Tot overmaat van ramp lijkt de rechtmatige opvolger van het schitterende Castlevania: Lords of Shadow uit te draaien op een flop. Maar wat zouden de redenen kunnen zijn?
Het verhaal begint bij een anonieme ex-werknemer van Mercurysteam. Deze zou gezegd hebben dat de sfeer tijdens de ontwikkeling barslecht was. Er was geen echte leiding en Kojima kwam enkel binnen om hier en daar iets te tekenen. Hieronder enkele quotes.
CitaatHet grootste deel van dit team is er zich zeer bewust van dat de game die we gemaakt hebben een stuk stront is dat niets te maken heeft met de kwaliteit van het eerste deel. Niemand is verrast door de slechte reviews.
CitaatHij - Enric Àlvarez - is het die de ontwikkeling leidde op basis van zijn persoonlijke criteria, zonder te luisteren naar de programmeurs, designers en artiesten. De pers stelt hem graag voor als een visionair à la David Cage of Molyneux, maar die kerel heeft ernstige problemen.
CitaatHij is gewoon gemeen. Door het succes van de eerste Lords of Shadow werd zijn ego zo groot dat je hem vaak niet durfde begroeten als je hem in de gang tegenkwam.
CitaatÁlvarez vertrouwt zijn werknemers niet. Meestal kreeg het team te horen over nieuwe features via de pers, in plaats van via de studiobaas. Dat is haast niet te geloven. Ons team is gewoon een handvol mensen die blindelings werkt onder het bevel van een zogenaamde visionair.
Lees hier de review van Castlevania: Lords of Shadow
Lees hier de review van Castlevania: Mirror of Fate
Binnenkort lees je hier de enige waarheid, want Lords of Shadow 2 wordt door ons eigen team gereviewed.
Heb jij de game? Zo ja, vind je hem zelf zo slecht?
Bron: chief.be