Citaat van: Lyndsay Pearson, General Manager en Executive Producer van De SimsDe Sims heeft er de afgelopen 20 jaar naar gestreefd om mensen te inspireren zichzelf te zijn, zowel in de game als in het echte leven, en onze samenwerking met M·A·C Cosmetics versterkt de diversiteit en creativiteit van onze fantastische community nog meer. Spelers kunnen met deze nieuwe make-uplooks van M·A·C experimenteren om Sims te creëren die uniek zijn en hun eigen beautyregels schrijven.
De samenwerking tussen M·A·C en De Sims 4 is heel natuurlijk, want beiden delen dezelfde merkwaarden die gericht zijn op inclusie, zelfexpressie en creativiteit. M·A·C Cosmetics is gemaakt voor iedereen, ongeacht leeftijd, ethniciteit of gender en biedt een volledig portfolio van producten met de kunst van make-up als uitgangspunt.
Romero Jennings, Director of Makeup van M·A·C, die de looks heeft ontwikkeld, ontwierp elke make-upstijl met verschillende huidskleuren in gedachten.
Citaat van: Romero Jennings, Director of Makeup van M·A·CAls gekleurde make-up artist, is het met name belangrijk dat de looks voor Simmers met alle huidskleuren werken. Het was zo leuk om alle make-up en inspiraties van eindeloze fotoshoots, masterclasses, popcultuur en honderden Fashion Weeks digitaal na te bootsen. Met zoveel van ons rond de hele wereld die momenteel thuis blijven, zal onze samenwerking Simmers inspireren om make-up artists te worden door zichzelf op een manier te uiten die de game nog nooit eerder heeft aangeboden. Ik kan niet wachten om de creaties van Simmers te zien, zowel in de game als in het echte leven.
De mogelijkheden voor verbeelding en individualiteit zijn ongeëvenaard en iedereen wordt uitgenodigd om samen met M·A·C en De Sims 4 de grenzen van beauty te verkennen. Simmers worden aangespoord om hun digitale of echte looks met gebruik van #MACxTheSims op social media te delen of hun digitale make-upcreaties naar De Sims 4 Galerie te uploaden.