My Hero One's Justice

My Hero One's Justice is gebaseerd op de mangareeks My Hero Academia. Onbekend? Dat was het voor ons ook!

In een alternatieve realiteit (of misschien ergens in de toekomst) heeft het merendeel van de menselijke bevolking 'Quirks'. Deze deeltjes zorgen ervoor dat de bezitter ervan superkrachten krijgt - al is de ene wat meer 'super' dan de andere. We volgen Izuku, die initieel geen krachten heeft, maar de 'One For All'-Quirk krijgt van 's werelds grootste held: All Might. Izuku gaat dan naar de middelbare school voor - je raadt het al - toekomstige superhelden. Natuurlijk wordt alles in de wereld bemoeilijkt door de 'League of Villains' die altijd en overal een stok in elk wiel trachten te steken.

My Hero One's Justice is een derdepersoonsbrawler. Je kan het misschien nog het best vergelijken met de Dragon Ball-reeks: erg actievol en zeer snel, misschien zelfs te snel. De game leent zich heel gemakkelijk tot button bashen, gezien je door het vierkantje op je controller kapot te slaan al vrij stevige combo's uit de mouwen kan schudden. Los dit af met een superaanval, die je uitvoert met de correcte toetsencombinatie, en je krijgt wat spectaculair op het scherm, zonder veel moeite te moeten doen. In de gevechten word je ook dikwijls bijgestaan door enkele van je vrienden. Wanneer zij er klaar voor zijn, kan je hen even betrekken in je gevecht. Leuk om zo een combo nog even te laten duren, of handig om de vijand even te bestoken wanneer je zelf onder vuur ligt.

Een sterk punt in deze game zijn de verschillende modi. Naast de verhaalmodus, arcademodus, en de verplichte online- of versusmodi krijg je ook nog een trainingsmodus, en de meer belangrijke missiemodus. In deze laatste moet je - uiteraard - ook gevechten winnen, maar dit doe je zonder je leven na elk gevecht opnieuw aan te vullen. In het begin is het wel vrij simpel, tot wanneer je die negen vijanden na elkaar moet overwinnen. Na elk gevecht dat je levert krijg je ook een score. Als je score hoog genoeg is, speel je ook nog allerhande esthetische voorwerpen vrij om zo het uitzicht van de personages te veranderen. Dat laatste voelt een beetje overbodig.

Grafisch gezien krijgen we niet de beste beelden voorgeschoteld, maar wel voldoende voor dit type spel. Je kan bijvoorbeeld de omgeving kapotmaken, maar dit doe je door heuse blokken uit muren te slaan. Er is weinig afgelijnd en de animaties zijn veel te 'grof'. Een pluspuntje gaat  naar het in beeld brengen van het verhaal. Dit doet het met een knipoog naar het bronmateriaal door dit op een comic-achtige wijze te doen. De spraak die we te horen krijgen is uiteraard Japans, met een daarbijhorende soundtrack die je kan bevallen of niet.

We moeten niet rond de pot draaien: deze game is enkel voer voor fans die met hun favoriete personage een potje willen vechten. Hoewel er veel modi zijn, die op degelijke manier zijn uitgewerkt, lijkt deze brawler iets té overbodig in het huidige gaminglandschap, zeker als je je handen rond de betere Naruto of Dragon Ball-derivaat kan wikkelen.

• Veel degelijk uitgewerkte modi

• Leunt aan tot button bashen
  • Enkel voor de fanbase