Super Mega Baseball 3

Ben je FIFA 20 zo beu als koude pap, kan NHL 20 je niet langer bekoren en ligt NBA 2K20 al even stof te vergaren, dan heb je geluk! Super Mega Baseball 3 is er namelijk als nieuwe sportgame om je virtueel sportief bezig te houden tijdens deze kalme periode.

De geteste versie is de PS4 Pro-versie.

Het kan perfect zijn dat je nog nooit van Super Mega Baseball hebt gehoord, maar de franchise - in 2014 ontstaan - deed het tot dusver zeker niet slecht. Hoewel het geen pure baseballgame is met alle gekende teams en spelers, weet indiegame-ontwikkelaar Metalhead Software te overtuigen door diens gameplay. Verwacht je dus niet aan een Wii Sports-achtig potje baseball, maar eerder aan een trouwe simulatie.

Wie nieuw is tot Super Mega Baseball of zelfs de sport in het algemeen, zal tussen de vele opties al snel het overzicht verliezen. Voor het eerst zijn er immers ook meer modi dan vroeger, waaronder het doorlopen van een volledig seizoen (online of offline) en de zogenaamde Franchise-modus. Hierin speel je manager over je team en doorloop je meerdere seizoenen. Je spelers worden ouder, je geldbuidel groeit om nieuwe talenten aan te werven en het team wordt jouw eigen kindje waar je zorgzaam mee moet omspringen. Het is met andere woorden de perfecte invulling voor een baseballgame waar enige vorm van licentie ontbreekt om de spanning er toch in te houden.

We lieten het al even uitschijnen, maar Super Mega Baseball 3 distantieert zich van de - quasi onbestaande - concurrentie op meerdere vlakken. Zo ook op gebied van graphics, gezien ontwikkelaar Metalhead Software opteerde voor een cartoony look. Een schril contrast met de simulatiegameplay, maar het versterkt wel het eigen karakter van de sportgame.

Eerlijk, we hadden ons aan een luchtig spelletje baseball verwacht, maar Super Mega Baseball 3 lijkt een echte simulatiegame te zijn waarbij realisme bovenaan het lijstje staat. Als leek zal je de vele modi en opties moeilijk kunnen verteren, maar wie voldoende interesse toont, zal met deze sporttitel de rest van de zomer kunnen overbruggen. En langer zelfs.

• Hoogstaande gameplay
  • Tal van modi

• Gebrek aan licenties