Gamescom 2015: Trackmania Turbo

Gamescom 2015: Trackmania Turbo

Rijden met autootjes op zelfgemaakte parcours, dat doen we graag, vooral met Project Morpheus



We werden in een klein kamertje geleid waar je Trackmania op twee manieren kon proberen. De eerste manier was om één wagentje te besturen met twee personen. Elk gaf voor de helft gas, remde en draaide in een richting. Om de race tot een goed einde te brengen was teamwork nodig. Gas geven en rammen deed je respectievelijk met R2 en L2, sturen uiteraard met de linkerknuppel.

Het parcours dat we mochten uitproberen was op z'n minst pittig te noemen. Wanneer je op begane grond bleef was alles nog goed doenbaar, het probleem stelde zich wanneer je saltos ging maken, of gewoon op gemagnetiseerde banen ging rijden. Wanneer je soms wat te veel gas gaf, was het zeer goed mogelijk dat je autootje de baan verliet en onderhevig werd aan de zwaartekracht - lees: viel.




De tweede manier waarop we deze game mochten proberen was met de virtuele bril van Sony. Hier was het vooraanzicht van de auto beter, in plaats van het 'third person view'. Het is vrij verwarrend voor je hersenen om bewegingen te registeren, terwijl je stil zit, en vooral wanneer hogere snelheden gesimuleerd werden. Het is vrij duidelijk dat je op deze manier een half uurtje maximum kan spelen, maar zeker geen volledige dag - tenzij je een stalen maag en ijzeren hersens hebt. Het was leuk om de Morpheus eens te mogen testen, alhoewel het toch geen evidentie is voor mensen met een bril. Deze wordt wat te erg op je gezicht gedrukt tijdens het spelen, hopelijk leest Sony dit en passen ze dit alsnog aan.

Trackmania Turbo

Trackmania Turbo
Release
do 24 mrt, 2016
Genre
Race
Platform
ps4
Uitgever
Ubisoft
Ontwikkelaar
Nadeo

Trackmania Turbo kopen?