De geteste versie is de PS5-versie.
Aangezien er geen verhaal is krijgt dit onderdeel het gemiddelde van de andere delen.
Gameplay
In Anarkade wordt er niet rond de pot gedraaid. De game kent twee modi, die je beide zowel lokaal tot en met vier spelers kan ontdekken, als online. De game is nog maar net op de markt, maar helaas wisten we geen enkele keer online anderen te vinden, dus gingen we offline (onder andere met bots) aan de slag. De twee modi zijn niet veel geks: de eerste is gewoon iedereen van kant maken en wie het snelst x-aantal kills weet te maken, wint. De tweede is het meeste aantal kisten verzamelen binnen de tijd. Die kisten zitten vol wapenupgrades, want raap je deze niet op, heb je enkel een pistool en katana ter beschikking.
Eenvoud siert, zeggen ze, maar in Anarkade (die al van voor 2016 in ontwikkeling was) is zelfs de basis niet goed. De levels zijn slecht uitgewerkt, waarbij je als je valt, gewoon terug bovenaan de kaart komt (zonder consequenties). Dat valt nog mee, tot je een level speelt waar je gewoon in een loop kan blijven vallen. Het springen zelf gaat stroef, het schieten omslachtig (je moet al eerst gedraaid staan, alvorens je kan knallen naar een tegenstander) en de fun is gewoon zoek. Tel daarbij op dat je online al niemand kan vinden (en alle Trophies online moeten worden verdiend), dan weet je dat Anarkade nooit het daglicht had moeten zien.
Graphics & Sound
Pixel-art, hoe zou het ook anders bij een indiegame, gaat gepaard met irritante deuntjes. Niks bijzonders.
Conclusie
Wij hebben geen idee hoe je in meer dan 8 jaar tijd enkel met dit gedrocht op de proppen kan komen. Anarkade verban je best uit de gamegeschiedenis.
Pluspunten
- Idee zat goed
Minpunten
- Alles
Reviewer: JohnCena