Gamescom 2015: Mad Max

Gamescom 2015: Mad Max

Warner Bros en Avalanche Studios hadden ons op Gamescom uitgenodigd om hun nieuwe game te spelen. Dit is onze ervaring.



Intro


Mad Max neemt plaats in het bekende Wasteland. Het spel is geïnspireerd op de films, maar volgt zijn eigen verhaal. In het begin van het spel wordt Max voor dood achtergelaten en is hij zijn iconische wagen, The Interceptor, kwijt. Je eerste taak bestaat uit het maken van een nieuwe wagen.



Demo


Na een korte intro mocht ik  onder deskundige begeleiding aan de slag gaan met Mad Max. De demo missie neemt plaats ergens halverwege het spel. Het eerste wat ik mocht doen, was mijn wagen upgraden. Met extra stevige bullbars, verbeterde vering, een krachtigere motor en een nieuw kleurtje was ik klaar om de missie te starten. Eenmaal in game, zag ik dat Max niet alleen was. In de koffer stond Chumbucket, de mecanicien van Max. Chumbucket helpt je met het afvuren van verschillende wapens terwijl Max aan het rijden is.

Om de missie tot een goed einde te brengen, moest je de ingang van een vijandige basis vinden, deze binnendringen en uitschakelen. Tijdens mijn rit naar de ingang, kwam ik twee torens tegen, die ik kon uitschakelen door gebruik te maken van een harpoon. Door te torens te vernietigen, verminderde de vijandige invloed en werd je minder vaak aangevallen in dat gebied.



Eenmaal aangekomen bij de ingang moest ik eerst drie generatoren uitschakelen.  Deze werden bewaakt door een groep vijanden, met een aantal wagens. Om hen uit te schakelen had je verschillende opties. Je kon ze rammen, op zijn Carmageddon's of je kon gebruik maken van verschillende wapens terwijl je in je wagen zit. Zo kon je je schotgun gebruiken om schurken af te knallen die op je auto springen, of je harpoon gebruiken om de wielen van de andere wagens te rukken, of een elektrisch kanon om de wagens gewoonweg op te blazen.

Zodra de generatoren uitgeschakeld waren, gingen de deuren van de ingang open. Op dat moment moest ik mijn wagen verlaten en mijn avontuur te voet verder zetten. Zodra ik uit mijn wagen stapte, ging mijn mecanicien, Chumbucket aan het werk om de wagen weer volledig op punt te zetten.



Toen ik bij de ingang kwam, stormde er een gek met een mes op me af. Gelukkig heb ik snelle triggerfingers en werd de gek al snel overhoop geknald door mijn schotgun. Na dat geweerschot hoorde ik gelach in mijn headset. Het was de begeleidende developer die moest lachen om mijn actie. Hij zei dat de meeste mensen hier een vuistgevecht aangaan, maar vond mijn reactie veel efficiënter.

In het gebouw moest ik enkele eenvoudige omgevingspuzzels doen en enkele groepjes vijanden verslaan. Het combatsysteem lijkt enorm goed op dat van Batman, wat ik persoonlijk erg aangenaam vind.

De demo eindigde met een tussenfilmpje, waar ik niet veel meer van gezien heb, gezien mijn tijd erop zat.



Conclusie


Toen ik vorig jaar de eerste trailer van Mad Max zag, wist ik niet goed wat ik moest verwachten. Maar deze gameplay sessie heeft me wel aangenaam verrast. De omgeving ziet er heel goed uit en past goed bij de Mad Max reeks. De aanpassingen en het gebruik van de wagen zijn goed uitgewerkt, en dit met een vertrouwd gevechtsysteem.

Mad Max is wat mij betreft, de topgame van Gamescom 2015. En het goede nieuws is, deze game komt volgende maand al uit!

Mad Max verschijnt op 1 september voor PlayStation 4, Xbox One, PC en Linux.


Mad Max

Mad Max
Release
do 03 sep, 2015
Genre
Actie / Avontuur
Platform
ps4
Uitgever
Warner Bros. Interactive Entertainment
Ontwikkelaar
Avalanche Studios

Mad Max kopen?