Spirit Lucky's Grote Avontuur

Wie thuis een kleuter en een Netflix-abonnement heeft, weet dat Spirit een tekenfilmreeks is omtrent de avonturen van Spirit en diens baasje, Lucky. Spirit galoppeert naar onze console, maar springt die over de hindernis of niet? Dat lees je hier!

De geteste versie is de PS4 versie gespeeld op PS5.

Op een dag vindt Lucky een kistje, nagelaten door haar moeder. In dit kistje vindt zij een soort schatkaart. Jammer genoeg weet Lucky niet goed wat ermee aan te vangen en roept de hulp in van haar vriendinnen. Op de schatkaart staan immers vele namen waarvan zij nog niet gehoord hebben. Dan is het misschien tijd om Lucky's vader in te schakelen, al heeft die enkele klusjes klaarstaan.

Gameplay - Red Dead Redemption, for kidz

De gameplay van de game is vrij eentonig, wat wel voldoende is voor een pakweg zevenjarige. Lucky en Spirit worden her en der gestuurd, meestal om kennis te maken met iemand, maar meestal om iets op te halen. We kennen dit inderdaad beter onder de noemer van de zogenaamde 'fetch quests', en eigenlijk is dat het volledige spel. Om voortgang te kennen in het verhaal zit er niets anders op dan de vele materialen en voorwerpen die, onder andere haar vader nodig hebben, te gaan halen, of af en toe een foto nemen van een speciaal object of locatie.

Jammer genoeg beleef je dit grote avontuur met nogal op z'n best middelmatige graphics. We hebben de rekenkracht van de PS5 eronder gestoken en toch was de game beladen met glitches en lijken de graphics uit het 'vectortijdperk' te komen: zeer rechte lijnen met weinig dynamiek. Hoewel de tekst in het Nederlands op het scherm komt is de spraak steevast in het Engels, wat natuurlijk een 'no go' is voor een kinderspel. Op de achtergrond speelt er zich steeds een rustgevend deuntje af, dit stoort in het geheel niet.

Naast het feit dat deze game 7+ kan ik me voorstellen dat menig jongere dit Grote Avontuur ook liever links laat liggen. Naast de eentonige gameplay, die je nog kan verantwoorden gezien de doelgroep, is de game ook beladen met zeer ouderwetse graphics en glitches. Ook de tegenstrijdigheid Nederlandstalige tekst versus Engelstalige spraak is hier niet op zijn plaats.

• Grotendeels gericht op kinderen

• Grafisch onvoldoende
  • Tegenstrijdigheid taal tekst tegenover geproken taal