Attack on Titan 2: Final Battle

Wie nog niet genoeg kon krijgen van een van de populairste animereeksen die zijn overgewaaid uit Japan, kan nu met Attack on Titan 2: Final Battle aan de slag. De upgrade en zijn extra centen waard?

Attack on Titan 2 verscheen reeds een tijdje geleden, maar wie niet genoeg kan krijgen van de steeds populairder wordende anime, is er nu Final Battle. Deze upgrade, los verkrijgbaar voor wie de tweede game al in huis had gehaald of in een nieuwe bundel, introduceert enkele nieuwigheden bovenop het reeds uitgebreide basispakket. Een van die extra’s is het uitbreiden van de verhaalmodus. De game zelf volgt de originele anime, waar een bevolking wordt geteisterd door - jawel - titanen die zich beetje bij beetje een weg door de muren van de stad wurgen en je moet zien te verslaan. Aan jou om de soldaten te vervoegen en de verhaallijn te doorlopen terwijl je op een nieuwe manier de personages uit de anime beter leert kennen. Nieuw in Final Battle is de toevoeging van seizoen 3 uit de anime, waardoor je (terug) volledig up to date zal zijn!

Wie de vele musou-games van Tecmo gewend is, zal de eenvoudige gameplay van Attack on Titan 2 snel meester zijn. Je personage kan zich Spider-Man gewijs doorheen de omgeving voortbewegen en wanneer er een titaan opduikt, kan je diens verschillende lichaamsdelen aanvallen en bij een slag in de nek meteen uitschakelen. Ook je teamleden kan je eenvoudigweg orders geven, waardoor het slachten heel erg vlotjes gaat (uiteraard naargelang de ingestelde moeilijkheidsgraad). In je basiskamp kan je vervolgens nieuwe wapens en upgrades kopen, waardoor je het bij lastige gevechten telkens beter zal kunnen doen. Na een tiental uurtjes ben je door het verhaal heen, waarna je dankzij Final Battle als extraatje in twee nieuwe Battle Modes het speelplezier kan rekken.

Een hoogvlieger is Attack on Titan 2: Final Battle op grafisch vlak niet geworden, maar gelukkig kan er wel niet geklaagd worden over het stemmenwerk. De Japanse voicecast is aanwezig, wat voor de fans zeker een plus is.

Wie de basisgame indertijd reeds in huis haalde, zal met de Final Battle-content het nieuwe animeseizoen kunnen herbeleven en krijgt nieuwe Battle Modes voorgeschoteld naast het kunnen kennismaken met een nieuwe cast aan personages. Wie nog had gewacht met Attack on Titan 2 in huis te halen, doet met deze release zeker geen slechte aankoop.

• Extra verhaalmissies
  • Twee nieuwe Battle Modes
  • Voicecast