Brawlout

Wie vaak vrienden over de vloer krijgt en af en toe eens samen op de PS4 wil spelen, heeft er met Brawlout sinds kort een nieuwe vechtgame bij om uit te testen. Of het ook de moeite is en voor plezier zorgt, lees je in onze review.

Wie Brawlout voor het eerst opzet, zal meteen de vergelijking maken met Super Smash Bros of zelfs met PlayStation All-Stars Battle Royale; beide heel erg leuke games met eenzelfde manier van vechten. Ontwikkelaar Angry Mob Games had met Brawlout het idee een iets meer competitieve versie van het vechtgenre uit te brengen, maar neemt daardoor ook een stuk van het plezier weg. Allereerst zitten er maar bitter weinig personages in de game (met wel een leuke cameo als Yooka-Laylee) en kennen ze amper vaardigheden. Zo zijn er slechts twee aanvalstoetsen, die gecombineerd met de pijltjes ervoor kunnen zorgen dat je de tegenstander van het gevechtsveld kan slaan. Elk personage start met drie levens en zal het telkens moeilijker hebben in de ring te blijven hoe meer slagen er worden geďncasseerd. Lastig, maar daar begint dan ook alle miserie.

Brawlout kent zodanig weinig diepgang - zo is er ook maar een soort arcade-achtige singleplayer, online versus en offline versus (met maximaal vier spelers) - dat het spel te snel gaat vervelen. De tegenstander heeft weinig moeite je aanvallen te ontwijken of tien maal na elkaar alsnog in de arena te blijven, waardoor je echt het idee krijgt dat Brawlout enkel voor de Koreaanse techneuten is die zich dagelijks uren bezighouden met dergelijke videogames. Weinig inhoud, weinig plezier…

Grafisch gezien weet Brawlout over te komen als een hippe videogame, met kleurrijke arena’s en personages die er best goed uitzien. Op vlak van geluid blijven we dan weer op onze honger zitten. Bepaalde geluidseffecten ontbreken en ook de soundtrack kon beter.

We hadden er stiekem op gehoopt dat Brawlout een Super Smash Bros.-kloon ging worden die de moeite was om met vrienden te spelen, maar helaas slaagt Angry Mob Games er niet in te overtuigen. Te weinig diepgang, te weinig inhoud, te weinig plezier.

• Kleurrijk
  • Cameo’s

• Te weinig inhoud