Tennis World Tour 2 - Complete Edition

Tennis World Tour 2 was helaas een rampzalig slechte sportgame. Nu rest de vraag: heeft ontwikkelaar Big Ant Studios zich weten te herpakken met deze next-gen versie? Wij zochten het voor jullie uit.

Meteen na het opstarten van Tennis World Tour 2 - Complete Edition word je begroet met enkele infoschermpjes die slechts één gameplayelement uitleggen: de zogenaamde Card Store. Hierin kan je, mocht je jezelf nog niet bekocht genoeg voelen met deze PS5-versie (die niet als gratis PS4-update beschikbaar is), je zuurverdiende centjes aan kaarten spenderen, die je op hun beurt kan gebruiken voor power-ups in de game zelf. Power-ups, een tenenkrullend concept dat bij Tennis World Tour de grond werd ingeboord, gezien dit geen natuurlijk spelelement is, vooral niet bij een franchise die zich de nieuwe 'Top Spin' heette en vooral nadruk legt op realisme.

We hielden er de moed alsnog in en probeerden aan de hand van de paar modi die de game rijk is (carrière, toernooi, etc) merkbare verbeteringen ten opzichte van de PS4-versie vast te stellen. Uitgever Nacon beloofde immers dat deze 'Complete Edition' heel wat beter zou spelen op onze PlayStation 5, maar dat bleken zware leugens... De laadtijden zijn ferm ingekort, dat wel, maar de kern van deze game (de gameplay) is nog altijd enorm stroef. De spelers lopen als houten planken rond, automatisch wordt er voor jou zelfs tegen de bal geslagen waardoor jouw eigen input niet altijd correct wordt doorgevoerd en het kaartensysteem werkt nog altijd niet. Het is zonde dat men niet meer tijd heeft genomen echt iets van afwerking te hebben voorzien en daadwerkelijk alle pijnpunten te hebben aangepakt.

Op grafisch vlak belooft men 4K graphics, in realiteit zien we niet veel beterschap. Het eentonige kleurenpallet en ontbreken van enig detail komt enorm storend over en dan hebben we het nog niet eens over het publiek dat door elkaar glitcht wanneer je een game start. Frustrerend.

Nacon moet samen met Big Ant Studios terug naar de tekentafel en gaan beslissen wat ze nu echt willen. Het liefst zien we geen simpele cashgrab van dergelijke troep als deze zogenaamde 'Complete Edition' (die nota bene maar 10gb groot was), maar een mooi ogende en vooral speelbare tennisgame. Licenties of niet.

• Licenties
  • Kortere laadtijden

• Kaartensysteem