PAW Patrol: Grand Prix

Na enkele avonturenspellen is Paw Patrol terug, en deze keer met een racegame!

Gezien het ontbreken van een verhaal, krijgt dit onderdeel het gemiddelde van de andere.

Deze racegame voor kids heeft drie modi: Race, Avontuur en Speel met vrienden. In de eerste zal je kunnen kiezen voor Standaard Race, die je eigenlijk kan omschrijven als een Quick Race. Hier zal je een willekeurige race rijden. Daarnaast kan je ook nog kiezen voor Aangepaste Race, waar je alle parameters zoals het parcours, dag en nacht en dergelijke zelf kan instellen.

In de Avonturenmodus speel je de ene race na de andere met een zelfgekozen pup. Dit is een verplichte modus, want hier ontgrendel je andere pups, en ook esthetische opties voor je Paw Patrollers. De laatste modus is de mulitplayermodus waar je tot en met vier spelers tegelijk aan de slag kan.

De besturing van de pups is vrij simpel: je  houdt het kruisje in en met behulp van de richtingtoetsen zal je het voertuig navigeren richting de eindstreep. Elke pup heeft ook zijn speciale vaardigheid, zo zorgt de sirene van Marshall ervoor dat de anderen trager gaan, laat Rubble een gigantische steen achter en ga zo maar door. Onderweg vind je ook nog pick ups die je kan gebruiken om jezelf te omwikkelen met een tornado, zodat de anderen trager gaan, maar bijvoorbeeld ook een tijdelijke nitro.

Hiervoor moet je op vierkantje duwen, dus zal je het kruisje even moeten loslaten. Jammer genoeg is er geen optie om de versnelling onder één van de schouderknoppen te herbergen. Dit is een keuze die de ontwikkelaars hebben gemaakt, maar mocht er voor ons zeker inzitten, gezien we niet graag de gas loslaten.

De audiovisuele kwaliteit is goed genoeg voor een racegame voor kinderen. Je verwacht uiteraard geen haarscherpe beelden, maar je krijgt ruwe lijnen voorgeschoteld, die voldoen gezien de setting. De gesproken taal is Nederlands en dat is goed, aangezien het een game is voor de jongsten onder ons. Jammer genoeg is er af en toe wel een erbarmelijke vertaling te zien zoals het 'Poot patrouille snelweg jr.' parcours...

Deze racegame is vermakelijk voor jonge gamers, zeker als ze fan zijn van Paw Patrol. Handig is de optie om samen met je koter te spelen en om eventueel de avontuurmodus volledig uit te spelen zodat alle opties voorhanden zijn. Paw Patrol: Grand Prix mist zijn doel niet, zolang je in het achterhoofd houdt dat het voor kinderen allemaal niet te moeilijk moet zijn.

• Genoeg modi gezien het doelpubliek
  • Leuk spelen in split screen

• Vreemde vertalingen