My Fantastic Ranch

My Fantastic Ranch is een simulatiespel voor de jongere spelers. Hoe goed zouden ze het doen als ze een ranch uitbaten met draken en eenhoorns?

Gezien het ontbreken van een verhaal krijgt dit onderdeel het gemiddelde van de andere.

My Fantastic Ranch is een simulatiegame voor kinderen die een ranch openhouden voor draken en eenhoorns. Het is de bedoeling dat die rendabel is, en dat je onderweg bepaalde doelen voltooid. Je begint vanaf nul. Dat betekent dat je niet alleen stallen moet bouwen, maar ook logies voor je personeel, en voor je klanten - die dan uiteraard voor inkomsten zorgen.

Eens je de stallen en personeelsvertrekken hebt, kan je beginnen met het rekruteren van het personeel en het kopen van de dieren. In het begin is er ook niet veel te doen op je ranch, dus zal je verschillende trainingen, of arena's, moeten aanbieden. Dan komt het erop aan om de juiste trainer te kiezen voor de karwei, en de juiste klanten te koppelen aan de mythische wezens. Soms hebben die een afkeur ten opzichte van elkaar, soms net niet. Je moet dan de juiste koppels vormen om meer en sneller voortgang te boeken.

Om te stijgen in level zal je ook gaandeweg bepaalde doelen moeten voltooien. Hierdoor stijg je niet alleen in level, maar kan je je bestaande bouwwerken upgraden, en zullen er ook nieuwe zijn die je kan bouwen.

Jammer genoeg heb je na enkele uurtjes alles al gezien wat het spel te bieden heeft. Hierdoor voelt de game wat kort of onafgewerkt aan. Ik had gedacht dat eens je het maximale level behaalde in een wereld, je wel een nieuwe voorgeschoteld kreeg, jammer genoeg is dat niet wat er gebeurt. Je kan wel verder bouwen in de wereld waarin je nu zit, maar de voortgang in level valt weg, waardoor het geheel misschien wat doelloos wordt.

Van de audiovisuele kwaliteit hoef je van dit kinderspel niet veel verwachten. Kinderen vinden dit niet erg, maar het mocht net dat ietsje meer zijn.

My Fantastic Ranch begint vrij goed en behaalt zijn doelstelling, jammer genoeg heb je alles wel té snel gezien van het spel, waardoor je wel op je honger blijft zitten.

• Doet wat je verwacht