Destiny 2 - The Witch Queen

Met Destiny 2: The Witch Queen wil ontwikkelaar Bungie de kers op de taart zetten en tijdens het vijfde loopjaar nog eens flink uitpakken. Is de DLC echter lijvig genoeg om ons van de nodige uurtjes entertainment te voorzien?

Het zal moeilijk volgen zijn voor diegene die Destiny 2 al even niet meer hebben aangeraakt, maar de nodige cutscenes bieden voldoende info om het verhaal van The Witch Queen uit de doeken te doen. Zo start deze uitbreiding met het ten tonele verschijnen van Savathûn, waarna jij als Guardian haar achterna gaat om de nodige geheimen te ontrafelen en te weten te komen wat de Witch Queen van plan is. Van zodra duidelijk wordt dat de slechterik van dienst de krachten van het licht eigen wist te maken en haar manschappen extra krachten geeft, wordt je opdracht duidelijker. Er is echter nog meer aan de hand, maar dat is aan de speler om te ontdekken. Gelukkig heeft Bungie geluisterd naar de feedback van de fans en is The Witch Queen overduidelijk lijviger dan diens voorgangers. De campagne zelf neemt zo’n acht à twaalf uur in beslag (hangt er van af of je alleen of in team speelt) en biedt na het uitspelen nog tal van zijmissies om te voltooien.

Om sterk genoeg te zijn, krijgt elke speler een levelupgrade naar 1350 en kan je zo met The Witch Queen aan de slag. Nieuwe exotische gear kan worden vrijgespeeld en biedt de nodige extra afwisseling. Daarnaast introduceert de uitbreiding een nieuw wapen: de glaive. Deze is uiterst geschikt voor melee en close-combat, wat perfect van pas zal komen tegen de nieuwe soorten vijanden die je tegen het lijf zal lopen. Doorwinterde Destiny-fans zullen tevens voor een Legendary moeilijkheidsgraad kunnen opteren, die hen van nog betere gear en mods zal voorzien. Content genoeg met andere woorden, alleen spijtig dat er geen nieuwe Trophies werden voorzien.

Destiny 2: The Witch Queen kent grotere levels, maar geniet op PS5 niet van enige extra’s op grafisch vlak. Veel is er dan ook niet op aan te merken.

Bungie had Destiny 2: The Witch Queen even uitgesteld, maar weet gelukkig aan de finishlijn te overtuigen. Het verhaal is te volgen voor leken en de campagne is lang genoeg om je terug even met de game zoet te houden. En meer moet dat soms niet zijn, toch?

• Uitgebreide campaign
  • Exotische gear
  • Glaive