[Gamescom 2018] Metro Exodus

[Gamescom 2018] Metro Exodus

Van Metro Exodus kregen wij tekst noch uitleg. Wij mochten echter wel drie kwartiertjes met de game aan de slag ...



We mochten direct plaats nemen aan onze unit en konden onmiddellijk met Metro Exodus aan de slag. Je merkt al snel het 'trek je plan'-gehalte van deze game, misschien zelfs nog iets meer dan de voorgaande games. Je dwaalt rond in het Russisch post-apocalyptisch landschap en vraagt je af wat je doel is en waarom je daar rondhangt. Je kan op een toevallige vreemdeling botsen die je in de richting stuurt van zijn nederzetting (lees: stam). Ga je hierop in of niet? Dat ligt aan jou! Als je liever in de andere richting verder gaat, of de confrontatie aangaat, of zelfs dat stamlid laat leven of niet, aan jou de keus. Weet wel dat met al jouw acties rekening gehouden wordt doorheen de game en dat de NPC's ook op gepaste wijze zullen reageren.

De open wereld ziet er desolaat en schrikwekkend uit, maar op een bepaalde manier ook rustgevend - tot als je dat dorpje uiteindelijk vindt welsiwaar - door open bosgedeelten en kabbelend water. De game breekt hierbij zeker niet met zijn voorgangers! In de game kan je natuurlijk vele voorwerpen, vooral wapentuig, gebruiken en je zal in staat zijn om zelfs bepaalde voorwerpen, zoals de standaard medkit, te fabriceren. In deze game ontbreekt een kompas, of een aanwijzer in welke richting er iets te doen of gebeuren valt. Hierdoor zal je toch wat oplettender moeten zijn wat er gezegd wordt, of zal je bepaalde notitie's die je vindt wat grondiger moeten lezen, anders zal je vele uren ronddwalen, zonder echt progressie te maken in het verhaal.

Metro Exodus gaf ons opnieuw een survival-gevoel, en we kijken alvast uit naar diens lancering!

Metro Exodus

Metro Exodus
Release
vr 15 feb, 2019
Genre
First Person Shooter
Platform
ps4
Uitgever
Deep Silver
Ontwikkelaar
4A Games

Steun playstationclan.be