Super Jagger Bomb

Eastasiasoft kan het niet laten kleine, eenvoudige, titels uit te brengen en komt ditmaal met Super Jagger (niet Jäger) Bomb op de proppen. Een bom van een game? Helaas.

In Super Jagger Bomb draait men niet rond de pot. Zo worden er bommen geplaatst in verschillende omgevingen die jij met je beste platformskills onschadelijk mag maken. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is in 2D over alle bommen springen en het level is uitgespeeld. Er zijn in totaal 100 levels, allemaal met dezelfde selectie van nog geen vijf achtergronden, waarbij je ook power-ups kan oprapen om je score te verhogen. Bij de start van elk level worden de bommen in volgorde gedropt; weet je ze in dezelfde volgorde uit te schakelen, dan verdien je meer punten.

Simpel, ware het niet dat de game ongelofelijk slecht speelt en geen mens het 100 levels na elkaar kan uithouden. Niet alleen door de eentonigheid, maar ook door de vijandige robots die het je leven zuur zullen maken. Wil je alsnog de Platinum-trofee halen, dan voorziet Eastasiasoft gelukkig een ‘workaround’ waarbij je via het menu elk level als tutorial kan spelen. Zo kan je alsnog de nodige levels uitspelen om alle trofeeën binnen te rijven. Wij weten alvast waarom deze titel op de PlayStation Store is geraakt…

De simpelste, irritante deuntjes die je jezelf maar kan voorstellen worden gecombineerd met graphics die uit lang vervlogen tijden dateren.

Super Jagger Bomb is een draak van een spel en zal je 0 plezier bezorgen. Doe jezelf een plezier en laat deze titel links liggen, tenzij je voor een goedkope, gemakkelijke Platinum-trofee wil gaan.

• Easy Platinum