WWE 2K Battlegrounds

Nadat 2K vorig jaar de bal volledig missloeg met hun jaarlijkse WWE 2K-game, besloot het dit jaar geen nieuwe telg uit te brengen maar het roer om te gooien. Het komt namelijk met een meer arcadegerichte titel op de proppen genaamd WWE 2K Battlegrounds. Wij waren alvast benieuwd wat dat zou geven!

De geteste versie is de PS4 Pro-versie.

Terwijl de WWE-games niet meteen gekend staan voor hun prachtige verhaallijn (lees: Career-modus), introduceert 2K bij Battelgrounds meteen wel een leuk concept. In de Campaign kruip je in de huid van meerdere nobele onbekenden die door niemand minder dan Stone Cold Steve Austin worden gerekruteerd om het in de WWE tegen de grote sterren op te nemen. Een nieuwe frisse wind in de sport als het ware en eentje die ook bijzonder goed past bij Battlegrounds. Elke regio kent zijn eigen vechter en verhaal, dat prima wordt voorgesteld als een stripverhaal. Een leuke modus met andere woorden die er door de mogelijkheid om extra gevechten aan te gaan ook niet meteen na een tweetal uurtjes opzit.

Battlegrounds focust zich op zowel fans als liefhebbers door geen aartsmoeilijke gameplay meer voor te schotelen en het casual te houden. Door je tegenstander te slaan en te schoppen, kan je hem beetje bij beetje uitputten om vervolgens voor de pin te gaan en de match te beslissen. Battlegrounds introduceert echter special moves en power-ups die je kan gebruiken tijdens een wedstrijd. Via een metertje kan je drie mogelijke power-ups activeren, maar dat metertje vult zich pas als je voor veel show zorgt. Takedowns, speciale aanvallen, je tegenstander uitdagen; het telt allemaal mee en zal gaandeweg de Campaign ook nodig zijn als je sterke vechters tegen het lijf loopt.

WWE 2K Battlegrounds is geen budgettitel, maar wordt ook niet aan de volle pot in de winkelrekken aangeboden. Dat kan in het begin ongeloofwaardig klinken wanneer je in het menu te zien krijgt welke modi de game nog allemaal bevat zoals online toernooien of King of the Battleground. In laatstgenoemde moet je het zo lang mogelijk uithouden in een ring met andere gamers. Hoe beter je vechter zijn statistieken, hoe hoger je kans. En daar gaat het dan net even mis. Wie geen online verbinding heeft, zal eerst niks door hebben, maar ben je eenmaal geconnecteerd dan merk je op dat je na elk gevecht in-game credits ontvangt. Die credits kan je vervolgens niet alleen spenderen om nieuwe outfits voor je worstelaar vrij te spelen, maar ook om je collectie van in totaal 70 bekende WWE-personages vrij te ‘kopen’. Dat kopen kan ook met echt geld, terwijl wij die liever gewoon gratis en reeds vrijgespeeld hadden gezien…

We moeten het toegeven; de cartoony stijl past volledig bij het ‘over-the-top’ worstelen in WWE 2K Battlegrounds. Een hippe soundtrack maakt het plaatje compleet, al moeten veel animaties er wel nog aan geloven. Technische mankementen verpesten soms het speelplezier, maar gelukkig gebeurt dat ook niet bij elke wedstrijd.

We zijn opgelucht om niet nog eens een ongelofelijk slechte WWE-game te moeten reviewen dit jaar en konden zeker voldoende plezier halen uit de vele modi die WWE 2K Battlegrounds in de aanbieding heeft. De in-game coins om worstelaars vrij te spelen en technische mankementen, die mocht 2K er wel nog hebben uitgehaald.

• Verrassend leuke gameplay
  • Zowel voor fans als amateurs
  • Offline en online modi