Move or Die

Partygames, ze kunnen er niet genoeg ontwikkelen als je het ons vraagt. We waren dan ook benieuwd waar Move or Die mee zou uitpakken!

Move or Die, dat sinds 2016 reeds op pc beschikbaar is, probeert het concept van een partygame om te vormen tot een fris, doch chaotisch, nieuw geheel van verschillende spelregels gekend binnen het genre. Die combinatie zorgt niet alleen voor heel wat chaos, maar stelt vooral je inzicht (en geduld) op de proef. Zoals de titel het perfect omschrijft, moet je niet alleen telkens op de spelregels letten, maar moet je ook constant in beweging blijven. Wie stilstaat, die sterft.

Deze leuke, verrassende partygame kan je tot en met vier zowel lokaal als online spelen en kent verschillende spelmodi waar elke ronde slechts 20 seconden duurt. En die modi zijn allemaal gekenden in het genre, gaande van het meeste tegels inkleuren tot als laatste overblijven in een storm van vallende blokken. Er zitten genoeg modi/regels in Move or Die om elk spelletje leuk én afwisselend te houden, vooral als je weet dat er ook nog eens dagelijks missies kunnen worden voltooid om items vrij te spelen en je personage aan te kleden om vervolgens de online ranglijsten te trotseren.

Een kleine partygame als Move or Die moet ergens inboeten op vlak van kwaliteit en dat is helaas het geval in deze sectie. Fletse grauwe kleuren hadden we graag iets vrolijker gezien voor een partygame, alsook is het onvergefelijk dat er vaak haperingen voorvallen in het geluid en in het menu. Het porten van de pc-versie zal wellicht niet vlekkeloos zijn verlopen voor het kleine ontwikkelteam, doch hopen we snel op een update.

Voor slechts 14,99 euro puur je luttele uren speelplezier uit deze kleine, doch verfrissende partygame genaamd Move or Die. Her en der verwachten we via een update nog verbeteringen op vlak van prestaties en afwerking, maar wie niet langer kan wachten, haalt met deze titel alvast een leuk spelletje in huis.

• Combinatie van spelregels
  • Tot 4 spelers offline
  • Online modus