elk liedje krijgt elke persoon vervolgens een score, waarna je in level kan stijgen en nieuwe avatars kan vrijspelen.

Los van de dertigtal nieuwe soundtracks is het helaas niet mogelijk nummers van vorige edities te herspelen of aan te kopen in de PlayStation Store. Je zal dus beperkt worden tot het zingen van telkens dezelfde liedjes in elke beschikbare modus uit de game. En die modi tonen al snel hun beperkingen. Zo is de singleplayer-modus gebaseerd op te vervullen uitdagingen waarbij je in korte fragmenten van soundtracks telkens een bepaalde score moet halen. Na verloop van tijd worden de uitdagingen moeilijker, maar het fungehalte is nooit aanwezig omdat het wordt beperkt tot het vervullen van telkens dezelfde uitdagingen en de fragmenten van liedjes gewoonweg te kort zijn. De andere modi, zoals online spelen of een duet zingen, blijven aangenaam vertier, al is ook hier enige vorm van afwerking te bespeuren. Op dat vlak scoort Ubisoft beter met Just Dance.

Let’s Sing 2021 is niet moeders mooiste en kent een simpel menu met avatars die weinig sfeer uitstralen. Elke soundtrack is echter van een officiële muziekvideo voorzien, waardoor de game wel de basis correct weet neer te zetten. Wie zich beperkt tot het zingen, kan weinig klagen bij een titel als deze.

Let’s Sing 2021 kent niet het kwaliteitslabel van een Singstar, maar weet wel met een dertigtal soundtracks de sfeer in huis te halen. Alleen spijtig dat het daar ook bij beperkt blijft, gezien de extra modi de levensduur niet lang genoeg kunnen verlengen.

• Veel recente liedjes
  • Alleen of in groep zingen (inclusief duetten)

• Mist afwerking